مقالات زندگی نامه مدیران خلاق - مدیریت

میخواهید کسب و کارتان رشد کند؟ در میان کارکنان خود رهبر پرورش دهید
میخواهید کسب و کارتان رشد کند؟ در میان کارکنان خود رهبر پرورش دهید

رهبران بزرگ (موفقان واقعی یعنی آنها که در بالای لیست یک درصد قرار دارند) همگی دارای یک وجه مشترک هستند آنها می‌دانند که مهمترین وظیفه یک رهبر یافتن و نگه داشتن افراد خوب است.

1397/1/25
راهکارهوشمندانه استیو جابز در مواجهه با نظرات مخالف
راهکارهوشمندانه استیو جابز در مواجهه با نظرات مخالف

یکی از مهم ترین و موثرترین مهارت های مورد نیاز در راه موفقیت، توانایی مواجهه با نظرهای مخالف و حتی توهین های دیگران است؛ اینکه چطور می توان با حفظ خونسردی، به مخالفان و اهانت کنندگان پاسخی محکم و منطقی داد.

1396/5/15
جویشگر پردیس ارم
ویژگی های رهبران موفق
ویژگی های رهبران موفق

اگر می خواهید به رهبری تبدیل شوید که افراد باکیفیت را جذب می کند، باید خودتان هم شخص باکیفیتی شوید. رهبری یعنی توانایی جذب افراد به سمت مهارت ها و فرصت هایی که شما در مقام مالک، مدیر و یا پدر و مادر به آن ها اعطا می کنید. جیم ران می گوید: «رهبری، چالش بزرگ زندگی است!»

1396/3/31
هشت تلفیقی که افراد موفق با خود تکرار می کنند؟
هشت تلفیقی که افراد موفق با خود تکرار می کنند؟

تکرار یک سری افکار هم می‌توانند در زندگی ما تاثیرگذار باشند و راه را برای رسیدن به موفقیت هموار نمایند، زیرا هر دستاوری نشات گرفته از اندیشه‌ای است. ما می‌توانیم از افکارمان نیز در جهت کسب موفقیت استفاده نماییم چون عمل زاییده افکار است.

1396/3/31
چگونه برای سازمان خود یک رهبر موثر باشیم؟
چگونه برای سازمان خود یک رهبر موثر باشیم؟

مدیریت در بسیاری از سازمان‌ها با مشکلات بسیاری مواجه شده و به ‌نوعی کارآمدی خود را از دست داده است، چرا که بسیاری از مدیران با روش‌های آمرانه و سنتی سعی در پیشبرد کارها دارند در حالی‌که این روش مدیریت در جامعه مدرن امروزی منسوخ شده است. در عصر حاضر مدیرانی که علاوه بر دانش تجربه مدیریتی، قدرت رهبری سازمان را نیز داشته باشند به ‌نحو چشمگیری در مدیریت سازمان خود موفق هستند.

1396/3/31
رضایت مشتری
رضایت مشتری

مشتری سزاوار مودبانه ترین توجه و رفتار است. او مایه حیات هر سازمان است. او حق شما را می پردازد. بدون او باید سازمان و فروشگاه را بست. این را هرگز فراموش نکنید. مشتری برای رفع نیاز خود به سوی ما می آید و ما وظیه داریم که با رفتار حساب شده معامله را به نفع هر دو طرف تمام کنیم. مشتری کسی است که فرد یا سازمان، نیازهای او را تامین می کنند. مشتری شخص، اشخاص و یا سازمان هایی هستند که با دیگران قرارداد می ...

1396/3/31
خود را برای موفقیت برنامه ریزی نمایید
خود را برای موفقیت برنامه ریزی نمایید

استاد بزرگ و مشهور موفقیت برایان تریسی در این مقاله نگاهی دارد به یک فن ساده اما قدرتمند که به کمک آن می توانید موفقیت را لمس کنید. عبارتی که بیانگر مأموریت شماست به زمان حال بیان می شود، همانطور که شما امروز فردی شده اید که در گذشته ترسیم می کردید. این ترسیم معمولاً مثبت است تا اینکه منفی باشد. و کاملاً شخصی است. حال به کمک همین ذهنیت که از خود ساخته اید می توانید خصوصیات مثبت خود را تقویت کنید ت ...

1395/7/17
برند بیژن چگونه خلق شد؟
برند بیژن چگونه خلق شد؟

بیژن پاکزاد میلیاردر ایرانی مقیم آمریکا، چندی پیش درگذشت. در این مطلب به برخی از جنبه های این برند معروف و لوکس پرداخته شده است. اما سوالی که هنوز نمی توان به آن پاسخ داد، سرنوشت این برند پس از فوت مالکش بیژن پاکزاد است. على رغم بروز بحران اقتصاد جهانى و متزلزل شدن بازارهاى سهام در جهان، برند Bijan که براى تقریبا ۳۰ سال، موفق به فروش گران‌ترین پوشاک مردانه جهان در Beverly Hill بود نه تنها متاثر از ...

1395/6/28
KFC
KFC

سرهنگ ساندرس یک روز در منزل نشسته بود که در این میان نوه اش آمد و گفت: بابابزرگ این ماه برایم یک دوچرخه می خری؟ او نوه اش را خیلی دوست می داشت، گفت: حتماً عزیزم. حساب کرد ماهی ۵۰۰ دلار حقوق بازنشستگی میگیرد و حتی در مخارج خانه هم می ماند. شروع کرد به خواندن کتاب های موفقیت.

1395/6/24
نوع برداشت
نوع برداشت

استفان کاوی (از سرشناسترین چهره‌های علم موفقیت) شاید با الهام از همین حرف انیشتین است که می‌گوید:اگر می‌خواهید در زندگی و روابط شخصی‌تان تغییرات جزیی به وجود آورید به گرایش‌ها و رفتارتان توجه کنید، اما اگر دلتان می‌خواهد قدم‌های کوانتومی بردارید و تغییرات اساسی در زندگی‌تان ایجاد کنید باید نگرش‌ها و برداشت‌هایتان را عوض کنید.

1395/6/15
چگونه این ماست فروش، میلیاردر شد!
چگونه این ماست فروش، میلیاردر شد!

حَمدی اولوکایا، موسس و مدیر عامل شرکت « چُبانی» است که در طول شش سال که از آغاز فعالیتش می‌گذرد، حدود ۲۰ درصد از بازار شش و نیم میلیارد دلاری ماست در آمریکا را در کنترل خود گرفته است. نام آقای اولوکایا که کرد ترکیه‌ است، در فهرست میلیاردرهای سال ۲۰۱۳ مجله فوربس قرار دارد.

1395/4/22
داستان موفقیت لیپتون: ثروتی به رنگ چای
داستان موفقیت لیپتون: ثروتی به رنگ چای

شرکت توماس جی. لیپتون از نام مؤسس خود یک ایرلندی مهاجر که در سال ۱۸۶۵ با کشتی به آمریکا رفت بهره می برد. داستان لیپتون در واقع حکایت فردی است که از فقر کامل به ثروت هنگفت رسید.

1395/3/10
۵ راهکار مدیریتی بیل گیتس
۵ راهکار مدیریتی بیل گیتس

گیتس عقیده دارد که شایسته ترین راه شاخص نمودن شرکت در میان رقیبان‏ و بهترین راه پیش افتادن از دیگران، بهره بردارى کارآمد از «اطلاعات» است و چگونگى و روش گردآوری، مدیریت و کاربرد اطلاعات است که سرنوشت برد و یا باخت ما را رقم مى زند.

1395/3/5
رمز موفقیت مؤسس شرکت پاناسونیک
رمز موفقیت مؤسس شرکت پاناسونیک

با بررسی جامعه‌شناسانه ژاپن سده گذشته، عواملی همچون رشد سریع مدرنیزاسیون درجوامع غربی و سرایت آن به جوامع سنتی، عدم وجود منابع زیرزمینی و محدودیت‌های منابع رو زمینی، تغییر و تحولات سیاسی در عرصه‌های بین المللی، ازدیاد جمعیت و ویژگی‌های فردی ژاپنی‌ها (سخت کوشی وتلاش) در سایه فرهنگ ژاپنی، را می‌توان از دلایل اصلی رشد سریع و شکوفایی اقتصادی و پیشرفت تکنولوژی این کشور قلمداد کرد

1395/1/21
هفت گام تا هدف (برایان تریسی)
هفت گام تا هدف (برایان تریسی)

«راه رسیدن به موفقیت در هر کاری آن است که بدانیم افراد موفق آن رشته چه کرده اند تا موفق شده اند»...

1394/11/13
تعیین نقش کارکنان در سازمان با آجر!
تعیین نقش کارکنان در سازمان با آجر!

اگر دارای کارکنان جدیدی بوده و قصد دارید تصمیم درباره نقش کارکنانتان در سازمان تصمیم‌گیری کنید گام‌های زیر را انجام دهید...

1394/11/3
درخت گلابی
درخت گلابی

مردی چهار پسر داشت. آنها را به ترتیب به سراغ درخت گلابی ای فرستاد که در فاصله ای دور از خانه شان روییده بود؛ پسر اول در زمستان، دومی در بهار، سومی در تابستان و پسر چهارم در پاییز به کنار درخت رفتند. سپس پدر همه را فراخواند و از آنها خواست که بر اساس آنچه دیده بودند درخت را توصیف کنند...

1394/10/3
رازهای مدیریتی از زبان مدیران برتر آمریکا
رازهای مدیریتی از زبان مدیران برتر آمریکا

این مطلب نتیجه تحقیق وب‌سایت فوربس از میان شرکت های تجاری کوچک آمریکایی در سال 2013 میلادی است. مدیران این شرکت ها در مورد رازهای مدیریتی خود مطالبی بیان کرده اند که برای کارآفرینان جوان بسیار مفید خواهد بود....

1394/5/24
داستان زندگی کریس گاردنر
داستان زندگی کریس گاردنر

مـیـلیـاردری کـه از صفـر شـروع کـرد

1392/10/9
مردی که با طرح‌های ساده‌مبلمان میلیاردر شد
مردی که با طرح‌های ساده‌مبلمان میلیاردر شد

کمپارد موسس شرکت IKEA است. IKEA یکی از بزرگترین زنجیره فروشگاه‌های مبلمان خانه بوده که در سرتاسر دنیا شعبه دارد و هنوز هم فروشگاه‌هایش در حال اضافه شدن هستند در بسیاری از نقاط دنیا،‌ زمانی که افراد برای خرید مبلمان به فروشگاه می‌روند اصلا به اینکه چه کسی صاحب فروشگاه است فکر نمی‌کنند و بیشتر به دنبال مبلمانی با قیمت مناسب هستند و بنابراین نام اینگوار کمپارد اغلب چیزی را به یادشان نمی‌آورد.

1392/9/7
زندگی نامه فردریک وینسلو تیلور
زندگی نامه فردریک وینسلو تیلور

در سال 1900 تیلور اجرای «مدیریت علمی» را در گامهای زیر خلاصه کرد.: 1- هر وظیفه باید شکل علمی، منطقی در جهت بهبود بهره وری نظام پیدا کند. 2- پایان قطعه سازی و محاسبه متوسط کار باید همراه با پرداخت تشویقی حقوق و دستمزد شود."

1392/9/4
ابزار چارچوب چهار اقدام مدیریت
ابزار چارچوب چهار اقدام مدیریت

رویکردهای مختلفی برای مقابله با این وضع و فرار از تله‌ی کالای رایج پیشنهاد شده است. یکی از این رویکردها، خلق و پناه بردن به اقیانوس‌های آبی یا به اصطلاح، استراتژی اقیانوس آبی است. یکی از ابزارهای خلق و دستیابی به اقیانوس‌های آبی، چارچوب چهار اقدام است که شامل چهار اقدام 1) حذف، 2) کاهش، 3) افزایش و 4) ایجاد می‌گردد. محور بحث این چهار اقدام بر روی ارزشی است که شرکت به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

1392/9/3
بزرگان مدیریت جهان :پیر امیدیار
بزرگان مدیریت جهان :پیر امیدیار

زندگی نامه پیر امیدیار Pierre Omidyar ثروتمندترین ایرانیالاصل و صاحب بزرگترین حراجی آنلاین جهان پیر امیدیار Pierre Omidyar ثروتمندترین ایرانی اصل و صاحب بزرگترین حراجی آنلاین جهان یعنی .ebay. com است پیر امیدیار در ۲۱ ژوئن ۱۹۶۷ از پدری ایرانی و مادری فرانسوی در پاریس بدنیا آمد. ۶ ساله بود که با خانواده اش به مریلند آمریکا رفت و در ۱۴ سالگی با نوشتن دومین برنامه رایانه‌ای برای کتابخانه مدرسه پا به ...

1392/9/3
دومین مرد ثروتمند دنیا
دومین مرد ثروتمند دنیا

در اینجا برخی از جلوه های جالب زندگی وی بیان شده: 1- او اولین سهامش را در 11 سالگی خرید و هم اکنون از اینکه دیر شروع کرده ابراز پشیمانی می نماید! 2- او از درآمد مربوط به شغل توزیع روزنامه ها، یک مزرعه کوچک در سن 14 سالگی خرید..

1392/8/29
علی فتح‌الله‌زاده مدیر عامل استقلال
علی فتح‌الله‌زاده مدیر عامل استقلال

علی فتح‌الله‌زاده با نام خانوادگی کامل فتح الله زاده خویی متولد شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی یکی از مدیران موفق فوتبالی در چند سال اخیر فوتبال ایران است که معروفیت خود را مدیون ترکاندن بمب هایی در فصل نقل و انتقالات است. بزرگترین بمب او نیز انقال مهدی هاشمی نسب از پرسپولیس به استقلال که اولین انتقال بازیکن از پرسپولیس به استقلال بود می باشد. او هم اکنون به عنوان مدیرعامل استقلال تهران را ...

1392/8/27
زندگی نامه بیل گیتس
زندگی نامه بیل گیتس

ویلیام هنری گیتس سوم مشهور به بیل گیتس (Bill Gates) رئیس و موسس شرکت مایکروسافت. در حال حاضر مایکروسافت با بیش از چهل هزار کارمند در شصت کشور جهان و با درآمد خالص 25.3 میلیارد دلار در پایان سال مالی 2001 یکی از موفقترین شرکتهای ایالات متحده امریکا و یکی از راهبران صنعت کامپیوتر بوده است.

1392/8/26
زندگی نامه نوروز درداری(فولادی)
زندگی نامه نوروز درداری(فولادی)

از ترکان ایل معروف قشقایی و زاده شهر نفت خیز گچساران در جنوب ایران هستم زندگیم تا سال های نوجوانی در کنار مردم ترک و لر همان شهر گذشته. تحصیلات ابتدایی خویش را در همان شهر و دروان دبیرستان را در آغاجاری و شیراز به پایان رساندم. بعد از چندین سال کار در موسسات وابسته به شرکت نفت، در جنوب ایران برای کار به تهران مهاچرت کردم.

1392/8/20
زندگینامه دکتر علیرضا آزمندیان
زندگینامه دکتر علیرضا آزمندیان

دکتر علیرضا آزمندیان (متولّد ۲۰ فروردین ۱۳۳۲ در تهران) بنیانگذار تکنولوژی فکر در ایران، نویسنده، استاد دانشگاه و یکی از سخنرانان انگیزشی در ایران است. او در سال ۱۳۷۶ مؤسسه فرهنگی علمی پدیده فکر را با هدف اشاعه مباحث تحول آفرین و زندگی ساز تکنولوژی فکر تأسیس کرد. دکتر علیرضا آزمندیان در سال ۱۳۳۲ در یک خانواده مذهبی در تهران به دنیا آمدو تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مدارس اسلامی و از جمله دبیر ...

1392/8/19
menu دسته بندی مقالات