4 ضدعفونی کننده ویژه صنایع غذایی و لبنی

 شیر و محصولات لبنی  یکی از حساس ترین مواد غذایی هستند که بسیار سریع و راحت به عوامل میکروبی بیماریزا و بسیار خطرناکی آلوده می شوند. به منظور جلوگیری از چنین خساراتی، راهکارهای بسیار ایمن و کارآمد وجود دارد.
بهترین راه کار برای جلوگیری از آلوده شدن محصولات لبنی و غذایی  پیشگیری است. در حقیقت، ارزانترین و مطمئن ترین راه، استفاده از یک محصول ضدعفونی کننده سطح بالا با عملکردی مطمئن و تایید شده توسط مراجع قانونی جهت  ضد عفونی پیشگیرانه است که انواع باکتری و پاتوژن را از بین ببرد.
هدف از گندزدایی به حداقل رساندن خطر عفونت و فساد محصولات می باشد که بیشتر با استفاده از مواد شیمیایی و از طریق کاهش تعداد میکروبها بویژه میکروبهای بیماری زا در محیط بی جان انجام می شود.


به نقل از خبرگزاری خبر آنلاین 4 نوع از ضدعفونی کننده های صنایع غذایی و لبنی شامل :
۱) ضدعفونی کننده های فنلی
خانواده ضدعفونی‌کننده‌های مبتنی بر فنل‌ها و مشتقات آنها برای صنایع غذایی نامناسب هستند. زیرا بوی پایدار آن‌ها به راحتی توسط غذا گرفته می‌شود و لکه‌های ناخوشایندی ایجاد می کند. یک مثال جالب ایجاد لکه های نامطلوب در سبزیجات کنسرو شده است که در اثر واکنش بین ترکیبات فنلی و کلر مورد استفاده برای شستشو و خنک کردن ایجاد می شود.
۲) کلر و ید
اگرچه کلر بوی مشخصی دارد، اما ماندگار نیست و با کنترل مناسب خطری برای آلودگی در صنایع غذایی ایجاد نمی کند. هیپوکلریت سدیم نسبتا ارزان است و در برابر طیف وسیعی از باکتری ها موثر است. یکی از معایب عملی هیپوکلریت سدیم خطر خوردگی برروی فلزات است.
۳) ترکیبات چهارگانه آمنیوم و آمفولیتیک
این ترکیبات در کترینگ، برای شستن ظروف با دست و برای ضدعفونی تجهیزات بزرگ مانند دستگاه های برش گوشت، میزهای آماده سازی و ... مفید هستند. مشکل آن ها این است که توسط مواد آلی غیر فعال می شوند. این بدان معنی است که قبل از استفاده از ضدعفونی کننده، تجهیزات باید به طور معقولی تمیز شوند. همچنین قدرت ضدعفونی کنندگی خود را سریع از دست می دهند.
۴) پراکسیدها
پراکسید هیدروژن و پراستیک اسید دو ضدعفونی کننده سطح بالا هستند که در صنایع غذایی و لبنی به کار می برده می شوند. پراستیک اسید بوی تحریک کننده ای شبیه سرکه دارد. برای CIP بسیار مناسب است، زیرا کفی ایجاد نمی کند. اسید پراستیک یک ماده بسیار واکنش پذیر است و دارای طیف ضد میکروبی گسترده ای است که شامل اسپورها و ویروس های باکتریایی است. این فعالیت سریع است و در دمای کمتر از محیط هم صورت می پذیرد.

مزایای ضدعفونی کننده های سطح بالا:

در بین ضدعفونی کننده ها پراستیک اسید به علت سطح بالا بودن و فودگرید بودن آن یکی از بهترین و مناسب ترین ضدعفونی کننده برای صنایع است که هم خطر کمتری برای مصرف کننده و صنایع خواهد داشت و هم آسیب کمتری به محیط زیست وارد خواهد کرد.
از جمله مزایای زیاد ضدعفونی کننده های سطح بالا  کاربرد موثر و باکیفیت آن، استفاده آسان و راحت، اثر گذاری سریع و ماندگار، عدم نیاز به آبکشى و پاک کردن محیط بعد از استفاده زیرا این محلول پس از استفاده به آب و اکسیژن تبدیل می شود، و همچنین باعث از بین رفتن رنگ سطوح و یا ایجاد لکه هاى سفید نمى شود.
رعایت بهداشت محیط در این مکان ها یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در سلامت محصول تولیدی نیز خواهد بود و نیز از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

برای مطالعه نسخه کامل این مقاله به خبرگزاری خبرآنلاین مراجعه بفرمایید.
۰۴ دی ۱۴۰۰


محصولات مشابه
  • فروش مونو اتیلن گلایکول (MEG)

    فروش مونو اتیلن گلایکول (MEG)

    مونو اتیلن گلایکول یکی از رایج ترین ترکیبات آلی با خاصیت ضد یخ و ضد انجماد است. اتیلن گلیکول برای تهیه رزین های پلی استر به کار می رود؛ همچنین این ترکیب، جزء اصلی اگرچه این ترکیب در میان خانواده گلیکول ها بسیار ساده است اما اهمیت و کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد. از اتیلن گلیکول برای تولید فرآورده های متنوع در صنایع استفاده می شود. اتیلن گلیکول ویسکوزیته قابل توجهی دارد و علیرغم بوی شیرین آن ، بسیار سمی می باشد. آنچه با نام محصولات ضد یخ خودرو ها در بازار می شناسیم، همه با استفاده از این ترکیب آلی تولید شده اند. مونو اتیلن گلایکول یا MEG یک ماده اساسی برای تولید الیاف پلی استر و رزین های فیلم ، پلی اتیلن ترفتالات (PET) و خنک کننده های موتور است. استفاده نهایی برای MEG از لباس و سایر منسوجات ، از طریق بسته بندی تا ظروف آشپزخانه ، خنک کننده های موتور و ضد یخ است. پارچه های پلی استر و پشم گوسفند و اثاثه یا لوازم داخلی ، فرش و بالش ، و همچنین ظروف نوشیدنی و مواد غذایی پلی اتیلن ترفتالات سبک و محکم از اتیلن گلیکول سرچشمه می گیرند. خاصیت مرطوب کننده ( جذب کننده آب ) محصولات MEG همچنین آنها را برای استفاده در تصفیه الیاف ، کاغذ ، چسب ، جوهر چاپ ، چرم و سلفون ایده آل می کند. MEG مایعی بی رنگ و بدون بو با قوام شربت مانند است. 55 ٪ MEG برای ساخت الیاف پلی استر استفاده می شود. 25 ٪ از MEG در بسته بندی و بطری های پلی اتیلن ترفتالات یا PET استفاده می شود. درحال حاضر گروه تولیدی علمی سازان پارت به عنوان یکی از وارد کنندگان و تولیدکنندگان محصولات شیمیایی کشور است که طیف گسترده ای از مواد شیمیایی صنعتی را به صورت عمده در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. جهت اطلاع از قیمت متانول و نحوه خرید از طریق شماره های زیر با کارشناسان فروش ما در تماس باشید. شماره تماس : 02186017285 ، 02188617036 ، 02188062713 ، 02188042093 داخلی (303) شبانی : 09120168217 داخلی (310) کارگر : 09120644967 وب سایت : www.elsapaco.com کانال تلگرام : https://telegram.me/elsapachem صفحه اینستاگرام : https://www.instagram.com/elsapa.chem

    مواد شیمیایی تهران
  • فروش دی اتیلن گلایکول (DEG)

    فروش دی اتیلن گلایکول (DEG)

    دی اتیلن گلایکول یک ترکیب ارگانیک است. اساساً به دو منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده به عنوان یک ماده خام در تولید الیاف پلی استر مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین برای فرمولاسیون محصولات ضدیخ استفاده می‌شود. اتیلن گلیکول مایع غلیظی ( ویسکوز ) بی‌رنگ و بی‌بو و شیرین مزه است . دی اتیلن گلایکول (DEG) ترکیبی آلی ، شفاف ، نم‌گیر ، بی‌بو و همچنین مایعی روغنی شکل ، بی‌رنگ ، شیرین و رطوبت پسند است در شرایط عادی بوی مشخصی ندارد ، ولی در غلظت بالای بخار آن ممکن است بوی شیرینی ملایمی داشته باشد. این ماده با آب و حلال های آلی امتزاج پذیر است ( می تواند در آنها با هر غلظتی حل شود ). دی اتیلن گلیکول دارای دو گروه اتیلن است که بوسیله یک اتم اکسیژن به یکدیگر متصل شده اند و مانند سایر الکل‌های دو عاملی دارای دو گروه عاملی OH است. این ترکیب آلی قابل احتراق و سمی بوده و قابلیت انحلال در آب ، الکل ، اتر ، استون و اتیلن گلیکول را داراست. ( اتیلن گلیکول (EG) ساده ترین عضو خانواده ی گلیکول ها می باشد ). این ماده می تواند با سولفوریک اسید ، نیتریک اسید ، اکسیژن ، هیدروژن پراکسید ، پرکلریک اسید و اسید های قوی دیگر واکنش دهد و معمولا در ساخت و تولید رزین های پلی استری غیر اشباع (UPR) ، پلاستیک ها ، رزین های آکریلاتی و متاکریلاتی نقشی اساسی ایفا می کند. دی اتیلن گلایکول ( DEG) بشکه پلمپ شازند اراک تحویل انبار تهران و درب پتروشیمی حواله DEG : تانکر 24 و 11 تنی DEG بشکه پلمپ : بشکه 230 کیلویی شازند اراک DEG بشکه دستی : بشکه 230 - 250 کیلویی جهت اطلاع از قیمت و نحوه فروش از طریق شماره های زیر با کارشناسان فروش ما در تماس باشید. شماره تماس : 02186017285 ، 02188617036 ، 02188062713 ، 02188042093 داخلی (305) علی کارگر 09120686791 وب سایت : www.elsapaco.com

    مواد شیمیایی تهران
  • فروش آنتی اسکالانت (داخلی ، وارداتی)

    فروش آنتی اسکالانت (داخلی ، وارداتی)

    آنتی اسکالانت گرید داخلی ، اویستا ، فلوکون 260 آنتی اسکالانت ها (antiscalant) مواد ضد رسوبی هستند که به منظور تمیز کردن سیستم های تصفیه ی آب، به سبب پیشگیری از شکل گیری رسوب ممبران های صنعتی به سیستم های تصفیه ی آب RO تزریق می گردند. در واقع مهمترین قطعه در دستگاه های آب شیرین کن صنعتی ، ممبران ها می باشند. مواد ضد رسوبی همچون آنتی اسکالانت ها می توانند به میزان چشمگیری رسوبات را کاهش دهند و یا حتی در برخی از موارد به طور کلی آن را از بین ببرند. همیشه به این نکته توجه داشته باشید که در قسمت ورودی آب یک دستگاه آب شیرین کن، بایستی این ماده قبل از اینکه دستگاه شروع به کار کند، تزریق شود. مسئله ی حائز اهمیت، بسته به روش ساخت سیستم RO ، انتخاب آنتی اسکالانت مناسب و محاسبه و تزریق دوز صحیح آن به آب ورودی دستگاه RO است. تمامی آنتی اسکالانت های داخلی وارداتی توسط سیستم کنترل کیفی شرکت الساپا مورد بررسی قرار می گیرند. شرکت الساپا وارد کننده و عرضه کننده آنتی اسکالانت ، این ماده را با بهترین کیفیت و قیمت در اختیار مشتریان محترم قرار می دهد. جهت اطلاع از قیمت و نحوه فروش از طریق شماره های زیر با کارشناسان فروش ما در تماس باشید. شماره تماس : 02186017285 ، 02188617036 ، 02188062713 ، 02188043093 داخلی (306) اسدالهی : 09120470371 وب سایت : www.elsapaco.com کانال تلگرام : https://telegram.me/elsapachem صفحه اینستاگرام : https://www.instagram.com/elsapa.chem/

    مواد شیمیایی تهران
  • فروش تری متیلول پروپان (TMP)

    فروش تری متیلول پروپان (TMP)

    تری متیلول پروپان دارای عاملیت سه است و در مقایسه با گلیسیرین گران روی رزین را کم و رنگ آن را بهتر می کند. در ضمن سختی و مقاومت رزین را نیز افزایش می دهد. الکلهای پلی هیدریک دیگری مانند، دی پروپیلن گلیکول، تری متیلول متان، اتیلن، پروپیلن و نئوپنتیل گلیکول برای استفاده از الکیدهای اصلاح شده با روغن پیشنهاد شده اند ولی مقدار مورد استفاده آنها از نظر تجارتی نسبت به گلیسیرین و پنتا اریتریتول هنوز خیلی پایین است. جهت اطلاع از قیمت و نحوه فروش از طریق شماره های زیر با کارشناسان فروش ما در تماس باشید. شماره تماس : 02186017285 ، 02188617036 ، 02188062713 ، 02188042093 داخلی (305) علی کارگر 09120686791 ، 09122152742 وب سایت : www.elsapaco.com

    مواد شیمیایی تهران