4 ضدعفونی کننده ویژه صنایع غذایی و لبنی

 شیر و محصولات لبنی  یکی از حساس ترین مواد غذایی هستند که بسیار سریع و راحت به عوامل میکروبی بیماریزا و بسیار خطرناکی آلوده می شوند. به منظور جلوگیری از چنین خساراتی، راهکارهای بسیار ایمن و کارآمد وجود دارد.
بهترین راه کار برای جلوگیری از آلوده شدن محصولات لبنی و غذایی  پیشگیری است. در حقیقت، ارزانترین و مطمئن ترین راه، استفاده از یک محصول ضدعفونی کننده سطح بالا با عملکردی مطمئن و تایید شده توسط مراجع قانونی جهت  ضد عفونی پیشگیرانه است که انواع باکتری و پاتوژن را از بین ببرد.
هدف از گندزدایی به حداقل رساندن خطر عفونت و فساد محصولات می باشد که بیشتر با استفاده از مواد شیمیایی و از طریق کاهش تعداد میکروبها بویژه میکروبهای بیماری زا در محیط بی جان انجام می شود.


به نقل از خبرگزاری خبر آنلاین 4 نوع از ضدعفونی کننده های صنایع غذایی و لبنی شامل :
۱) ضدعفونی کننده های فنلی
خانواده ضدعفونی‌کننده‌های مبتنی بر فنل‌ها و مشتقات آنها برای صنایع غذایی نامناسب هستند. زیرا بوی پایدار آن‌ها به راحتی توسط غذا گرفته می‌شود و لکه‌های ناخوشایندی ایجاد می کند. یک مثال جالب ایجاد لکه های نامطلوب در سبزیجات کنسرو شده است که در اثر واکنش بین ترکیبات فنلی و کلر مورد استفاده برای شستشو و خنک کردن ایجاد می شود.
۲) کلر و ید
اگرچه کلر بوی مشخصی دارد، اما ماندگار نیست و با کنترل مناسب خطری برای آلودگی در صنایع غذایی ایجاد نمی کند. هیپوکلریت سدیم نسبتا ارزان است و در برابر طیف وسیعی از باکتری ها موثر است. یکی از معایب عملی هیپوکلریت سدیم خطر خوردگی برروی فلزات است.
۳) ترکیبات چهارگانه آمنیوم و آمفولیتیک
این ترکیبات در کترینگ، برای شستن ظروف با دست و برای ضدعفونی تجهیزات بزرگ مانند دستگاه های برش گوشت، میزهای آماده سازی و ... مفید هستند. مشکل آن ها این است که توسط مواد آلی غیر فعال می شوند. این بدان معنی است که قبل از استفاده از ضدعفونی کننده، تجهیزات باید به طور معقولی تمیز شوند. همچنین قدرت ضدعفونی کنندگی خود را سریع از دست می دهند.
۴) پراکسیدها
پراکسید هیدروژن و پراستیک اسید دو ضدعفونی کننده سطح بالا هستند که در صنایع غذایی و لبنی به کار می برده می شوند. پراستیک اسید بوی تحریک کننده ای شبیه سرکه دارد. برای CIP بسیار مناسب است، زیرا کفی ایجاد نمی کند. اسید پراستیک یک ماده بسیار واکنش پذیر است و دارای طیف ضد میکروبی گسترده ای است که شامل اسپورها و ویروس های باکتریایی است. این فعالیت سریع است و در دمای کمتر از محیط هم صورت می پذیرد.

مزایای ضدعفونی کننده های سطح بالا:

در بین ضدعفونی کننده ها پراستیک اسید به علت سطح بالا بودن و فودگرید بودن آن یکی از بهترین و مناسب ترین ضدعفونی کننده برای صنایع است که هم خطر کمتری برای مصرف کننده و صنایع خواهد داشت و هم آسیب کمتری به محیط زیست وارد خواهد کرد.
از جمله مزایای زیاد ضدعفونی کننده های سطح بالا  کاربرد موثر و باکیفیت آن، استفاده آسان و راحت، اثر گذاری سریع و ماندگار، عدم نیاز به آبکشى و پاک کردن محیط بعد از استفاده زیرا این محلول پس از استفاده به آب و اکسیژن تبدیل می شود، و همچنین باعث از بین رفتن رنگ سطوح و یا ایجاد لکه هاى سفید نمى شود.
رعایت بهداشت محیط در این مکان ها یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در سلامت محصول تولیدی نیز خواهد بود و نیز از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

برای مطالعه نسخه کامل این مقاله به خبرگزاری خبرآنلاین مراجعه بفرمایید.
۰۴ دی ۱۴۰۰


محصولات مشابه
  • فروش ویژه انواع سیلیکاژل بسته بندی(ساشه ای)

    فروش ویژه انواع سیلیکاژل بسته بندی(ساشه ای)

    شرکت آوین صنعت کیمیا تولید کننده و تامین کننده انواع سیلیکاژل های بسته بندی (ساشه ای) انواع سیلیکاژل بسته بندی سفید و آبی و میکس در سایز های نیم گرمی و یک گرمی و.....تا یک کیلوگرمی لفاف و کاغذی(دارویی) تولید کننده انواع سیلیکاژل گرانول آبی و سفید و نارنجی در سایز های 1تا3 و 3تا5 تولیدکننده انواع سیلیکاژل پرک سفید و آبی در سایز های مختلف تولید کننده انواع سیلیکاژل بسته بندی پارچه ای با ابعاد و وزن دلخواه تولید کننده انواع سیلیکاژل پودری سفید و آبی امکان تحویل حضوری درب انبار و ارسال محصول امکان همکاری به صورت نقد یا چک برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا به سایت ما مراجعه و یا تماس حاصل فرمایید. WWW.Avinsanatkimia.ir

    مواد شیمیایی تهران
  • خرید و فروش حواله اسید استیک

    خرید و فروش حواله اسید استیک

    شرکت صنایع شیمیایی وال سیاه هرمز (پترو وال)، تامین کننده و وارد کننده مواد اولیه شیمیایی و غذایی اقدام به فروش حواله اسید استیک بدون واسطه نموده است. حواله اسید استیک پتروشیمی فنآوران. تحویل درب پترشیمی _امکان ارسال به سراسر ایران. آدرس سایت https://petrowhale.com برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با ما در ارتباط باشید. شماره های تماس: 09913434110 09120334110 02191692210 09912454110 مهندس آگنج.

    مواد شیمیایی تهران
  • هیدروفلوریک اسید ایرانی(HF) از 10 درصد تا 60 درصد

    هیدروفلوریک اسید ایرانی(HF) از 10 درصد تا 60 درصد

    نام های دیگر: اسید فلوریدریک، اسید مات کاری، اسید شیشه مشخصات ظاهری: مایع، بی رنگ، شفاف، بوی شدید اسیدی، خاصیت سوزانندگی بالا آنالیز رسمی: دارد واحد فروش: کیلوگرم نوع بسته بندی: گالن های 20 لیتری مخصوص با برمد شادرام شیمی شادرام شیمی تنها تولید کننده اسید HF در کشور درصد خلوص تضمینی از 1 تا 60 درصد دارای استاندارد COP سازمان ملی استاندارد و گواهینامه های ISO9001 و ISO14001 از انگلستان به قیمت تولیدی و کاملا رقابتی با نمونه چینی ارسال به سراسر کشور مدیر فروش: شبنم فولادی 09181306691 وبسایت گروه صنعتی شادرام شیمی www.shadramco.com دفتر بازرگانی: کرمانشاه، سه راه 22 بهمن، برج شیشه ای نوآوری، واحد بازرگانی شادرام شیمی دفتر مرکزی: تهران، جنت آباد مرکزی، کوچه شاملو، پلاک 90، واحد 3 کارخانه: شهرک صنعتی بیستون، خیابان نوآوری 2، گروه صنعتی شادرام شیمی

    مواد شیمیایی کرمانشاه
  • خرید و فروش سدیم تری پلی فسفات (STPP)

    خرید و فروش سدیم تری پلی فسفات (STPP)

    شرکت صنایع شیمیایی وال سیاه هرمز (پترو وال)، وارد کننده و تامین کننده گسترده مواد اولیه شیمیایی و غذایی اقدام به فروش سدیم تری پلی فسفات نموده است. سدیم تری پلی فسفات (STPP) محصول کشور چین، سبک و سنگین، کیسه های 25 کیلوگرمی، تحویل در بندر و انبار تهران. (آدرس سایت https://petrowhale.com) جهت کسب اطلاعات بیشتر، استعلام قیمت و سفارش محصول با ما در ارتباط باشید. شماره تماس: 09913434110 09120334110 02191692210 09912454110 مهندس آگنج

    مواد شیمیایی تهران