پنج عادت شبکه سازان موفق

1- رشد شخصی
پردرآمدها، بخشی از زمان و سرمایه شان را به رشد شخصی خود اختصاص می دهند. حال اجازه دهید یک حقیقت مهم را با شما در میان بگذارم. شما به عنوان یک نتورکر، فقط می توانید افرادی هم سطح خود و یا پایین تر از خودتان را ثبت نام کنید. به عنوان مثال، اگر افراد مختلف را بر اساس توانایی هایشان از 1 تا 10 رده بندی کنید - به نحوی که رده 10 یک نتورکر موفق و پردرآمد باشد و رده 1 فردی تازه وارد با قابلیت های اندک - و شما در این رده بندی دارای رده 5 باشید، می توانید نهایتاً افراد با رده 5 یا پایین تر را ثبت نام کنید. شما نباید انتظار داشته باشید که بتوانید یک فرد قدرتمند با رده 10 را ثبت نام کنید. اما می توانید از طریق رشد شخصی، رتبه خود و به تبع آن رده افرادی که می توانید ثبت نام کنید را بالا ببرید.
بنابراین لازم است که هر روز، حداقل 20 دقیقه از وقتتان را به رشد شخصی اختصاص دهید. برای این کار می توانید از کتاب ها و سی دی های مربوط به رشد شخصی استفاده کنید. خواندن روزنامه، تماشای تلویزیون، گوش دادن به رادیو و آهنگ های منفی را متوقف کنید. ذهنتان رابا اطلاعات و داده های مثبت تغذیه کنید. با انجام این کارها می توانید رده و مرتبه شخصیتی خود را بالا ببرید.
2- رفتار و حالات
پردرآمدها به کارشان همچون یک "تجارت بزرگ" نگاه می کنند، حتی قبل از آنکه صاحب یک سازمان بزرگ و درآمد زیاد شوند. اگر شما برای گرفتن حق امتیاز یک شعبه مک دونالد یک میلیون دلار بپردازید، حتماً روزانه 10 تا 15 ساعت و 7 روز هفته، در رستوران خود کار خواهید کرد. پردرآمدها نیز با نتورک خود، همین رفتار را دارند. آنها برخلاف ناموفق ها که به کارشان مثل یک سرگرمی نگاه می کنند، هر روز تمام سرمایه و زمانشان را به نتورک خود اختصاص می دهند.
اگر به صورت پاره وقت کار می کنید و متأهل هم هستید، باز هم می توانید حداقل 10 ساعت در هفته را به نتورک خود اختصاص دهید. البته با این زمان اندک باید یاد بگیرید که در هر زمانی، از بین کارهای مختلف چون: "عضو گیری"، "آموزش"، "حمایت" و . . . کارِ با اولویت بالاتر خود را شناخته و آن کار را انجام دهید.
یک حالت شاخص دیگر پردرآمدها، حس مثبت آنهاست که چون ظرفی در حال سرریز شدن است و اگر در کنار آنها قرار گیرید، با تمام وجود این حس مثبت را احساس می کنید. آنها همیشه حالتی مثبت دارند، برخلاف افراد ناموفق که همیشه در روزهای خوب مثبت اند و در روزهای بد منفی هستند. واقعاً نمی توانید بفهمید که یک نتورکر پردرآمد، روز خوبی را پشت سر گذاشته یا یک روز بد؛ آنها همیشه حسی کاملاً مثبت دارند.
حالت دیگر پردرآمدها، حس شکرگزاری آنهاست. پردرآمدها، "قبل از این که به پول ها و چک های بزرگ برسند، حتی در روزهای کاملاً بد، بابت تمام چیزهایی که دارند شاکر و سپاسگزارند". مثبت بودن، تعهد و حس شکرگزاری و قدردانی آنها، تعداد زیادی از مردم را به سوی آنها جذب می کند و سبب می شود که تجارتشان سریع تر رشد کند.
3- شرکت مناسب
پردرآمدها فقط به خاطر این که دوست یا افراد فامیلشان (که در نتورک مارکتینگ تخصصی ندارند) آنها را به شرکتی دعوت کنند، وارد یک شرکت نمی شوند. آنها خودشان وقت و انرژی صرف می کنند تا راجع به "شرکت"، "محصولات"، "پلن درآمدزایی"، "ابزار فروش"، "سیستم آموزشی شرکت" و "تیم حامی و بالاسری" خود تحقیق کنند و پس از بررسی این نکات تصمیم به آغاز کار می گیرند.
اما چرا پردرآمدها زمان، پول و انرژی خود را در این راه سرمایه گذاری می کنند؟ "آنها می دانند که انتخاب شرکت درست و تیم بالاسری خوب، نیمی از مبارزه است".
4- هر روز به دنبال جذب افراد جدید
پردرآمدها، مدام در حال پیدا کردن نفرات جدید هستند. آنها در طول زندگی خود نتورک کار نمی کنند، بلکه در نتورک خود زندگی می کنند. اگر به همراه خانواده برای شام بیرون بروند، به پیشخدمت و گارسون رستوران نیز به عنوان یک کاندیدا می نگرند. وقتی به فروشگاه می روند، با مردم و حتی صندوقدار آنجا، راجع به کارشان صحبت می کنند. وقتی که فرزندشان را برای بازی به زمین ورزش می برند، مشتاقند که با والدین بچه های دیگر صحبت کنند تا بتوانند در بین این افراد، نفرات مناسب را بیابند. آنها حتی لحظه ای از صحبت با نفرات جدید دست نمی کشند. متوجه هستند که "توزیع کنندگان جدید، شریان حیاتی این صنعت" هستند. پس اگر شما نیز می خواهید یک نتورکر موفق باشید، هر روز با نفرات جدیدی در مورد تجارت تان صحبت کنید.
در نظر بگیرید که در هر سال 50 هفته وجود دارد و اگر شما در هر هفته فقط با 6 نفر در مورد کارتان صحبت کنید، در پایان سال 300 نفر جدید دارید و اگر شما بتوانید فقط 10% از آنها را ثبت نام کنید، در طول یک سال 30 بازاریاب جدید را ثبت نام خواهید کرد. حال فرض کنید که هر کدام از آنها همین کار را انجام دهند، اعدادی دیوانه کننده می شود.
5- شرکت در همه گردهمایی ها و جلسات
پردرآمدها اهمیت جلسات گروهی، سمینارها، کنفرانس ها و . . . را به خوبی درک می کنند. سعی می کنند از طریق این برنامه ها، ارتباط شان را به طور مداوم، با شرکت و تیم شان حفظ کنند. بنابراین هیچ گردهمایی و جلسه ای را از دست نمی دهند. اگر شما می خواهید به رده های بالای شرکت خود دست یابید، لازم است در تمام گردهمایی ها و جلسات شرکت کنید. می توانید افراد موفق را در این جلسات ببینید و با نکاتی که از آنها می آموزید، تجارت تان را هر چه بیشتر رشد دهید.
مواردی که اشاره شد، تنها 5 عادت کاری افراد موفق در این تجارت است. اگر می خواهید به رده های بالای شرکت خود دست یابید، این پنج عادت خود را توسعه دهید و ببینید که چه اتفاقی برای سازمان شما و درآمد شما می افتد.
منبع:برترینها
۱۶ شهریور ۱۳۹۲


محصولات مشابه