راهنمای خرید لوله

راهنمای خرید لوله
راهنمای خرید لوله ، به دلیل کارایی بالا و فراوانی مصرف که این محصول درصنایع مختلف دارد، خرید لوله از اهمیت فراوانی برخوردار است. برای انتخاب مناسب ترین لوله برای کاربرد مورد نظر، نکات زیر را در نظر بگیرید:
شناخت اصطلاحات رایج:
آشنایی با اصطلاحات مرتبط با خرید و استفاده از لوله می تواند به شما کمک کند تا بهترین تصمیم را بگیرید و از ابهامات جلوگیری کنید.
آشنایی با انواع لوله:
هر نوع لوله ممکن است ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را داشته باشد. بنابراین، قبل از خرید، با انواع مختلف لوله ها آشنا شوید تا بتوانید لوله مناسب را انتخاب کنید.
برندهای تولیدکننده:
شناخت برندهای معتبر و با کیفیت در زمینه تولید لوله ها می تواند به شما در انتخاب بهتر کمک کند. بررسی نظرات و تجربیات دیگران نیز می تواند مفید باشد.
ابعاد و قیمت لوله:
قبل از خرید، ابعاد و قیمت لوله را بررسی کنید. این اطلاعات می توانند به شما در برنامه ریزی مالی و انتخاب صحیح کمک کنند.

با رعایت این نکات، می توانید با خیال راحت به انتخاب لوله مناسب با کاربرد مورد نظر اقدام کنید.

همچنین درباره تفاوت انواع لوله های فولادی بخوانید.

نکات قبل از خرید لوله

راهنمای خرید لوله ؛ ابتدا باید اصطلاحات رایج در مورد لوله ها، انواع، کاربرد، مشخصات ابعادی، کارخانه های تولیدکننده و قیمت آن را بدانید. بعد از این مراحل می توانید بهترین لوله را انتخاب کرده و مراحل خرید را طی کنید. در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم.

آشنایی با اصطلاحات رایج

اولین مرحله در راهنمای خرید لوله از هر جنس و نوع، شناختن اصطلاحات رایجی است که برای معرفی لوله و خرید و فروش آن استفاده می شود. پرکاربردترین و مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می شود:
 

تست یا غیر تست

اگر لوله های تولیدی در کارخانه ها وارد پروسه تست شوند و از جهت نواقص و معایب بررسی شوند، به آن ها لوله تست اطلاق می گردد. انواع لوله تست نیز به دو صورت لوله تست آب و تست گاز هستند. در صورتی که لوله ای پروسه تست را نگذرانده باشد، به آن لوله غیر تست و یا صنعتی می گویند.

کونیک یا غیر کونیک

لوله هایی که سطح مقطع آن ها در پروسه تولید و بعد از برش، فِرِز خورده و بدون پلیسه باشد، لوله کونیک نامیده می شود؛ اما اگر سطح مقطع لوله ها پلیسه داشته باشد، به آن ها غیر کونیک می گویند.

رزوه شده یا بدون رزوه

منظور از رزوه، ایجاد شیارهای مارپیچی در انتهای لوله است که برای اتصال لوله ها کاربرد دارد. برخی از لوله ها به صورت دو سر رزوه در کارخانه تولید می شوند و یا بعد از تولید در کارگاه ها رزوه می شوند.

شاخه

واحد شمارش لوله ها «شاخه» می باشد. هر شاخه لوله، ۶ متر طول دارد.

بندیل

به بسته بندی لوله ها «بندیل» گفته می شود. کارخانه های تولیدکننده لوله محصولات خود را به صورت بندیل شده عرضه می کنند.

درز مستقیبم

زمان ساخت لوله با ورق، در صورتی که دو لبه‌ ورق به صورت طولی به یکدیگر جوش داده شود، یک دَرز طولی سر تا سر لوله ایجاد می شود که به آن «درز مستقیم» می گویند. این درز از بیرون و داخل، کاملا مشهود و قابل لمس است.
درز مخفی
در واقع،همان لوله درز مستقیم است که پلیسه های جوشکاری در محل درزها تراشیده شده باشد. در این حالت، خط جوش و  درز لوله هم سطح با بقیه لوله می شود و به همین دلیل به آن درز مخفی می گویند.

بدون درز

این نوع لوله، طی فرآیندی پیچیده و از شمش فولادی تولید می شود. لوله های بدون درز در سرتاسر بدنه خود، بدون درز و جوشکاری هستند.

انواع لوله با کاربرد صنعتی و ساختمانی

انواع لوله با جنس های مختلف، مانند فولاد، فایبرگلاس، بتن و … تولید می شود که بین آن ها لوله فولادی پرکاربردترین لوله در صنایع هستند. مهم ‌ترین دسته‌ بندی‌ لوله فولادی نیز بر اساس روش تولید می ‌باشد که مطابق آن، لوله ها در دو نوع درزدار و بدون درز تقسیم می شوند.
لوله های درزدار و بدون درز نیز خود، شامل انواع لوله با جنس و کاربرد متفاوت هستند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

لوله درزدار (Welded Pipe)

همانطور که گفتیم، منظور از لوله های درزدار، لوله های جوش داده شده است. به این معنی که با جوش دادن ورق های فولادی، لوله مورد نظر تولید می شود. لوله های درزدار را می توان از نظر نوع درز نیز تقسیم بندی کرد که به عبارتند از:
  • لوله های درز مستقیم (Straight Seam Pipe)
  • لوله های درز مارپیچی (Spiral Seam Pipe)
به طور کل، تمامی انواع لوله های درز مستقیم و درز مارپیچ برای مصارف ساختمانی و صنعتی را می توان به صورت زیر معرفی کرد:
  • لوله مسی
  • لوله استنلس استیل
  • لوله PG
  • لوله کاربرد صنعتی (داربستی – مبلی – تست آب – بدون تست)
  • لوله گازی (توکار – روکار)
  • لوله گالوانیزه (تست آب – صنعتی)
  • لوله جدارچاهی
  • لوله اسپیرال

شرکت فولاد یگانه تهران

ما در تهیه انواع فولادهای آلیاژی با ابعاد و اندازه درخواستی مشتری در بازه گسترده مجموعه فولادها و آهن‌آلات به صورت دقیق و حرفه ای فعالیت می کنیم.  اطمینان از مرغوبیت کالا ، صحت در بارگیری محصول و اطمینان از کارخانه و شناسنامه محصول همواره حائز اهمیت می باشد.  نیازسنجی بازار و ارتباط نزدیک با مصرف کننده و تهیه محصول مطابق با درخواست مشتری نقطه قوت شرکت فولاد یگانه تهران  می باشد.
 

ادامه مطلب در سایت فولاد یگانه

 


۱۳ مهر ۱۴۰۲


محصولات مشابه
  • صندلی دانش آموزی ودانشجویی ،نیمکت

    صندلی دانش آموزی ودانشجویی ،نیمکت

    شرکت صنعت آذربایجان(صنایع فلزی مالکی)تولیدکننده انبوه مصنوعات فلزی شامل انواع صندلی دانش آموزی و دانشجویی، نیمکت ، صندلی آزمایشگاهی(تابوره) وچهارپایه ،میزنقشه کشی ،میزکامپیوترفایبرگلاس وسایرمصنوعات فلزی کلیه محصولات خودرا بابهترین کیفیت ونازلترین قیمت به فروش می رسان.

    لوازم مصرفی آذربایجان شرقی
  • کمد رختکن دو درب روی هم فلزی

    کمد رختکن دو درب روی هم فلزی

    از کمد رختکن دو درب روی هم فلزی برای نگهداری لباس در کارخانه ها ، ادارات دولتی و بیمارستانها استفاده می شود . مشخصه کمد رختکن دو درب روی هم فلزی استفاده از ورق روغنی با ورق 5 دهم ، 7 دهم و نه دهم استفاده از لولای نواری برای اتصال درب به بدنه کمد دستگیره پلاستیکی توکار قفل سوئیچی جهت قفل کردن کمد رنگ پودری الکترو استاتیک چرمی ( رنگ اصلی رنگ بژ ) دارای لوله آویز برای قرار دادن لباس دارای حفره هایی جهت تهویه هوا دارای دو عدد جاکفشی موارد سفارشی کمد رختکن تولید با ورق روغنی با ضخامت یک میلی متر به بالا تولید با ورق گالوانیزه استفاده از رنگ های استاتیک به غیر از رنگ بژ به صورت تک رنگ و دو رنگ استفاده از رنگ مایع کوره ای ایجاد پایه تنظیم جهت شستشو زیر کمد رختکن استفاده از قفل گلنگدنی به جای قفل سوئیچی ، همچنین به جای قفل سوئیچی ساده از قفل سوئیچی کامپیوتر ی می توان استفاده نمود دارای یک سال گارانتی و دو سال خدمات پس از فروش دارای بسته بندی با روکش سلفون و مقوا و کاملا تسمه کشی شده جهت ارسال به تما م نقاط کشور جهت دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

    لوازم مصرفی تهران
  • کمد و فایل دوار چهارطبقه و پنج طبقه

    کمد و فایل دوار چهارطبقه و پنج طبقه

    فایل 5 طبقه دوار این فایل‌ها دارای طبقات مدور (گردان) می‌باشد که حجم بایگانی را در فضایی که اشغال می‌نماید (87*87*197) تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد. گنجایش فایل جهت بایگانی زونکن آویز با عطف 2.5 سانت 275 جلد که هر طبقه گنجایش 55 جلد را دارا می‌باشد. گنجایش فایل جهت بایگانی زونکن با عطف 4.5 سانت 225 جلد که هر طبقه گنجایش 45 جلد را دارا می‌باشد. گنجایش فایل جهت بایگانی زونکن با عطف 7.5 سانت 150 جلد که هر طبقه گنجایش 30 جلد را دارا می‌باشد. ابعاد فایل (87*87*197) دارای 5 طبقه که رنگ فایل‌ها الکترو استاتیک پودری چرمی می‌باشد. تلفن: 77732824-021 –77732825-021 تهران خیابان حافظ پاساژ ایرانیان طبقه 2- آدرس وب سایت: https://www.bstandis.com/فکس: 02189776331 بازدید کننده گرامی جهت دریافت کاتالوگ و خدمات ما 0912733884 را به 10008590 پیامک کنید(اعداد به لاتین وارد شود) همراه:09125350224-09127338848 – 09122343478

    لوازم مصرفی تهران
  • کمد رختکن چهار درب فلزی

    کمد رختکن چهار درب فلزی

    ز کمد رختکن چهار درب فلزی برای نگهداری لباس در کارخانه ها ، ادارات دولتی و بیمارستانها استفاده می شود . مشخصه کمد رختکن چهار درب فلزی استفاده از ورق روغنی با ورق 5 دهم ، 7 دهم و نه دهم استفاده از لولای نواری برای اتصال درب به بدنه کمد دستگیره پلاستیکی توکار قفل سوئیچی جهت قفل کردن کمد رنگ پودری الکترو استاتیک چرمی ( رنگ اصلی رنگ بژ ) دارای لوله آویز برای قرار دادن لباس دارای حفره هایی جهت تهویه هوا موارد سفارشی کمد رختکن قرار دادن جاکفشی جهت جلوگیری از ادغام لباس ها با کفش تولید با ورق روغنی با ضخامت یک میلی متر به بالا تولید با ورق گالوانیزه استفاده از رنگ های استاتیک به غیر از رنگ بژ به صورت تک رنگ و دو رنگ استفاده از رنگ مایع کوره ای ایجاد پایه تنظیم جهت شستشو زیر کمد رختکن استفاده از قفل گلنگدنی به جای قفل سوئیچی ، همچنین به جای قفل سوئیچی ساده از قفل سوئیچی کامپیوتر ی می توان استفاده نمود دارای یک سال گارانتی و دو سال خدمات پس از فروش دارای بسته بندی با روکش سلفون و مقوا و کاملا تسمه کشی شده جهت ارسال به تما م نقاط کشور جهت دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

    لوازم مصرفی تهران