راهنمای خرید ورق سیاه

تفاوت ورق سیاه از دید خریدار ؛ در صنعت فولاد ورق‌های فولادی اغلب به دو روش نورد گرم و سرد تولید می‌شوند. در روش نورد سرد، محصولاتی مانند ورق‌های روغنی، رنگی و گالوانیزه تولید می‌شوند. ورق‌های سیاه کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در نتیجه، تولید ورق‌های فولادی به دو صورت نورد گرم و سرد با انواع مختلفی مانند ورق‌های روغنی، رنگی، گالوانیزه و سیاه صورت می‌گیرد.

ویژگی های ورق سیاه

مهم‌ترین ویژگی ورق سیاه، در مقایسه با ورق سرد، استحکام کششی مثال‌زدنی آن است. این ورق، توانایی مقاومت در برابر ضربات و فشارهای احتمالی را دارد و در برابر آسیب‌های جابه‌جایی یا انتقال، ایمن هستند؛ لازم به ذکر است که این ورق‌ها علاوه بر مقاومت زیاد، انعطاف نسبتاً خوبی هم دارند.

کاربردهای ورق سیاه

ورق‌های سیاه موجود در بازار، بر اساس ضخامت و ابعاد در قسمت‌های گوناگونی از صنعت به کار می‌روند.

کاربردهای ورق سیاه، شامل موارد زیر می‌شود:

  • ساخت انواع قوطی و پروفیل ساختمانی و صنعتی؛ هر کدام از این پروفیل‌ها برای مصارف خاصی تولید می‌شوند.
  • ساخت انواع ابزارآلات و ماشین‌های کوچک و بزرگ کشاورزی و صنعتی.
  • ساخت برخی از قطعات کلیدی خودرو.
  • تولید انواع مخازن سوخت یا سایر مخازن در کشتی‌ها.
  • ساخت انواع گاردریل، تابلوهای تبلیغاتی و انواع بیلبوردهای بین‌شهری.

کارخانه های تولید کننده داخلی ورق آهن و محدوده جغرافیایی

برخی از این کارخانه‌ها عبارتند از:

  • شرکت فولاد مبارکه اصفهان
  • مجتمع فولاد سبا
  • شرکت فولاد اکسین خوزستان
  • شرکت فولاد کاویان
  • مجتمع فولاد گیلان
  • شرکت نورد
  • تولید قطعات فولادی
  • شرکت فولاد هرمزگان.

مراحل تولید ورق سیاه در شرکت فولاد مبارکه

تولید ورق فولادی نیازمند مراحل پیش‌نیاز زیادی است که چند کشور دارای توانایی برخوردارند. ایران نیز در بین این کشورها قرار دارد. ورق سیاه، یا همان ورق فولادی نورد گرم، از محصولات محبوب در بازار آهن به شمار می‌رود و در اغلب موارد به صورت شیت تولید می‌شود. بعد از برش به ابعاد مشخص، در بازار عرضه می‌شود. تولید ورق سیاه بر اساس استاندارد BS EN 10025 انجام می‌شود. و از گریدهای مختلفی مانند ST22، ST24، ST33، ST37، ST44 و ST52 تشکیل شده است. ورق ST37 به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع ورق‌های سیاه شناخته شده است.


ابعاد تولیدات مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، به عنوان بزرگ‌ترین واحد صنعتی کشور، در تولید محصولات فولادی در انواع مختلفی فعالیت می‌کند. یکی از تفاوت‌های اصلی محصولات این کارخانه، تولید مقاطع فولادی از صفر تا صد است. از جمله شمشی که برای تولید ورق سیاه به کار می‌رود. کارخانه فولاد مبارکه قادر به تولید ورق سیاه با ضخامت بین ۱.۵ تا ۱۶ میلی‌متر است. اغلب سفارشات برای ضخامت‌های ۲ تا ۱۵ میلی‌متر ثبت می‌شود. عرض ورق سیاه تولیدی نیز بین ۶۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر متغیر است و دارای دسته‌بندی‌های HC و HB است.

 

مچنین درباره تفاوت ورق استیل براق با خشدار و مات بخوانید.

تفاوت ورق سیاه از دید خریدار ؛ ورق سیاه فولاد کاویان

فولاد کاویان، یکی از شناخته شده‌ترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی در ابعاد و سایزهای مختلف است. که در نزدیکی شهر اهواز قرار دارد و تاریخ تاسیس آن به سال ۱۳۷۲ بازمی‌گردد. با استفاده از دستگاه‌های تولیدی به‌روز و مجهز، این کارخانه برای تولید محصولات خود از بهترین فناوری‌های روز دنیا بهره می‌برد و به همین دلیل، محصولات تولیدی آن، اغلب در سطح بالایی از کیفیت قرار دارند.


تفاوت ورق سیاه از دید خریدار ؛ ورق سیاه فولاد اکسین اهواز

شرکت فولاد اکسین خوزستان در استان خوزستان واقع شده است. با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا و تولید محصولات مرغوب، به خصوص ورق سیاه اکسین، در مسیر رشد و تعالی قدم می‌گذارد. این کارخانه به تولید ورق سیاه با ضخامت بالاتر از ۴۰ میلی‌متر مشهور است و قیمت ورق سیاه فولاد اکسین بر اساس ضخامت، وزن و سایز ورق‌ها محاسبه می‌شود. لازم به ذکر است که عوامل خارجی مانند قیمت جهانی فولاد، عرضه و تقاضا در بازار، نوسانات قیمت دلار و بازار بورس در قیمت نهایی این محصول تاثیرگذار هستند.

همچنین درباره تفاوت ‌های صفحه و ورق فولادی بخوانید.

ورق سیاه چیست؟

از اصطلاح ورق سیاه برای محصول تولیدی با این روش این است که به دلیل ذوب اجزای تشکیل دهنده ورق در دمای بالا رنگ محصول مات می گردد. به همین دلیل از اصطلاح ورق سیاه برای نامگذاری استفاده گردیده است.

چه کارخانه هایی ورق سیاه را تولید می کنند؟

کارخانه هایی که این محصول را تولید می کنند، کارخانه های فولاد مبارکه، اکسین و کاویان هستند.

 ورق سیاه ۲ میلی‌متر چه برندهایی برای تولید پروفیل توصیه می‌شود؟

با کیفیت‌ترین ورق­‌های نازک بار موجود در بازار ورق‌های کارخانه فولاد مبارکه اصفهان هستند که به طبع قیمت نسبتاً بالاتری نیز دارند. بعد از آن ورق­‌های کارخانه گیلان در عرض ۱۲۰سانتی‌متر و کارخانه نورد و لوله اهواز در عرض ۶۰ سانتی‌متر را می­‌توان پیشنهاد داد که قیمت نسبتاً مناسب‌تری دارند. مهم‌ترین نکته در خرید ورق­ مناسب پروفیل سازی، قابلیت خم­کاری ورق است، ورق سیاه نباید خشک باشد تا بتوان به راحتی آن را مورد خم کاری قرار داد در نتیجه از ورق‌های MMK روس نمی­‌توان بدین منظور استفاده کرد.

تفاوت ورق های فابریک فولاد مبارکه با برش خورده از رول در چیست؟

اگر ورق­‌های فولادی به صورت شیت با ابعاد، طول و عرض مشخص در کارخانه برش خورده و به صورت بندیل از کارخانه خارج شود به این ورق­‌ها، ورق فابریک گفته می‌­شود. اما اگر به صورت رول با عرض مشخص از کارخانه خارج شود و در انبار یا بنگاه برش زده شود به این نوع ورق­‌ها برش خورده گفته می­‌شود.

ورق­‌ها با ضخامت‌­ زیر ۶ میلی‌متر نازک بار در نظر گرفته می­‌شوند، معمولا اگر از رول باز شوند دارای تاب و موج هستند اما در حالت فابریک کاملا صاف بوده و در خط برش نیز کاملا صاف و گونیا (برابر بودن قطر به قطر ورق) هستند. اما ورق‌های برش خورده ممکن است دارای تلورانس و اختلاف جزئی در اندازه دو قطر ورق مستطیلی باشند.

توجه داشته باشید که، ورق­‌های فابریک کمی گران­‌تر از ورق­‌های برش خورده رول هستند .

موارد تاثیر گذار بر قیمت در ضخامت­‌ها و برندهای مختلف چیست؟

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت ورق سیاه میزان عرضه و تقاضایی است که دوشنبه هر هفته در بازار بورس ورق و اسلب ارائه می‌شود، که بسته به افزایشی یا کاهشی بودن آن سمت و سوی تغییر قیمت را مشخص می­‌کند.

به صورت خلاصه

  • عرضه و تقاضا
  • شرایط اقتصادی و قیمت ارز
  • قیمت جهانی ورق سیاه
  • حجم واردات و صادرات
  • موجودی یک ضخامت یا برند خاص در بازار

 لینک کامل این در راهنمای خرید ورق سیاه فولاد مبارکه ، فولاد کاویان و اکسین اهواز


۱۳ مهر ۱۴۰۲


محصولات مشابه
  • صندلی دانش آموزی ودانشجویی ،نیمکت

    صندلی دانش آموزی ودانشجویی ،نیمکت

    شرکت صنعت آذربایجان(صنایع فلزی مالکی)تولیدکننده انبوه مصنوعات فلزی شامل انواع صندلی دانش آموزی و دانشجویی، نیمکت ، صندلی آزمایشگاهی(تابوره) وچهارپایه ،میزنقشه کشی ،میزکامپیوترفایبرگلاس وسایرمصنوعات فلزی کلیه محصولات خودرا بابهترین کیفیت ونازلترین قیمت به فروش می رسان.

    لوازم مصرفی آذربایجان شرقی
  • کمد رختکن دو درب روی هم فلزی

    کمد رختکن دو درب روی هم فلزی

    از کمد رختکن دو درب روی هم فلزی برای نگهداری لباس در کارخانه ها ، ادارات دولتی و بیمارستانها استفاده می شود . مشخصه کمد رختکن دو درب روی هم فلزی استفاده از ورق روغنی با ورق 5 دهم ، 7 دهم و نه دهم استفاده از لولای نواری برای اتصال درب به بدنه کمد دستگیره پلاستیکی توکار قفل سوئیچی جهت قفل کردن کمد رنگ پودری الکترو استاتیک چرمی ( رنگ اصلی رنگ بژ ) دارای لوله آویز برای قرار دادن لباس دارای حفره هایی جهت تهویه هوا دارای دو عدد جاکفشی موارد سفارشی کمد رختکن تولید با ورق روغنی با ضخامت یک میلی متر به بالا تولید با ورق گالوانیزه استفاده از رنگ های استاتیک به غیر از رنگ بژ به صورت تک رنگ و دو رنگ استفاده از رنگ مایع کوره ای ایجاد پایه تنظیم جهت شستشو زیر کمد رختکن استفاده از قفل گلنگدنی به جای قفل سوئیچی ، همچنین به جای قفل سوئیچی ساده از قفل سوئیچی کامپیوتر ی می توان استفاده نمود دارای یک سال گارانتی و دو سال خدمات پس از فروش دارای بسته بندی با روکش سلفون و مقوا و کاملا تسمه کشی شده جهت ارسال به تما م نقاط کشور جهت دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

    لوازم مصرفی تهران
  • کمد و فایل دوار چهارطبقه و پنج طبقه

    کمد و فایل دوار چهارطبقه و پنج طبقه

    فایل 5 طبقه دوار این فایل‌ها دارای طبقات مدور (گردان) می‌باشد که حجم بایگانی را در فضایی که اشغال می‌نماید (87*87*197) تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد. گنجایش فایل جهت بایگانی زونکن آویز با عطف 2.5 سانت 275 جلد که هر طبقه گنجایش 55 جلد را دارا می‌باشد. گنجایش فایل جهت بایگانی زونکن با عطف 4.5 سانت 225 جلد که هر طبقه گنجایش 45 جلد را دارا می‌باشد. گنجایش فایل جهت بایگانی زونکن با عطف 7.5 سانت 150 جلد که هر طبقه گنجایش 30 جلد را دارا می‌باشد. ابعاد فایل (87*87*197) دارای 5 طبقه که رنگ فایل‌ها الکترو استاتیک پودری چرمی می‌باشد. تلفن: 77732824-021 –77732825-021 تهران خیابان حافظ پاساژ ایرانیان طبقه 2- آدرس وب سایت: https://www.bstandis.com/فکس: 02189776331 بازدید کننده گرامی جهت دریافت کاتالوگ و خدمات ما 0912733884 را به 10008590 پیامک کنید(اعداد به لاتین وارد شود) همراه:09125350224-09127338848 – 09122343478

    لوازم مصرفی تهران
  • کمد رختکن چهار درب فلزی

    کمد رختکن چهار درب فلزی

    ز کمد رختکن چهار درب فلزی برای نگهداری لباس در کارخانه ها ، ادارات دولتی و بیمارستانها استفاده می شود . مشخصه کمد رختکن چهار درب فلزی استفاده از ورق روغنی با ورق 5 دهم ، 7 دهم و نه دهم استفاده از لولای نواری برای اتصال درب به بدنه کمد دستگیره پلاستیکی توکار قفل سوئیچی جهت قفل کردن کمد رنگ پودری الکترو استاتیک چرمی ( رنگ اصلی رنگ بژ ) دارای لوله آویز برای قرار دادن لباس دارای حفره هایی جهت تهویه هوا موارد سفارشی کمد رختکن قرار دادن جاکفشی جهت جلوگیری از ادغام لباس ها با کفش تولید با ورق روغنی با ضخامت یک میلی متر به بالا تولید با ورق گالوانیزه استفاده از رنگ های استاتیک به غیر از رنگ بژ به صورت تک رنگ و دو رنگ استفاده از رنگ مایع کوره ای ایجاد پایه تنظیم جهت شستشو زیر کمد رختکن استفاده از قفل گلنگدنی به جای قفل سوئیچی ، همچنین به جای قفل سوئیچی ساده از قفل سوئیچی کامپیوتر ی می توان استفاده نمود دارای یک سال گارانتی و دو سال خدمات پس از فروش دارای بسته بندی با روکش سلفون و مقوا و کاملا تسمه کشی شده جهت ارسال به تما م نقاط کشور جهت دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

    لوازم مصرفی تهران