ضربه گیر لاستیکی یا دمپر

ضربه گیر لاستیکی، یا لرزه‌گیر یا دمپر لاستیکی (rubberdamper,rubber shock, rubber buffer) به عنوان لرزش‌گیر یا جداکننده‌ی لاستیکی شناخته می‌شودکه از ترکیب لاستیک و فولاد ساخته می‌شود و وظیقه‌ی کنترل و کاهش لرزش و نوسانات ناشی از عملکرد دستگاه را به عهده دارند.  .ضربه‌گیر لاستیکی در وسایل نقلیه، هواپیما، موتورهای دیزلی- بنزینی و برقی، جعبه دنده‌هااستفاده می‌شود. ضربه‌گیر لاستیکی در هر مکانی که نیاز به جذب و جداسازی ضربه استفاده می‌شود. لاستیک دارای خاصیت ارتجاعی وانعطاف‌‌پذیری بالایی است، بنابر این، ماده‌ای عالی برای کاهش ضربه، و عایق صدا است و همچنین، لاستیک دارای خاصیت میرایی بالااست. عملکرد لاستیک به گونه‌ای است که باعث طول عمر دستگاه و تجهیزات مکانیکی می‌شود.
فرایند تولید ضربه‌گیر لاستیکی:
طریقه‌ی تولید ضربه‌گیر لاستیکی با توجه به شرایط آب و هوایی و یا نوع کاربرد قطعه و نوع فشار و ضربات وارد شده که ناگهانی یا مستمر است به صورت نسبی متفاوت است. ضخامت لازم برای لاستیک نباید زیاد یا کم باشد و طبقه محسابات ساخته و پرداخته می شود. ضربه‌گیر لاستیکی می‌توان بدون قطعه ی فلزی یا با قطعات فلزی (یک مهره، دو مهره، یک پیچ یا دو پیچ) و در سایزها و اشکال مختلف ساخت.
تجزیه و تحلیل معایب و مزایای ضربه‌گیر لاستیکی مزیت ضربه گیر لاستیکی:
1. می توان آن را به محصولاتی با اشکال مختلف و سختی های مختلف، با کشسانی  و استحکام کافی تبدیل کرد.
2. می‌تواند فرکانس طبیعی سیستم جداسازی ارتعاش را کمتر کند و میرایی بیشتری داشته باشد.
3. مهم نیست در کشش، فشار، برش و تغییر نیروی، تغییر شکل نسبتا بزرگ است.
در مقایسه با کمک فنر فنری فلزی، می تواند شکل را آزادانه تعیین کند و با تنظیم ترکیب لاستیک سختی را کنترل کند. این می تواند نیاز به سختی و استحکام را در همه جهات برآورده کند.
4. درگیری داخلی بزرگ است و اثر جذب شوک خوب است، که منجر به پرش از ناحیه تشدید و کاهش نوسان فرکانس بالا و نویز می شود.
5. مدول الاستیسیته بسیار کوچکتر از فلز است و تغییر شکل الاستیک بزرگی ممکن است رخ دهد.
6. نگهداری از آن بدون لغزش آسان است.
7. کیفیت کوچک، نصب راحت و جداسازی قطعات.
8. سختی ضربه بالاتر از سفتی استاتیک و سختی دینامیکی است که برای تغییر شکل ضربه مفید است.
معایب ضربه گیر لاستیکی:
1. دستیابی به فرکانس طبیعی زیر 5 هرتز دشوار است.
2. توانایی مقاومت در برابر آلودگی محیطی و تغییر دما ضعیف و عمر آن کوتاه است.
3. ضربه گیرهای لاستیکی،معایبی مانند، آسیب پذیری در برابر دما، روغن، ازن، نور خورشید و خوردگی حلال های شیمیایی، ایجاد تغییرات عملکردی و پیری، آرام شدن آسان دارد، بنابراین طول عمر آن در حدود 10 سال پیش‌بینی می‌شود.
انواع لاستیک مورد استفاده در ضربه‌گیر های لاستیکی
لاستیک

  1. لاستیک طبیعی (NR)
  2. لاستیک مصنوعی مانند SBR، CR یا نئوپرن، EPDM، نیتریل، سیلیکون، پلی سولفید، اورتان، پلی اورتان و بوتیل

انواع ضربه‌گیر لاستیکی :
ضربه گیر پیچ‌دار
ضربه‌گیر مهره دار
ضربه‌گیر آکاردئونی
ضربه‌گیر نئوپرن
ضربه‌گیر صنعتی

ضربه‌گیرصنعتی:
ضربه‌گیرهای صنعتی،  جهت جذب تنش و ارتعاش مکانیکی وارد شده از موتورهای دیزلی، برقی، بنزینی و همچنین گیربکس‌ها و پمپ‌های صنعتی به مکانیسم دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی و نیز کاربرد در سازه‌ها، پل‌ها، دکل‌ها و … جهت دریافت ارتعاشات و تنش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ضربه‌گیرهای صنعتی در هر صنعتی که تحت تأثیر مکانیزم صنعتی قرار دارد از قبیل خودروسازی، صنایع دریایی، صنایع ریلی و راه‌آهن، صنعت هوایی، صنایع راه‌سازی، جاده‌سازی و پل‌سازی و همچنین صنایع نفت، گاز، پتروشیمی کاربرد ویژه‌ای دارند.
مزایایی ضربه‌گیر صنعتی:.

  1. از ارتعاش و لرزش‌های زیاد پمپ‌‌ها/ دستگاه‌های تولیدی جلوگیری می‌‌کند
  2. از ضربه‌های مکرر بر روی خطوط لوله جلوگیر می‌کند
  3. جلوگیری از ایجاد اشتباه بر روی خروجی ابزارهای محاسباتی

 

انواع ضربه گیر صنعتی

  1. ضربه‌گیر پل
  2. ضربه‌گیر ساختمان
  3. ضربه‌گیر صنعت خودرو
  4. ضربه‌گیر غلطک
  5. ضربه‌گیر اسکله
  6. ضربه‌گیر ستون
  7. ضربه‌گیر زیر پرسی ضربه‌ای
  8. ضربه‌گیر آسانسور
  9. ضربه‌گیر زیر دستگاه‌های صنعتی
  10. ضربه‌گیر زیر پمپ‌ها و سانتریفیوژ‌ها
  11. ضربه‌گیر‌های سکو‌های تخلیه و بارگیری کارخانه‌ها

 

دمپر لاستیکی

دمپرهای لاستیکی، قسمت‌‌های ضدلرزشی هستند که اکثرا از لاستیک و فلز ساخته می‌شوند و وظیفه‌ی آن‌ها  کم کردن حرکت نسبی، همزمان با کاهش لرزش و انتقال صدا می‌باشد و یک اتصال کشسانی  را بین اشیاء و تجهیزات سخت ایجاد می‌کنند، ساخت دمپر لاستیکی (که به عنوان بافر بالشتکی نیز شناخته می‌شود) به گونه ای است که لاستیک به صفحه فلزی و پیچ متصل به آن ساخته می‌شود و این  امکان را می‌دهد به به صورت ساده نصب گردد و اتصالات انجام گیرد. ‌.

لرزه گیر لاستیکی

لرزه‌گیر لاستیکی عموما، به دو صورت ساده و پیچیده به بازار عرضه می‌گردد، روشی رایج جهت جذب لرزش، شوک، صدا، تنش‌های انبساطی و انقباضی و جلوگیری از انتقال لرزش و شوک وارده به تجهیزات دینامیکی و غیردینامیکی بسته به نوع صنعت مربوطه، تحت انواع شرایط کاری (دما، سیال و شرایط محیطی) است، البته در بعضی از موارد برای جلوگیری از هدایت الکتریکی نیز به کار می‌رود و در صنایع مختلف از جمله صنایع دریایی و کشتیرانی، خودروسازی، هوا و فضا، صنایع پتروشیمی، صنایع نساجی و صنایع آب و برق و گاز و … نیز کاربرد دارد.

مزایای لرزه گیر لاستیکی

 

    • قابلیت استفاده در محیط‌های خورنده علی‌رغم مقاومت کم در برابر فشار و دما
    • مقاومت و انعطاف‌پذیری بالا در مقابل لرزش و ارتعاش
    • قابلیت برگشت پذیری در برابر دفرمه شدن
    • مقاومت در برابر تنش‌ها و شوک‌های الکتریکی
    • قابلیت جذب صدا
    • عدم نیاز به واشر و درزگیر
    • کاهش اتلاف حرارت
    • سهولت در نصب و جایگزینی




 


۱۳ تیر ۱۴۰۲


محصولات مشابه
  • فروش SBS 3566

    فروش SBS 3566

    شرکت شبانکو تامین کننده و واردکننده مواد اولیه شیمیایی و پلیمری در زمینه شیمی ساختمان و بتن و صنعت لاستیک و پلاستیک از جمله SBS 3566 می باشد. جهت اطلاع از قیمت و موجودی بار با کارشناسان ما در ارتباط باشید: تلفن:2186053927(98)+ 2188218056(98)+ 2188218279(98)+ تلفن همراه:9120370991(98)+ وب سایت:www.shabanco.com اینستاگرام:shabanco@

    لاستیک و پلاستیک تهران
  • گرانول لاستیک گرانول تایر - گرانول

    گرانول لاستیک گرانول تایر - گرانول

    تولید و فروش گرانول ( تمام سایزها ) و پودر لاستیک شرکت آذران روبر(لاستیک) آسیا تولید و فروش گرانول در تمام سایزها و پودر لاستیک سایز 0-1میلی متری سایز 1-3 میلی متری سایز 3 تا 5 میلی متری جهت مصارف چمن مصنوعی کفپوش . پرکننده صنعتی بدون واسطه و با شرایط ویژه قیمت استثنایی به همراه جایزه حمل رایگان تا محل کارخانه مشتری و.... با کیفیتی بسیار عالی و عاری از هرگونه مواد زائد با قیمتی کاملا رقابتی تولید شده توسط بهترین و بروزترین دستگاه های اروپا زیر نظر مجرب ترین متخصصان امر تولید و فروش اخبار جدید در گروه تلگرام ما به گروه تلگرام ما بپیوندید شرکت آذران لاستیک آسیا تولید گرانول و پودر لاستیک https://telegram.me/azaranraco سایت شرکت آذران لاستیک آسیا Www.azaranlaco.com

    لاستیک و پلاستیک آذربایجان شرقی
  • ساخت قطعات پلیمری

    ساخت قطعات پلیمری

    پلیمرهای صنعتی گروه فنی مهندسی جهان تفلون خرید و فروش انواع شمش پلیمرهای صنعتی طراحی و ساخت تخصصی انواع قطعات صنعتی پلیمری خرید و فروش انواع ورقهای سیلیکونی و وایتونی و ورقها و نخ های نسوز خرید و فروش ، طراحی و ساخت انواع پکینگ ها ، گردگیرها ، اورینگ ها و قطعات لاستیکی خرید و فروش ، طراحی و ساخت انواع رینگ های آب بندی خرید و فروش انواع بلبرینگ های صنعتی و کاسه نمد ما با طراحی و ساخت تخصصی انواع قطعات صنعتی پلیمری، با استفاده از دانش مخصوص ، آماده ی ارائه ی خدمات به شرکت های صنعتی می باشیم. با استفاده از دانش قابلیت ماشینکاری و قابلیت قالبسازی انواع پلیمرها ، این امکان را فراهم میسازیم که قطعه ی پیشنهادی شما را از بهترین و مرغوب ترین نوع جنس ساخته و آماده کنیم. همچنین ما با استفاده از نرم افزارهای طراحی از قبیلAoutocad و Catia آماده ی طراحی قطعه ی مورد نظر شما و به مرحله ی ساخت رساندن آن هستیم. می توانیم با استفاده از نرم افزار Moldflow قطعه ی پلیمری مورد نظر شما را مورد بررسی و تحلیل و آنالیز قرار داده و با استفاده از علم قالبسازی ، اقدام به ساخت آن کنیم. برای آگاهی بیشتر از فعالیتها و دانش ما به وبسایت: www.Jahanteflon.blogfa.com مراجعه فرمایید. درصورت تمایل برای همکاری ، با ما تماس بگیرید: تلفن: 36059773 _ 021 36059789 تلفکس: 36056929 گروه فنی مهندسی جهان تفلون

    لاستیک و پلاستیک تهران
  • تولیدانواع کیسه نایلون

    تولیدانواع کیسه نایلون

    نایلون شیرینگ پلی اتیلن نایلون استرچ بسته بندی سلفون استرچ محافظ غذا سلفون حرارتی پی وی سی PVC سلفون حرارتی پلی الفین POF نایلون عریض آنتی یووی (Anti UV) سایر نایلون ها و سلفون ها شرکت سام پلاست قادر به تولید کیسه نایلون و کیسه نایلکس در انواع بسته بندی، چاپی، رولی، زیپ دار، ضخیم، رنگی، خیاری، کیلویی، تبلیغاتی. تولید کننده نایلون : فیلم استرچ ( سلفون ) و نایلون های استرچ دارای uv از عرض 10تا 150سانت فروش فیلم استرچ پالت استرچ تولیدی دارای مزایای زیر میباشد: 1- استحکام بالا (5 لایه با 500% کشسانی) 2- مقاوم در برابر نور آفتاب ، گرد و غبار ، باران و رطوبت 3- کیفیت فوق العاده بالا با شفافیت بالا 4- قابل تولید در سایز های مختلف 5- قابل ارسال به تمام نقاط کشور 6-تولید شده از مواد پلی اتیلن درجه یک فیلم استرچ نوعی از پلاستیک بسته بندی است که در هنگام قرار گرفتن در مجاورت حرارت جمع می شود (وکیوم) که این خاصیت جمع شدن یا همان اسرچ نامیده می شود. ارسال رایگان نمونه به سراسر کشور

    لاستیک و پلاستیک اصفهان