راهنمای انتخاب بهترین خرید کربن اکتیو

یکی از مهم ترین دغدغه خریداران انتخاب بهترین خرید کربن اکتیو است. همانطور که می دانید خرید مواد شیمیایی پیچیدگی های زیادی نسبت به خرید های ساده تر دارد. اما د را ادامه یک راهنمای کامل و دقیق برای انتخاب بهترین خرید کرین اکتیو را به منظور تصمیم گیری راحت تر کاربران ارائه کرده ایم. قبل از هر چیز بهتر است اعریق کربن اکتیو را با هم بررسی کنیم. 
 

کربن اکتیو چیست؟ 

کربن اکتیو یا (کربن فعال) یک نمونه جاذب قوی برای جذب بوی و گازهای آلاینده است که بر پایه ذرات کربن است. این  ماده به دلیل ساختارش، امکان جذب  و نگهداری ذرات آلاینده و ترکیبات شیمیایی مختلف را دارد. 

کربن اکتیو در بسیاری از صنایع و کاربردها مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال کربن اکتیو در فیلترهای هوا، ماسک‌های گاز، تصفیه آب و فیلترهای روغن، صنایع غذایی برای تصفیه و رفع بوها و طعم‌های نامطبوع استفاده می‌شود.


انواع کربن اکتیو 

کربن اکتیو میله ای 
کربن اکتیو پودری 
کربن اکتیو گرانولی 
راهنمای خرید انواع کربن اکتیو

برای خرید کربن اکتیو میله ای یا خرید کرین اکتیو پودری و یا گرانولی باید حتماً به نوع و درجه آلاینده، میزان قدرت کربن اکتیو و موارد دیگر توجه داشته باشید اما به صورت کلی اگر بخواهیم هر کدام از این موارد را مورد بررسی قرار دهیم عبارتند از:

خرید کربن اکتیو میله ای

به صورت کلی خرید کربن اکتیو میله‌ای در صنایع مختلف به منظور حذف آلاینده‌ها و تصفیه استفاده می‌شود. برخی از موارد استفاده از کربن اکتیو میله عبارتند از:
خرید کرین اکتیو میله ای برای تصفیه آب و به منظور حذف ذرات کلوئیدی، رنگ، بو و طعم ناخوشایند، باکتری‌ها و مواد آلی در صنایع آب‌شیرین‌کن، صنایع تیدیل آب‌شور به شیرین و تصفیه آب سطحی مورد استفاده قرار می گیرد.
خرید کربن اکتیو میله ای برای تصفیه هوا که در فیلترهای هوا مورد استفاده قرار می گیرد تا گازها، بوها، آلاینده‌های آلی و سموم هوای داخلی را جذب کند و کیفیت هوا را بهبود ببخشد. این فیلترها در سیستم‌های تهویه مطبوع، اتاق‌های خشکشویی، صنایع شیمیایی و فرآیندهای صنعتی استفاده می شوند.
خرید کربن اکتیو میله ای برای فرآیندهای صنعتی مانند فرآوری غذا، صنعت داروسازی، صنایع الکلی، پتروشیمی و غیره، کربن اکتیو میله برای حذف رنگ، بو، طعم ناخوشایند، ترکیبات آلی و آلاینده‌های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. 

خرید کربن اکتیو پودری

برای خرید کربن اکتیو پودری باید به نکات مهم از جمله استفاده در کدام صنایع، میزان آلایندگی و ... توجه داشته باشید. اما به صورت کلی برخی از آلاینده‌هایی که کربن اکتیو پودری برای حذف آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد عبارتند از:

خرید کربن اکتیو پودری برای حذف آلاینده‌های گازی مانند بنزن، تولوئن، فورمالدئید، هیدروکربن‌های نفتی و دیگر گازهای آلاینده که در فضای داخلی، صنایع شیمیایی، صنایع نفت و گاز و غیره وجود دارند مورد استفاده قرا رمی گیرد.
خرید کربن اکتیو پودری برای حذف آلاینده‌های آلی حل شده در آب مانند مواد آلی، رنگ‌ها، بوها و طعم‌های ناخوشایند استفاده می‌شود. این شامل آب‌های شهری، آب‌های صنعتی، آب‌های زیرزمینی و آب‌های آلوده به مواد شیمیایی است.
خرید کربن اکتیو پودری برای استفاده در صنایع شیمیایی به منظور حذف ترکیبات شیمیایی نظیر رنگ‌ها، حلال‌ها، مواد نفتی، پرفلوروکربن‌ها و ترکیبات شیمیایی دیگر از محلول‌ها و فرآیندهای صنعتی می باشد.
حرید کربن اکتیو پودری برای فرآوری مواد غذایی و حذف آلاینده‌های آلی در فرآوری مواد غذایی مانند ترکیبات آلی مذاب، بوها، رنگ‌ها و ترکیبات ناخواسته در مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.
به طور خلاصه، کربن اکتیو پودری در صنایع آب و فاضلاب، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی، نفت و گاز، داروسازی و صنایع دیگری که نیاز به حذف گازها و آلاینده‌های آلی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.


خرید کربن اکتیو گرانولی 

خرید کربن اکتیو گرانولی به عنوان یک جاذب قوی در مقابل آلاینده‌ها در صنایع مختلف مورد بررسی قرار می گیرند. برخی از آلاینده‌هایی که کربن اکتیو گرانولی برای حذف آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد عبارتند از:

خرید کربن اکتیو گرانولی برای آلاینده‌های آلی مانند رنگ‌ها، طعم‌ها، بوها، آلاینده‌های آلی مذاب و ترکیبات آرام کننده را از محیط حذف کند. این شامل آلاینده‌های آلی در فرآیندهای صنعتی، آب و فاضلاب، فرآیندهای غذایی و سایر صنایع است.
خرید کربن اکتیو گرانولی برای ترکیبات شیمیایی برای جذب و حذف ترکیبات شیمیایی مختلف مانند رنگ‌ها، پلیمرها، حلال‌ها و مواد تبدیل کننده مود استفاده قرار می گیرد.
خرید کربن اکتیو گرانولی  برای گازهای آلاینده که به طور گسترده در صنایعی که نیاز به حذف گازهای آلاینده مانند بنزن، تولوئن، فورمالدئید و گازهای حلقه‌ای دیگر دارند استفاده می‌شود.

خرید کربن اکتیو گرانولی برای آلاینده‌های آلی حل شده در آب مانند دی‌اکسین، آلدهید‌ها، کلرامین‌ها و هیدروکربن‌های نفتی می‌تواند بسیار مفید باشد.

به طور کلی، کربن اکتیو گرانولی در صنایع آب و فاضلاب، صنایع غذایی، شیمیایی، نفت و گاز، داروسازی و صنایع فرآوری تفاله‌ها و ضایعات مورد استفاده قرار می‌گیرد.


راهنمای کامل بهترین خرید کربن اکتیو 

برای خرید کربن اکتیو لازم است موارد و نکات مهمی را مد نظر داشته باشید که عبارتند از :
نوع کربن فعال از جمله پودری، گرانولی و میله ای که وجود دارد. هر نوع ممکن است در برابر آلاینده‌های خاصی موثرتر باشد. بسته به نیاز خاص خود، نوع مناسبی را انتخاب کنید.
 ساختار سطح کربن فعال می‌تواند مساحت سطح جذب را تعیین کند. سطح بیشتر به معنای قدرت جذب بیشتر است. میزان ساختار سطح را معمولاً با واحد مساحت سطح (BET) که در مترمربع برای هر گرم کربن تعیین می‌شود، مشخص می‌کنند. به عنوان مثال، کربن با BET بالاتر قدرت جذب بیشتری دارد.
اندازه ذرات که برخی از کربن‌های فعال در اشکال پودری یا گرانولی عرضه می‌شوند. اندازه ذرات می‌تواند تأثیر زیادی بر عملکرد کربن اکتیو داشته باشد. برای استفاده در فیلترها یا ماسک‌ها، ممکن است بخواهید کربنی با ذرات ریزتر را انتخاب کنید تا به خوبی جذب آلاینده‌ها را انجام دهد.
نوع آلاینده‌های هدف بسته به آلاینده‌هایی که می‌خواهید حذف کنید، نیاز به کربن اکتیو با خاصیت خاصی ممکن است وجود داشته باشد. به‌طور مثال، برخی از کربن‌های فعال با خاصیت جذب بو و طعم مناسب برای تصفیه آب وجود دارند، درحالیکه برخی دیگر برای حذف گازهای سمی مانند اکسید کربن مؤثرتر هستند.
گواهی‌نامه‌ها و استانداردها در صورتی که در نظر دارید کربن اکتیو را برای استفاده در تصفیه آب یا فیلترهای پزشکی استفاده کنید، مطمئن شوید که دارای گواهی‌نامه‌های معتبری مانند NSF / ANSI Standard 42 یا FDA باشد.
خرید کربن اکتیو از فروشندگان و وارد کنندگان کربن اکتیو 
متاسفانه خرید کربن اکتیو اصل در بازار بسیار پیچیده و نگران کننده است. زیرا برخی از افراد سودجو با پخش گسترده کربن اکتیو تقلبی به اسم برندهای معتبر دنیا اختلال در این امر ایجاد کرده اند. از این رو پیشنهاد می شود برای خرید کربن فعال حتماً از فروشندگان و وارد کنندگان معتبر استفاده کنید. مجموعه جهان آب به عنوان یکی از وارد کنندگان کربن اکتیو اقدام به فروش و ضمانت اصل بودن کالا نیز کرده است. از این رو شما می توانید با خیال راحت بهترین کیفیت کربن فعال را از برندهای اصل و معتبر دنیا در این مجموعه تهیه کنید. 


کربن اکتیو طبیعی و مصنوعی با هم چه فرقی دارند

کربن اکتیو، یک جاذب طبیعی است که از منابع طبیعی مانند داربست و پوسته‌های گیاهی یا جانوری ساخته می‌شود. در حالت طبیعی، کربن اکتیو شامل ساختار های پوروس (لوله‌ها و کانال‌های ریز) است که سطح بالای خود را به عناصر و ترکیبات دیگر برای جذب فیزیکی و شیمیایی ارائه می‌دهد.

کربن اکتیو مصنوعی، به طور کلی با استفاده از فرآیندهای شیمیایی و صنعتی تولید می‌شود. اغلب از موادی مانند کک نفتی، خاک‌های الکترونیکی و مواد ضدافتاب برای ساختن کربن اکتیو مصنوعی استفاده می‌شود.

برخلاف کربن اکتیو طبیعی که ساختار پوروس خود را از طریق روندی طبیعی و زمان‌بر به دست می‌آورد، کربن اکتیو مصنوعی می‌تواند ساختار پوروس و خواص جذبی را بر اساس نیازهای خاص تولید کند. به علاوه، کربن اکتیو مصنوعی می‌تواند با طرح‌ها و مشخصات مختلفی در اندازه، شکل و خواص فیزیکی و شیمیایی ساخته شود.

به طور کلی، هر دو نوع کربن اکتیو برای جذب و حذف آلودگی ها، گازهای سمی، ترکیبات آلی و رطوبت از محیط استفاده می‌شوند. با این حال، کربن اکتیو طبیعی ممکن است عناصر طبیعی بیشتری را در خود جذب کند و به عنوان مورد استفاده در برنامه‌های تصفیه آب و تصفیه هوا باشد. همچنین، کربن اکتیو مصنوعی معمولاً قابلیت بازیافت و استفاده مجدد بیشتری دارد، زیرا می‌توان در فرآیندهای تولید آن بهبودهایی ایجاد کرد.

 


۰۶ مرداد ۱۴۰۲
جهان آب


محصولات مشابه
  • تری اکسید آنتیموان

    تری اکسید آنتیموان

    شرکت بازرگانی مهان تجارت راشا -واردات و توزیع تری اکسید آنتیموان چین به صورت عمده و خرده فروشی (صدور پروفرما)sb2o3 -اولین وارد کننده تری اکسید آنتیموان اروپایی -20سال سابقه واردات فلز و ترکیبات آنتیموان -وارد کننده شمش آنتیموان از چین و ترکیه (صدور پروفرما) sb metal -سولفور آنتیموان sb2s2 -پودر آنتیموان sb metal - تمام کالاهای فوق با آنالیز و تاییدیه های معتبر عرضه می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید: دفتر فروش:58945-021 واتساپ:09332900240

    مواد شیمیایی تهران
  • واردات اسید سیتریک و مواد اولیه صنایع غذایی

    شرکت آراز تجارت خاتون با نام تجاری دارکوب ، وارد کننده و فروشنده عمده مواد اولیه صنایع غذایی و ادویه جات در سراسر ایران می باشد. شرکت دارکوب اقلام زیر را با قیمتی رقابتی تامین میکند: فروش اسید سیتریک خشک و ابدار چین و ایران (جوین ) فروش سوربیتول مایع و پودری واردات و فروش پودر کاکائو S9 نماینده مستقیم کارخانه جوش شیرین پارس شیراز نماینده مستقیم خمیر مایه ناب مایه و فریمان نماینده مستقیم پنج کارخانه تولید بیکینگ پودر بازرگانی انواع پودر کاکائو واردات و بازرگانی انواع کنجد هندی و پاکستانی بازرگانی پودر نارگیل سریلانکا و اندونزی بازرگانی انواع سیاه دانه دفتر هماهنگی واردات هلدینگ الماس صدرا:: تهران ، ونک ، برزیل غربی شماره تماس: 02186058065 دفتر فروش شیراز: شیراز ، صدرا ، خیابان امید ، ساختمان کیا تجارت شماره تماس: 09129276085 09129632340 07136414796

    مواد شیمیایی تهران
  • فروش ویژه انواع سیلیکاژل گرانول

    فروش ویژه انواع سیلیکاژل گرانول

    شرکت آوین صنعت کیمیا تولید کننده و تامین کننده انواع سیلیکاژل گرانول آبی و سفید و نارنجی تولید کننده سیلیکاژل آبی ترانسفورماتور تولید کننده سیلیکاژل آبی و سفید و نارنجی در سایزهای 1تا3 و 3تا5 تولید کننده انواع سیلیکاژل بسته بندی(ساشه ای) از نیم گرمی،یک گرمی و...تا 1 کیلوگرمی تولید کننده سیلیکاژل پارچه ای با ابعاد و وزن دلخواه مشتری تولید کننده سیلیکاژل پرک سفید و آبی در اندازه های مختلف تولید کننده سیلیکاژل پودری سفید و آبی امکان همکاری به صورت نقد و چک امکان تحویل حضوری درب انبار و یا ارسال برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا به سایت ما مراجعه و یا تماس حاصل فرمایید WWW.Avinsanatkimia.ir

    مواد شیمیایی تهران
  • فروش استون ایرانی با کیفیت عالی

    فروش استون ایرانی با کیفیت عالی

    متیلال محصولی سبز(دوستار محیط زیست) ، شفاف ، بی رنگ ، با بویی ملایم جایگزین بسیار مناسبی برای استون در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایش بهداشتی، صنایع رنگ ، چسب ، رزین و ... می باشد. این ماده با سمیت بسیار کمتر و قیمت مناسب تر در مقایسه با استون ، جایگزین بسیار مناسبی برای استون به شمار می رود. متیلال با افتخار تولید داخل بوده ، مشکلات ناشی از تحریم بر عرضه ی آن تاثیر گذار نخواهد بود. این محصول با دو خلوص 96 و 99 درصد با بسته بندی مورد نظر خریدار مستقیم توسط تولید کننده عرضه میگردد.

    مواد شیمیایی تهران