زندگینامه دکتر علیرضا آزمندیان

دکتر علیرضا آزمندیان (متولّد ۲۰ فروردین ۱۳۳۲ در تهران) بنیانگذار تکنولوژی فکر در ایران، نویسنده، استاد دانشگاه و یکی از سخنرانان انگیزشی در ایران است. او در سال ۱۳۷۶ مؤسسه فرهنگی علمی پدیده فکر را با هدف اشاعه مباحث تحول آفرین و زندگی ساز تکنولوژی فکر تأسیس کرد.

 دکتر علیرضا آزمندیان در سال ۱۳۳۲ در یک خانواده مذهبی در تهران به دنیا آمدو تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مدارس اسلامی و از جمله دبیرستان علوی تهران طی کرد و در رشته ریاضی به عنوان یکی از دانش‌آموزان نمونه از دبیرستان علوی تهران فارغ‌ التحصیل شد.

وی تحصیلات دانشگاهی را در مقطع لیسانس در دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی‌ مکانیک طی کرد و همزمان با آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در صدا و سیما به عنوان خبرنگار سیاسی و اقتصادی مشغول به کارشد. وی توفیقات زیادی در حرفه خبرنگاری به دست آورد و با تهیه گزارشهایی از اوضاع و احوال سیاسی و اقتصادی کشور و سفر به تمام نقاط ایران و پاره‌ای از کشورهای جهان، شناخت خوبی نسبت به مسائل مردم به دست آورد و با حضور در جبهه‌های جنگ و تهیه گزارشهای تلویزیونی از عملیات جنگی، دلاوریهای رزمندگان اسلام را در نبرد حق علیه باطل، به تصویر کشید.

 وی اولین خبرنگار جنگی بود که بهنگام آزادسازی شهرخرمشهر بهمراه رزمندگان اسلام وارد شهر شد و لحظه به لحظه جریان بازگرفتن شهر را گزارش کرد.

 وی پس از ۶ سال کار پر تلاش و شبانه‌روزی در صدا و سیما در سال ۱۳۶۴ برای ادامه تحصیل به آمریکا سفر نمود و فوق لیسانس را در رشته مدیریت مهندسی و دکترا را در رشته مهندسی صنایع و سیستم ها در دانشگاه کالیفرنیا ادامه داد و در عین حال در رشته تخصصی خود در دانشگاههای آمریکا به تدریس پرداخت.

 دکتر علیرضا آزمندیان ضمن ۱۲ سال تحقیق و تدریس در دانشگاههای آمریکا و در عین حال با مطالعات علمی پیرامون قدرت فکر به تبادل اطلاعات با دانشمندان این رشته پرداخت و ضمن شرکت در کنفرانس‌های علمی تکنولوژی فکر سالها در راستای توسعه این پدیده بزرگ قرن تحقیق و تدریس نمود و سرانجام برای انتقال دستاوردهای بی نظیر تکنولوژی فکر به هموطنان ایرانی خود در سال ۱۳۷۶ به ایران مراجعت کرد.

وی ضمن عضویت در هیئت علمی دانشکده فنی دانشگاه تهران به تأسیس مؤسسه فرهنگی علمی پدیده فکر اقدام کرد و با تشکیل کلاسهای تکنولوژی فکر به بسط و گسترش این تکنولوژی در ایران پرداخت و با تحولات بزرگی که در نظام فکری و باورهای دانشجویان خود ایجادکرد زندگی آنها را به کلی متحول ساخت. دکتر علیرضاآزمندیان پس از سفر به بیش از ۵۰ کشور جهان از جمله کشورهای آسیایی، آفریقایی، اروپایی، آمریکا و کانادا و مطالعه مبانی ذهن، قدرت بیکران فکر انسان و با اشراف به مکانیسم های فکر، باور و برنامه ریزی سیستم ضمیرناخودآگاه انسان، امروز در خدمت مردم عزیز ایران است تا با استفاده از دستاوردهای علمی خود ضمن ایجاد تغییرات اساسی در نظام فکری شان به پالایش شخصیت آنان پرداخته و با ایجاد تحولی شگرف در آنها ، انسانهای شاد و بشاش، هدفمند، باانگیزه، توانمند و مصمم باشخصیت و اعتماد به نفس کامل و با عشق و امید برای زندگی عالی و پرحاصل برای ایران اسلامی ما تربیت کند.

دکترعلیرضاآزمندیان با برگزاری کنفرانسها و دوره های تکنولوژی فکر برای مدیران،اساتیددانشگاه،پزشکان،صنعتگران،معلمان، دانشجویان،کارمندان و سایراقشار تأثیرگذار جامعه، نه تنها نظام فکری و روحی آنان را متحول ساخته است، بلکه با اجرای تکنیک‌های مدیریت فکر، در بالا بردن کارائی و بهره‌وری انسانی آنان تأثیر به سزایی گذاشته است .

دکتر آزمندیان پس از مراجعت از آمریکا، در طول ۱۴ سال گذشته، علاوه بر اجرای سخنرانی‌های مختلف برای میلیون‌ها نفر از مردم ایران و ایرانیان خارج ازکشور، برای مدیران وکارکنان بسیاری از کارخانجات و صنایع‌کشور و نیز برای بسیاری از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها ونهادهای دولتی و مدیران بخش‌های خصوصی کشور مباحث خودمدیریتی و خودشکوفائی و نیز مباحث رهبری و توانمندسازی و مدیریت منابع‌انسانی را عرضه‌کرده است که از این رهگذر به ایجاد انگیزه‌های کاری و ارتقاء بهره‌وری نیروی انسانی کمک شایانی نموده است.

آثار فرهنگی دکتر علیرضا آزمندیان بصورت مقالات، کتاب ها و سی‌دی های تصویری و صوتی برای ایرانیان داخل و خارج از کشور عرضه شده است و آخرین کتاب ایشان به زبان انگلیسی بنام “Think Yourself Successful” می باشد که توسط بزرگترین مؤسسه انتشاراتی آمریکا بنام مک گراهیل چاپ و در دنیا منتشر شده و اخیراً این کتاب تحول آفرین، به زبان عربی و چینی توسط همین مؤسسه انتشاراتی ترجمه شده است.

 روزنامه وال استریت ژورنال پرتیراژترین روزنامه اقتصادی آمریکا، ضمن چاپ گزارشی در صفحه اول این روزنامه تحت عنوان “تفکر مثبت در ایران” ضمن بررسی اثرات مثبت برگزاری سمینارها و همایش‌های تکنولوژی فکر در ایران، دکتر آزمندیان را بعنوان بزرگترین سخنران انگیزشی ایران، به جهانیان معرفی‌کرده‌است.

منبع:راهکار مدیریت

۱۹ آبان ۱۳۹۲


محصولات مشابه