کرایوتراپی زگیل های تناسلی، مزایا و معایب و مراحل انجام آن

کرایوتراپی زگیل های تناسلی، مزایا و معایب و مراحل انجام آن

زگیل تناسلی در اثر ویروس HPV انسانی روی پوست ظاهر می شود که به صورت زائده های نرم و گوشتی هستند. این بیماری جزو بیماری های عفونی مقاربتی هستند و از راه رابطه با افراد ناقل این ویروس، منتقل می شوند. عموما این زگیل ها روی دستگاه تناسلی و در نزدیکی مقعد به وجود می آیند و تکثیر می شوند.
این ویروس که با نام پاپیلومای انسانی نیز شناخته می شود، شایع ترین بیماری مقاربتی است و موجب درد، خارش و ناراحتی در آن ناحیه می شود. ویروس اچ پی وی برای خانم ها خطر بیشتری دارد و در صورت پیشرفت و عدم کنترل آن، می تواند منجر به سرطان دهانه رحم یا سرطان ولوا شود.
افرادی که به این ویروس مبتلا هستند، ممکن است بدون علامت باشند و ناخواسته شریک جنسی خود را نیز مبتلا کنند. از علائم ابتلا به این ویروس می توان به ترشحات غیر طبیعی واژن یا آلت تناسلی، خارش، درد، خونریزی و سوزش اشاره کرد. افراد زیر 30 سال، افراد سیگاری، افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، افرادی که مادر آنها حین زایمان به این ویروس مبتلا بودند و افراد با سابقه کودک آزاری پتانسیل بیشتری برای ابتلا به این ویروس دارند.
در ادامه این نوشته به بررسی روش های مختلف درمان این زگیل ها می پردازیم و با مزایا و معایب این روش ها بیشتر آشنا می شویم؛ پس با ما همراه باشید.

فریز زگیل تناسلی با کرایو

متاسفانه روش غیر تهاجمی برای از بین بردن این زگیل ها وجود ندارد و بیماران فقط به صورت تهاجمی درمان می شوند. با این حال بعد از درمان همچنان افراد به این ویروس مبتلا هستند و باید روش های دیگری را برای جلوگیری از انتقال زگیل ها استفاده کنند که در انتهای این نوشته به آنها می پردازیم.
فریز زگیل که با نام سرما درمانی نیز شناخته می شود، یکی از رایج ترین روش ها برای درمان ویروس اچ پی وی می باشد. مدت زمان درمان با این روش با توجه به نوع فریز کردن و تعداد زگیل ها متفاوت است اما به طور کلی حدود 20 دقیقه الی نیم ساعت به طول می انجامد. سرما درمانی (فریز کردن) به این صورت انجام می شود که پزشک متخصص با اسپری کردن حجم معینی از ماده شیمیایی که دمای بسیار پایینی دارد، موجب فریز شدن سلول های پوستی شده و در نهایت این سلول ها از بین می روند.
این ماده شیمیایی می تواند ازت مایع یا گاز نیترواکساید باشد که انتخاب هر کدام به تشخیص پزشک خواهد بود.
سوالی که برای همه بیماران پیش می آید این است که آیا فریز کردن زگیل تناسلی دردناک است؟ پاسخ این سوال می تواند با توجه به تحمل فرد و با توجه به شرایط بیماری متفاوت باشد. اگر اندازه زگیل ها بزرگ و کاملا گوشتی باشد، بیمار درد بیشتری را تجربه خواهد کرد و اگر زگیل ها کوچک و بیشتر شبیه پوست اضافه باشند، درد کمتری ایجاد خواهد شد.
البته در موارد بسیاری پزشک قبل از شروع درمان ناحیه ویروسی را با استفاده از مواد مختلف به صورت موضعی بی حس می کند، تا بیمار درد کمتری را احساس کند. در نهایت بیمار فقط احساس سرما روی آن ناحیه خواهد داشت.

مراحل فریز کردن و درمان زگیل تناسلی

همانطور که گفته شد این کار با سرعت انجام می شود و عمل وقت گیری نیست. در ابتدا به تشخیص پزشک یکی از روش های مخصوص کرایو ( اسپری نیتروکسی پن، ازت مایع یا ... ) برای درمان انتخاب می شود و کرایو اسپری انجام می شود. پس از اسپری کردن، مواد کاملا داخل بافت زگیل ها می روند و به دلیل سرمای زیاد مواد، سلول های زگیل به صورت یخ زده تغییر شکل می دهند.
در ادامه گرمای بدن فرد موجب ذوب شدن این سلول ها شده و بافت زگیل را از بافت اصلی پوست جدا می کند. در نهایت تفاوت دمای زگیل و بقیه بخش های پوست موجب جدا شدن زگیل از پوست می شود. پس از درمان نیز بافت پوست آسیب دیده شروع به بازسازی می کند.
مایع اسپری شده که عموما نیتروژن است، دمایی حدود منفی 196 درجه سانتی گراد دارد و به سادگی و بدون درد موجب درمان می شود. البته همانطور که گفته شد ممکن است با توجه به عوامل مختلف، فرد درد کم یا متوسطی را حین درمان تجربه کند.

 هزینه درمان زگیل تناسلی با کرایو اسپری چقدر است؟

در نظر داشته باشید که درمان زگیل تناسلی با استفاده از کرایو اسپری، در یک جلسه تمام نمی شود و برای نتیجه بهتر درمان و فریز کردن تمام زگیل ها ممکن است به تعداد جلسات بیشتری برای درمان نیاز داشته باشید. موارد دیگری نیز در این زمینه می توانند موجب تفاوت قیمت درمان شوند. برای مثال ممکن است تعدادی زگیل داخل واژن یا داخل مقعد وجود داشته باشند و شما آنها را ندیده باشید. این موارد بعد از ویزیت پزشک اعلام خواهند شد.
اندازه زگیل ها و تعدادشان نیز می تواند باعث کاهش یا افزایش قیمت درمان شود. بدیهی است که هرچه تعداد زگیل ها بیشتر باشد یا اندازه های آنها بزرگ تر باشد، هزینه درمان شان بیشتر خواهد بود.
یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیر گذار روی درمان زگیل های تناسلی، این است که درمان شما با چه دستگاه کرایویی انجام می شود. طبیعتا هر چه دستگاه جدیدتر و کارآمدتر باشد، هزینه بیشتری برای درمان باید پرداخت کنید. توصیه کارشناسان شرکت آذین تجهیز به شما این است که برای درمان این ویروس، سراغ کلینیک های مجهزی بروید که از به روزترین دستگاه های کرایو استفاده می کنند. این عامل یکی از مهم ترین عوامل برای نتیجه گیری و درمان بهتر شما خواهد بود. برای خرید انواع دستگاه کرایو اسپری، اسپری نیتروکسی پن و تانک ازت مایع با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می توانید از سایت آذین تجهیز به آدرس www.azin-co.com اقدام کنید.

اقدامات لازم پس از انجام سرما درمانی

۱ - شستشوی زخم ها

زخم هایی که به دلیل کرایو درمانی روی پوست ایجاد می شوند، مستعد عفونت های مختلف هستند و به همین دلیل باید به صورت روزانه توسط آب و صابون شسته شوند. برای نتیجه گیری بهتر و بهبود سریع تر زخم ها بهتر است روی آنها باز باشد، به همین دلیل حدالامکان از پوشیدن لباس زیر به مدت چند روز خودداری کنید. اگر این شرایط را ندارید ابتدا با گاز های استریل روی زخم را بپوشانید و سپس از لباس های نخی و سبک استفاده کنید تا زخم ها سریع تر بهبود یابند.

۲ - پانسمان زخم ها

در روزهای ابتدایی لازم است روی زخم ها با بانداژهای مخصوص پانسمان شود تا از عفونت آنها جلوگیری شود. به این منظور می توانید از بانداژهای هیدرواکتیو استفاده کنید که موجب بهبود بهتر و سریع تر زخم ها می شوند.

۳ - مصرف داروها

پس از کرایو درمانی ممکن است داروها، مسکن ها و آنتی بیوتیک های مختلفی برای درمان سریع تر و کاهش درد زخم ها تجویز شود. خوب است که این دارو ها را سر زمان مشخص شده مصرف کرده و به بهبود سریع تر زخم ها کمک کنید.

۴ - مراجعه مجدد به پزشک

در صورتی که زخم های شما دچار درد زیاد، خونریزی، سوزش بی دلیل، خارش یا هر علامت غیر عادی شدند، بهتر است مجددا به پزشک مراجعه کرده و برای بررسی زخم ها اقدام کنید.
همچنین اگر علائمی مانند تب بالا، لرز، گرم بودن ناحیه درمان شده، ترشحات زرد یا سبز از زخم ها، بوی بد زخم ها و ... شدید بهتر است سریعا به پزشک مراجعه کرده و برای درمان مجدد اقدام کنید.

مزایای کرایو تراپی زگیل تناسلی با نیتروکسی پن یا ازت مایع

امروزه این روش بهترین راه برای درمان زگیل های تناسلی محسوب می شود. مزایای کرایو درمانی زیاد بوده و باعث بهبود این زگیل ها در کوتاه مدت می شوند. از مزایای این روش درمان می توان به کوتاه بودن زمان درمان اشاره کرد.
همچنین کرایو تراپی بر خلاف برخی دیگر از روش های درمان ویروس اچ پی وی، موجب پخش شدن زگیل ها در نقاط مختلف بدن نمی شود. علاوه بر این، پس از انجام کرایو تراپی نیازی به درمان مجدد و تکرار درمان پس از مدت زمان کوتاه یا بلند نیست و پس از اتمام فرآیند درمان، زگیل ها به طور کامل و دائمی از بین می روند. (این شرایط در صورتی پیش می آید که درمان به صورت کامل و فریز کردن کامل تمام زگیل ها، توسط اپراتور متخصص و با استفاده از دستگاه کرایو با کیفیت و مجهز انجام شود).
کرایو تراپی روشی است که کمترین آسیب را به بافت پوست زده و زخم های ایجاد شده به خاطر آن در مدت متوسط به طور کامل از بین می روند و از نظر زیبایی نیز مشکلی برای بیمار ایجاد نمی کند. در نهایت باید به این نکته مثبت اشاره کنیم که کرایو تراپی به صورت سرپایی، با کمترین درد و کمترین عوارض انجام می گیرد.

برای خرید کرایو اسپری، اسپری نیتروکسی پن، تانک ازت مایع و دیگر تجهیزات آزمایشگاهی با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می توانید از طریق وبسایت شرکت تجهیزات آزمایشگاهی آذین اقدام کرده و خرید خوبی را تجربه کنید.






 


۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲


محصولات مشابه
  • خریدو فروش انواع الکتروکوتر آکبند و کارکرده(سرجری)

    خریدو فروش انواع الکتروکوتر آکبند و کارکرده(سرجری)

    خرید و فروش انواع الکتروکوترهای : • الکتروکوترهای 60 وات – 70 وات – 80 وات ایرانی – مونوپلار – بای پلار - به قیمت کارخانه – سه سال گارانتی و خدمات پس از فروش - به همراه لوازم جانبی ( قلم – سرقلم – پدال – پلیت و ... ) • 50 وات LED ایتالیا – درحد نو – مونوپلار • الکتروکوتر متین – 400 وات – مونوپلار و بای پلار – کارکرده • الکتروکوتر مارتین آلمان 400 وات – مونوپلار و بای پلار – کارکرده • الکتروکوتر ولیلب آمریکا – 400 وات – مونوپلار – بای پلار • و انواع الکتروکوترهای دیجیتال و RF در برندها و مدل های مختلف • انواع الکتروکوترهای نو و کارکرده شما را خریداریم • تعمیرات پذیرفته می شود . الکتروکوتر فروش الکتروکوتر خریدالکتروکوتر تعمیرالکتروکوتر خدمات الکتروکوتر آشنایی با دستگاه الکتروکوتر الکتروکوتر چیست؟ الکتروسرجری چیست ؟ الکتروکوتر آر اف الکتروکوتر RF قیمت الکتروکوتر الکتروکوتر چشمی عکس الکتروکوتر

    پزشکی تهران
  • خریدوفروش انواع مانیتورینگ علائم حیاتی

    خریدوفروش انواع مانیتورینگ علائم حیاتی

    فروش انواع مانیتورهای : • صاایران مدل LX110 • دیتا اسکوپ آمریکا مدل پاسپورت • گلد وی کره جنوبی • سعادت مدل *** S 1600*** S740*** S1800 • و انواع مدل های دیگر • اکسسوری اطفال و بزرگسال ( پروب پالس مانیتور و کاف NIBP) • انواع مانیتورهای نو و کارکرده شما را خریداریم • تعمیرات پذیرفته می شود .

    پزشکی تهران
  • فروش پودر شارکول خوراکی

    فروش پودر شارکول خوراکی

    سهند تجهیز نوین واردات و تهیه کلیه لوازم یکبار مصرف پزشکی و بیمارستانی. فروش پودر شارکول خوراکی 20 گرمی، فروش پودر شارکول خوراکی 40 گرمی، فروش پودر شارکول خوارکی 50 گرمی، پودر شارکول خوراکی فعال (CHARCOAL ACTIVATED) چیست؟ پودر شارکول خوراکی فعال جهت درمان غیر اختصاصی اورژانسی در مسمومیت های ناشی از اکثر داروها و مواد شیمیایی کاربرد دارد. پودر شارکول خوراکی به بسیاری از سموم در معده پیوند یافته و جذب آنها را کاهش می دهد . پودر شارکول خوراکی فعال ماده سمی مصرف شده را جذب می‌کند و از جذب گوارشی آن جلوگیری می‌کند. پودر شارکول فعال خوراکی برای شستشوی معده و روده در صورت مسمومیت غذایی و دارویی و شیمیایی کاربرد دارد. پودرشارکول در صنعت آرایشی و بهداشتی و صنایع غذایی و شیمیایی کاربرد دارد. جهت خرید و اطلاع از قیمت پودر شارکول خوراکی با ما تماس بگیرید . آدرس: تهران تقاطع باب همایون و صوراسرافیل سرای همایون پلاک 81 تلفن تماس: 02133990495 - 02133927760 تلفن همراه: 09364200997

    پزشکی تهران
  • الکتروکوتر نو و کارکرده

    الکتروکوتر نو و کارکرده

    خرید و فروش انواع الکتروکوترهای : • الکتروکوترهای 60 وات – 70 وات – 80 وات ایرانی – مونوپلار – بای پلار - به قیمت کارخانه – سه سال گارانتی و خدمات پس از فروش - به همراه لوازم جانبی ( قلم – سرقلم – پدال – پلیت و ... ) • 50 وات LED ایتالیا – درحد نو – مونوپلار • الکتروکوتر متین – 400 وات – مونوپلار و بای پلار – کارکرده • الکتروکوتر مارتین آلمان 400 وات – مونوپلار و بای پلار – کارکرده • الکتروکوتر ولیلب آمریکا – 400 وات – مونوپلار – بای پلار • و انواع الکتروکوترهای دیجیتال و RF در برندها و مدل های مختلف • انواع الکتروکوترهای نو و کارکرده شما را خریداریم • تعمیرات پذیرفته می شود . الکتروکوتر فروش الکتروکوتر خریدالکتروکوتر تعمیرالکتروکوتر خدمات الکتروکوتر آشنایی با دستگاه الکتروکوتر الکتروکوتر چیست؟ الکتروسرجری چیست ؟ الکتروکوتر آر اف الکتروکوتر RF قیمت الکتروکوتر الکتروکوتر چشمی عکس الکتروکوتر الکتروکوتر دندانپزشکی الکتروکوترزیبایی الکتروکوتر متین دست دوم الکتروکوتر جراحی الکتروکوتر مطبی الکتروکوتر بیمارستانی

    پزشکی تهران