تفاوت پروفیل استیل ۳۰۴ و۲۰۱

تفاوت استیل ۳۰۴ و استیل ۲۰۱؛ بررسی ویژگی‌های مهم

تفاوت پروفیل استیل ۳۰۴ و۲۰۱ ؛ پروفیل‌های استیلی به دلیل خواص فوق‌العاده‌ی آن‌ها، از جمله مقاومت در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی، مقاومت در برابر حرارت، قابلیت شکل‌پذیری و سرعت اجرای بالا، محبوبیت بسیاری برای استفاده در صنایع مختلف دارند. در این مقاله، ما به بررسی تفاوت‌های پروفیل‌های استیل ۳۰۴ و ۲۰۱ می‌پردازیم.

1.تفاوت پروفیل استیل ۳۰۴ و استیل ۲۰۱ از نظر ترکیبات شیمیایی

تفاوت اصلی بین پروفیل استیل ۳۰۴ و ۲۰۱ در ترکیب شیمیایی آن‌ها است. پروفیل استیل ۳۰۴ دارای حداقل ۱۸ درصد کربن، ۸ درصد نیکل و ۰.۰۸ درصد منگنز است. در حالی که پروفیل استیل ۲۰۱ دارای حداقل ۱۶ درصد کربن، ۴ درصد نیکل و ۰.۰۸ درصد منگنز است. این تفاوت در ترکیب شیمیایی باعث می‌شود که پروفیل استیل ۳۰۴ دارای مقاومت بهتری در برابر خوردگی و زنگ زدگی باشد. در حالی که پروفیل استیل ۲۰۱ به دلیل کربن بیشتر، در برابر حرارت بهتر عمل می‌کند.

2.تفاوت پروفیل استیل ۳۰۴ و استیل ۲۰۱ در خواص مکانیکی

کربن بالاتر در استیل ۲۰۱ باعث می‌شود که این نوع استیل سخت‌تر و شکننده‌تر از استیل ۳۰۴ باشد؛ در مقابل، استیل ۳۰۴ چقرمگی بهتری دارد. البته شایان ذکر است که جوشکاری استیل ۲۰۱ به دلیل محتوای کربن بالاتر، سخت‌تر خواهد بود.

3.تفاوت استیل ۳۰۴ و استیل ۲۰۱ از نظر مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی

پروفیل استیل ۳۰۴ دارای مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی در برابر مواد شیمیایی نظیر اسیدها و آلکالی‌هامی‌باشد. در حالی که پروفیل استیل ۲۰۱ در مقایسه با ۳۰۴، در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارای مقاومت کمتری است. این تفاوت ترکیب شیمیایی و مقاومت در برابر خوردگی، برای پروفیل استیل ۳۰۴، آن را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده در صنایع غذایی، شیمیایی و پزشکی تبدیل کرده است.

4.تفاوت استیل ۳۰۴ و استیل ۲۰۱ از نظر مقاومت در برابر حرارت

پروفیل استیل ۲۰۱ به دلیل ترکیب شیمیایی کربن بیشتر، در برابر حرارت بهتر عمل می‌کند و می‌تواند در دماهای بالاتری به کار رود. در حالی که پروفیل استیل ۳۰۴در برابر دماهای بالا، مانند دمای نزدیک به ۸۰۰ درجه سانتیگراد، مقاومت بیشتری دارد. و از این جهت برای صنایعی که با دماهای بالا سروکار دارند، مثل صنایع فولاد و آلومینیوم، مناسب است.

5.تفاوت استیل ۳۰۴ و استیل ۲۰۱ از نظر قیمت

پروفیل استیل ۲۰۱ در مقایسه با ۳۰۴، هزینه کمتری دارد. و از این جهت برای پروژه‌هایی که هزینه به عنوتن موضوع مهمی در آن‌ها مد نظر است، انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد. همچنین، پروفیل استیل ۲۰۱ به دلیل کربن بیشتر، قابلیت پذیرش رنگ در برابر نور خورشید و حرارت بیشتری دارد. و ترجیحاً برای استفاده در محیط‌های با ترافیک بالا، مانند نمای ساختمان‌ها، پنل‌های داخلی، درب‌ها و پنجره‌ها مناسب است.

6.تفاوت استیل ۳۰۴ و استیل ۲۰۱ از نظر رنگ

 استیل ۲۰۱ بخاطر درصد منگنز بیشتری که در ترکیب خود دارد، سطح و رنگش از استیل ۳۰۴ کمی تیره‌تر است. توجه داشته باشید که تفاوت رنگ این دو استیل به قدری کم است که افراد عادی متوجه آن نمی‌شوند.

 

مطلب کامل تر را در تفاوت استیل ۳۰۴ و استیل ۲۰۱؛ بررسی ویژگی‌های مهم


۱۳ مهر ۱۴۰۲


محصولات مشابه
  • فنس شیراز، تولید انواع فنس و توری حصاری با کیفیت و قیمت مناسب

    فنس شیراز، تولید انواع فنس و توری حصاری با کیفیت و قیمت مناسب

    کارخانه تولیدی فنس شیراز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه تولید انواع فنس و توری حصاری، یکی از پیشگامان این صنعت در شهر شیراز و جنوب کشور می‌باشد. این کارخانه با بهره‌گیری از دستگاه‌های تمام اتوماتیک و استفاده از مواد اولیه باکیفیت، انواع فنس را در ابعاد و ارتفاع‌های مختلف تولید می‌کند. **انواع فنس‌های تولیدی این کارخانه عبارتند از:** فنس حصاری فنس باغی فنس مرغی فنس گابیون پایه فنس درب فنسی مش **فنس حصاری** یکی از پرکاربردترین انواع فنس می‌باشد که برای حصارکشی زمین‌های کشاورزی، باغ‌ها، ساختمان‌ها و... استفاده می‌شود. این فنس از مفتول‌های گالوانیزه تشکیل شده است و در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاوم می‌باشد. **فنس باغی** نیز یکی از انواع فنس‌های پرکاربرد می‌باشد که برای حصارکشی باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شود. این فنس از مفتول‌های گالوانیزه با چشمه‌های بزرگ‌تر از فنس حصاری تشکیل شده است و به همین دلیل دید بهتری را از محیط اطراف فراهم می‌کند. **فنس مرغی** برای نگهداری و محافظت از طیور استفاده می‌شود. این فنس از مفتول‌های گالوانیزه با چشمه‌های کوچک تشکیل شده است و به همین دلیل از ورود حیوانات و حشرات به داخل قفس جلوگیری می‌کند. **فنس گابیون** یک نوع حصارکشی است که از توری‌های سیمی پر شده از سنگ یا بتن تشکیل شده است. این نوع حصارکشی به دلیل استحکام و زیبایی بالا، در بسیاری از پروژه‌های عمرانی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. **پایه فنس** برای نصب فنس‌های حصاری و باغی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پایه‌ها از جنس‌های مختلف مانند فلز، چوب و بتن ساخته می‌شوند. **درب فنسی** برای ورود و خروج از محوطه‌های محصور شده با فنس استفاده می‌شود. این درب‌ها در انواع مختلف لولایی، کشویی و پارکینگ‌ای تولید می‌شوند. **مش یک** نوع توری فلزی با چشمه‌های بزرگ است که برای کاربردهای مختلفی مانند ساخت داربست، لانه‌سازی حیوانات و... استفاده می‌شود. کارخانه تولیدی فنس شیراز با بهره‌گیری از کادری مجرب و متخصص و استفاده از دانش روز، محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب را به مشتریان خود عرضه می‌کند. این کارخانه آماده ارائه خدمات به مشتریان در سراسر کشور می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

    متفرقه فارس
  • کنترل هوشمند اتاق سرور و دیتا سنتر

    کنترل هوشمند اتاق سرور و دیتا سنتر

    هوشمند سازی اتاق سرور ها یا دیتا سنتر ها به منظور کاهش خسارات ناشی از حوادثی است که جلوگیری از آنها برای کارفرما غیر ممکن است مثلا قطع برق ناگهانی و گرم شدن اتاق سرور در شرایط غیر نرمال بدین جهت میتوان گفت استفاده از یک سیستم مطمین کنترل و مانیتورینگ در درجه اول اهمیت قرار دارد ینابر این برای نمایش فاکتورهای محتلف در اتاق سرور میتوان از هر دستگاه صنعتی و یا تجاری و حتی دانشجویی استفاده برد اما اینکه آیا دستگاه مذکور واقعا در شرایط وقوع اتفاقات عکس العمل درستی داشته باشد بسیار بسیار حایز اهمیت است چرا که کارفرما فقط برای دریافت عکس العمل درست از دستگاه هزینه آن را پرداخته و به امید آنکه روزی این دستگاه جلوی حوادث و اتفاقات بد اتاق سرور را بگیرد آن را خریداری نموده است اما .......... بگذارید راجع به این موضوع شفافتر عمل کنیم اگر ما برای خرید یک اتومبیل هزینه زیادی پرداخت کنیم و امیدوارباشیم که در سوانح ایمن هستیم اما در یک سانحه رانندگی فرضا ایربگها عمل نکنند تکلبف چیست ؟ این اتفاق از سوار شدن داخل یک ماشبن که بدون ایربک است به مراتب هولناکتر است چرا که نداشتن ایربگ در یک اتومبیل ما را وادار میکند که احتیاط بیشتری به خرج دهیم اما اطمینان کاذب در اتومبیل بسیار فاجعه بار خواهد بود انتخاب سیستم هوشمند اتاق سرور نیز مشابه انتخاب اتومبیل است با این فرق که دقت عمل در انتخاب نوع محصول میتواند جلوی حوادث اتاق سرور را گرفته و آن را ایمن سازد پیشران صنعت ویرا یکی از معدود شرکتهایی است که توانایی ارایه یک سیستم مانیتورینگ اتاق سرور با سخت افزار کاملا ایمن و صنعتی را داراست در سیستم مانیتورینگ اتاق سرور SRC2.2 مدیر اتاق سرور با دقت بالا و پایداری فوق العاده سیستم را رصد نموده و اجازه به خطر افتادن سخت افزار و دیتای اتاق سرور را تحت هیچ شرایطی تخواهد داد دلیل پایداری بالای سیستم کنترل دمای اتاق سرور SRC2.2 چندین دلیل کاملا علمی و منطقی است که با رجوع به وبسایت این شرکت همزمان با سنسورها و فیچرهای این سیستم آشنا میشویم و همینطور با مکانیزم سخت افزاری و دلیل اینکه سیستم فوق ایمن است به شما خواننده گرامی منتقل میگردد برای اطلاعات بیشتر به [لینک](http://pishrans.com/src2-11) زیر سر بزنید [پروژه ها](https://pishrans.com/projects1) [عکس پروژه ها](https://pishrans.com/photo-project)

    متفرقه تهران
  • فن فشار قوی ، فن دمنده فشار بالا

    فن فشار قوی ، فن دمنده فشار بالا

    فن های دمنده برای کار بردهای مختلفی استفاده می شوند که در بعضی از کاربردهای صنعتی نیاز به ایجاد فشار بالای می باشد.در این موارد از اگزوز فن های فشار قوی با دور بالا استفاده میشود. معمولا از اگزاست فن های فشار قوی در صنایع مختلف برای انتقال ذرات درشت و پودرها استفاده میشود. آذین تهویه تولید کننده انواع فن های دمنده و مکنده فشار قوی https://www.azintahvie.com/ (PH-HIGH PRESSURE BLOWERS) فن سانتریفیوژ دمنده فشار بالا جهت تامین هوای پر فشار (فشار کمتر از کمپرسور ولی با حجم بالا و بصورت مداوم) مورد نیاز کارخانجات از قبیل کارخانه سیمان، کارخانه پخت آسفالت، تأمین هوای نازل مشعل کارخانه های کوره ذوب فلزات و شیشه گری و … مورد استفاده قرار می گیرند. فن دمنده فشار قوی با اسامی فن دمنده فشار مثبت و فن دمنده فشار بالا نیز در بازار نامیده می شود. نحوه ساخت فن های آذین تهویه و انتقال نیرو در این تجهیزات : این نوع فن سانتریفیوژ با توجه به شرایط کاری و درخواست مصرف کننده از متریال های فولاد ضد سایش Ck 45 استیل ۳۱۰ مقاوم در برابر حرارت های بالا St37 و St 52 ، با انتقال نیرو بصورت کوپل مستقیم ، تسمه پولی و یا نهایتاً کوپلینگ به همراه یاتاقان های خاص (یاتاقان های روغنی استوانه ای مدل پی دی ان PDN و بلبرینگ های متناسب، یاتاقان های صنعتی گریس خور سخت کار مدل SN امکان پذیر می باشد. برای سفارش خرید می توانید از طریق شماره واتساب اقدام به ارسال درخواست نمایید 09194201355 یا با ما در تماس باشید 09194201355 اطلاعات بیشتر در سایت مرجع به آدرس https://www.azintahvie.com/

    متفرقه تهران
  • ارتعاش سنج مدل TES-3100 ساخت کمپانی  TESتایوان

    ارتعاش سنج مدل TES-3100 ساخت کمپانی TESتایوان

    ارتعاش سنج مدل TES-3100 ساخت کمپانی TESتایوان لرزش سنج (Vibration Meter) مدل TES-3100، ویبرومتری دیجیتال با سنسور پیزوالکتریکی میباشد که قابلیت اندازه گیری دامنه ارتعاشات شامل سه پارامتر سرعت ، شتاب و جابجایی را دارد. سنسور پیزوالکتریک ارتعاش سنج حرکتارتعاشی (انرژی مکانیکی) را حس کرده و آن را به یک سیگنال الکتریکی AC متناسب با حرکت ارتعاشی، تبدیل می کند. جهت اندازه گیری ارتعاش با این لرزش سنج سنسور باید به صورت دستی در محل مورد نظر نگهداشته میشود. ارتعاش سنج جهت کنترل لرزش و ارتعاش ابزارها و ماشین های دوار از قبیل توربین ژنراتور، پمپ، یاتاقان، موتور، فن و ...مورد استفاده قرار میگیرد. مشخصات فنی: لرزش سنج با سنسور پیزوالکتریک (PA-01) دارای حساسیت بالا تا) 5MV/(m/s2 محدوده اندازه گیری: شتاب (ACC): 0.02~200m/s² EQ PEAK 1Hz to 5kHz سرعت (VEL): 0.3 ~1000mm/s RMS 3Hz to 1kHz 0.1~1000mm/s RMS 10Hz to 1kHz جابه جایی ( DISP): 0.02~100mm EQ PEAK 3Hz to 500Hz 0.001~100mm EQ PEAK 10Hz to 500Hz رنج اندازه گیری فرکانس : ACC (شتاب) : 3Hz~1kHz, 3Hz~5kHz, 1Hz~100Hz, 3Hz ~ 20kHz VEL (سرعت) : 10Hz ~1kHz, 3Hz~1kHz DISP (جابه جایی) : 1Hz~500Hz, 3Hz~500Hz حافظه دستی: 100 مورد قابلیت ثبت بیشترین و کمترین مقدار داده ها قابلیت نمایش مقادیر ارتعاشات شامل شتاب، سرعت و جابجایی به صورت RMS, EQ PEAK ,EQ P-P

    متفرقه تهران