لیزر درمانی چگونه به درمان زخم کمک میکند؟



لیزر درمانی یک روش درمانی غیرتهاجمی است که از نور لیزر برای بهبود زخم ها استفاده می کند. لیزر درمانی برای درمان انواع زخم ها، از جمله زخم های دیابتی، استفاده می شود.

در زخم های دیابتی، گردش خون و اکسیژن رسانی به ناحیه زخم مختل می شود. این امر می تواند منجر به کند شدن روند بهبود زخم و افزایش خطر عفونت شود. لیزر درمانی می تواند با بهبود گردش خون و اکسیژن رسانی به ناحیه زخم، به بهبود سریعتر زخم و کاهش خطر عفونت کمک کند.

نحوه عملکرد لیزر درمانی در درمان زخم دیابتی در منزل

لیزر درمانی به روش های مختلفی عمل می کند تا به بهبود زخم های دیابتی کمک کند. این روش می تواند:

  • گردش خون را بهبود بخشد. لیزر درمانی با تحریک سلول های خونی، جریان خون را در ناحیه زخم بهبود می بخشد. این امر به رساندن مواد مغذی و اکسیژن بیشتر به ناحیه زخم کمک می کند.
  • اکسیژن رسانی را بهبود بخشد. لیزر درمانی با افزایش تولید آنزیم ها، اکسیژن رسانی به ناحیه زخم را بهبود می بخشد. این امر به بهبود روند بهبود زخم کمک می کند.
  • التهاب را کاهش دهد. لیزر درمانی با کاهش تولید سایتوکاین ها، التهاب را در ناحیه زخم کاهش می دهد. این امر به کاهش درد و تورم کمک می کند.
  • رشد سلول ها را تحریک کند. لیزر درمانی با تحریک سلول های بنیادی، رشد سلول ها را در ناحیه زخم تحریک می کند. این امر به بهبود سریعتر زخم کمک می کند.

مزایای لیزر درمانی برای درمان زخم دیابتی

لیزر درمانی مزایای زیادی برای درمان زخم های دیابتی دارد. این روش می تواند:

  • سرعت بهبود زخم را افزایش دهد.
  • خطر عفونت را کاهش دهد.
  • درد و تورم را کاهش دهد.
  • خطر قطع عضو را کاهش دهد.

عوارض لیزر درمانی

لیزر درمانی معمولاً یک روش ایمن و موثر است. با این حال، برخی از عوارض احتمالی این روش عبارتند از:

  • سوزن سوزن شدن
  • سوزش
  • قرمزی
  • تورم

اگر در حین یا بعد از لیزر درمانی علائمی مانند سوزن سوزن شدن، سوزش، قرمزی یا تورم داشتید، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

شرایط لازم برای انجام لیزر درمانی

لیزر درمانی معمولاً برای زخم های دیابتی که بیش از 6 هفته طول کشیده اند، استفاده می شود. همچنین، زخم باید تمیز و عاری از عفونت باشد.

لیزر درمانی معمولاً توسط یک متخصص پزشکی، مانند پزشک، متخصص پوست یا فیزیوتراپیست، انجام می شود. درمان معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بستری شدن ندارد.

مدت زمان و تعداد جلسات لیزر درمانی به اندازه و شدت زخم بستگی دارد. معمولاً، جلسات لیزر درمانی به مدت 15 تا 30 دقیقه انجام می شود و به صورت روزانه یا هفتگی انجام می شود.

نتیجه گیری

لیزر درمانی یک روش درمانی موثر برای زخم های دیابتی است. این روش می تواند به بهبود سریعتر زخم، کاهش خطر عفونت و کاهش خطر قطع عضو کمک کند.

   

۰۲ بهمن ۱۴۰۲


محصولات مشابه
  • خریدوفروش انواع مانیتورینگ علائم حیاتی

    خریدوفروش انواع مانیتورینگ علائم حیاتی

    فروش انواع مانیتورهای : • صاایران مدل LX110 • دیتا اسکوپ آمریکا مدل پاسپورت • گلد وی کره جنوبی • سعادت مدل *** S 1600*** S740*** S1800 • و انواع مدل های دیگر • اکسسوری اطفال و بزرگسال ( پروب پالس مانیتور و کاف NIBP) • انواع مانیتورهای نو و کارکرده شما را خریداریم • تعمیرات پذیرفته می شود .

    پزشکی تهران
  • چگونه ژل خالص کولتک، کرایولیپولیز را بصرفه میکند؟

    چگونه ژل خالص کولتک، کرایولیپولیز را بصرفه میکند؟

    مزیت و کاربرد ژل خالص کرایو چیست؟ از آنجا که اصلی ترین عامل در پیشگیری از نکروز، کیفیت و مقدار ژل خالص "پد" است، ژل خالص کولتک با ویسکوزیته بالا و تحمل دما تا منفی 40درجه تضمین کننده ایمنی کار پزشک است. چگونه در هزینه های کلینیک لاغری خود صرفه جویی کنیم؟ تصور کنید یک موضع را کرایو کردید برای مثال پهلو چپ، حال میخواهید موضع دیگر را کرایو کنید، برای مثال پهلو راست، آیا باید یک پد جدید را باز کنیم؟خیر. راه حل چیست؟ استفاده از ژل خالص کرایولیپولیز برای استفاده مجدد از ژل پد، اضافه کردن 1 الی 3 قاشق ژل خالص کرایو، برای هر ژل پد، کفایت میکند. قیمت ژل خالص کولتک : 1.100 هزار تومان ژل خالص کولتک و پد کرایو را با یک تماس و بدون واسطه سفارش دهید: 09905558450 طهماسبی

    پزشکی تهران
  • دستگاه لیزر مو Aileen NDYAG Laser

    دستگاه لیزر مو Aileen NDYAG Laser

    دستگاه لیزر موهای زاید ان دی یاگ Aileen NDYAG Laser با بهره گیری از سورس NDYAG با طول موج 1064 و با بهره گیری از بروزترین تکنولوزی های صنعت پزشکی جهت رفع موهای زائد ، جوانسازی و Resurfacing و درمان ضایعات عروقی کاربرد وسیعی دارد. بیشترین مورد استفاده از این لیزر در صنعت تجهیزات پزشکی،طول موج 1064nm میباشد که در جراحی ها (لیپولیز) ،دندانپزشکی،جوانسازی،رفع موهای زائد و از بین بردن ضایعات عروقی استفاده میشود. کاربرد های دیگر این لیزر در صنایع ذوب فلزات،صنایع نظامی (تخمین مسافت) و سیستم های جرقه زنی اتومبیل ها میباشد. کاربردها: درمان قطعی موهای زائد دارای هندپیس فرکشنال برای جوانسازی از بین بردن ضایعات عروقی و همانژیوم سیستم خنک کنندگی قوی با بکارگیری گاز نیتروژن بیم اشعه یکنواخت با ماگزیمم انرژی خرید و فروش انواع لیزر پوست و مو و زیبایی و لاغری و جراحی و تجهیز کلینیک و مرکز لیزر پوست و مو با قیمت مناسب و بصورت نقد و اقساط شامل انواع دستگاه و تجهیزات پزشکی و زیبایی ، تجهیز کلیه کلینیک لیزر و مرکز لیزر و مطب پزشک های متخصص پوست و مو ، تجهیز کلیه مراکز درمانی و بیمارستان ها ، تجهیز کلیه مطب های پزشک های عمومی و جراح عمومی و متخصص زنان و پزشک های تغذیه ، تجهیز کلیه سالن های زیبایی پوست و مو و لیزر همراه با تجهیزات زیبایی استاندارد روز دنیا شامل انواع : دستگاه حذف موهای زائد آی پی ال IPL SMQ SHR – دستگاه لیزر موهای زاید ایلایت IPL RF ELIGHT SMQ – دستگاه لیزر مو اس اچ آر SHR IPL – دستگاه لیزر فراکشنال FRACTIONAL CO2 CICU – دستگاه لیزر فراکشنال FRAXIS DOU – دستگاه جوانسازی و لیفت آراف سوزنی فرکشنال SECRET RF FRACTIONAL– دستگاه اندرمولوژی لاغری و کاهش سایز ال پی جی LPG KUMA SHAPE – دستگاه لیزر موهای زائد و حذف موهای زاید – دستگاه لاغری و جوانسازی RF SECRET – دستگاه لیزر مو و درمان عروق و واریس ND YAG AILEEN LASER – دستگاه لیزر دایود DIODE LASER DEPILIGHT – دستگاه لیزر دایود رفع موهای زاید DIODE LASER EPILIA RF – دستگاه فتوتراپی خانگی و بیمارستانیDERMALIGHT UV – دستگاه دایود لیزر حذف موهای زاید صورت و بدن DIODE LASER VIKINI – دستگاه لیزر جوانسازی مخصوص زنان و بانوان FRAXIS – دستگاه لیزر الکساندرایت ALEXANDRITE LASER NOBLEX – دستگاه آکوستیک تراپی لاغری و کاهش سایز بدن ، کلیه تجهیزات شرکت تجهیزات پزشکی پیشرو طب پرشیا با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان ایران با قابلیت استعلام و آموزش رایگان و گارانتی معتبر میباشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد فروش تجهیزات پزشکی 86028409 تماس حاصل فرمایید .

    پزشکی تهران
  • چسبندگی مناسب يکی از ویژگی های مهم پد کرایولیپولیز کولتک است

    چسبندگی مناسب يکی از ویژگی های مهم پد کرایولیپولیز کولتک است

    برای آسیب ندیدن پوست در مقابل سرمای ایجاد شده توسط دستگاه کرایولیپولیز، نیاز است ژل موجود در پد توسط وکیوم دستگاه بلعیده نشود. چسبندگی بسیار زیاد ژل موجود در پدهای کول‌تک، این اطمینان را ایجاد می‌کنند که تا پایان عمل کرایولیپولیز، ژل بر روی پارچه باقی می‌ماند و از پوست محافظت می‌کند. دستگاه کرایولیپولیز CoolThech یک فناوری کرایوژنیک غیر تهاجمی و بدون درد است که چربی اضافی را از بین می برد. هدف از این روش کاهش دائمی توانایی بدن برای ذخیره چربی در نواحی خاص است. در بدن انسان، سلول های چربی یک مقدار ثابت هستند. آنها توانایی افزایش اندازه را دارند اما تقسیم نمی شوند. سلول های چربی به دلیل اسیدهای چرب موجود در آنها در معرض دمای پایین بیشتر مستعد تبلور هستند. قبل از استفاده از دستگاه کولتک نیاز به استفاده از یک غشای محافظ ویژه است. علاوه بر دانسیته(غلظت)، چسبنده بودن ژل نیز بسیار با اهمیت است. ویسکوزیته سبب ایجاد غلیظت و روان نبودن ژل موجود در پد است. چسبندگی عامل مهم در باقی ماندن ژل در پارچه پد تحت وکیوم دستگاه است. همچنین کمک به افزایش فشار وکیوم و ثابت ماندن هندپیس بر روی بدن تا پایان عمل کرایو می‌شود. نمونه یک ماده که دارای هر دو عامل ویسکوزیته و چسبندگی بسیار بالای باشد عسل است. پدهای کولتک اصل دارای ژل بسیار غلیظ و چسبناک هستند. شرکت تجهیزات زیبایی فانو تنها توزیع کننده کول‌پدهای کولتک اصل در ابعاد استاندارد و سفارشی است. ژل پدهای کولتک با استفاده از تکنولوژی منحصر بفرد نانو و با استفاده از مواد اورگانیک و ضد حساسیت تولید و عرضه می‌شوند. خصوصیات پد کول تک 1-ابعاد 28*23 سانتی‌متر 2- وزن تقریبی 185gr 3- ژل بسیار غلیظ با قدرت چسبندگی بسیار بالا که احتمال ایجاد سوختگی بر روی بدن بیمار را به صفر می‌رساند 4- تست شده در دمای بالای 35- درجه سانتی گراد 5- قدرت تحمل کار مدام بیش از 80 دقیقه 6- قابل استفاده جهت انواع دستگاه های کرایولیپولیز جهت خرید انواع دستگاه کرایولیپولیز و پد مناسب دستگاه با ما تماس بگیرد.

    پزشکی تهران