وکیوم فرمینگ و کاربردهای آن

 فرمینگ یا شکل دهی همواره از پرمصرف ترین روش‌های تولید قطعات و اجسام مختلف بوده است. روش‌های فرمینگ از گذشته تا به امروز دچار تغییرات اساسی و پایه‌ای شده است که با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های نوین فرمینگ در بسیاری از صنایع جایگزین روش‌های قدیمی شده است. روش‌های نوین فرمینگ سبب افزایش کاربری و بازده در صنایع شده و همچنین با افزایش سرعت فرایند فرمینگ و کاهش نیاز مستقیم حضور نیروی کار، سبب کاهش هزینه‌ها شده است. در صنایع مختلف با در نظر گرفتن عواملی نظیر گستردگی کاری که انجام می‌گیرد، روش تولید بهینه و به صرفه و محدودیت‌های استفاده از متریال مختلف، از اتوماسیون‌های نیمه و تمام اتوماتیک استفاده می‌شود.

وکیوم فرمینگ چیست؟

به شکل دهی ورق‌های پلاستیکی توسط ایجاد شرایط خلاء، وکیوم فرمینگ گویند. عامل اصلی شکل دهی در این فرایند و در فرایند ترمو فرمینگ، هوا است که در این فرایند به هنگام قالب گیری، هوای محفظه‌ی قالب توسط پمپ خلاء به بیرون کشیده می‌شود و اختلاف فشار ایجاد شده بین هوای بیرون محفظه و هوای داخل محفظه قالب سبب می‌شود تا ورق پلاستیکی حرارت دیده شده، شکل قالب را به خود بگیرد. همچنین در فرایند ترمو فرمینگ دمیدن هوا سبب فرم داده شدن ورق پلاستیکی می‌شود.
بیشتر بدانید: فرمینگ چیست؟

 

تاریخچه

در سال 1855 میلادی فردی به نام الکساندر پارکس در بیرمنگام انگلیس بود که از بخار برای گرم کردن و فرم دادن به سلولوئید استفاده کرد. وقتی سلولوئید خنک شد پارکس متوجه شد که شکل خود را حفظ کرده‌است.
وکیوم فرمینگ بعد‌ها هنگامی که با تکنولوژی ریخته گری و قالب ریزی در دهه ۱۹۴۰ و ۵۰ میلادی ساخته شد، به عنوان یک ابزار نمایش و بازاریابی تصور شد. اولین دستگاه ساخت مواد، که قابلیت ساخت موادی مانند روکش‌های صفحه نمایش از جنس پلاستیک نازک، در سال ۱۹۵۰ ثبت اختراع شد و به دنبال آن مجموعه‌ای از ماشین‌های قالب گیری وکیوم ایجاد شد تا اینکه در سال ۱۹۶۴ سرانجام «دستگاه وکیوم فرمینگ ورق پلاستیک» تکمیل و ثبت اختراع شد.
تاریخچه دستگاه وکیوم

دستگاه وکیوم فرمینگ

دستگاه‌های وکیوم فرمینگ در ابعاد متفاوتی ساخته می‌شوند اما نحوه‌ی کار و اجزای تشکیل دهنده‌ی همه‌ی آن‌ها یکسان است.
 
به طور کلی این دستگاه‌ها از چهار جزء اصلی تشکیل شده است که عبارتند از:
 
1. میز کار
میز کار در دستگاه‌های وکیوم فرمینگ در ابعاد مختلف وجود دارد و قالب نیز روی میز کار سفت و محکم می‌شود.
 
2. هیتر یا گرم کن
در این فرایند برای اینکه ورق پلاستیکی به کمک اختلاف فشار هوا به طور کامل فرم قالب را به خود بگیرد، نیاز است که ورق پلاستیکی مورد استفاده به حدی گرم شود تا کاملا منعطف گردد.
 
3. کمپرسور خلاء
این کمپرسور وظیفه دارد با مکش هوای ما بین ورق گرما دیده و قالب در زمانی که با یکدیگر در تماس هستند، ورق پلاستیکی را به طور کامل به روی سطح قالب بچسباند تا ورق به طور دقیق فرم قالب را به خود بگیرد.
 
4. ورق گیر
ورق گیر چارچوبی فلزی است که روی ورق پلاستیکی بسته می‌شود تا ورق پلاستیکی را ثابت و محکم نگه دارد.
آشنایی با دستگاه وکیوم فرمینگ

نحوه‌ی کار دستگاه وکیوم فرمینگ

اگر بخواهیم روند کار دستگاه‌های وکیوم فرمینگ را کاملا مفید و مختصر و همچنین قابل فهم بیان کنیم، این گونه می‌توان گفت که این فرایند به دو بخش گرما دهی و شکل دهی تقسیم می‌شود. در توضیح و بسط مرحله به مرحله‌ی این فرایند ساده می‌توان گفت که در ابتدا قالب شکل مورد نظر روی میز کار بسته و محکم می‌شود. سپس به کمک اهرمی میز کار به پایین منتقل می‌شود.  در مرحله‌ی بعد فک‌های ورق گیر را از هم باز می‌کنند و ورق پلاستیکی را در میان آن قرار می‌دهند و با بستن دو فک ورق گیر به یکدیگر، ورق پلاستیکی کاملا ثابت و محکم می‌شود. سپس هیتر را روی سطح ورق پلاستیکی می‌آورند و تا مدتی معلوم صبر به ورق پلاستیکی حرارت می‌دهند. 
پس از گذشت زمان لازمه برای حرارت دادن به ورق پلاستیکی، هیتر به مکان اولیه‌ی خودش منتقل می‌شود و میز کار توسط اهرم مربوطه خیلی سریع به طرف ورق پلاستیکی رو به بالا حرکت می‌کند و در محل نهایی تعیین شده، قفل می‌شود و در همین حین سطح قالب به طور کامل با ورق تماس پیدا می‌کند.
 
در مرحله‌‌ی بعد که تقریبا همزمان با مرحله‌ی بالا انجام می‌شود، کمپرسور با شروع به کار کردن، هوای ما بین قالب و ورق را تخلیه می‌کند و به دلیل ایجاد اختلاف فشار بین هوای بیرون بالای ورق و هوای زیر ورق، ورق پلاستیکی که به دلیل گرما دیدن کاملا انعطاف پذیر شده است، به طور کامل و دقیق به سطح قالب می‌چسبد و به طور دقیق شکل قالب را به خود می‌گیرد. در آخرین مرحله نیز میز کار توسط اهرم دوباره به پایین منتقل می‌شود و با باز کردن ورق گیر می‌توان به ورق قالب گرفته شده‌ی نهایی، دسترسی داشت.
بیشتر بدانید: رول فرمینگ چیست؟

مزایای استفاده از وکیوم فرمینگ

در صنعت روش‌های متفاوتی برای رسیدن هدف و محصول نهایی وجود دارد و هنگامی که یک روش در میان ده‌ها روش دیگر انتخاب می‌شود، قطعا از مزایای خوبی برخوردار بوده است. در ذکر کردن مزایای استفاده از روش وکیوم فرمینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
صرفه جویی در زمان
طراحی دقیق محصول تولیدی
انعطاف پذیری محصول تولیدی
توان تولید با حجم بالا
جنبه‌ی مثبت اقتصادی
سادگی کار با این روش
قابلیت استفاده از مواد بهداشتی در این فرایند

کاربرد‌های وکیوم فرمینگ

وکیوم فرمینگ با توجه به ویژگی‌هایی که برای آن ذکر شد، در صنعت بسیار پر‌کاربرد است. برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• صنایع بسته بندی

در این صنایع از این فرایند برای بسته بندی محصولاتی نظیر اسباب بازی، ابزار آلات، لوازم بهداشتی و آرایشی، مواد غذایی و... استفاده می‌شود.
 

• تولید ظروف یک بار مصرف

عمده‌ترین استفاده از این فرایند در صنایع تولید ظروف یک بار مصرف است.
 

• صنایع کشاورزی

در صنعت کشاورزی از این فرایند برای تولید سینی‌های کاشت و گلدان‌های کوچک استفاده می‌شود.
 

• صنایع پزشکی

در این صنعت از فرایند وکیوم فرمینگ برای بسته بندی دارو‌ها، تولید ظروف یک بار مصرف اتاق عمل و... استفاده می‌شود.

قالب وکیوم فرمینگ

قالب مورد استفاده در این فرایند اصولا از جنس آلومینیوم یا چوب است که به توضیح هر یک می‌پردازیم.

قالب آلومینیومی

 به طور معمول جنس قالب‌های وکیوم فرمینگ آلومینیوم است، زیرا در تولید بالا مقاومت زیادی دارند و به سرعت گرما را دفع می‌کنند.
قالب آلومینیومی وکیوم فرمینگ

قالب چوبی

 برای تولید نمونه‌ی اولیه‌ی قطعه‌ی وکیومی از قالب‌های چوبی استفاده می‌شود. با تولید نمونه می‌توان قطعه را از نظر بصری بررسی کرد و ایرادات آن را گرفت. این قالب‌ها برای تولید با تعداد بالا مناسب نیستند و مقاومت آنچنانی ندارند.
قالب چوبی وکیوم فرمینگ

جنس ورق پلاستیکی

ورق پلاستیکی مورد استفاده در این فرایند دارای ویژگی‌های ساختاری و ظاهری خاصی است. برخی از جنس‌های پر‌کاربرد در این حوزه عبارتند از:
• پی وی سی
پی وی سی یک ترمو پلاستیک شفاف و مقاوم در برابر ضربه و حریق است و در ضخامت‌های مختلف با قیمت نسبتا کم موجود است. این ماده به صورت فیلم پی وی سی در بازار موجود است.

• پت
پت یک  ترمو پلاستیک آمورف است که به دلیل شکل گیری خوب بسیار محبوب است.
• اچ پی
اچ پی از پر‌کاربرد‌ترین ترمو پلاستیک‌های آمورف است که شکل گیری خوبی دارد و به دلیل مقاومت ضعیف در برابر اشعه‌ی ماوراء بنفش، برای کاربرد‌های خارجی مناسب نیست.
 
• ای بی اس
ای بی اس نیز یک ترمو پلاستیک آمورف است که کمی سفت و محکم‌تر از بقیه است. این ماده مقاومت خوبی در برابر ضربه و حتی تغییرات آب و هوایی دارد و در ضخامت‌ها و بافت‌های متفاوتی وجود دارد.
 

۲۲ شهریور ۱۴۰۰
جویشگر


محصولات مشابه
  • دستگاه تمام اتوماتیک چاپ، برش و دوخت کیسه (مجهز به گریپر)

    دستگاه تمام اتوماتیک چاپ، برش و دوخت کیسه (مجهز به گریپر)

    با توجه به افزایش هزینه های نیروی انسانی و همچنین نیاز بازار به چاپ تک رنگ و چندرنگ، در سال 1394 دستگاه تمام اتوماتیک چاپ، برش و دوخت کیسه در سه سایز معمولی، عریض و فوق عریض طراحی و ساخته شد. از مشخصات منحصر به فرد این دستگاه، سرعت ثابت چرخش سیلندر کلیشه (متناسب با سرعت بخش برش و دوخت) است که این بر خلاف چاپ های موجود می باشد، چراکه در این دستگاه ها سیلندر کلیشه هنگام چاپ هر کیسه، توقف کوتاهی دارد و این توقف موجب کم رنگی قسمتی از چاپ روی کیسه می گردد. با توجه به اینکه در دستگاه حاضر، حرکت سیلندر کلیشه یکنواخت و مستمر است، کیفیت چاپ در آن بسیار بالا بوده و بدلیل استفاده از غلطک آنیلوکس نه تنها کیفیت آن از چاپ رول به رول موجود در بازار بالاتر است، بلکه مصرف رنگ و حلال در آن به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته است. با توجه به استفاده از معادلات پیچیده ریاضی، نرم افزار دستگاه بگونه ای طراحی شده است که تمامی مراحل بصورت اتوماتیک انجام گرفته و نیاز به نیروی ماهر انسانی را مرتفع می نماید. همچنین در مواقع توقف - که بعضاً بدلیل پارگی نخ چرخ، توربافی کیسه و یا بنا به نیاز صورت میگیرد - سیستم آخرین چاپ را تکمیل نموده و در راه اندازی مجدد نیز پس از یکنواخت کردن مرکب، چاپ جدید را به روی کیسه منتقل می نماید، بطوریکه هیچ گونه ضایعات چاپ از قبیل کسری چاپ یا کم رنگی وجود نخواهد داشت. مصرف رنگ در این سیستم بقدری کاهش یافته که کیسه چاپ شده هنگام رسیدن به قسمت برش کاملاً خشک می باشد. در عین حال با توجه به عدم نیاز به توقف مستمر سیلندر کلیشه - که دارای اینرسی بسیار زیادی است - از موتوری با توان 30 درصد نمونه مشابه استفاده شده که موجب صرفه جویی قابل ملاحظه در مصرف انرژی و نیز هزینه اولیه دستگاه می گردد. از جمله مزایای این دستگاه می توان موارد زیر را برشمرد:
    •    عدم نیاز به تعویض سیلندر جهت طول های مختلف کیسه
    •    کیفیت بالای چاپ بدلیل عدم توقف سیلندر
    •    دقت بالا در برش طول کیسه های چاپ شده
    •    قابلیت خاموش کردن واحد چاپ جهت برش و دوخت رول های ساده و چاپ دار
    •    قابلیت چاپ و برش تا طول 180 سانتی متر
    •    قابلیت چاپ همزمان پشت و روی کیسه
    •    قابلیت ارتقاء بخش چاپ جهت افزودن واحد چاپ (رنگ) دوم
    •    کاهش 50 درصدی نیروی کار انسانی
    •    صرفه جویی 60 درصدی در مصرف رنگ، بدلیل بکارگیری غلطک آنیلوکس
    •    مجهز به پمپ و سیستم سیرکولاسیون رنگ
    •    تنظیم خودکار پارامترها به کمک محاسبات پیچیده ریاضی
    •    مجهز به PLC، HMI، اینورتر و سرووموتورهای Delta
    •    حذف کامل ضایعات چاپ هنگام توقف و راه اندازی مجدد

    ماشین‌آلات اصفهان
  • فروش تیغ اره نواری چوب بر

    فروش تیغ اره نواری چوب بر

    تیغ اره نواری چوب بر در صنعت نجاری وچوب بری با دستگاه های اره فلکه ای و دستگاه های رام بری مورد استفاده قرار میگیرد. تیغ اره نواری چوب برقابل ارائه به صورت کلاف 50 متری واز سایزهای 1سانت الی 10 سانت وبا ضخامت استاندارد موجود میباشد وبنا به درخواست مشتری در هر سایزی که مورد نیاز باشد ارائه میشود. قابل استفاده در برش انواع مواد گوناگون مانند ، چوب ،فیبر، تنه درخت، کنده ،تفلون ،پولیکا، کارتن ،ذغال و غیره ... مارکهای تیغ اره نواری چوبر بر : فروش تیغ اره نواری چوب بر 1_سه صفر سو ئد اصلی 2_دو اسب اتریش اصلی 3 _ سه ستاره ایتالیا 4_ جکا (j k ) انگلیس انواع سوهان اره تیز کن و سنگ اره تیز کن موجود میباشد انواع تیغ اره دیسکی چوب بر موجود میباشد.

    ماشین‌آلات تهران
  • تعمیر پمپ وکیوم روغنی

    تعمیر پمپ وکیوم روغنی

    پمپ وکیوم زاگرس تعمیرات تخصصی انواع پمپ وکیوم تعمیر پمپ وکیوم تک مرحله ای تعمیر پمپ وکیوم دو مرحله ای تعمیر پمپ وکیوم تسمه ای تعمیر پمپ وکیوم ممبران نعمیر پمپ وکیوم خشک تعمیر پمپ وکیوم آبی تعمیر پمپچ وکیوم کولر گازی تعمیر پمپ وکیوم حجامت تعمیر پمپ وکیوم ایرانی تعمیر پمپ وکیوم خارجی تعمیر پمپ پمپ وکیوم

    ماشین‌آلات تهران
  • تامین انواع مبدل های حرارتی پوسته، بویلر و مخازن تحت فشار

    تامین انواع مبدل های حرارتی پوسته، بویلر و مخازن تحت فشار

    تامین انواع تجهیزات صنعتی در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، موادغذایی، شوینده، اسیدسازی، فولاد **** ### انواع بویلر،دیگ بخار افقی،دیگ بخار عمودی،دیگ آب داغ ### انواع مبدل های حرارتی پوسته | مبدل حرارتی طرح BEM فول استنلس استیل 316L , 304 و فولادی ### انواع مخازن تحت فشار و مخازن سوخت** تامین انواع بویلر آب گرم، بویلر آب داغ، بویلر روغن داغ و محصولات حراررتی دیگر با بهترین کیفیت و متریال درجه یک با بهترین قیمت برای صنایع و کارخانجات تولیدی کشور سازنده : ایران ### مبدل حرارتی چیست؟ مبدل حرارتی یک دستگاه یا سیستم است که انتقال حرارت بین دو یا چند جریان فلوئید (معمولاً گاز یا مایع) را فراهم می‌کند. این دستگاه‌ها برای انتقال گرما از یک جریان به جریان دیگر بدون مخلوط کردن آنها به کار می‌روند. مبدل حرارتی در انواع مختلفی طراحی شده‌اند و در صنایع مختلف برای اهداف متعدد مورد استفاده قرار می‌گیرند. ویژگی‌ها و کاربردهای مبدل حرارتی عبارتند از: 1. لوله‌ها و پره‌ها: بیشتر مبدل‌های حرارتی شامل لوله‌ها یا شلنگ‌ها برای گردش فلوئید حاوی گرما (حالت گرمابه) و پره‌ها یا صفحات برای افزایش سطح تماس و انتقال حرارت بهتر. 2. کاربردهای صنعتی: در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، تولید برق، صنایع خودروسازی، صنایع غذایی و دیگر صنایع، مبدل‌های حرارتی برای خنک کردن یا گرم کردن فرآورده‌ها و سیالات به کار می‌روند. 3. کنترل دما: در سیستم‌های گرمایش، تهویه مطبوع، و سیستم‌های خنک کننده، مبدل‌های حرارتی جهت کنترل دما به کار می‌روند. 4. انتقال حرارت در فرآیندهای شیمیایی: در فرآیندهای تولید مواد شیمیایی، مبدل‌های حرارتی برای انتقال حرارت در واکنش‌ها یا جداسازی مواد مورد استفاده قرار می‌گیرند. مبدل حرارتی‌ها در اندازه‌ها و طرح‌های متنوعی مانند مبدل حرارتی لوله‌ای، مبدل حرارتی صفحه‌ای، و مبدل حرارتی مخروطی وجود دارند. این دستگاه‌ها به طور گسترده در صنعت بهره‌برداری می‌شوند تا انتقال حرارت بهینه و کنترل دمای مواد فرآوری‌شده را فراهم آورند. برخی از کاربردها عبارتند از: 1. مبدل‌های حرارتی لوله‌ای (Shell and Tube Heat Exchangers): این نوع مبدل حرارتی شامل لوله‌های داخل یک محفظه (شل) است. برای خنک کردن یا گرم کردن مایعات در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، و تولید برق به کار می‌روند. 2. مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای (Plate Heat Exchangers): این نوع مبدل حرارتی شامل صفحات متعددی است که بین دو جریان فلوئید قرار دارند. این صفحات انتقال حرارت بین دو فلوئید را تسهیل می‌کنند. کاربردهای آن شامل صنایع خودروسازی، صنایع شیمیایی، و سیستم‌های گرمایش و تهویه مطبوع می‌شود. 3. مبدل‌های حرارتی دیگر (Plate Fin Heat Exchangers، Spiral Heat Exchangers، و غیره): این دسته شامل انواع مختلفی از مبدل‌های حرارتی با ساختارهای مختلف می‌شود که برای کاربردهای خاصی مناسبند. به عنوان مثال، مبدل‌های حرارتی با پره‌های صفحه‌ای یا مبدل‌های حرارتی حلقوی (Spiral Heat Exchangers) برای برخی از فرآیندهای خاص استفاده می‌شوند. کاربردهای مبدل حرارتی شامل انتقال حرارت در فرآیندهای صنعتی، تولید برق، خنک کردن و گرم کردن فلوئیدها، صنایع نفت و گاز، تهویه مطبوع، و صنایع غذایی می‌شوند. انتخاب نوع مبدل حرارتی بستگی به شرایط فرآیند، نوع فلوئیدها، و نیازهای گرمایشی یا خنکایشی دارد. ### بویلر چیست؟ ویلر یک دستگاه است که آب را به صورت مایع به بخار تبدیل می‌کند و از طریق انتقال این بخار، انرژی حرارتی را ایجاد می‌کند. این انرژی حرارتی می‌تواند در انواع مختلف صنایع و فرآیندهای گرمایشی و تولید برق مورد استفاده قرار گیرد. بویلر‌ها معمولاً از منبع انرژی مانند گاز طبیعی، نفت، ذغال سنگ، چوب و یا انرژی حرارتی از فرآیندهای صنعتی استفاده می‌کنند. ویژگی‌ها و کاربردهای بویلر عبارتند از: 1. گرمایش ساختمان‌ها: بویلر‌ها برای تأمین گرما و آب گرم در ساختمان‌ها به‌کار می‌روند، سیستم‌های گرمایشی کنترل دما را در اتاق‌ها ایجاد می‌کنند. 2. تأمین آب گرم: در منازل، هتل‌ها، صنعت و سایر امکانات، بویلر‌ها برای تولید آب گرم برای حمام، آشپزخانه و سایر نیازها استفاده می‌شوند. 3. تولید بخار: در صنایع مختلف، بخار از بویلر‌ها استفاده می‌شود. برای فرآیندهای تولید برق، فرآیندهای صنعتی، واحدهای گرمایشی و خنکایشی، بخار اهمیت زیادی دارد. 4. صنایع شیمیایی و پتروشیمی: در فرآیندهای شیمیایی، بویلر‌ها برای تأمین حرارت در تبدیل مواد و فرآوری‌های شیمیایی به کار می‌روند. 5. صنایع غذایی: در صنایع تولید مواد غذایی، بویلر‌ها جهت پخت و تولید بخار برای فرآوری محصولات مصرفی استفاده می‌شوند. بویلر‌ها به اندازه و نوع مختلفی دارند، از بویلرهای کوچک منزلی گرفته تا بزرگترین نوع‌های صنعتی که در نیروگاه‌ها یا صنایع بزرگ به کار می‌روند. ### مخازن تحت فشار چیست؟ مخازن تحت فشار، سازه‌هایی هستند که برای نگهداری مایعات یا گازها تحت فشار عمل می‌کنند. این مخازن معمولاً در صنایع مختلف برای ذخیره و تأمین مواد از جمله گازها، مواد شیمیایی، نفت، آب، و سایر مایعات به کار می‌روند. ویژگی اصلی آنها نگهداری مایعات تحت فشار است. ویژگی‌ها و کاربردهای مخازن تحت فشار عبارتند از: 1. نگهداری مایعات گازی یا مایع: مخازن تحت فشار معمولاً برای ذخیره و حفظ مایعات گازی یا مایعاتی با فشار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. 2. صنایع نفت و گاز: در صنایع استخراج نفت و گاز، مخازن تحت فشار برای نگهداری نفت خام، گازهای طبیعی، و مواد پرفشار استفاده می‌شوند. 3. صنایع شیمیایی: برای نگهداری محصولات شیمیایی، مواد خطرناک، و رآکتورهای شیمیایی مخازن تحت فشار به کار می‌روند. 4. تأمین آب: در صنعت آب، مخازن تحت فشار برای ذخیره سازی آب تحت فشار استفاده می‌شوند، به عنوان مثال در تأمین آب شهری یا سیستم‌های آب آتش‌نشانی. 5. صنایع غذایی: در تولید و پردازش مواد غذایی، مخازن تحت فشار ممکن است برای تولید بخار، حفظ دما، و یا ذخیره مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرند. 6. نیروگاه‌ها: برای نگهداری بخار تولیدی در نیروگاه‌ها از مخازن تحت فشار استفاده می‌شود. این مخازن معمولاً دارای ویژگی‌های ایمنی زیادی هستند تا از احتمال خطرات ناشی از فشار بالا جلوگیری شود. طراحی، ساخت، و بهره‌برداری از مخازن تحت فشار تحت استانداردها و مقررات صنعتی صورت می‌پذیرد. ما مفتخر هستیم خودر را بعنوان یکی از تامین کنندگان تجهیزات پایپینگ در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، موادغذایی، شوینده، اسیدسازی، فولاد و....معرفی نماییم. Supplying all kinds of industrial equipment in the fields of oil, gas, petrochemical, food, detergent, acidification, steel **** ### Types of boilers, horizontal boilers, vertical boilers, hot water boilers ### Types of shell heat exchangers BEM design heat exchanger full stainless steel 316L, 304 and steel ### Types of pressure tanks and fuel tanks** Providing all kinds of hot water boilers, hot water boilers, hot oil boilers and other heating products with the best quality and first-class materials at the best prices for manufacturing industries and factories. Manufacturing Country : Iran

    ماشین‌آلات تهران