ژئوممبران ها بهترین انتخاب برای ساخت حوضچه های تبخیر

امروزه از حوضچه های تبخیر در شاخه های مختلف صنعت معدن استفاده می شود. برای ساخت این حوضچه ها باید از مواد اولیه مناسب استفاده شود. محصولات ژئوممبران بهترین انتخاب برای ساخت حوضچه های تبخیر هستند. در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از ژئوممبران برای ساخت حوضچه های تبخیر می پردازیم.
این حوضچه ها برای اولین بار هزاران سال پیش برای برداشت نمک مورد استفاده قرار گرفتند. امروزه از حوضچه های کم عمق تبخیر در مقیاس وسیع برای جمع آوری نمک استفاده می شود.
امروزه از حوضچه های تبخیر در استخراج مواد معدنی، جداسازی سنگ معدن و سایر فرآیندهای مهم صنعتی نیز استفاده می شود. تولید لیتیوم و اورانیوم به تنهایی بخش قابل توجهی از استخرهای تبخیر معادن امروزی را تشکیل می دهد.
با توجه به مخلوط غلیظی که می تواند در این حوضچه ها ایجاد شود، باید پوشش های مناسبی برای آنها در نظر گرفته شود. پوشش مناسب علاوه بر افزایش سود و بهبود کیفیت می تواند ایمنی شغلی را بهبود بخشد. ژئوممبران ها بهترین انتخاب برای ساخت حوضچه های تبخیر هستند.
 

حوضچه های تبخیر چگونه کار می کنند

تفاوت اصلی این حوضچه ها در میزان تبخیر و میزان تبخیر آن است. به طور کلی حوضچه های تبخیر ویژگی های مشترکی دارند. آنها بسیار کم عمق هستند و به جای عمق، سطح زیادی دارند. این باعث افزایش سرعت تبخیر می شود. تبخیر از طریق باد و تابش خورشید اتفاق می افتد.
آب تنها از طریق سطوحی که در تماس با هوا هستند تبخیر می شود، بنابراین حوضچه هایی با سطح وسیع و عمق کم برای تبخیر ایده آل هستند. حوضچه ها، دریاچه ها و مخازن عمیق تر، میزان تبخیر را کاهش می دهند و برای ذخیره سازی طولانی مدت استفاده می شوند.
برخی از حوضچه های تبخیر خشک می شوند به طوری که دیگر مایعی در آنها وجود ندارد. برخی دیگر لجن چسبناکی تولید می کنند که نیاز به تصفیه یا پردازش بیشتری دارد.
 

آیا نیاز به پوشاندن دارد؟

یکی از مشکلات حوضچه های تبخیر معدن، انتشار گاز است. بیشتر سنگ ها خودشان گاز تولید نمی کنند، اما افزودن مواد شیمیایی برای جداسازی فلزات از سنگ معدن می تواند منجر به تولید گازهای خطرناکی مانند متان و هیدروژن شود.
اگر حوض در منطقه ای نزدیک به کارگران یا مناطق مسکونی قرار دارد، معمولاً برای ایمنی به یک پوشش و سیستم مدیریت گاز نیاز است. از آنجایی که این گازها می توانند قابل اشتعال باشند، محفظه های مورد استفاده برای نگهداری آنها باید قابل اعتماد و به اندازه کافی قوی باشند تا در برابر افزایش و کاهش سطح فشار بدون پاره شدن مقاومت کنند.ژئوممبران ها یک انتخاب عالی برای ساخت حوضچه های تبخیر هستند. استفاده از ژئوممبران به عنوان پوشش حوضچه های تبخیر معدن می تواند از بسیاری از خطرات مانند انفجار جلوگیری کند.

لاینینگ در حوضچه های تبخیر و اهمیت آن

می توان فرآیندی را برای افزایش سرعت تبخیر در این حوضچه ها اعمال کرد، اما این میزان به شدت کنترل می شود. حوضچه های تبخیر می توانند آب خود را با نفوذ به خاک از دست بدهند. نشت آب می تواند باعث مشکلاتی مانند فیلتراسیون ناقص، از بین رفتن مواد شیمیایی و از بین رفتن مواد معدنی ارزشمند شود. .
برای جلوگیری از نشت این حوضچه ها باید از ژئوسنتتیک استفاده کنیم. ژئوممبران یک محصول ژئوسنتتیکی است که برای جلوگیری از نشت در استخرها مناسب است. ژئوممبران ها بهترین انتخاب برای ساخت حوضچه های تبخیر هستند.
لاینرهای ژئوممبران علاوه بر جلوگیری از نشتی در استخرهای تبخیر، از آب و خاک اطراف استخر نیز محافظت می کنند.
ژئوممبران ها بهترین انتخاب برای ساخت حوضچه های تبخیر هستند

عوامل موثر بر استخر تبخیر ژئوممبران

عوامل زیادی بر عملکرد استخر تبخیر تاثیر می گذارند که در ادامه به تحلیل آنها می پردازیم. یکی از عوامل مهم در ساخت تابه های اواپراتور موادی است که از آنها تشکیل شده است. ژئوممبران ها بهترین انتخاب برای ساخت حوضچه های تبخیر هستند. زیرا ژئوممبران ها علاوه بر ارائه کاربردهای منحصر به فرد در این زمینه، محصولی سازگار با محیط زیست نیز محسوب می شوند.
 
دو عامل موثر بر میزان تبخیر این حوضچه ها عبارتند از:
 

عمق استخر تبخیر

اولین و موثرترین عامل در تنظیم میزان تبخیر، کنترل عمق حوضچه تبخیر است. حوضچه های عمیق تر به دلیل کاهش تماس با هوا، کندتر تبخیر می شوند. آبی که در اعماق بیشتر قرار دارد سردتر می ماند و میزان تبخیر را کاهش می دهد.
اگر یک فرآیند معدنی خاص به سرعت آهسته از دست دادن آب نیاز دارد تا زمان ته نشین شدن یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی را فراهم کند، طرح‌های عمیق‌تری برنامه‌ریزی می‌شوند که به بانک‌های شیب‌دارتر و در نتیجه آسترهای ژئوممبران بادوام‌تر نیاز دارند.
 

سطح استخر تبخیر

دومین عامل مهمی که بر میزان تبخیر یک حوضچه تبخیر تأثیر می گذارد، سطح کل آن است. افزایش سطح نیز باعث افزایش میزان تماس آب و هوا و تبخیر آن می شود. حوضچه بسیار کم عمق حتی با سطح آب کوچکی که دارد باز هم سرعت تبخیر کندی خواهد داشت، اما افزایش سطح آب در حوضچه های عمیق یکی از راه های افزایش تبخیر در این نوع حوضچه ها است.
 

چرا ژئوممبران های آرین خاک ایرانیان؟

ژئوممبران ها بهترین انتخاب برای ساخت حوضچه های تبخیر هستند. ژئوممبران های آرین خاک ایرانیان به دلیل نفوذ ناپذیری بالا بهترین انتخاب برای جلوگیری از نشت در حوضچه های تبخیر معدن می باشد. علاوه بر این، ژئوممبران های ما در صنایع دیگر برای تصفیه، کاهش یا حذف پساب فاضلاب، حفاظت از خاک و آب های زیرزمینی و غیره استفاده می شوند.
لاینر ژئوممبران آرین دارای مزایای عمر طولانی، خواص فیزیکی عالی و مقاومت شیمیایی است و محصولی عالی برای ساخت حوضچه های تبخیر است.
شرکت ما با سالها تجربه در حوضچه های تبخیر و سایر زمینه های مرتبط می تواند پروژه های صفر تا صد را برای شما عزیزان به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

۰۲ دی ۱۴۰۱


محصولات مشابه
  • فروش سیلیکون کارباید (پودر سنباده)

    فروش سیلیکون کارباید (پودر سنباده)

    فروش پودر سنباده ( سمباده ) و سیلیکون کارباید (SiC) در انواع سیلیکون کارباید سیاه و سیلیکون کارباید سبز در گریدهای متفاوت. شرکت آژمان پودر آریا وارد کننده مواد اولیه صنایع سرامیک به ویژه صنایع ساینده از معتبرترین شرکت های اروپایی و آسیایی. شرکت آژمان پودر آریا امکان ارسال محصولات به تمام نقاط کشور را از طریق شبکه گسترده ای از شرکتهای حمل و نقل و باربری دارا می باشد. جهت استعلام قیمت و خرید و فروش سیلیکون کارباید لطفاً با شماره تلفن های 88569100 و 88569300 داخلی 1 ( واحد فروش ) تماس حاصل فرمایید. سایر محصولات این شرکت را در سایتwww.azhmamco.com مشاهده فرمایید.

    صنعتی تهران
  • کلرات پتاسیم آنهیدراز پودری

    پتاسیم کلرات پودری و کریستال ۹۹٫۹۹٪ در بسته بندی های ۲۵ کیلوگرمی ساخت ترکیه و آمریکا و ایران جهت مصرف در داروسازی ، ضدعفونی کننده ، تولید فشفشه و دودزاهای رنگی مخصوص جشن ها و مجالس و همچنین برای تولید کودهای نانو کشاورزی و ان پی کا و همچنین سوخت موشک و ماکتهای موشکی ، تولید باروت سفید ، برای انهدام سنگ های معادن و بتن و انواع ساروج و حفر تونل و چاه و تخریب در اصطلاح نظامی و بسیار موارد دیگر فروش با مجوز در فروشگاه پرشین شیمی و ∆∆ مقدار محدود و فروش ویژه تماس 09123720498 مهندس میثم فارسی

    صنعتی تهران
  • ایزو آمیل الکل (جایگزین ایزوبوتانول)

    ایزو آمیل الکل (جایگزین ایزوبوتانول)

    ایزو آمیل الکل یک مایع بی رنگ با بویی خاص و نا مطبوع است که با نام های دیگری همچون ایزوپنتانول، ایزو پنتیل الکل، ایزو بوتیل کربینول نیز شناخته میشود از ترکیبات آلی و به عنوان الکل اولیه محسوب میشود از ویژگی های ایزو آمیل الکل این است که میزان اشتعال پذیری ایزو آمیل الکل بسیار زیاد بوده به صورتی که نقطه اشتعال آن معادل ۴۳ درجه سانتی گراد و نقطه خود آتش گیری آن معادل ۳۵۰ درجه سانتی گراد است اما ایزو آمیل الکل سمی نمی باشد از دیگر خواص ایزو آمیل الکل حلالیت آن در آب و اتانول میباشد. ایزو آمیل الکل کمتر از آب متراکم است و روی آب شناور میماند.

    صنعتی مازندران
  • مالئیک انیدرید

    مالئیک انیدرید

    گروه تولیدی بازرگانی پارسی اویل با بیش از 10 سال سابقه ،آماده تامین مالئیک انیدرید می باشد. مالئیک انیدرید Maleic Anhydride فرمول شیمیایی: C۴H۲O۳ نوع بسته بندی: کیسه 25 کیلوگرمی ------------------------------ عمده کاربرد انیدرید مالئیک در تولید رزین پلی استر غیراشباع میباشد – از واکنش یک اسید دو عاملی مانند انیدرید فتالیک یا انیدرید مالئیک با گلیکول‌ها تولید می‌گردد. – تقریباً ۶۸ % از رزین پلی استر غیر اشباع برای تولید قطعات پلی استر تقویت شده (مانند قایق، وان حمام، مخازن مقاوم اسید، قطعات اتومبیل، لوله و اتصالات) بکار می‌رود. – خصوصیات مالئیک انیدرید فرمول مولکولی : C4H2O3 جرم مولی : ۹۸٫۰۶ g/mol شکل ظاهری : White crystals چگالی: ۱٫۴۸ g/cm3 دمای ذوب : ۵۲٫۸ درجه سلسیوس دمای جوش :‎۲۰۲ °C ------------------------------------ کاربرد های انیدرید مالئیک Maleic Anhydride : - رزین های پلی استر غیر اشباع - روان کننده مواد افزودنی در روغن - کوپلیمرها - مواد شیمیایی کشاورزی - رزین های آلکیدی - صنایع نساجی - کاغذ سازی

    صنعتی تهران