مضرات دستگاه میوه خشک کن

 آیا با مضرات دستگاه میوه خشک کن آشنایی دارید؟ میوه‌های خشک از جمله خوراکی‌هایی به شمار می‌روند که در حال حاضر محبوبیت بسیار بالایی داشته و توسط افراد مختلفی مصرف می‌شوند. خوشمزگی بیش از حد این خوراکی‌ها موجب شده است تا اغلب افراد میوه‌های تابستانی را به شیوه‌های مختلفی خشک نموده در فصول دیگر مورداستفاده قرار دهند. امروزه برای خشک‌کردن میوه‌ها راهکارهای مختلفی از جمله روش‌های سنتی، استفاده از دستگاه‌های مایکروفر و خرید دستگاه میوه خشک کن وجود دارند که هر کدام بسته به شرایط خاصی میوه‌ها را خشک می‌کنند. این دستگاه‌ها را می‌توانید از مراکز فروش دستگاه میوه خشک کن تهیه کنید و میوه‌ها را خشک کنید.

اگر با روش سنتی خشک‌کردن میوه آشنایی داشته باشید می‌دانید که فرآیند آن طولانی بوده و برای انجام این امر نیز باید فضای مناسبی را در اختیار داشته باشید. دستگاه‌های مایکروفر نیز چندان مورد استقبال خانم‌های خانه‌دار نیستند و این به دلیل محدودیت در فضای آن‌ها است بنابراین نمی‌توان این گزینه را نیز چندان رضایت‌بخش دانست. گزینه سوم یعنی استفاده از دستگاه‌های میوه خشک کن، به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی حجم بالایی از میوه‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن خشک نمایید. تا به اینجا این دستگاه‌ها بسیار مطلوب به نظر می‌رسند اما می‌دانید عوارض دستگاه میوه خشک کن نیز به چه صورت است؟ در ادامه به این پرسش، پاسخ خواهیم داد و از شما می‌خواهیم تا انتها ما را مهمان نگاه‌های زیبای خود کنید.
مضرات دستگاه میوه خشک کن

دستگاه میوه خشک کن چیست؟

پاسخ به این پرسش می‌تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد تا با آگاهی بالاتری ادامه مطالب را مطالعه کنید. ما در مقاله آشنایی با دستگاه میوه خشک کن قبلا به صورت مفصل در رابطه با این دستگاه صحبت کردیم که برای اطلاعات بیشتر می‌توانید این نوشته ما هم بخوانید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در راستای سهولت در انجام برخی فرآیندها دستگاه‌های مختلفی روی کار آمده‌اند که دستگاه میوه خشک کن نیز یکی از آن‌ها است. این دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌های خانگی به شمار می‌روند که با بهره‌گیری از نیروی برق و تولید حرارت میوه‌ها را خشک می‌کنند. در حال حاضر می‌توان نمونه‌های مختلفی از این دستگاه‌ها از خانگی تا صنعتی در بازار مشاهده نمود که هر کدام مقدار توان و ویژگی‌های متفاوتی دارند. در راستای خرید این دستگاه‌ها باید نکات مهمی را رعایت نمود تا در انتها بتوان صاحب محصولی کاملاً کاربردی شده و از خرید خود نهایت لذت را برد.

مهم‌ترین مضرات دستگاه میوه خشک کن

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به بررسی مضرات دستگاه میوه خشک کن پرداخته و اطلاعات مفیدی را نیز در این راستا به شما انتقال دهیم. از مهم‌ترین مضرات این دستگاه‌ها می‌توان موارد زیرا را نام برد که اهمیت بسیار بالایی داشته و نباید به‌سادگی از کنار آن‌ها عبور نمود.
 
• مدت زمان خشک نمودن میوه‌ها
در بخش‌های قبل بیان نمودیم که دستگاه میوه خشک کن قادر است تا در سریع‌ترین زمان ممکن میوه‌ها را خشک کن اما باز هم برای خشک شدن آن‌ها به زمانی حدود 8 تا 12 ساعت نیاز است و طی این مدت باید میوه‌ها درون دستگاه قرار داشته باشند. البته این امر برای دستگاه‌هایی که توان بالایی دارند صدق می‌کند زیرا در برخی دستگاه‌های با توان پایین این فرآیند نیاز به حداقل 48 ساعت زمان دارد تا به‌راحتی بتوان میوه‌ها را خشک کرد. این مدت زمان ممکن است موجب بروز مضرات در میوه‌ها شود به همین دلیل که می‌گوییم دستگاه‌های میوه خشک کن عوارض خاص خود را به همراه دارند.
 
• خشک نشدن آب‌های میان بافتی میوه‌ها
از دیگر مضرات دستگاه میوه خشک کن می‌توان به عدم خشک شدن آب بافت‌های میانی اشاره نمود زیرا درون این دستگاه‌ها تکه‌های میوه به‌طور یکسانی قرار نمی‌گیرند و همین امر ممکن است موجب کامل خش نشدن میوه‌ها گردد. جالب است بدانید پس از پایان فرآیند خشک نمودن میوه‌ها حین جمع‌آوری ممکن است متوجه وجود آب در میان تکه‌های میوه‌ها شوید و این موضوع نیز تنها به دلیل جریان عمودی هوا در داخل دستگاه‌های میوه خشک کن است که باید آن را موردتوجه قرار داد. خشک نشدن کامل میوه‌ها ممکن است در ادامه موجب کپک زدن و خرابی آن‌ها شود؛ زیرا وجود یک دانه میوه کپک زده برای خراب شدن بقیه میوه‌ها کافی بوده و نباید این موضوع را نادیده گرفت.
معایب دستگاه میوه خشک کن
• صدای آزاردهنده دستگاه‌های میوه خشک کن
از دیگر مضرات دستگاه میوه خشک کن باید به صدای آن اشاره نمود زیرا این دستگاه‌ها حین استفاده صدایی همچون صدای فن را تولید می‌کنند و همین امر ممکن است موجب آزار برخی افراد شود. توصیه داریم افرادی که نسبت به این صدا حساسیت بالایی دارند از آن استفاده ننموده و روش‌های دیگری را جایگزین این شیوه از خشک‌کردن میوه‌ها کنند.
 
• تغییر رنگ دادن میوه‌ها
بله درست متوجه شدید میوه‌هایی که با استفاده از این دستگاه‌ها خشک می‌شوند به دلیل حرارت بالا به‌مرور زمان تیره شده و رنگ خود را از دست می‌دهند. این مورد نیز یکی دیگر از عوارض دستگاه میوه خشک کن است که طراوت و شادابی اولیه میوه‌ها را می‌گیرد. برخی افراد ممکن است حین خشک نمودن میوه‌ها برای جلوگیری از بروز چنین شرایطی ترکیبات گوگردی مورداستفاده قرار دهند اما توجه داشته باشید این ترکیبات ممکن است حساسیت زا بوده و برای عده‌ای خطرناک باشد.
 
• مصرف برق بالا
دستگاه‌های میوه خشک کن برای ادامه فعالیت‌های خود نیاز به نیروی برق دارند و باید این نیروی الکتریکی آن‌ها تأمین گردد. زمانی که دستگاه میوه خشک برای خشک‌کردن میوه‌ها نیاز دارد طولانی بوده و طبیعی است اگر در این مدت نیروی برق بسیار بالایی نیز مصرف گردد. این گزینه نیز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مضرات دستگاه میوه خشک کن محسوب می‌گردد زیرا اثرات مستقیمی بر روی هزینه‌های برق شما دارد و باید قبل از خرید حتماً این مورد را نیز موردبررسی قرار دهید.

کلام پایانی 

دستگاه میوه خشک کن با تمام مزایایی که دارد که از جمله‌ی آن کسب درآمد بالا است، مضراتی نیز همانند دیگر دستگاه‌ها دارد که ما لازم دانستیم در کنار تمامی اطلاعاتی که در رابطه با این دستگاه در اختیار شما قرار می‌دهیم، در مورد ضررهایی هم که دارد، صحبت کنیم تا اگر شما قصد تهیه و خرید میوه خشک کن را دارید، با اطلاعات کافی خریداری کنید.

۲۴ آذر ۱۴۰۰
جویشگر


محصولات مشابه
  • دستگاه چندلاکنی نخ (لاگیر-موازی کن)

    دستگاه چندلاکنی نخ (لاگیر-موازی کن)

    -شرکت دانش بنیان آپافن تولید کننده دستگاههای وایندر [فاق ماشین(سفت پیچ یا برگردان)، شل پیچ، چندلاکنی و کلاف به بوبین] می باشد. -سیاست آپافن بالا رفتن سرعت و کیفیت ، و همچنین کاهش هزینه ها مخصوصاً نسبت به نمونه خارجی می باشد. -با خرید دستگاه های آپافن برگ برنده برای رقابت و بقا در بازار امروز در دستان شماست و هر انتظاری از یک دستگاه وایندر دارید برآورده می شود. -دارای طراحی اصولی و منحصر به فرد - تولید ایرانی کیفیت جهانی -دارای استاندارد و ضمانتنامه کتبی -فروش لیزینگی برای کسب اطلاعات بیشتر یا شماره های زیر تماس بگیرید. 03537263193-03537263321 داخلی 301 و 09901153321 کارشناس فروش:جاسمی سایت: Apafan.com - ایمیل: sales@apafan.com -اینستاگرام: Apafan.co

    ماشین‌آلات یزد
  • گیربکس روسی ،چینی

    گیربکس روسی ،چینی

    گیربکس صنعتی روسی چیست؟ گیربکس های صنعتی روسی دارای چند محور از گیربکس های پرقدرت با گشتاور بالا می باشند. این گیربکس ها با توجه به نوع ساخت و آرایش چرخدنده ها نیروی وارده شده از الکتروموتور را به بیشترین گشتاور خروجی تبدیل می کنند. در این مدل از جعبه دنده ها از دنده جناغی استفاده می شود که باعث می شود آلودگی صوتی کمتری تولید کند. همچنین درگیری چرخ دنده های آن به صورت اریب است که باعث میشود عمر چرخ دنده ها افزایش پیدا کند و فشار بیشتری را نیز تحمل کند. محل ورود این محصول به ایران از سمت جلفا است برای همین به آن گیربکس صنعتی جلفا هم میگویند. این جعبه دنده ها اگر کیفیت بالایی داشته باشند میتوانند به صورت دست دوم نیز وارد شده و مورد استفاده قرار بگیرند. گروه صنعتی امید ارائه دهنده انواع گیربکس pm250,pm350,pm400,pm500,pm650, انواع دنده و پوسته گیربکس ارسال به همه شهرها ۰۹۱۲۶۹۴۶۷۲۲ جهت کسب اطلاعات بیشتر به اطلاعات تماس در پایین اگهی مراجعه بفرمایید .

    ماشین‌آلات تهران
  • لاستیک دیافراگم چکش هیدرولیکی و پیکور

    لاستیک دیافراگم چکش هیدرولیکی و پیکور

    آریایدک فروشنده قطعات یدکی ماشین آلات راهسازی و معدنی واردکننده قطعات چکشهای هیدرولیکی و پیکور فروش انواع لاستیک دیافراگم چکشهای هیدرولیکی و پیکور لاستیک دیافراگم همانطور که از نام آن مشخص هست از جنس و مواد لاستیکی تشکیل و تولید میشود،لاستیک دیافراگم یکی از قطعات حساس چکشهای هیدرولیکی میباشد که در صورتی که جنس با کیفیت استفاده نشود باعث میشود زودتر از حد معمول تعویض شود بطوری که بزودی زود دچار پارگی و ترکیدگی میشود،معمولا در این نوع لاستیکهای بی کیفیت ، از مواد بازیافتی و از نوع درجه سه استفاده میشود که این امر خود باعث بی کیفیت بودن و نداشتن دوام و طول عمر زیاد آن میشود مجموعه آریایدک با توجه به شناخت و تجربه ی خود در زمینه قطعات با کیفیت چکشهای هیدرولیکی و پیکور و ارائه انواع لاستیک دیافراگم با کیفیت در راستای مشتری مداری و جلب رضایت مشتریان عزیز توانسته این امر را تسهیل و آسان نماید فروش انواع لاستیک دیافراگم چکش هیدرولیکی سوسان ، ام اس بی ، فورکاوا ، جنرال ، مکس پاور ، دی بی ، دمو ، اندیکو ، اطلس کوبکو و ......غیره انواع لاستیک دیافراگم اورجینال ، کره ای و چینی با مارک آتوکس و بوک وان کره با کیفیت عالی و قیمت مناسب موجود میباشد لاستیک دیافراگم MSB15G لاستیک دیافراگم MSB20G لاستیک دیافراگم MSB30G لاستیک دیافراگم MSB40G لاستیک دیافراگم MS600 لاستیک دیافراگم MS700 لاستیک دیافراگم MS35AT لاستیک دیافراگم فورکاوا F19 لاستیک دیافراگم فورکاوا F22 لاستیک دیافراگم فورکاوا F35 لاستیک دیافراگم فورکاوا F45 لاستیک دیافراگم سوسان SB121 لاستیک دیافراگم سوسان SB140 لاستیک دیافراگم سوسان SB151

    ماشین‌آلات تهران
  • هود صنعتی رستورانی در کرمان 09177002700

    هود صنعتی رستورانی در کرمان 09177002700

    انواع هود صنعتی کولاک فن در کرمان _هود صنعتی سقفی کولاک فن در کرمان _هود صنعتی استیل کولاک فن در کرمان _تولید هود صنعتی کولاک فن در کرمان_انواع هود صنعتی دیواری کولاک فن در کرمان هود صنعتی کولاک فن در کرمان یکی از تجهیزات ضروری جهت جمع اوری حرارت،بو، دود، چربی ناشی از بخارات موجود در اشپزخانه های صنعتی ، رستوران و هتل می باشد .. هود صنعتی مرکزی کولاک فن در کرمان، هود صنعتی گالوانیزه کولاک فن کرمان ، هود صنعتی الومینیوم کولاک فن جز تجهیزات پر کاربرد هراشپزخانه صنعتی جهت طراحی و راه اندازی در اشپزخانه های هتل ، رستوران و فست فودی به حساب می اید . ابعاد هود صنعتی به کمک فن سانتریفیوژ کولاک فن قابل اجرای می باشد . طراحی، ساخت و اجرا ...... ‌هدف ما فقط ساخت بهترین ها برای شماست. . ======================= برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره فنی از کارشناسان ما، با شماره‌های زیر در ارتباط باشید: ۰۹۱۲۴۵۹۸۲۸۴ ۰۹۱۲۶۸۵۱۱۹۲ ۰۹۱۲۱۸۶۵۶۷۱ ۰۹۱۷۷۰۰۲۷۰۰ https://t.me/koolakfansoori‏ koolakfan@gmail.com https://koolakfan.com ======================= #هواکش_صنعتی #فن_سانترفیوژ #اگزاست_فن #هواساز_هایژنیک #کانال_اسپیرال #هود_صنعتی #هودآشپزخانه #انواع_هودصنعتی #سیستم تهویه مطبوع #ارسال_به_سراسر_کشور #ارسالی #شرکت_کولاک_فن #هلدینگ_کولاک_فن #

    ماشین‌آلات تهران