مهمترین ماشین آلات ساخت زغال، کوره زغال و دستگاه زغال فشرده

یکی از بهترین و پر درآمد‌ترین روش‌های سرمایه گذاری، راه اندازی خط تولید زغال فشرده می‌باشد. با راه اندازی یک خط تولید بر این اساس، شما می توانید درآمد بالایی کسب کنید به شرط اینکه آشنایی کاملی به فرآیند تولید و مهمترین ماشین آلات برای ساخت زغال فشرده داشته باشید.

علت اینکه تولید زغال فشرده می تواند یک شغل پردرآمد باشد، مربوط به تقاضای بالای آن در تمام کشورها و همچنین دسترسی آسان به مواد اولیه آن است.

مهمترین ماشین آلات برای ساخت زغال فشرده
برای تولید این محصول به چند دستگاه نیاز است که با فراهم کردن آنها می توانید زغال فشرده را به راحتی تولید کنید. در ادامه به منظور آشنایی شما با این دستگاه ها، مهمترین ماشین آلات برای ساخت زغال فشرده را معرفی می کنیم.

دستگاه زغال فشرده
یکی از ماشین آلاتی که کیفیت آن برای تولید زغال فشرده، اهمیت بالایی دارد؛ دستگاه زغال فشرده است. ابتدا باید بگوییم زغال فشرده به دو شکل تولید می‌شود. در اولین روش زغال‌فشرده را از چوب معمولی تهیه می‌کنند. در روش دوم که تقریباً به صرفه‌تر است، از باقیمانده‌های چوب مثل خاک اره برای تولید زغال‌فشرده استفاده می‌شود. دستگاه تولید زغال فشرده، از جمله ماشین آلاتی است که برای تولید این محصول مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه نقش مهمی در کیفیت محصول خواهد داشت به همین دلیل به هنگام تهیه آن باید به نکات بسیاری همچون ظرفیت تولید، کیفیت اجزاء مختلف و قیمت آن توجه کرد. در ادامه سایر ماشین الاتی که در این فرآیند باید به آن توجه نمود را بررسی می کنیم.

خشک کن و سرند
یکی از دستگاه‌های مورد نیاز برای تولید زغال‌فشرده، دستگاه خشک کن نام دارد. این دستگاه می‌تواند مواد اولیه‌ای که وارد آن می‌شود را به طور کامل خشک کرده و رطوبت را از آن خارج کند. باقی ماندن رطوبت درون مواد اولیه یا چوب به هیچ وجه به صرفه نیست و ممکن است کیفیت زغال فشرده را تحت تأثیر قرار دهد. به همین دلیل به هیچ وجه نباید رطوبت درون چوب باقی بماند.

نوعی منبع حرارتی باعث فعالیت دستگاه خشک کن شده و در نتیجه رطوبت را از آن خارج می‌کند. در مرحله بعد مواد اولیه کاملاً خشک شده، باید وارد سرند یا صافی شود. همچنین در این مرحله میزان رطوبت از مرحله قبل کمتر نیز خواهد شد و به طور کامل اجزا قابل تفکیک خواهند بود.



لوله‌های سینوسی
لوله‌های سینوسی یکی دیگر از اجزای خط تولید زغال فشرده و از بخش‌های دستگاه خشک کن محسوب می‌شود. در واقع وظیفه اصلی لوله‌های سینوسی این است که خاک اره و مواد اولیه را به طور کامل خشک کند. مواد اولیه در طول لوله‌های سینوسی حرکت می‌کند. در حین حرکت و تحت تأثیر حرارت، کاملاً رطوبت را از دست داده و خشک می‌شود. آنچه که در صنعت مهم است، این است که لوله‌های سینوسی ابعاد و اندازه‌های استاندارد داشته باشند.طول لوله‌های سینوسی نباید از مقدار استاندارد کمتر باشد. این موضوع باعث می‌شود هنوز در انتهای لوله‌ها، مقداری رطوبت در مواد اولیه باقی بماند و کاملا خشک نشود. اگر طول لوله‌ها بیشتر از حد استاندارد باشد نیز ممکن است تمامی رطوبت در خاک اره از بین رفته و خاک اره بیش از حد معمول خشک شود.



دستگاه اکسترودر
مهمترین دستگاه در طول فرآیند تولید زغال فشرده، دستگاه اکسترودر زغال است. این دستگاه یکی از بخش‌های مهم در راه اندازی ساخت زغال‌فشرده را تشکیل می‌دهد. در نتیجه برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده، باید حتماً به آن توجه ویژه ای داشت. دستگاه اکسترودر انواع مختلفی دارد. با توجه به برند سازنده، این دستگاه می‌تواند بر کیفیت نهایی زغال‌فشرده مؤثر باشد.

به عنوان مثال اینکه زغال‌فشرده با کیفیت بالا یا پایین تولید شود، تا حد زیادی به کیفیت و کارایی اکسترودر بستگی دارد. این دستگاه می‌تواند پیوسته خاک اره و مواد باقیمانده زغال را وارد خط تولید زغال کرده و مواد اولیه را برای تولید زغال آماده کند.

یکی از مهمترین ویژگی‌های دستگاه اکسترودر این است که قدرت و توانایی بسیار بالایی دارد. به دلیل این ویژگی، این دستگاه معمولاً از انرژی بیشتری برای فعالیت استفاده می‌کند. در این خط تولید، از یک سیم کشی و ولتاژ برق برای دستگاه ها استفاده می‌شود. اما دستگاه اکسترودر به دلیل قدرت بالا و مصرف انرژی بیشتر، باید از یک منبع جداگانه به عنوان منبع تغذیه استفاده کند تا کارکرد و کارایی لازم را داشته باشد.



کوره صنعتی زغال
کوره زغال برخلاف دستگاه زغال اکسترودر مصرف انرژی بسیار پایین‌تری دارد. در واقع نقش کوره زغال این است که زغال‌هایی که در مراحل قبلی تولید می‌شود را با کیفیت بسیار بالاتر عرضه کند. در واقع ممکن است در مراحل قبلی زغال مورد نظر دچار آسیب یا شکستگی شده یا مقداری گازهای صنعتی وارد آن شده باشد.

کوره زغال می‌تواند به طور کامل این مواد اضافی را از آن خارج کرده، آسیب های به وجود آمده در آن را از بین ببرد و یک زغال کامل را تحویل دهد. یکی از بهترین ویژگی‌های این دستگاه این است که قابلیت تولید زغال در شکل‌های هندسی متفاوت را دارد و زغال‌های مختلف با کاربردهای متفاوت را تولید می‌کند. مثلاً می‌تواند زغال لازم برای پختن کباب یا زغال برای آتش و قلیان را در شکل‌های مختلف تولید کند.

در این مطلب از مجموعه سازه ابتکار ارشد به طور کامل درباره مهمترین ماشین آلات برای ساخت زغال فشرده، دستگاه زغال فشرده و ابزار و قطعاتی که برای تولید زغال‌فشرده مورد نیاز است؛ صحبت کردیم. اگر علاقمند هستید با راه اندازی خط تولید زغال فشرده درآمد مناسبی داشته باشید، باید به یک مجموعه معتبر مراجعه کنید تا بتوانید این دستگاه‌ها را با کیفیت بالا و همچنین ضمانت و گارانتی اصالت کالا خریداری کنید. همچنین با توجه به تنوع این محصولات در کشور؛ ممکن است قیمت این محصولات بسیار متفاوت باشد.


۱۸ آبان ۱۴۰۱


محصولات مشابه
  • گیربکس روسی ،چینی

    گیربکس روسی ،چینی

    گیربکس صنعتی روسی چیست؟ گیربکس های صنعتی روسی دارای چند محور از گیربکس های پرقدرت با گشتاور بالا می باشند. این گیربکس ها با توجه به نوع ساخت و آرایش چرخدنده ها نیروی وارده شده از الکتروموتور را به بیشترین گشتاور خروجی تبدیل می کنند. در این مدل از جعبه دنده ها از دنده جناغی استفاده می شود که باعث می شود آلودگی صوتی کمتری تولید کند. همچنین درگیری چرخ دنده های آن به صورت اریب است که باعث میشود عمر چرخ دنده ها افزایش پیدا کند و فشار بیشتری را نیز تحمل کند. محل ورود این محصول به ایران از سمت جلفا است برای همین به آن گیربکس صنعتی جلفا هم میگویند. این جعبه دنده ها اگر کیفیت بالایی داشته باشند میتوانند به صورت دست دوم نیز وارد شده و مورد استفاده قرار بگیرند. گروه صنعتی امید ارائه دهنده انواع گیربکس pm250,pm350,pm400,pm500,pm650, انواع دنده و پوسته گیربکس ارسال به همه شهرها ۰۹۱۲۶۹۴۶۷۲۲ جهت کسب اطلاعات بیشتر به اطلاعات تماس در پایین اگهی مراجعه بفرمایید .

    ماشین‌آلات تهران
  • دستگاه تمام اتوماتیک چاپ، برش و دوخت کیسه (مجهز به گریپر)

    دستگاه تمام اتوماتیک چاپ، برش و دوخت کیسه (مجهز به گریپر)

    با توجه به افزایش هزینه های نیروی انسانی و همچنین نیاز بازار به چاپ تک رنگ و چندرنگ، در سال 1394 دستگاه تمام اتوماتیک چاپ، برش و دوخت کیسه در سه سایز معمولی، عریض و فوق عریض طراحی و ساخته شد. از مشخصات منحصر به فرد این دستگاه، سرعت ثابت چرخش سیلندر کلیشه (متناسب با سرعت بخش برش و دوخت) است که این بر خلاف چاپ های موجود می باشد، چراکه در این دستگاه ها سیلندر کلیشه هنگام چاپ هر کیسه، توقف کوتاهی دارد و این توقف موجب کم رنگی قسمتی از چاپ روی کیسه می گردد. با توجه به اینکه در دستگاه حاضر، حرکت سیلندر کلیشه یکنواخت و مستمر است، کیفیت چاپ در آن بسیار بالا بوده و بدلیل استفاده از غلطک آنیلوکس نه تنها کیفیت آن از چاپ رول به رول موجود در بازار بالاتر است، بلکه مصرف رنگ و حلال در آن به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته است. با توجه به استفاده از معادلات پیچیده ریاضی، نرم افزار دستگاه بگونه ای طراحی شده است که تمامی مراحل بصورت اتوماتیک انجام گرفته و نیاز به نیروی ماهر انسانی را مرتفع می نماید. همچنین در مواقع توقف - که بعضاً بدلیل پارگی نخ چرخ، توربافی کیسه و یا بنا به نیاز صورت میگیرد - سیستم آخرین چاپ را تکمیل نموده و در راه اندازی مجدد نیز پس از یکنواخت کردن مرکب، چاپ جدید را به روی کیسه منتقل می نماید، بطوریکه هیچ گونه ضایعات چاپ از قبیل کسری چاپ یا کم رنگی وجود نخواهد داشت. مصرف رنگ در این سیستم بقدری کاهش یافته که کیسه چاپ شده هنگام رسیدن به قسمت برش کاملاً خشک می باشد. در عین حال با توجه به عدم نیاز به توقف مستمر سیلندر کلیشه - که دارای اینرسی بسیار زیادی است - از موتوری با توان 30 درصد نمونه مشابه استفاده شده که موجب صرفه جویی قابل ملاحظه در مصرف انرژی و نیز هزینه اولیه دستگاه می گردد. از جمله مزایای این دستگاه می توان موارد زیر را برشمرد:
    •    عدم نیاز به تعویض سیلندر جهت طول های مختلف کیسه
    •    کیفیت بالای چاپ بدلیل عدم توقف سیلندر
    •    دقت بالا در برش طول کیسه های چاپ شده
    •    قابلیت خاموش کردن واحد چاپ جهت برش و دوخت رول های ساده و چاپ دار
    •    قابلیت چاپ و برش تا طول 180 سانتی متر
    •    قابلیت چاپ همزمان پشت و روی کیسه
    •    قابلیت ارتقاء بخش چاپ جهت افزودن واحد چاپ (رنگ) دوم
    •    کاهش 50 درصدی نیروی کار انسانی
    •    صرفه جویی 60 درصدی در مصرف رنگ، بدلیل بکارگیری غلطک آنیلوکس
    •    مجهز به پمپ و سیستم سیرکولاسیون رنگ
    •    تنظیم خودکار پارامترها به کمک محاسبات پیچیده ریاضی
    •    مجهز به PLC، HMI، اینورتر و سرووموتورهای Delta
    •    حذف کامل ضایعات چاپ هنگام توقف و راه اندازی مجدد

    ماشین‌آلات اصفهان
  • رول سپراتور مغناطیس طبقاتی

    رول سپراتور مغناطیس طبقاتی

    رول سپراتور : این دستگاه یکی از جدا کننده های مغناطیسی می باشد که جهت جداسازی مواد پارامغناطیسی مانند هماتیت،گوتیت،لیمونیت، منگنز و کرومیت با شدت میدان مغناطیسی بالا تولید می گردد. در این دستگاه مواد اولیه توسط سیستم ویبره تعبیه شده بر روی تسمه نازکی ریخته شده و در ادامه ذرات فرومغناطیسی و پارامغناطیسی موجود به غلتک دستگاه که در حال چرخش می باشد، جذب شده و سپس با رسیدن غلتک به قسمت زیرین آن رها می گردند. لازم به توضیح می باشد این دستگاه برروی مواد دیامغناطیس مانند بنتونیت، کائولن ،فلدسپات و کوارتز تاثیری ندارد. مزایا: میدان مغناطیسی بالا- قابل طراحی در طبقات مختلف- میدان مغناطیسی دائم و ثابت بودن شدت میدان- شدت میدان 14000 گوس کاربرد :خالص سازی مواد غیر فلزی مانند بنتونیت،کائولن ، فلدسپات ، منیزیت، سیلیس،ایلیمینیت.

    ماشین‌آلات تهران
  • لاستیک دیافراگم چکش هیدرولیکی و پیکور

    لاستیک دیافراگم چکش هیدرولیکی و پیکور

    آریایدک فروشنده قطعات یدکی ماشین آلات راهسازی و معدنی واردکننده قطعات چکشهای هیدرولیکی و پیکور فروش انواع لاستیک دیافراگم چکشهای هیدرولیکی و پیکور لاستیک دیافراگم همانطور که از نام آن مشخص هست از جنس و مواد لاستیکی تشکیل و تولید میشود،لاستیک دیافراگم یکی از قطعات حساس چکشهای هیدرولیکی میباشد که در صورتی که جنس با کیفیت استفاده نشود باعث میشود زودتر از حد معمول تعویض شود بطوری که بزودی زود دچار پارگی و ترکیدگی میشود،معمولا در این نوع لاستیکهای بی کیفیت ، از مواد بازیافتی و از نوع درجه سه استفاده میشود که این امر خود باعث بی کیفیت بودن و نداشتن دوام و طول عمر زیاد آن میشود مجموعه آریایدک با توجه به شناخت و تجربه ی خود در زمینه قطعات با کیفیت چکشهای هیدرولیکی و پیکور و ارائه انواع لاستیک دیافراگم با کیفیت در راستای مشتری مداری و جلب رضایت مشتریان عزیز توانسته این امر را تسهیل و آسان نماید فروش انواع لاستیک دیافراگم چکش هیدرولیکی سوسان ، ام اس بی ، فورکاوا ، جنرال ، مکس پاور ، دی بی ، دمو ، اندیکو ، اطلس کوبکو و ......غیره انواع لاستیک دیافراگم اورجینال ، کره ای و چینی با مارک آتوکس و بوک وان کره با کیفیت عالی و قیمت مناسب موجود میباشد لاستیک دیافراگم MSB15G لاستیک دیافراگم MSB20G لاستیک دیافراگم MSB30G لاستیک دیافراگم MSB40G لاستیک دیافراگم MS600 لاستیک دیافراگم MS700 لاستیک دیافراگم MS35AT لاستیک دیافراگم فورکاوا F19 لاستیک دیافراگم فورکاوا F22 لاستیک دیافراگم فورکاوا F35 لاستیک دیافراگم فورکاوا F45 لاستیک دیافراگم سوسان SB121 لاستیک دیافراگم سوسان SB140 لاستیک دیافراگم سوسان SB151

    ماشین‌آلات تهران