رازهای پشت صحنه صنعت کاغذسازی

رازهای پشت صحنه صنعت کاغذسازی

کم کم داریم به فصل پاییز و شروع مدارس نزدیک میشیم. شور و شوق بچه ها برای شروع مدرسه، همیشه بخاطر خرید دفتر و کتاب ه. آیا تابحال با خود فکر کردید که این دفنر و کتاب دوست داشتنی چجوری تولید میشه؟؟

بریم یک نگاه کوتاهی داشته باشیم به صنعت کاغذسازی و مراحل ساخت کاغذ و مقوا:

  1. فرآیند تولید معمولا با برداشت درختان یا سایر گیاهان غنی از فیبر آغاز می شود. مواد خام برای جداسازی الیاف از ناخالصی‌هایی مانند پوست و لیگنین، تحت تراشه، خمیر و غربال‌گری قرار می‌گیرند.

  2. خمیر کاغذ می تواند از طریق فرآیندهای مکانیکی، شیمیایی یا نیمه شیمیایی رخ دهد که هر یک بر کیفیت و ویژگی های کاغذ نهایی تأثیر می گذارد.

  3. خمیرسازی شیمیایی شامل پختن تراشه های چوب در مواد شیمیایی مانند هیدروکسید سدیم و سولفید سدیم برای تجزیه لیگنین و تولید الیاف قوی مناسب برای محصولاتی مانند کاغذ چاپ است. از طرف دیگر خمیرسازی مکانیکی برای جداسازی الیاف به فرآیندهای فیزیکی متکی است و اغلب برای محصولاتی مانند کاغذ روزنامه استفاده می شود. خمیرسازی نیمه شیمیایی عناصر هر دو روش را ترکیب می کند.

  4. سپس الیاف استخراج شده تمیز، سفید شده و با آب ترکیب می شوند تا مخلوطی از خمیر کاغذ ایجاد شود. این مخلوط بیشتر برای تنظیم خواصی مانند طول فیبر، قوام و زهکشی پردازش می شود.

  5. سپس خمیر به ماشین‌های کاغذسازی وارد می‌شود، جایی که به شکل ورق‌هایی در می‌آیند، خشک می‌شوند و اغلب برای برآوردن نیازهای خاص پوشش داده می‌شوند یا پردازش می‌شوند.

                                                             
     

                                         خب! حالا که مراحل تولید کاغذو گفتیم، اما درمورد راز ها هنوز حرفی نزدیم.

اولین راز ناگفته، درباره اهمیت ضدعفونی کاغذ موقع ایجاد بار سنگین میکروبی و آلودگی در طی فرآینده تولیده. که یک بخشش برمیگرده به آلودگی ناشی از صمغ و چسبندگی اون، یک بخشیش هم بخاطر تخم حشرات در بافت چوبه. همه ی این آلودگی ها به ضدعفونی نیاز داره.

دومین راز ناگفته، درباره اهمیت سفید کردن کاغذ یا بلیچینگ خمیر کاغذه که یک کاغذ سفید و باکیفیت بهمون بده.

                     بریم ببینیم شرکت آرال شیمی در این باره چه نقشی داره؟؟؟

دیدیم که یکی از مهم ترین مراحل تولید کاغذ، سفیدسازی یا بلیچینگ کاغذه. محصول سرفوسیب آرال شیمی نه تنها این فرآیند سفیدکنندگی رو به نحو عالی انجام میده بلکه بخاطر مواد تشکیل دهنده ش که شامل پراستیک اسید و پراکسید هیدروژنه، میتونه ضدعفونی خمیر و کاغذ رو به بهترین شکل انجام بده.

حالا که با ناگفته ها آشنا شدید، میتونید اطلاعات تکمیلی را از این مقاله دریافت کنید.


 


۳۱ مرداد ۱۴۰۲


محصولات مشابه
  • کنترل دمای انبار بهمراه هشدار

    کنترل دمای انبار بهمراه هشدار

    انبارهای نگهداری مواد غذایی - لبنی - بهداشتی -پزشکی - کاغذ -پوشاک - لاستیک و ........ همگی باید در محدوده مشخصی از دما و رطوبت باشند تا در مدت نگهداری در انبار کیفیت آنها دستخوش تغییرات نگردد. به منظور نگهداری این مواد در انبارهای مسقف عموما از سیستمهای سرمایش و گرمایش برای نگهداری دما در محدوده مجاز کالا استفاده میشود اما گاهی اوقات عدم کارکرد درست سیستمهای حرارتی و برودتی و یا خرابی آنها سبب خارج شدن دما و یا رطوبت از محدوده استاندارد خواهد شد . در صورتی که وضعیت انبار به همین صورت باقی بماند در مورد کالاهایی که مصرف غذایی دارند شاید تاخیر بالاتر از 1 روز موجب فساد آنها شود و در مورد انبارهایی که کالاهای بهداشتی ذخیره میکنند هم حساسیت موضوع به همین منوال است اما وجود چنین مشکلاتی نباید سبب فساد زود هنگام کالاها و یا کاهش کیفیت آنها گردد راه حل چیست ؟ راه حل استفاده از سیستمهای هشداری است که میتواند در هر لحظه میزان دما و رطوبت انبار را محک زده و در صورت تجاوز از رنج قابل قبول هشدار را به کارفرما و نگهدار سیستم بدهد هشدارها در ایم سیستمها میتواند به صورتهای 1-هشدار به صورت آژیر 2-هشدار به صورت فلاشر نوری 3-هشدار به صورت اس ام اس 4-هشدار به صورت پیام صوتی روشهای فوق هر کدام میتواند به تنهایی و با هم کارفرما را از وجود یک هشدار باخبر نماید تا راه چاره ای اندیشیده شود

    صنایع سلولزی تهران
  • دستمال اقتصادی 10 عددی کژین

    دستمال اقتصادی 10 عددی کژین

    دستمال کاغذی کژین تهیه شده از تیشو سفید وارداتی کاملاً سفید -بدون پرز و بدون بو دارای نشان استاندارد سازمان استاندارد ایران و گواهی ایزو جهانی و سازمان غذا و دارو برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده ی تمامی محصولات و همچنین ثبت سفارشات خود میتوانید به وبسایت ما به آدرس http://www.avisaplast.ir مراجعه فرمایید و یا با شماره های مندرج دربخش اطلاعات تماس حاصل فرمایید تولیدکننده تمامی محصولات سلولزی /تولید انواع دستمال های کاغذی و انواع محصولات پلیمری و ظرفهای یکبار مصرف از جمله انواع ظروف کاغذی ، سفره های یکبار مصرف ، کیسه های زباله و و فریزر با بالاترین کیفیت و قیمت معقول

    صنایع سلولزی تهران
  • کارتن خرما و جعبه خرما

    کارتن خرما و جعبه خرما

    خرما یکی از مهمترین محصولات کشاورزی استراتژیک و صادراتی ایران محسوب می شود. با توجه به کیفیت خرمای تولید شده در برخی نقاط ایران، کشورهای بسیاری خواستار خریداری آن می باشند.نکته اینجاست که برای ارائه این محصول به بازارهای داخلی و خارجی می بایست از بسته های مناسب و شیک با چاپ برند مخصوص به صورتی که در فروشگاه ها نظر مشتری را به خود جلب کند استفاده کرد. جعبه خرما فروشگاهی به عنوان یکی از انواع بسته بندی خرما در وزن‌های مختلف از 200 گرم تا یک کیلویی ساخته می شوند و در نوع فله ای کارتن های 2 کیلویی، 5 و 10 کیلوگرمی تولید می شوند. کارتن های بسته بندی مادر خرما به صورت سردخانه ای و مقاوم برای قرار دادن جعبه خرما سایز کوچک در تعداد 12 یا 24 و یا 32 تایی و بیشتر قابل تولید می باشند. جعبه خرما سفارشی لوکس از جمله انواع جعبه های بسته بندی هستند که کاملاٌ براساس خواست و نیاز محصول مشتریان تولید می شود. صنایع بسته بندی و کارتن سازی جهان تجارت البرز تولید کننده انواع کارتن خرما و جعبه خرما برای شما مشتریان گرامی میباشد

    صنایع سلولزی تهران
  • کیسه های فریزر آویس

    کیسه های فریزر آویس

    کیسه های فریزر آویس تولید شده از مواد کاملا نو و بهداشتی ضخیم و کاملا شفاف کیسه های فریزر آویس در بسته بندی های 300 گرمی 500 گرمی و 1000 گرمی رولی کیسه های فریزر آویس در بسته بندی های جعبه ای 200 برگ 400 برگ و 500 برگ شرکت آویسا پلاست سبز یکتا تولید کننده محصولات سلولزی با برند کژین و محصولات پلیمری با برند آویس برای اطلاع از قیمتها و سایر محصولات شرکت آویسا پلاست سبز یکتا به سایت این شرکت با نشانی www.avisaplast.ir مراجعه نمایید همچنین امکان خرید انلاین نیز در سایت شرکت مهیا گردیده است

    صنایع سلولزی تهران