روش ساخت سنسور فشار

روش ساخت سنسور فشار


 بیایید نگاهی سریع به طراحی و عملکرد یک سنسورفشار بیندازیم. سنسور فشار از محل کانکشن فشار در نقطه اندازه گیری پیچ می شود. عنصر حسگر فشار، فشار موجود را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. تجهیزات الکترونیکی قسمت پایینی، این سیگنال را تقویت و استاندارد می کند. و یک بدنه مناسب آن را در برابر تاثیرات محیطی محافظت می کند.

سیگنال استاندارد شده از طریق اتصال الکتریکی برای ارزیابی سیگنال منتقل می شود. اکنون می بینیم که چگونه اجزا جداگانه در قسمت تولید مونتاژ می شوند. در مرحله اول، کانکشن فشار به عنصر سنسور فشار جوش داده می شود. در کاربرد اندازه گیری فشار، سنسور فشار از طریق کانکشن فشار به نقطه اندازه گیری پیچ می شود. عنصر حسگر، فشار موجود را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می کند.

پس از آن پی سی بی نصب می شود، این تجهیزات الکترونیکی سیگنال سنسور را تقویت و استاندارد می کنند. اکنون، فقط اتصال الکتریکی لازم بین سنسور و پی سی بی نیاز است این مجموعه اسمبل شده پیش تنش کاری می شود.

برای اطمینان از ثبات فشار طولانی مدت فشار بیش از به این سنسور فشار وارد میشود.در هنگام تنظیم فشار، همزمان، یک آزمایش ولتاژ بالا، برای بررسی عملکرد، انجام می شود. تجهیز ساخته شده همراه با لوازم جانبی بسته بندی می شود. اسناد و مدارک تجهیز، مانند دستورالعمل عملکرد و گزارش آزمایش ضمیمه آن می شود.در نهایت برچسب بسته بندی چسبانده میشود.

سنسور فشار در این موقع است که آماده ارسال میشود.

 

انواع سنسور فشار

 

وقتی قصد داریم یک سنسور فشار انتخاب کنیم لازم است با سه نوع فشار که هر کدام به طراحی های مختلف سنسور مرتبط می شوند آشنا باشیم. اکثر حسگرهای فشار، تغییر شکل دیافراگم که تحت تاثیر فشار اعمال شده روی آن شکل گرفته است را مورد سنجش قرار می دهند، و این امری است که دانستن آن بسیار مهم است.

از آنجایی که دیافراگم دو سمت،یا پهلو دارد، فشار دیگری، روی سمت دیگر آن نیز اعمال می شود. تغییر شکل انحراف اندازه گیری شده نتیجه تفاوت فشار بین دو سمت مختلف دیافراگم می باشد.

سنسور های فشار بر اساس فشار مرجع به سه دسته تقسیم می شوند که باید در نظر گرفته شود

 

۱-فشار مطلق

 

حسگر فشار ابسولوت یا مطلق قسمت دوم دیافراگم در خلاء قرار می گیرد و تغییر شکل آن دقیقاً به فشار اندازه گیری شده مرتبط می گردد.

 

۲- فشار نسبی 

 

در حسگر فشار نسبی سمت دوم دیافراگم تحت فشار اتمسفر قرار می گیرد، بنابراین تغییر شکل آن به تفاوت میان فشار اندازه گیری شده و فشار اتمسفر یا محیط مرتبط می گردد.

 

۳- فشار تفاضلی 

 

در فشار حسگر فشار تفاضلی برای هر سمت دیافراگم دو ورودی مجزا وجود دارد. پس تغییر شکل آن مربوط به تفاوت فشار میان این دو ورودی می شود.


 
۱۷ مهر ۱۴۰۲
وستا شیمی


محصولات مشابه
  • کپسول آلومینیومی نسپرسو

    کپسول آلومینیومی نسپرسو

    کپسول آلومینیومی مناسب دستگاه پرکن و سیل کن نسپرسو با فویل سیل دهانه در رنگهای مختلف کاملا مشابه اصلی.کپسول لاین جدید نسپرسو ورتو نیز موجود است.کپسول پلاستیکی فود گرید و قالب نیز موجود است.تمامی مراحل از قبیل قراردادن ظرف ، پر کردن مواد ،فشردن ،سیل کردن و بیرون اندازی ظرف ها بطور اتوماتیک توسط دستگاه انجام می شود. اندازه و حجم پرکردن کپسول مطابق با سفارش مشتری می باشد. مشخصات فنی : مدل ماشین 4-NCL تعداد هد پرکن 4 ظرفیت 3600-4000کپسول در ساعت توان مصرفی 220v/380v ,50-60hz توان موتور 1.5w مصرف هوای فشرده 0.5-0.8Mpa درجه حرارت سیل 400-0 سانتی گراد وزن 1200KG ابعاد میلی متر 3200 x1500 x1700mm

    لوازم ایمنی تهران
  • فروش آینه محدب پارکینگی و جاده ای

    فروش آینه محدب پارکینگی و جاده ای

    فروشگاه اینترنتی ترافیک مارکت مرکز پخش و فروش انواع تجهیزات ترافیکی شهری، تجهیزات ایمنی جاده ای، موانع ترافیکی پلاستیکی و فلزی، آینه محدب ترافیکی، جدا کننده ترافیکی، سرعت گیر ترافیکی، مخروط ترافیکی، بشکه ترافیکی، استوانه ترافیکی، راه بند آکاردئونی فلزی، راه بند تشریفاتی استیل، تابلو ترافیکی، شبرنگ ترافیکی، علائم ایمنی و هشدار، تجهیزات ترافیکی پارکینگ، تجهیزات ایمنی پارکینگ، تجهیزات پارکینگ عمومی و طبقاتی، جدا کننده پارکینگ، سرعت گیر پارکینگ، آینه محدب پارکینگ، محافظ ستون پارکینگ، قفل پارکینگ، مانع پارک خودرو، چراغ راهنمایی ال ای دی برقی و سولار، علائم راهنمایی رانندگی، تجهیزات ایمنی فردی، تجهیزات ایمنی کارگاهی و ساختمانی، راکت بازرسی بدنی، کلاه ایمنی، کفش ایمنی، پوتین ایمنی، دستکش ایمنی، لباس کار و کپسول آتش نشانی را با بهترین قیمت و آخرین قیمت روز بازار برای شما فراهم می آورد. وب سایت ترافیک مارکت به شما کمک می کند تا کالای مورد نظر خود را به شکل صحیح انتخاب نموده و یک خرید مطمئن را تجربه نمایید. سعی ما بر آن است تا این کالاها را به صورت مستقیم و قیمت مناسب در اختیار شما خریداران و مشتریان محترم قرار دهیم، با توجه به حضور مستمر و فعال مجموعه در بورس لوازم و تجهیزات ایمنی و ترافیکی، جهت مشاوره، ثبت سفارش و خرید و همچنین مدیریت در وقت و هزینه خود با فروشگاه اینترنتی ترافیک مارکت در تماس باشید.

    لوازم ایمنی تهران
  • شیر آتش نشانی

    شیر آتش نشانی

    از شیر فلکه به منظور قطع و وصل کردن جریان اب حین عملیات اطفا حریق استفاده میشود. اغلب اوقات وجود شیر اتش نشانی به همراه سایر ملزومات اطفا حریق در شهرهای شلوغ بسیار مفید تر خودروهای آتش نشانی است. برای نصب شیر فلکه اتش نشانی نیاز به باکس اتش نشانی دارید، زیرا شیر فلکه در داخل باکس نصب میشود. محل نصب شیر فلکه باید مناسب باشد تا از نشت جریان اب جلوگیری کند. برای اطمینان از عملکرد صحیح شیرفلکه آتش نشانی در زمان حادثه نیازاست که به صورت دوره ای سلامت محصول بررسی شود. https://termotabrid.com/product-category/%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%aa-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%86%db%8c/%d8%a7%d8%b9%d9%84%d8%a7%d9%85-%d9%88-%d8%a7%d8%b7%d9%81%d8%a7%d8%a1-%d8%ad%d8%b1%db%8c%d9%82/%d8%b4%db%8c%d8%b1-%d8%a2%d8%aa%d8%b4-%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%86%db%8c/

    لوازم ایمنی تهران
  • کمد لباس آتش نشانی

    کمد لباس آتش نشانی

    کمد لباس آتش نشانی مشخصات : دارای رنگ پودری الکترو استاتیک چرمی آویز لباس جهت نگهداری لباس ها تولید شده با ورق روغنی با ضخامت 5 دهم ، 7 دهم و 9 دهم ایجاد پایه تنظیم در صورت درخواست دارای دو طبقه جهت نگهداری کلاه ایمنی و پوتین ها درب لولایی قفل گلنگدنی ایجاد پایه تنظیم در صورت درخواست مشتری کمد های آتش نشانی بنا به نیاز بعضی از سازمانها ممکن است از نظر نوع رنگ و یا امکانات داخل کمد متفاوت باشد . تمامی مشخصات ذکر شده صرفا برای شناخت از نوع متفاوتی از این محصول است . در کمد های آتش نشانی امکان تغییرات نسبت به نیاز سازمانها وجود دارد. دارای یک سال گارانتی و دو سال خدمات پس از فروش اعتماد شما ، افتخار ماست با ما تماس بگیریید.

    لوازم ایمنی تهران