چاپ دیجیتال چه مزایایی دارد؟

چاپ افست یکی از دو روش قدیمی است که یک پلیت یا زینک دارد که متریال روی آن قرار گرفته و چاپ می شود. این عمل همراه با انتقال جوهر صورت می گیرد که ممکن است رنگ ها در چند مرحله روی کاغذ اجرا شود. در حالی که در چاپ دیجیتال دستگاه جوهر را به طور مستقیم روی کاغذ یا پارچه می افشاند. معمولا کیفیت چاپ افست را بیشتر از چاپ دیجیتال می دانند، اما هزینه های اولیه زیادی دارد و اگر چاپ انبوه نباشد، هزینه بیشتری نسبت به چاپ دیجیتال دارد. بنابراین چاپ دیجیتال جایگزین بسیار مناسبی بوده و مزایای زیادی هم دارد.

دوستدار محیط زیست

درست است که قیمت چاپ دیجیتال هم رنگ و مواد شیمیایی دارد ولی برخلاف روش های سنتی چاپ مثل افست، ماده های شیمیایی کمتری دارد. در هنگام چاپ یا قبل از آن مواد کمتری خصوصا در لایه بین کاغذ و لایه نهایی چاپ وجود دارد و نیازی ندارد که از پلیت های شیمیایی استفاده کنید.
اگر شرکت شما به حفظ محیط زیست اهمیت می دهد، یا مجموعه ای هستید که حفاظت از محیط زیست شعار شماست، استفاده از این نوع چاپ می تواند انتخاب شما باشد.

سرعت

باز هم به سبب متفاوت بودن فرآیند چاپ نسبت به روش های سابق، چاپ دیجیتال سرعت بسیار خوبی دارد. اگر بخواهیم دلیل پرسرعت بودن چاپ دیجیتال را باز کنیم متوجه می شویم که در این روش برخلاف روش های سابق هیچ گونه پلیت یا فیلم، کلید رنگ، آمادگی های پیش از چاپ وجود ندارد. فرآیند چاپ خیلی ساده شده است، به طوری که چندین برابر سریع تر کار روی پارچه یا کاغذ اجرا می شود.

نداشتن هزینه های اولیه یا راه اندازی

شما در این نوع چاپ هیچ هزینه ای را برای آماده کردن پلیت یا زینگ نمی پردازید. بنابراین در هزینه صرفه جویی می شود. گفتنی است برای چاپ تعداد کم بهترین گزینه است. اما هنوز هم در چاپ انبوه، هزینه چاپ افست پایین تر است. به این علت که وقتی دستگاه یکبار آماده شد قیمت واحد برای هر برگ چاپ خیلی کاهش می یابد.

چاپ به مقدار لازم

اگر سفارش شما زیاد نیست، مثلا 100 الی 1000 بار می خواهید چاپ کنید، چون افست هزینه اولیه دارد برای شما با صرفه نخواهد بود ولی با چاپ دیجیتال تهران براحتی می تواند در سایزهای مختلف به تعداد دلخواه چاپ کرد.

یک مزیت مهم دیگر

در چاپ افست وقتی پلیت آماده می شود، محتوا به صورت فیزیکی تنظیم می شود و نمی توان آن را تغییر داد. در حالی که در چاپ دیجیتال این محدودیت وجود ندارد و شما براحتی می توانید تنظیمات دلخواه خود را انجام داده و چاپ کنید. برای مثال وقتی می خواهید روی کارت عروسی خود اسم ها را به تفکیک بنویسید نمی توان از افست استفاده کرد. اما به کمک چاپ مدرن می توان جاهای ثابت را بدون تغییر گذاشت و اسامی را تغییر داده و چاپ کرد.

دقت و اندازه گیری خطا

با چاپ دیجیتال می توانید یک یا چند نمونه را چاپ کنید و آن را از جنبه های مختلفی مثل کنتراست رنگ ها، خطاهای جزئی و … بررسی کنید. اما در افست به علت جدایی فیزیکی آب و جوهر کار نامناسب بیرون می آید.

کلام آخر

اگر دوست دارید چاپ شما سریع، تعداد کم و متنوع (کم هزینه)، انعطاف پذیر و دردسترس باشد. نوع دیجیتال بهترین گزینه است.
۱۳ تیر ۱۳۹۷
خانه طراحان سام


محصولات مشابه
  • دسته و دستگیره پلاستیکی کارتن

    دسته و دستگیره پلاستیکی کارتن

    دستگیره پلاستیکی کارتن دستگیره پلاستیکی کارتن برای حمل آسان محصولاتی که درون جعبه یا کارتن قرار می‌گیرند که این نوع دستگیره کارتن متشکل دو قسمت است ، اندازه دستگیره کارتن به طول ۱۷cm است که با توجه به استاندارد بازار تولید و عرضه می‌شود طول زیره دستگیره پلاستیکی کارتن ۱۴cm می‌باشد که فاصله مورد نیاز برای آن بطور استاندار ۱۰ الی ۱۰/۵cm می‌باشد و طول مفید زیره از ۹ الی ۱۲ می‌باشد مجموعه clix بزرگترین تولید کننده انواع دستگیره های پلاستیکی کارتن می‌باشد دستگیره پلاستیکی کارتن تولید شده در مجموعه clix متشکل از مواد پلی اتیلن درجه یک می‌باشد دستگیره پلاستیکی کارتن قابل سفارش در تعداد بالا و رنگ دلخواه شما قیمت دستگیره پلاستیکی کارتن بسته به مدل و رنگ متفاوت است لطفاً جهت اطلاعات بیشتر تماس حاصل فرمایید. قابل استفاده در صنایع چاپ و بسته بندی کارتن جعبه های کادویی کارتن های البسه و کفش کاور پتو و کمد برزنتی و مشاغل مرتبط جعبه و کارتن اسباب بازی کارتن لوازم خانگی کارتن ظروف چینی و آرکوپال کارتن قابلمه تفلون و قابلمه سرامیکی و صنایع مرتبط

    چاپ و بسته‌بندی تهران
  • چاپ پوشه دکمه دار پارچه ای، پوشه A4 پارچه ای

    چاپ پوشه دکمه دار پارچه ای، پوشه A4 پارچه ای

    تولید و فروش پوشه دکمه دار پارچه ای پوشه A4 پارچه ای پوشه A5 پارچه ای پوشه تبلیغاتی همراه با چاپ اختصاصی لوگوی کسب و کار شما پوشه پارچه ای جایگزین پوشه های پلاستیکی می باشد که جذابیت بالایی دارند و با توجه به دوام پارچه آنها تا مدت ها قابل استفاده می باشند. پوشه پارچه ای تبلیغاتی با استفاده از پارچه اسپان باند تهیه می شود. این پارچه این قابلیت را دارد که بتوان به خوبی بر روی آن چاپ انجام داد. بدین ترتیب می توانید اسم و لوگوی کسب و کار، اطلاعات تماس، پیج اینستاگرام و ... را به خوبی بر روی آن چاپ کنید. چاپ پوشه دکمه دار با بالاترین کیفیت توسط کارشناسان تولید شرکت آنتیک انجام می شود. برای سفارش چاپ پوشه دکمه دار پارچه ای با شماره های آگهی تماس بگیرید تا همکاران ما لیست قیمت پوشه پارچه ای دکمه دار را به شما ارائه دهند.

    چاپ و بسته‌بندی تهران
  • پاکت زعفران (جعبه زعفران)

    پاکت زعفران (جعبه زعفران)

    با طراحی ، اسم و لوگو اختصاصی طراحی رایگان تمامی سایزهای ۱ مثقال - نیم مثقال - ۳ گرمی - ۲ گرمی - نیم گرمی ،…. قابل اجراست✔️ با مقوا گلاسه بهداشتی عمومی : حداقل تعداد ۲۰۰۰ عدد اختصاصی : حداقل تعداد ۶۰۰۰ عدد صفر تا صد : طراحى ، چاپ ، تیغ ، چسب ، سلفون ، یووى ، طلاکوب ، برجسته ،…. ! ارسال به سراسر کشور کارشناس فروش : ????09105559986 ????02122556912 کارشناس فنی : ????09105559987 مدیریت : ????09128246731

    چاپ و بسته‌بندی تهران
  • چاپ روی نوار چسب

    چاپ روی نوار چسب

    شرکت تولیدی آذر چسب سهند آماده چاپ روی نوار چسب با لوگو و طرح شما مشتریان عزیز روی نوار چسب پهن با کمترین تعداد (60 حلقه ) که شامل نوارچسب های پهن برای بسته بندی کارتن در عرض2.5 سانت و 5 سانت و 7 سانت و به طول 90 یارد و 180 یارد و 500 یارد الی 1000 یارد با ضخامتهای 40 و 45 و 50 میکرون با قیمت خیلی مناسب و کیفیت فوق العاده عالی با دستگاههای پیشرفته روز دنیا و کارکنان ماهر آماده همکاری می باشد. شما می توانید نمونه کارهای انجام شده برای مشتریان عزیز را در سایت Azarchasb.ir در قسمت پایین صفحه و یا در قسمت گالری مشاهده نمایید. دفتر هر روز به غیر از روزهای تعطیل از ساعت 9 صبح الی 6 عصر باز می باشد. تلفن تماس : 04133122269 - 04133432531

    چاپ و بسته‌بندی آذربایجان شرقی