رازهای مدیریتی از زبان مدیران برتر آمریکا

 این مطلب نتیجه تحقیق وب‌سایت فوربس از میان شرکت های تجاری کوچک آمریکایی در سال 2013 میلادی است. مدیران این شرکت ها در مورد رازهای مدیریتی خود مطالبی بیان کرده اند که برای کارآفرینان جوان بسیار مفید خواهد بود.

Don Bailey، مدیر عامل شرکت داروسازی Questcor

رهبری و مدیریت موفق سه قانون دارد: رهبری، پیروی و دخالت نکردن (یا کردن) در اجرای برنامه ها یا انجام کار. کلید موفقیت در هر سه این موضوع ها نیز این است که بدانید کی و چگونه هرکدام را انجام دهید.

Jim Koch، موسس و مدیر عامل شرکت نوشیدنی های بوستون

هنگامی که جوان و در حال تحصیل بودم، تصمیم گرفتم درس را رها و در کلاس های آموزشی  تفریحات هیجان انگیز، مربی شوم. ابتدا در هر دوره چهار هفته ای من به همه شاگردان خود طناب های آلپاین (نوعی طناب برای کشیدن وسایل با بستن پارچه های ضخیم ) می دادم. در طول دوره، من به آنها طناب های بسیاری داده بودم و آنها هرگاه نیاز داشتند وسیله موردنیاز خود را داشتند. اما اگر طناب های کمی به آنها می دادم و مجبورشان می کردم با دوسوم نیاز واقعی خود کارهایشان را انجام دهند، بدون شک آنها خلاقیت به خرج می دادند تا با همان مقدار کمی را که در اختیار دارند نیازهای خود را برطرف کنند.

Brian Mueller، مدیر عامل موسسه آموزشی گراند کانیون

از جسور و بی پروا بودن هراسی نداشته باشید. همیشه برنامه ریزی های بزرگ داشته باشید و در میانه راه مطمئن شوید همه از این موضوع سود می برند و به نوعی برنده هستند. این باعث می شود تا تعادل برقرار شود.

Michael Fifer، مدیرعامل Ruger

ما همیشه از همفکری گروهی برای تنظیم اهداف و اولویت های خود استفاده می کنیم. همه افراد حق صحبت و اظهارنظر دارند و می توانند ایده هایی که در سر را دارند را اعلام و از آنها نیز دفاع کنند. در شرکت ما از ایده های خوب استقبال و از آنها در راستای پیشرفت پروژه ها استفاده می شود.

Brad Cleveland، مدیرعامل آزمایشگاه پروتو

مدیریت صحیح در گرو داشتن تیمی کارآمد و بسیار خبره است که به خوبی وظایف و اولویت های کاری خود را می دانند و مهارت های لازم را دارند؛ کارمندانی که بتوانید با خیال راحت به آنها اعتماد کنید و کارها را به آنها بسپارید. بنابراین، وظیفه یک مدیر خوب صداقت، اعتماد و ژرف اندیشی است تا اعضای مجموعه نیز به او احترام بگذارند.

Harry Herington، مدیرعامل NIC

من سه فرزند دارم و همیشه به آنها می گویم همیشه دنبال علایق خود باشند نه کسب درآمد. من هرگز روی مسایلی که باعث می شوند تا شب خواب راحتی نداشته باشم سرمایه گذاری نمی کنم، بلکه برعکس، به مسایلی فکر می کنم که صبح ها مرا با نشاط از خواب بیدار کنند. من همیشه به دنبال انجام کارهایی هستم که باعث خوشحالی و موردعلاقه من هستند.

Jason Rhode، مدیرعامل Cirrus

همه تعاملات انسان ها با یکدیگر باعث می شود یا از هم انرژی بگیرند یا باعث کم شدن انرژی هم بشوند. این موضوع در مورد همه انسان ها مصداق دارد اما مدیرها تاثیر بیشتری روی کارمندان خود دارند و همچون اهرم پیشرفت برای اعضای تیم خود عمل می کنند. کارفرما همیشه کوچک ترین فعالیت های کارمند را زیر نظر دارد و به این ترتیب می تواند استعداد یا توان او را بهتر از هر فرد دیگری درک کند و باعث پیشرفت او و کار خود بشود.

Arkadiy Dobkin، مدیرعامل سیستم های EPAM

من اگر از کسی انتظار داشته باشم کیلومترها راه برود، آنها زمانی آن را انجام می دهند که مطمئن باشند من خودم می توانم آن مسافت را با پای پیاده طی کنم. این اعتماد نیز در طول سال ها به وجود می آید و البته باید بدانید خیل آسان نیز از بین می رود.

Bryan Shinn، مدیرعامل Silica Holdings
شما باید بتوانید منطقه ای درست کنید که همه مسایل اضافی را کنار بگذارید و ذهن خود را از فکرهای بی ارزش خالی کنید. سلامت ذهنی و فکری شما فقط برای خود شما خوب نیست بلکه بر کار و تجارتی که انجام می دهید نیز بسیار تاثیر دارد. بسیاری از ایده های خوب من در بیرون از دفتر به ذهنم خطور می کنند و تلاش م برنامه ریزی برای تحقق آنها است.


Cheri Beranek، مدیرعامل موسسه Clearfield

همیشه باید میان اهداف طولانی مدت و اهداف فوری تعادل وجود داشته باشد. بیشتر مواقع، برخی از شرکت ها به حدی درگیر مسایل مالی سه ماهه های کاری خود می شوند که مجبورند اهداف کوتاه مدت برای خود تعیین و بر اساس آنها پروژه ها را اجرا کنند و این مانع از برنامه ریزی برای برنامه های طولانی مدت می شود. 

بهروز عبدی، مدیرعامل شرکت InvenSense

با شناخت و درک اهداف کوچک در کنار هم به عنوان یک تصویر کلی و درازمدت، می توان به سادگی ارتباط میان اهداف و اولویت هرکدام از آنها را به خوبی تشخیص داد. برای یک مدیر بسیار مهم است اهداف خود را به خوبی بشناسد و برای تحقق آنها زمان بندی کند. البته باید بدانید اولویت کارها در زمان های مختلف ممکن است تغییر کند.

John Foraker، مدیرعامل شرکت Annie's

قابل اعتماد، صادق و واقعی باشید. سعی کنید افراد مناسب برای نیازهای کاری خود را بیابید تا تجارت شما تجربه و زیرساخت لازم برای رشد و پیشرفت بیشتر را داشته باشد.

Kevin Thompson، مدیرعامل SolarWinds

مدیران باید بدانند همه اهداف و علاقه مندی همه انسان ها تغییر می کنند. مشکل اینجا است که بیشتر آنها احساس می کنند این تغییر زمانی روی می دهد که جایگاه یا شرکت آنها تغییر کند. اما مدیرانی که به حرف صاحبان شرکت خود گوش می دهند، بهتر می توانند موجب پیشرفت خود و شرکت بشوند.

Rob Lynch، مدیرعامل Lumber Liquidators

هر چه همه اعضای یک شرکت با هم بیشتر همکاری داشته باشند و در یک مسیر مشخص حرکت کنند، آن شرکت فعالیت بسیار بهتری خواهد داشت. باید در مجموعه های کاری این فرهنگ را به وجود آورد که همه با هم در یک ردیف کار می کنند و کسی مدیر دیگری نیست. اگر کسی مرا مدیر یا مسوول صدا کند بسیار ناراحت می شوم. من خودم را عضوی از تیم و اعضای گروه کار می دانم.

منبع

۲۴ مرداد ۱۳۹۴


محصولات مشابه