چرا سنگ طبیعی برای صفحه کابینت بهتر است؟

به طور کلی سنگ در زندگی همه مردم کاربردهای بسیاری دارد. امروزه از سنگ در فضای آشپزخانه استفاده های فراوانی میشود. از جمله آن میتوان به کانتر ( صفحه کابینت ) سنگی در آشپزخانه اشاره کرد.
کانترهای سنگی 2 دسته میشوند: سنگ طبیعی وسنگ مصنوعی 
سنگ طبیعی مزایای زیادی دارد. از جمله آن : زیبایی ذاتی - با دوام بودن - سازگاربا محیط زیست - صرفه جویی در هزینه - بسیار مقاوم در برابر گرمای بیش از حد ،در برابر ضربه و خش ، پوسیدگی ، کپک زدن و رطوبت. 
انواع سنگ طبیعی برای کانتر داریم ازجمله ، گرانیت - مرمر-مرمریت و کوارتزیت
سنگ مرمر در درجه اول به دلیل شهرت در زیبایی و نقش و نگارهای خود به عنوان یکی ازظریف ترین سنگ های طبیعی است.این سنگ برخلاف گرانیت حساس است.یعنی در معرض خراش و برش است اما مقاومت زیادی در برابر حرارت دارد. پس با آبندی کردن این سنگ میتوان از آن برای کانتر استفاده کرد. از جمله سنگ های مرمر میتوان به مرمر صورتی ، مرمر آبی ، مرمر بلک اونیکس و مرمر پرتقالی اشاره کرد. مرمر پرتقالی یکی از بهترین انواع مرمر برای انتخاب سنگ کانتر میباشد.
برخلاف سنگ های طبیعی ، سنگ های مصنوعی معایب زیادی دارند.در عموم اعتقاد بر این است که سنگ مصنوعی قیمت مناسب تری تا طبیعی دارد ولی حقیقت این است که با توجه به نرخ تورم قیمت سنگ مصنوعی بیشتر است. علاوه بر آن در ترکیبات سنگ های مصنوعی درصد زیادی مواد شیمیایی وجود دارد.هنگامی که در معرض حرارت قرار میگیرد ممکن است معایبی برای بدن داشته باشد و با محیط زیست سازگاری نداشته باشد.
سنگ های کانتر مصنوعی به سه دسته تقسیم می شوند. کورین ، کوارتز و مارمونایت که هرکدام از این سنگ های مصنوعی  ویژگی خاص خود را دارند ولی پیشنهاد ما به شما استفاده از سنگ طبیعی میباشد. چراکه در ابتدای همین مقاله به مزایای استفاده از آن پرداخیتم.
۱۰ دی ۱۴۰۱


محصولات مشابه
  • بلوک إسمنتی ثقیل

    بلوک إسمنتی ثقیل

    بلوک إسمنتی ثقیل بأبعاد 20 * 20 * 40 ، وهو مصنوع من الرمل والأسمنت ویزن ما بین 12 و 15 کجم ، کل منها خاص ببلوک واحد

    مصالح ساختمانی تهران
  • آب بندی و ایزولاسیون چاله آسانسور

    با توجه به وجود رطوبت و آب های زیر سطحی در ترازهای پائین خاک و نفوذ این رطوبت از خاک به درون بتن و مصالح ساختمان و پی ساختمان و عدم کارائی روش های سنتی و قدیمی مثل ایزوگام در جلوگیری از ورود رطوبت به سازه مخصوصا چاله آسانسور یکی از موفق ترین فعالیت شرکت آکوارزین ارائه محصولات نانو تکنولوژی و خدمات فنی و مهندسی برای رفع مشکل آب بندی چاله آسانسور ها و دیواره های بتنی طبقات منفی می باشد. این محصولات با توجه به نفوذ روی سازه و ماندگاری بالاو جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب منفی به بیرون سطح محیط، درون چاله آسانسور را کامل خشک با مدت عمر بالا نگه می دارد. *ویژگی های محصولات آب بندی چاله آسانسور: -جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب به صورت 100% -اعزام کارشناسان و تیم اجرایی مجرب جهت مشاوره -ماندگاری بالا و عمر طولانی -نفوذ در سازه در چند عمق -بدون نیاز به تخریب و عملیات بنائی -گارانتی معتبر شرکتی توسط تیم اجرائی -کشسانی و انعطاف پذیری در صورت تکان های سازه ای -ضد خزه و جلبک و آنتی باکتریال

    مصالح ساختمانی تهران
  • فروش ویژه سرامیک های 60*30

    فروش ویژه سرامیک های 60*30

    نازلترین قیمت سرامیک درجه یک سایز 60*30 فروش کاشی و سرامیک با طرح های متنوع و کیفیتی بی نظیر پخش و فروش ویژه سرامیک بصورت جزئی و کلی در کشور پخش باقرزاده آماده همکاری با پیمانکاران و انبوه سازان محترم می باشد. فروش کاشی و سرامیک مرغوب ، کاملا مقاوم و ماندگار با تنوع طرح های بالا بصورت کلی و جزئی مناسبترین قیمت سرامیک را از ما بخواهید. فروش محصولات به صورت آنلاین و حضوری مشاورین ما می توانند شما را به بهترین نحو ممکن برای انجام خریدی با کیفیت و ارزان راهنمایی کنند. *** تیم طراحی و اجرا - مشارکت در ساخت - تهاتر @@ برای دریافت کد تخفیف عدد 1 را به شماره 09309135303 ارسال کنید.

    مصالح ساختمانی البرز
  • درزگیر، آب بند و عایق ضد اسید کاشی سرامیک

    درزگیر، آب بند و عایق ضد اسید کاشی سرامیک

    معرفی محصول و کاربرد: این محصول دارای ظاهری شیری رنگ می باشد که بعد از خشک شدن بی رنگ شده و حالت لاستیکی انعطاف پذیر به خود میگیرد که ١٠٠ درصد ضد آب می باشد و در برابر عوامل جوی و محیطی از مقاومت بالایی برخوردار می باشد. از این محصول در آب بندی سرویس های قدیمی بدون نیاز به تخریب،آب بندی سرویس های درحال ساخت بدون نیاز به مواد نفتی(قیرگونی)،آب بندی استخرهای تعمیری، آب بندی و محافظت از نمای ساختمان و اب بندی و درز گیری سرویس های بهداشتی استفاده می شود.هم چنین با ترکیب با بتن باعث افزایش چسبندگی و اب بندی آن می شود. ** هشدار: در زمان اجرا حتما باید زیرکار خشک و تمیز باشد مزایا: * صد درصد ضد آب - مقاوم در برابر شوینده ها - اجرای اسان وسریع * ضد اشعه های خورشیدی - بهره گیری از تکنولوژی نانو - ضد خزه و جلبک * مقاومت بسیار بالا در برابر شوینده های اسیدی

    مصالح ساختمانی تهران