درب اتوماتیک چیست؟ 7 مورد از ویژگی های درب های اتوماتیک

درب اتوماتیک چیست؟ 7 مورد از ویژگی های درب های اتوماتیک


تکنولوژی از ارکان اصلی زندگی انسان است .در زندگی مدرن و ماشینی، بشر از وسایل و تجهیزاتی استفاده می‌کند که روزگاری برای مردم قدیم، رویایی غیر قابل دسترس بوده است. استفاده مداوم و روزمره، آنها را به جز جدایی‌ ناپذیری از زندگی تبدیل نموده و نبودشان موجب تحمل دشواری و سختی فراوان است و در زندگی ای که با آن سر و کار داریم تاثیری مستقیم در کیفیت و نحوه زندگی دارد. تکنولوژی در عین تسهیل انجام کارها، باعث صرفه جویی در زمان نیز می‌شود.تاریخچه درب اتوماتیک و مثال های فراوانی در این زمینه ،وجود دارد که در طول روز و به دفعات فراوان و بدون توجه از آن ها عبور میکنیم.دراین مقاله قصد داریم به این سوال جواب بدهیم که اولین درب اتوماتیک توسط چه شخصی اختراع شده است؟ این مقاله را دنبال کنید و تا انتها بخوانید

تاریخچه درب های اتوماتیک

استفاده از درب های اتوماتیک سابقه ای بالای ۲۰۰۰ سال را دارد طبق تاریخ و مستندات موجود سازنده درب اتوماتیک، در قرن اول میلادی دانشمند و ریاضیدان یونانی هرون(heron) می‌باشد که اولین درب اتوماتیک را در یونان باستان برای استفاده در معابد اسکندریه اختراع کرد .
اتوماتیک و اولین استفاده آن :هرون مخترع درب اتوماتیک، اولین بار از طریق آتش برای گرم کردن آب در گوی های فلزی بزرگ استفاده کرد به طوری که پس از گرم شدن گوی و بر اثر ایجاد فشار هوای ناشی از تبخیر، آب موجود در آنها به ظرف به ظرف مجاور پمپاژ شده سنگین شدن ظروف مجاور، آن ظرف‌ها مانند وزنه‌ای سنگین عمل می‌کردند و با سنگین شدن ظرف و جابجا شدن آن با استفاده از طناب و قرقره ،درب‌های معابد در زمانی که مردم برای نیایش می‌آمدند باز می‌شدند.
درب اتوماتیک و پیشرفت آن در زمان: در سال ۱۹۳۱ مهندسان Raymond.h.horance و Sheldon roby.s از سازندگان ابزارهای صنعتی شرکت works stanley با مشاهده مشکلات پیش خدمت‌های رستوران‌های معروف ساحلی wilcox pier در هنگام ورود و خروج از آشپزخانه با دستان پر به فکر باز و بسته شدن خودکار درب آنجا افتادند و اولین درب اتوماتیک در عصر تکنولوژی ساخته شد .از روز اول تاریخچه درب‌های اتوماتیک، مشخص شده است که ویژگی اصلی در ساخت و نصب درب‌های اتوماتیک ایجاد سهولت در تردد و رفاه همراه با زیبایی و کارایی بوده است در سال ۱۹۵۴ دی هورتون و لوهیدیت اولین درب اتوماتیک کشویی را اختراع کردند و برای فرمان درب اتوماتیک از سیستم محرک تشک پنوماتیک استفاده می‌کردند،سال ۱۹۶۰ آنها automatics horton lnc را تاسیس کردند و اولین درب اتوماتیک تجاری را روانه بازار مصرف نمودند .در طول دهه ۱۹۷۰ سنسورهای حرکتی اختراع و برای باز شدن درب اتوماتیک مورد استفاده قرار گرفت و این امر باعث افزایش رونق و محبوبیت درب اتوماتیک شد .در دهه ۱۹۸۰ درب اتوماتیک گردان ساخته شد و در دهه ۱۹۹۰ درب اتوماتیک تاشو اختراع شد سنسورهای مادون قرمزفعال به عنوان روش فعال سازی،به استاندارد درآمدند.در جامعه پیشرفته امروزی درب‌های اتوماتیک به یک امر رایج در ساختمان های تجاری در سراسرجهان تبدیل شده اند و سیر وتحولات فراوانی را پشت سر گذاشته است.

درب های اتوماتیک چه ویژگی هایی دارند؟

کاربرد درب اتوماتیک در عصر حاضر: همانطور که گفتیم استفاده از درب‌های اتوماتیک به یک نیاز اساسی تبدیل شده است. با به روز رسانی‌های پیشرفته درب های اتوماتیک، مزایای استفاده از آن نیز به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است در این مقاله به بعضی از فواید و مزایای آن و کاربردش در زندگی امروزه اشاره می‌کنیم.
 
  1. دسترسی و ورود و خروج سریع‌تر و راحت‌تر :اولین مورد از مزیت درب اتوماتیک این است که با تکنولوژی مدرن به کار رفته در سیستم آن، دخالت دست کاهش یافته است .اگر وسایل زیادی حمل می‌کنید باز کردن درب و ورود به محل برای شما با سختی همراه خواهد بود. همچنین افراد مسن و معلول نیز هنگام عبور از درب‌ها دچار مشکل می‌شوند، بنابراین با نصب درب‌های اتوماتیک راحتی و سهولت به آسانی در دسترس شما قرار خواهد گرفت.
 
  1. انرژی را کاهش می‌دهد: در ادارات زمانی که درب‌ها برای مدت طولانی باز باشند باعث می‌شوند انرژی محیط به راحتی خارج شود و دمای داخل تحت تاثیر قرار می‌گیرد .درب‌های معمولی منجر به استفاده بیش از حد از تهویه یا سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی می‌شود اما درب های اتوماتیک به طور خودکار باز و بسته می‌شوند و مصرف انرژی را کم و بهینه می‌کند.
 
  1. ساده سازی تردد در مکان‌های شلوغ :مکان‌های زیادی مانند بیمارستان‌ها ،هتل‌ها و یا مراکز خرید که ازدحام جمعیت در آن زیاد است و مردم زمان کافی برای باز و بسته کردن درب‌ها را ندارنداستفاده از درب‌های اتوماتیک باعث تردد آسان می‌شود
  2. بدون سر و صدا بودن: درب های اتوماتیک نسبت به درب‌های دستی صدایی ندارند. هرگاه دری را به طور مکرر بازیابسته می‌کنیم صدایی ناخوشایند ایجاد می‌کند و با گذشت زمان تحمل چنین سر و صدایی آزاردهنده می‌شود .درب اتوماتیک به علت اتوماتیک بودن و نداشتن دخالت دست هرگونه صدای اضافی را حذف کرده است.
  3. ایمنی بیشتر: از مهم ترین مزیت‌های درب اتوماتیک بحث ایمنی آن است. افزایش امنیت مهمترین دلیل استفاده از درب اتومات برای یک ساختمان می‌باشد.
  4. قابلیت تنظیم سرعت باز و بسته شدن درب :عواملی مانند اندازه ترافیک محل، نوع مراجعه کننده، تغییر فصل و حتی ساعات شبانه روز از مواردی است که می‌توان سرعت باز و بسته شدن درب را با آن تنظیم کرد.
  5. زیبایی و ارزش ساختمان: یکی دیگر از مواردی که استفاده از درب‌های اتومات را متداول کرده است افزایش زیبایی برای ساختمان می‌باشد.درب های اتوماتیک در انواع مختلف و رنگ‌های متنوع ،این امکان را به افراد می‌دهد که انتخاب آزادتری در خرید آن داشته باشند.

حرف آخر
گفتیم که درب اتوماتیک غدمت 2000 ساله دارد و این درب ها مزایای خوبی را امروزه در زندگی روزمره ما انسان ها دارد که از جمله این مزایا دسترسی و ورود و خروج سریعتر، امنیت بیشتر، کاهش انرژی مصرفی، سرو صدای کمتر، ایجاد تردد آسان و قابلیت تنظیم سرعت باز و بسته شدن درب ها و همینطور جلوه ی زیبایی را به ساختمان خواهد داد. اگر برای منزل یا ساختمان خود نیاز به درب کرکره ای دارید حتما با ما در تماس باشید
 
۲۵ آذر ۱۴۰۲


محصولات مشابه
  • کارخانه تولیدی تیرچه بتنی استاندارد

    کارخانه تولیدی تیرچه بتنی استاندارد

    مفتخریم که با بیش از 50 سال تولید و ارائه تیرچه پیش تنیده تا طول 12 متر و دال بتنی پیش تنیده در خدمت شما هم میهنان عزیز هستیم. شرکت بتن پیش فشرده ایران در راستای قطعات بتنی پیش تنیده صنعتی از جمله تیرچه پیش تنیده و دال مجوف از سال 1348 فعالیت خود را با مدیریت آقای مهندس اکبر دانشگر آغاز نموده و با توجه به سابقه طولانی مدت و وجود آزمایشگاه پیشرفته برای اندازه گیری مقاومت خمشی و فشاری محصولات بتنی و تولید محصول درجه یک برای هم میهنان عزیز به خود می بالیم که اولین و بزرگترین تولیدکننده این نوع تیرچه پیش تنیده صنعتی و دال پیش تنیده در کل ایران عزیزمان هستیم. تیرچه پیش تنیده یک مقطع بتنی تی شکل می باشد که بتن آن توسط سیم های فولادی مخصوص با مقاومت 18000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع تحت تنش فشاری قرار گرفته و مناسب ترین جایگزین برای تیرچه های معمولی و همچنین کرومیت می باشد. روش تولید تیرچه پیش تنیده ابتدا سیم های مخصوص فولادی بر حسب تیپ تیرچه بر روی باند گذاشته شده و با جک هیدرولیکی تا 65 درصد ظرفیت کشیده می شوند و سپس دستگاه بروی سیم ها قرار گرفته و بتن ریزی با عیار 450 و non slamp شروع می شود. پس از بتن ریزی و بدست آوردن مقاومت اولیه بتن که معادل مقاومت 7 روزه می باشد و ایجاد پیوستگی مناسب میان فولاد و بتن سیم ها رها سازی شده و بتن تحت تنش فشاری قرار می گیرد سپس نسبت به سفارش مشتری تیرچه ها برش خورده و تخلیه و دپوی تیرچه پیش تنیده انجام می گیرد. مزایای تیرچه پیش تنیده - صرفه جویی در هزینه تمام شده سقف تا 30 درصد - اجرای سقف تا دهانه 12 متر و حذف ستون میانی - صرفه جویی در مصرف میلگرد ممان منفی - صرفه جویی در اجرای چوبست کارگاهی تا 75 درصد - تولید با تکنولوژی پیشرفته آلمانی شماره های تماس 02144985868 کارخانه 09127508864 مهندس جیحون 09367241414 مدیر فنی http://www.tpttehran.com آدرس : تهران کیلومتر 22 جاده مخصوص کرج روبروی پالایشگاه نفت پارس متاسفانه برخی افراد سودجو و کلاهبردار اقدام به راه اندازی وب سایت و معرفی خود با اسامی مشابه این شرکت به عنوان تولیدکننده نموده اند در صورتی که هویت واقعی آنان دلالی و واسطه گری و یا تولید تیرچه پیش تنیده به صورت کارگاهی نه کارخانه ای و غیر استاندارد می باشد. لذا شرکت بتن پیش فشرده ایران فقط با این عنوان فعالیت می نماید و کارخانه و یا شعبه دیگری ندارد. شما عزیزان گرامی در هنگام سفارش تیرچه پیش تنیده و دال مجوف حتما از شماره های فوق ، استعلام و یا درخواست بازدید از خط تولید کارخانه در روز کاری را داشته باشید.

    مصالح ساختمانی تهران
  • فروش ژئوسل ، تولید ، طراحی و اجرای ژئوسل ( تثبیت شیب )

    فروش ژئوسل ، تولید ، طراحی و اجرای ژئوسل ( تثبیت شیب )

    فروش طراحی و اجرای ژئوسل برای تثبیت شیب آرین خاک ایرانیان مجری ژئوسل تثبیت شیب جهت پایدار سازی شیب ها و کاهش خطرات زیست محیطی طراح و مجری ژئوسل از جنس پلی اتیلن که به شکل شبکه های لانه زنبوری در سطح شیب کارگزاری و دفن میشود و از ریزش و لغزش سطح شیب جلوگیری میکند . استفاده از ژئوسل ویژه گی های خاص خود را دارد که شامل عدم زنگ زدن به دلیل جنس پلی اتیلن ، انعطاف پذیری ، راحتی در نصب و اجرا ، و زیبایی ظاهر خاک پس از پایان نصب میباشد . کاربرد ژئوسل برای فضاهای شیب دار تا 45 درجه که امکان کاشت به عنوان فضای سبز را هم دارد ، استفاده در بستر کانال و مسیر ها ، قابل استفاده در زمین های باتلاقی را دارد . جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ژئوسل یا نحوه اجرای ژئوسل با کارشناسان ما تماس بگیرید . آرین خاک ایرانیان تنها تولید کننده ژئوسل در ایران با 10 سال گارانتی و خدمات پس از فروش تلفن همراه: 09120204952 واتس‌آپ: 09120204952 تلفن محل کار: 02188009861-02188009862 وب سایت: https://ariankhak.com/ https://geokhanjani.com/

    مصالح ساختمانی تهران
  • آب بندی و زهکشی فونداسیون و گودهای ساختمانی

    آب بندی و زهکشی فونداسیون و گودهای ساختمانی

    ژئوممبران ها اصلی ترین جزء در سیستم های ایزولاسیون هستند. برای آنکه عملکرد ایزولاسیون به صورت کامل انجام شود علاوه بر ورق PVC از المان های دیگری نیز استفاده می شود. لایه ها در سیستم ایزولاسیون به طور کلی شامل موارد زیر هستند: ایزولاسیون کف بتن مگر ژئوتکستایل 500 گرم بر متر مربع ژئوممبران pvc – 2 میلی متر یا 1.5 میلی متر ژئودرین ژئوتکستایل 500 گرم بر متر مربع بتن محافظ سطح عمودی (دیوار) ژئوتکستایل 500 گرم بر متر مربع ژئوممبران pvc – 2 میلی متر یا 1.5 میلی متر ژئودرین ژئوتکستایل 500 گرم بر متر مربع لایه محافظ (بلوک های بتنی) خاکریزی پشتی دیوارها برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. تلفن همراه: 09120204952 واتس‌آپ: 09120204952 تلفن محل کار: 02188009861-02188009862 وب سایت: https://ariankhak.com/ https://geokhanjani.com/

    مصالح ساختمانی تهران
  • ورق ژئوممبران جهت آب بندی گود ساختمانی

    ورق ژئوممبران جهت آب بندی گود ساختمانی

    برای آب بندی گود های ساختمانی و فونداسیون مجتمع ها، از قدیم تا امروز روش های گوناگونی مانند: ایزوگام و قیرگونی و ... موجود بوده که این محصولات در برابر آسیب های گوناگون محیطی نتوانسته نتیجه قابل قبولی داشته باشد و امروزه با پیشرفت صنعت ورق های پلیمری مثل ورق ژئوممبران جایگزینی بسیار مطمئن برای روش های قدیمی است. ورق ژئوممبران پی وی سی (PVC)، میتواند با کمترین هزینه، نصب آسان و سریع از فوندانسیون ساختمان شما، تا سالیان سال در برابر رطوبت و ورود آب جلوگیری کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن همراه: 09120204952 واتس‌آپ: 09120204952 تلفن محل کار: 02188009861-02188009862 وب سایت: https://ariankhak.com/ https://geokhanjani.com/

    مصالح ساختمانی تهران