کیسه های جامبو (بیگ بگ)

کیسه‌های جامبوبگ (که با نام عمومی بیگ بگ نیز شناختته میشوند) نوعی کیسه بسته‌بندی بزرگ حمل و نقل و ذخیره‌سازی مواد مختلف در مقیاس بزرگ هستند که میتوانند از 500 کیلوگرم تا 3 تُن محصول (نظیر مواد شیمیایی و پتروشیمی، ساختمانی، کشاورزی، غذایی، مواد معدنی و ...) را در خود نگهداری و یا حمل کنند. این کیسه‌ها از پارچه های صاف یا گردبافت پلی پروپیلن (P.P.) بصورت لمینت شده بافته شده‌اند که یک ماده سبک و مقاوم بوده که می‌تواند بار سنگین و رفتار خشن را تحمل کند. نوع پارچه بر اساس وزن محموله، ظرفیت بارگیری ایمن (SWL) و ضریب ایمنی (CSF) تعیین می شود. پارچه کیسه های جامبوبگ دارای وزن های استاندارد ۱۳۵ گرم، ۱۵۰ گرم، ۱۷۵ گرم ،۱۸۰ گرم و ۲۰۰ گرم می باشد. کیسه های جامبو دارای ابعاد استاندارد متفاوتی هستند که ارتفاعی از 1 تا 2 متر دارند.



     کیسه‌های جامبو در اندازه‌ها و انواع مختلفی به منظور استفاده در برنامه‌های مختلف وجود دارند. به عنوان نمونه، برخی از کیسه‌ها برای حمل محصولات غذایی طراحی شده‌اند و دارای لاینرهای ویژه (از جنس نایلون) هستند که جلوی آلودگی را می‌گیرند، در حالی که سایر انواع برای کاربردهای سنگین طراحی شده‌ و گوشه‌ها و بندهای تقویت شده دارند تا در برابر رفتار خشن مقاومت کنند. پرکاربردترین انواع کیسه های جامبو به دوبند، چهاربند، هشت بند، Uشکل، اسلینگ بگ، پالتی و دسته کلاهکی موسوم اند که در شکلهای زیر نمایش داده شده اند. وجه تسمیه نام گذاری این کیسه ها به تعداد دسته های بکار رفته در آنها بازمیگردد. کیسه جامبو چهاربند نوعی کیسه بسته‌بندی بزرگ است که در چهار طرف آن بندهای تقویت شده وجود دارد. این بندها به کیسه اضافه شده‌اند تا در برابر رفتار خشن و بار سنگین مقاومت کرده و مواد درون کیسه را به خوبی محافظت کند. کیسه جامبوی چهاربند علاوه بر مزایای کیسه جامبو معمولی، قابلیت حمل و نقل آسان تری را نیز داراست. این کیسه‌ها با استفاده از حلقه‌های بالابری در چهار گوش آن‌ها به راحتی توسط لیفتراک یا جرثقیل حمل می‌شوند. کیسه جامبوی هشت بند نیز مانند کیسه جامبو چهاربند، یک نوع کیسه بسته‌بندی بزرگ است که در هشت طرف آن بندهای تقویت شده وجود دارد. این کیسه‌ها به دلیل تعداد بندهای بیشتر، در برابر رفتار خشن و بار سنگین قابلیت مقاومت بیشتری دارند و مناسب بسته‌بندی و حمل و نقل مواد سنگین و حجیم هستند. همچنین، با استفاده از حلقه‌های بالابری در هشت گوش آن‌ها نیز به راحتی توسط لیفتراک یا جرثقیل حمل می‌شوند. در کیسه های جامبوی هشت بند بدلیل آنکه تسمه ها از زیر کیسه نیز رد شده اند، قابلیت تحمل وزن بالاتری را دارند.



     کیسه های جامبو میتوانند بسته به نحوه و روش بارگیری و تخلیه بصورت سرباز (فاقد قیف)، سرلیفی و یا دارای قیف در قسمت فوقانی، دیواره ها و یا در کف کیسه باشند که برای بارگیری از محموله و یا تخلیه آن تعبیه میگردد؛ در نوع سرباز، چهار طرف لبه کیسه به سمت داخل تا شده و روی آن دوخته می شود تا از جدا شدن تار و پود پارچه کیسه جلوگیری شود. از این نوع معمولاً برای حمل محصولاتی که فاقد ارزش بالا بوده و رطوبت و آب مشکلی در محتوی آن ایجاد نمی کنند، استفاده می شود. لذا ویژگی این نوع کیسه ها در قیمت پایین آنها، اما عیبشان در احتمال پاشش محصولات به بیرون کیسه است. از سوی دیگر، در کیسه های درب لیفه ای، به بدنه کیسه یک پارچه دیگر (با جنس نازک تر از پارچه کیسه) دوخته می شود و یک نخ از داخل سر آن عبور کرده که با کشیدن آن درب کیسه بسته می شود. مزیت این کیسه ها در سرعت بالای بسته بندی و نیز عدم پاشش محصول به بیرون بوده، اما این به بهای افزایش قیمت تمام شده کیسه خواهد بود. نهایتاً در نوع سوم کیسه های جامبو که به قیف دار موسوم است، یک قیف استوانه ای برای ورودی نازل پرکننده محصول در بخش فوقانی یا تحتانی و یا حتی در دیواره های کیسه نصب می گردد.



     کیسه‌های جامبو همچنین به راحتی قابل حمل هستند. بیشتر کیسه‌ها با حلقه‌های (دسته های) بالابری همراه هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به راحتی توسط لیفتراک یا جرثقیل حمل و نقل شوند. این سبب می‌شود حمل و نقل مواد به سرعت و با کارایی بیشتری انجام شده، و در زمان و هزینه صرفه جویی گردد. همچنین کیسه های جامبو بر خلاف کیسه های معمولی، از چهار سمت و کف دوخته شده و این باعث میشود فرم مناسب و شکیلی خوصاً برای انبارسازی داشته باشند. علاوه بر این، کیسه‌های جامبو حفاظت عالی برای موادی که در آن‌ها قرار دارند، ارائه می‌دهند. پارچه پلی پروپیلن بافته شده به اندازه کافی مستحکم و مقاوم است تا در برابر سوراخ شدن، پاره شدن و سایش مقاومت کند، در حالی که مواد درون کیسه از رطوبت، گرد و غبار، اشعه ماوراء بنفش و سایر آلودگی‌ها محافظت می‌شوند.

     یکی از مزایای اصلی استفاده از کیسه‌های جامبو، کاهش تولید زباله بسته‌بندی است. برخلاف مواد بسته‌بندی سنتی مانند جعبه‌ها و بشکه‌ها، کیسه‌های جامبو می‌توانند چندین و چند مرتبه استفاده شوند و حجم زباله تولیدی در حین حمل و نقل و ذخیره‌سازی را کاهش دهند. این باعث می‌شود که این کیسه‌ها گزینه‌ای سبز و دوستدار محیط زیست برای کسب و کارهایی باشند که به دنبال کاهش ارات سوء زیست محیطی خود هستند.

بطو کلی، کیسه‌های جامبو یک راه حل چند منظوره و نسبتاً کم هزینه برای حمل و نقل و ذخیره‌سازی طیف گسترده‌ای از مواد هستند. فارغ از نوع کاربری چه در صنایع غذایی، صنعت ساختمان و یا سایر صنایع که به حمل و نقل و ذخیره‌سازی در مقیاس بزرگ نیاز دارند، کیسه‌های جامبو یک گزینه عالی هستند.
 


۰۵ آذر ۱۴۰۲


محصولات مشابه
  • دسته و دستگیره پلاستیکی کارتن

    دسته و دستگیره پلاستیکی کارتن

    دستگیره پلاستیکی کارتن دستگیره پلاستیکی کارتن برای حمل آسان محصولاتی که درون جعبه یا کارتن قرار می‌گیرند که این نوع دستگیره کارتن متشکل دو قسمت است ، اندازه دستگیره کارتن به طول ۱۷cm است که با توجه به استاندارد بازار تولید و عرضه می‌شود طول زیره دستگیره پلاستیکی کارتن ۱۴cm می‌باشد که فاصله مورد نیاز برای آن بطور استاندار ۱۰ الی ۱۰/۵cm می‌باشد و طول مفید زیره از ۹ الی ۱۲ می‌باشد مجموعه clix بزرگترین تولید کننده انواع دستگیره های پلاستیکی کارتن می‌باشد دستگیره پلاستیکی کارتن تولید شده در مجموعه clix متشکل از مواد پلی اتیلن درجه یک می‌باشد دستگیره پلاستیکی کارتن قابل سفارش در تعداد بالا و رنگ دلخواه شما قیمت دستگیره پلاستیکی کارتن بسته به مدل و رنگ متفاوت است لطفاً جهت اطلاعات بیشتر تماس حاصل فرمایید. قابل استفاده در صنایع چاپ و بسته بندی کارتن جعبه های کادویی کارتن های البسه و کفش کاور پتو و کمد برزنتی و مشاغل مرتبط جعبه و کارتن اسباب بازی کارتن لوازم خانگی کارتن ظروف چینی و آرکوپال کارتن قابلمه تفلون و قابلمه سرامیکی و صنایع مرتبط

    چاپ و بسته‌بندی تهران
  • چاپ پوشه دکمه دار پارچه ای، پوشه A4 پارچه ای

    چاپ پوشه دکمه دار پارچه ای، پوشه A4 پارچه ای

    تولید و فروش پوشه دکمه دار پارچه ای پوشه A4 پارچه ای پوشه A5 پارچه ای پوشه تبلیغاتی همراه با چاپ اختصاصی لوگوی کسب و کار شما پوشه پارچه ای جایگزین پوشه های پلاستیکی می باشد که جذابیت بالایی دارند و با توجه به دوام پارچه آنها تا مدت ها قابل استفاده می باشند. پوشه پارچه ای تبلیغاتی با استفاده از پارچه اسپان باند تهیه می شود. این پارچه این قابلیت را دارد که بتوان به خوبی بر روی آن چاپ انجام داد. بدین ترتیب می توانید اسم و لوگوی کسب و کار، اطلاعات تماس، پیج اینستاگرام و ... را به خوبی بر روی آن چاپ کنید. چاپ پوشه دکمه دار با بالاترین کیفیت توسط کارشناسان تولید شرکت آنتیک انجام می شود. برای سفارش چاپ پوشه دکمه دار پارچه ای با شماره های آگهی تماس بگیرید تا همکاران ما لیست قیمت پوشه پارچه ای دکمه دار را به شما ارائه دهند.

    چاپ و بسته‌بندی تهران
  • پاکت زعفران (جعبه زعفران)

    پاکت زعفران (جعبه زعفران)

    با طراحی ، اسم و لوگو اختصاصی طراحی رایگان تمامی سایزهای ۱ مثقال - نیم مثقال - ۳ گرمی - ۲ گرمی - نیم گرمی ،…. قابل اجراست✔️ با مقوا گلاسه بهداشتی عمومی : حداقل تعداد ۲۰۰۰ عدد اختصاصی : حداقل تعداد ۶۰۰۰ عدد صفر تا صد : طراحى ، چاپ ، تیغ ، چسب ، سلفون ، یووى ، طلاکوب ، برجسته ،…. ! ارسال به سراسر کشور کارشناس فروش : ????09105559986 ????02122556912 کارشناس فنی : ????09105559987 مدیریت : ????09128246731

    چاپ و بسته‌بندی تهران
  • چاپ روی نوار چسب

    چاپ روی نوار چسب

    شرکت تولیدی آذر چسب سهند آماده چاپ روی نوار چسب با لوگو و طرح شما مشتریان عزیز روی نوار چسب پهن با کمترین تعداد (60 حلقه ) که شامل نوارچسب های پهن برای بسته بندی کارتن در عرض2.5 سانت و 5 سانت و 7 سانت و به طول 90 یارد و 180 یارد و 500 یارد الی 1000 یارد با ضخامتهای 40 و 45 و 50 میکرون با قیمت خیلی مناسب و کیفیت فوق العاده عالی با دستگاههای پیشرفته روز دنیا و کارکنان ماهر آماده همکاری می باشد. شما می توانید نمونه کارهای انجام شده برای مشتریان عزیز را در سایت Azarchasb.ir در قسمت پایین صفحه و یا در قسمت گالری مشاهده نمایید. دفتر هر روز به غیر از روزهای تعطیل از ساعت 9 صبح الی 6 عصر باز می باشد. تلفن تماس : 04133122269 - 04133432531

    چاپ و بسته‌بندی آذربایجان شرقی