همه چیز در باره ی دستگاه لپینگ

دستگاه لپینگ یکی از ابزارهای حیاتی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است که برای بهینه‌سازی و اصلاح سطح دقیق و صاف قطعات مختلف استفاده می‌شود. این دستگاه توانایی ایجاد سطحی بسیار صاف و دقیق بر روی مواد مختلف از جمله فلزات، سرامیک‌ها و سایر مواد را دارد. از مهمترین ملزومات استفاده در این دستگاه می‌توان به خمیر الماسه، پودر لپینگ، روغن لپینگ، لامپ مونوکروماتیک و صافی سنج اشاره کرد.

ملزومات استفاده در دستگاه لپینگ:

 1. خمیر الماسه:
خمیر الماسه یکی از اجزای کلیدی در فرآیند لپینگ است که شامل ذرات الماسه است. این خمیر به عنوان یک ابزار سطحی به کار می‌رود و مواد مختلف را با استفاده از ذرات الماسه در سطحی صاف و بدون نقص تراش می‌دهد.

#### 2. پودر لپینگ:
پودر لپینگ نیز یکی از مواد استفاده شده در فرآیند لپینگ است. این پودر به عنوان یک ماده سایشی برای ایجاد تراش دقیق و صاف در سطوح قطعات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 3. روغن لپینگ:
روغن لپینگ نقش مهمی در کاهش اصطکاک و گرمایش سطحی قطعات دارد. این ماده می‌تواند فرآیند لپینگ را تسهیل کند و به بهبود کیفیت سطحی کمک کند.

 4. لامپ مونوکروماتیک:
لامپ مونوکروماتیک یک وسیله اندازه‌گیری و بررسی است که برای ارزیابی سطح و ابعاد دقیق قطعات در فرآیند لپینگ استفاده می‌شود. این لامپ از نور با طول موج خاصی استفاده می‌کند تا اطلاعات دقیقی از سطح قطعات فراهم کند.

 5. صافی سنج:
صافی سنج نیز یکی از وسایل مورد نیاز در فرآیند لپینگ است که برای اندازه‌گیری صافی سطح قطعات استفاده می‌شود. این ابزار به کنترل کیفیت و اصلاح سطحی کمک می‌کند.

 کاربردهای دستگاه لپینگ در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی:

 1. تهیه و آماده‌سازی قطعات دقیق:
دستگاه لپینگ به عنوان ابزاری موثر برای تهیه و آماده‌سازی قطعات دقیق استفاده می‌شود. این قطعات می‌توانند در انواع تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی که نیاز به سطحی صاف و دقیق دارند، مورد استفاده قرار گیرند.

 2. تراش و اصلاح سطوح:
در فرآیندهای تراش و اصلاح سطوح، دستگاه لپینگ به عنوان یک ابزار اصلاح سطحی مؤثر عمل می‌کند. این دستگاه به افزایش دقت و صفای سطح قطعات کمک می‌کند.

3. ساخت قطعات دقیق:
در تولید قطعات دقیق مانند انواع سنسورها، اجزای مکانیکی و ابزارهای دقیق، دستگاه لپینگ برای ایجاد سطحی صاف و دقیق بسیار حائز اهمیت است.

در نتیجه، دستگاه لپینگ به عنوان یک تکنولوژی حیاتی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، با استفاده از ملزوماتی چون خمیر الماسه، پودر لپینگ، روغن لپینگ، لامپ مونوکروماتیک و صافی سنج، به بهب

ود کیفیت و دقت سطحی قطعات کمک می‌کند و در ایجاد تولیدات دقیق و بالا کیفیت اساسی است.


۱۲ مهر ۱۴۰۲


محصولات مشابه
  • گیربکس روسی ،چینی

    گیربکس روسی ،چینی

    گیربکس صنعتی روسی چیست؟ گیربکس های صنعتی روسی دارای چند محور از گیربکس های پرقدرت با گشتاور بالا می باشند. این گیربکس ها با توجه به نوع ساخت و آرایش چرخدنده ها نیروی وارده شده از الکتروموتور را به بیشترین گشتاور خروجی تبدیل می کنند. در این مدل از جعبه دنده ها از دنده جناغی استفاده می شود که باعث می شود آلودگی صوتی کمتری تولید کند. همچنین درگیری چرخ دنده های آن به صورت اریب است که باعث میشود عمر چرخ دنده ها افزایش پیدا کند و فشار بیشتری را نیز تحمل کند. محل ورود این محصول به ایران از سمت جلفا است برای همین به آن گیربکس صنعتی جلفا هم میگویند. این جعبه دنده ها اگر کیفیت بالایی داشته باشند میتوانند به صورت دست دوم نیز وارد شده و مورد استفاده قرار بگیرند. گروه صنعتی امید ارائه دهنده انواع گیربکس pm250,pm350,pm400,pm500,pm650, انواع دنده و پوسته گیربکس ارسال به همه شهرها ۰۹۱۲۶۹۴۶۷۲۲ جهت کسب اطلاعات بیشتر به اطلاعات تماس در پایین اگهی مراجعه بفرمایید .

    ماشین‌آلات تهران
  • دستگاه تمام اتوماتیک چاپ، برش و دوخت کیسه (مجهز به گریپر)

    دستگاه تمام اتوماتیک چاپ، برش و دوخت کیسه (مجهز به گریپر)

    با توجه به افزایش هزینه های نیروی انسانی و همچنین نیاز بازار به چاپ تک رنگ و چندرنگ، در سال 1394 دستگاه تمام اتوماتیک چاپ، برش و دوخت کیسه در سه سایز معمولی، عریض و فوق عریض طراحی و ساخته شد. از مشخصات منحصر به فرد این دستگاه، سرعت ثابت چرخش سیلندر کلیشه (متناسب با سرعت بخش برش و دوخت) است که این بر خلاف چاپ های موجود می باشد، چراکه در این دستگاه ها سیلندر کلیشه هنگام چاپ هر کیسه، توقف کوتاهی دارد و این توقف موجب کم رنگی قسمتی از چاپ روی کیسه می گردد. با توجه به اینکه در دستگاه حاضر، حرکت سیلندر کلیشه یکنواخت و مستمر است، کیفیت چاپ در آن بسیار بالا بوده و بدلیل استفاده از غلطک آنیلوکس نه تنها کیفیت آن از چاپ رول به رول موجود در بازار بالاتر است، بلکه مصرف رنگ و حلال در آن به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته است. با توجه به استفاده از معادلات پیچیده ریاضی، نرم افزار دستگاه بگونه ای طراحی شده است که تمامی مراحل بصورت اتوماتیک انجام گرفته و نیاز به نیروی ماهر انسانی را مرتفع می نماید. همچنین در مواقع توقف - که بعضاً بدلیل پارگی نخ چرخ، توربافی کیسه و یا بنا به نیاز صورت میگیرد - سیستم آخرین چاپ را تکمیل نموده و در راه اندازی مجدد نیز پس از یکنواخت کردن مرکب، چاپ جدید را به روی کیسه منتقل می نماید، بطوریکه هیچ گونه ضایعات چاپ از قبیل کسری چاپ یا کم رنگی وجود نخواهد داشت. مصرف رنگ در این سیستم بقدری کاهش یافته که کیسه چاپ شده هنگام رسیدن به قسمت برش کاملاً خشک می باشد. در عین حال با توجه به عدم نیاز به توقف مستمر سیلندر کلیشه - که دارای اینرسی بسیار زیادی است - از موتوری با توان 30 درصد نمونه مشابه استفاده شده که موجب صرفه جویی قابل ملاحظه در مصرف انرژی و نیز هزینه اولیه دستگاه می گردد. از جمله مزایای این دستگاه می توان موارد زیر را برشمرد:
    •    عدم نیاز به تعویض سیلندر جهت طول های مختلف کیسه
    •    کیفیت بالای چاپ بدلیل عدم توقف سیلندر
    •    دقت بالا در برش طول کیسه های چاپ شده
    •    قابلیت خاموش کردن واحد چاپ جهت برش و دوخت رول های ساده و چاپ دار
    •    قابلیت چاپ و برش تا طول 180 سانتی متر
    •    قابلیت چاپ همزمان پشت و روی کیسه
    •    قابلیت ارتقاء بخش چاپ جهت افزودن واحد چاپ (رنگ) دوم
    •    کاهش 50 درصدی نیروی کار انسانی
    •    صرفه جویی 60 درصدی در مصرف رنگ، بدلیل بکارگیری غلطک آنیلوکس
    •    مجهز به پمپ و سیستم سیرکولاسیون رنگ
    •    تنظیم خودکار پارامترها به کمک محاسبات پیچیده ریاضی
    •    مجهز به PLC، HMI، اینورتر و سرووموتورهای Delta
    •    حذف کامل ضایعات چاپ هنگام توقف و راه اندازی مجدد

    ماشین‌آلات اصفهان
  • لاستیک دیافراگم چکش هیدرولیکی و پیکور

    لاستیک دیافراگم چکش هیدرولیکی و پیکور

    آریایدک فروشنده قطعات یدکی ماشین آلات راهسازی و معدنی واردکننده قطعات چکشهای هیدرولیکی و پیکور فروش انواع لاستیک دیافراگم چکشهای هیدرولیکی و پیکور لاستیک دیافراگم همانطور که از نام آن مشخص هست از جنس و مواد لاستیکی تشکیل و تولید میشود،لاستیک دیافراگم یکی از قطعات حساس چکشهای هیدرولیکی میباشد که در صورتی که جنس با کیفیت استفاده نشود باعث میشود زودتر از حد معمول تعویض شود بطوری که بزودی زود دچار پارگی و ترکیدگی میشود،معمولا در این نوع لاستیکهای بی کیفیت ، از مواد بازیافتی و از نوع درجه سه استفاده میشود که این امر خود باعث بی کیفیت بودن و نداشتن دوام و طول عمر زیاد آن میشود مجموعه آریایدک با توجه به شناخت و تجربه ی خود در زمینه قطعات با کیفیت چکشهای هیدرولیکی و پیکور و ارائه انواع لاستیک دیافراگم با کیفیت در راستای مشتری مداری و جلب رضایت مشتریان عزیز توانسته این امر را تسهیل و آسان نماید فروش انواع لاستیک دیافراگم چکش هیدرولیکی سوسان ، ام اس بی ، فورکاوا ، جنرال ، مکس پاور ، دی بی ، دمو ، اندیکو ، اطلس کوبکو و ......غیره انواع لاستیک دیافراگم اورجینال ، کره ای و چینی با مارک آتوکس و بوک وان کره با کیفیت عالی و قیمت مناسب موجود میباشد لاستیک دیافراگم MSB15G لاستیک دیافراگم MSB20G لاستیک دیافراگم MSB30G لاستیک دیافراگم MSB40G لاستیک دیافراگم MS600 لاستیک دیافراگم MS700 لاستیک دیافراگم MS35AT لاستیک دیافراگم فورکاوا F19 لاستیک دیافراگم فورکاوا F22 لاستیک دیافراگم فورکاوا F35 لاستیک دیافراگم فورکاوا F45 لاستیک دیافراگم سوسان SB121 لاستیک دیافراگم سوسان SB140 لاستیک دیافراگم سوسان SB151

    ماشین‌آلات تهران
  • رول سپراتور مغناطیس طبقاتی

    رول سپراتور مغناطیس طبقاتی

    رول سپراتور : این دستگاه یکی از جدا کننده های مغناطیسی می باشد که جهت جداسازی مواد پارامغناطیسی مانند هماتیت،گوتیت،لیمونیت، منگنز و کرومیت با شدت میدان مغناطیسی بالا تولید می گردد. در این دستگاه مواد اولیه توسط سیستم ویبره تعبیه شده بر روی تسمه نازکی ریخته شده و در ادامه ذرات فرومغناطیسی و پارامغناطیسی موجود به غلتک دستگاه که در حال چرخش می باشد، جذب شده و سپس با رسیدن غلتک به قسمت زیرین آن رها می گردند. لازم به توضیح می باشد این دستگاه برروی مواد دیامغناطیس مانند بنتونیت، کائولن ،فلدسپات و کوارتز تاثیری ندارد. مزایا: میدان مغناطیسی بالا- قابل طراحی در طبقات مختلف- میدان مغناطیسی دائم و ثابت بودن شدت میدان- شدت میدان 14000 گوس کاربرد :خالص سازی مواد غیر فلزی مانند بنتونیت،کائولن ، فلدسپات ، منیزیت، سیلیس،ایلیمینیت.

    ماشین‌آلات تهران