چگونه با رئیس جدید خود ارتباط برقرار کنم؟!

فرقی نمی‌کند که چند سال است در حال کار کردن هستید؛ همیشه آغاز یک شغل جدید برای شما ایجاد پریشانی می‌کند. در این مقاله درباره‌ی نحوه‌ی ارتباط با رئیس جدید و سوالاتی که باید از وی پرسیده شود، نکاتی مطرح خواهد شد.

نگرانی در قرار گرفتن در یک شغل جدید، ناشی از ابهام افراد نسبت به وضعیت جدیدی است که در آن قرار گرفته‌اند. موارد زیادی است که نمی‌دانیم و این ما را مضطرب می‌کند. یکی از نکات مهم برای هر فرد، انطباق‌پذیری با رئیس جدید است. احتمال دارد، شما تا قبل از این، با رئیسی کنجکاو، پر جنب و جوش و اهل اعطای اختیار ارتباط داشته‌اید. بنابر این تلاش نموده‌اید عادات و رفتار خود را با او تنظیم نمایید. ناگهان با رئیسی آرام، مقرراتی، علاقه‌مند به کنترل بالا مواجه می‌شوید. شما باید بتوانید ضمن حفظ ویژگی‌های شخصیتی خود، عادات و رفتار خود را با رئیس جدید تطبیق دهید. اگر چه هیچ قاعده‌ی مشخصی برای تطبیق‌‌پذیری شما با رئیس جدید در این شرایط وجود ندارد. اما شما می‌توانید با تکیه بر مهارت‌های ارتباطی خود و پرسش‌هایی، مسیر را برای خود هموار نمائید.

در هر سازمانی، دو نوع ارتباط رسمی و غیر رسمی وجود دارد. ارتباطات رسمی از طریق بررسی چارت سازمانی به خوبی قابل درک هستند. اما شاید ارتباطات غیر رسمی در پیشبرد امور در یک تیم بسیار موثر باشند. دوستی و صمیمیت بین دو یا چند نفر خاص از اعضای سازمان، تبعیت فرد یا گروهی از افراد از فرد یا گروهی از افراد دیگر به دلیل کاریزمایی که فرد یا گروه تبعیت شونده دارند؛ تجربیات مثبت و منفی که ممکن است افراد سازمان در گذشته از یکدیگر داشته‌اند؛ هر نوع رابطه‌ی خویشاوندی شکل گرفته و یا در حال شکل‌گیری بین اعضای سازمان و اطلاعاتی از این دست به شما در شناسایی روابط غیر رسمی سازمان یاری می‌دهد. بنابر این شما می‌توانید در این باره از رئیس خود، پرسش نمائید.

اما بدیهی است که رئیس شما نیز علاقه‌مند است به نوعی هر نوع ارتباط شما را کنترل نماید. شما باید درباره‌ی نحوه‌ی ارتباط مطلوب با اعضای تیم از رئیس خود جویا شوید. افرادی که رئیس شما مایل است با آن‌ها ارتباط داشته باشید را بشناسید. سطح ارتباطی که رئیس شما تعیین می‌کند را حفظ نمایید و از مرز آن گذر نکنید. ابزار ارتباطی مورد نظر مدیر شما نیز مهم هستند. هم‌چنین انعطاف‌پذیری شما در برقراری این ارتباطات به ویژه با خود او، نیز نکته‌ای حایز اهمیت است.

گرفتن بازخورد در مورد عملکرد شما موضوع مهمی است. شما با گرفتن بازخورد از رئیس خود می‌توانید عملکرد خود را بهبود بخشید. بنابر این درباره‌ی روش بازخورد از نتایج فعالیت‌های خود با مدیر خود صحبت کنید و پس از توافق روی روش و دوره‌ی اخذ بازخورد، به صورت منظم و به صورت پیگیرانه درباره‌ی مشکلات، پیشرفت‌ها و نظر و ارزیابی عملکرد خود با مدیرتان صحبت کنید. در ضمن، ارائه‌ی گزارش فعالیت‌های روزانه و حتی ساعتی نیز می‌تواند به جلب اعتماد مافوق شما کمک نماید.

انعطاف‌پذیری در انجام وظایف، جز نقات قوت شما خواهد بود. اما این انعطاف‌پذیری به معنای نشناختن حیطه‌ی انتظارات و وظایف مورد انتظار مدیر نمی‌باشد. به صورت مستمر درباره‌ی انتظارات، اولویت‌ها و وظایف مورد انتظار وی پرسش نمایید و سعی کنید آن‌چه انجام می‌دهید با آن انتظارات به صورت صریح و شفاف تطبیق داشته باشد.

رئیس خود را در موقعیت فرضی خود با پرسش این سوال که” اگر به جای من بودید، چه می‌کردید؟!”، قرار دهید. پاسخ این سوال ممکن است خیلی منطقی و منطبق بر واقعیت نباشد. اما شما می‌توانید نوع نگاه مدیر خود را درک کنید.

در هر شغلی که قرار می‌گیرید، ثبات کافی نیست. شما باید همواره در حال ارتقا مهارت‌ها و توسعه‌ی خود باشید. از مدیر خود درباره‌ی روش‌های توسعه‌ی فردی و معیارهای ارتقای شغلی پرسش نمایید. سعی کنید این موارد برای شما واضح و شفاف شوند. سپس در راستای کسب شایستگی‌های لازم برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کنید. اهداف خود را به صورت شفاف با مدیر خود مطرح کنید و از وی برای دستیابی به آن‌ها کمک بخواهید.

“چه چیزی را من بهتر می‌توانم انجام دهم؟!” سوالی هوشمندانه برای شناسایی نقاط ضعف عملکردی خود است. برای حل نقاط ضعف، راه حل بیابید و با اجرای راه حل مناسب نظر مدیر خود را جلب نمایید.

در نهایت باید به این نکته توجه داشته باشید که برقراری ارتباط مثبت با رئیس خود، کاری بسیار پیچیده نخواهد بود. رئیس شما با هدفی استخدام شما را انجام داده است. پس اگر بتوانید انتظارات وی را محقق نمایید، وی از استخدام شما خشنود خواهد بود و روابطی مناسب با شما برقرار خواهد نمود. بنابر این شما می‌توانید با محیط کاری خود، تطبیق یابید.


۰۶ دی ۱۴۰۰


محصولات مشابه
  • اتصالات الکتروفیوژن

    اتصالات الکتروفیوژن

    اتصالات الکتروفیوژن پلی اتیلن اتصالات الکتروفیوژن از انواع اتصالاتی است که در خطوط لوله انتقال گاز و خطوط آبرسانی قابل استفاده است. در اتصالات الکتروفیوژن کوپلرالکتروفیوژن پلی اتیلن روش حرارت دهی در مقایسه با روشهای جوش butt fusion و از جریان برق برای تولید حرارت استفاده می شود. این روش به علت ایمنی بسیار بالا تنها نوع اتصال مورد تأیید استاندارد IGS برای خطوط انتقال گاز است. با استفاده از این روش می توان اتصالات پلی اتیلنی مختلف نظیر لوله- لوله، لوله- زانویی، لوله- بوشن (برای مثال در تغییر در قطر خط لوله) و … را ایجاد نمود. لذا محدودیت روش جوش لب به لب پلی اتیلن در مورد اتصال لوله با سایزهای مشابه را ندارد. همچنین تجربه نشان داده است که اتصال لوله‌های پلی اتیلن با جنس های مختلف پلی اتیلن نیز در این روش مقدور است. در کنار ایمنی آن، از دیگر مزایای این روش در سرعت بالا و تمیزی اتصال است. اما از طرفی، محدودیت آن در هزینه بالا و حداکثر قطر لوله قابل اتصال است. 1. سطح جوش صاف 2. سهولت در تمیزکاری 3. قابلیت کنترل دما در هنگام جوش کاری و ثبات دما در تمامی نقاط مورد اتصال 4. جلوگیری از رخ دادن صدمه حرارتی 5. عدم وجود فضای خالی در ناحیه جوش 6. استقرار ثابت لوله و اتصال در زمان جوش و قابلیت جوش نقطه ای 7. جلوگیری از نفوذ آلودگی به منطقه جوشکاری

    صنعتی تهران
  • مواد اولیه پلاستیک

    مواد اولیه پلاستیک

    پلی متیل متاکریلات (PMMA) پلی کربنات( PC) پلی استال( POM) PVC/PBR/SBR PET فایبر 641 و 821 و 822 EPDM شور 46ّA EPS : لویال FSA / FMS سامسونگ کره ای H300/H200 شین هو 2000/2500) (301/302)ZKF LG کره ای( R120/R160) تایتا (T/MM/S)پلی اتیلن (HDPE/LDPE/LLDPE) پلی پروپیلن( PP) پلی استایرن( GPPS/HIPS ) پلی آمید (6- 6.6 -6.9 -6.10 -11 -12 ) پلی بوتیلن ترفتالات (PBT) اکریلو نیتریل بوتادین استایرن (ABS) خرید و فروش انواع مواد اولیه پلاستیک پلی آمید ساده و الیافدارPA پلی پروپلین PP ساده و تقویت شده و .

    صنعتی تهران
  • مترولوژی شایگان

    مترولوژی شایگان

    انواع خدمات CMM چرخدنده و انواع قطعات پیشرفته مهندسی معکوس انواع چرخدنده ها و تهیه گراف چرخدنده طراحی و مدلسازی انواع قطعات

    صنعتی تهران
  • کالیبراسیون مراجع زاویه-شرکت مهندسی مهر

    کالیبراسیون مراجع زاویه-شرکت مهندسی مهر

    شرکت مهندسی مهر با 25 سال تجربه به عنوان بنیانگذار و پیشرو در صنعت کالیبراسیون و اندازه گیری دقیق، با بکار گیری از تجهیزات و تکنولوژی بروز و پرسنل با تجربه در این حوزه فعالیت مینماید. هدف اصلی این شرکت در حوزه ی کالیبراسیون،تولید و پرورش دانش های بروز و تخصصی و قطع نیازِ صنایع و سازمان ها به خدمات کالیبراسیون خارج از کشور میباشد. در همین راستا یکی از خدماتی که به صورت تخصصی و با بروزترین تکنولوژی در حال ارائه در این مرکز میباشد،کالیبراسیون مراجع زاویه است. کالیبراسیون مراجع زاویه در این شرکت با تائیدیه از سازمان ملی تائید صلاحیت ایران(ISO IEC17025) به شماره ی NACI/LAB/105 انجام میپذیرد. شرکت مهندسی مهر به عنوان نخستین و تنها مرجع کالیبراسیون مراجع زاویه شامل: -کالیبراسیون دستگاه اتوکالیماتور -کالیبراسیون گیج های زاویه ی کاری -کالیبراسیون گیج های زاویه ی مرجع -کالیبراسیون چند ضلعی های مرجع -کالیبراسیون میز های چند درجه آزادی -کالیبراسیون میزهای گردان در کشور بوده و آماده ارائه ی خدمات این مورد به مشتریان گرامی میباشد. آدرس و شماره تلفن های آزمایشگاه: تهران ، کیلومتر 14 جاده مخصوص کرج ، لاین کنار گذر پل ایران خودرو،بعد از سایپا دیزل، خیابان احد، کوچه رجایی غربی ، پلاک 54 ، ساختمان مهندسی مهر تلفن : 3-44782171 داخلی 402 و 403 فکس : 44792668-021 ایمیل :شرکت مهندسی مهر: info@mehr-eng.com آزمایشگاه: s.yekta@mehr-eng.com کارشناس فروش : سجاد یکتا شماره موبایل:09128184561

    صنعتی تهران