خرید ظروف یکبار مصرف گیاهی

امروزه صنعت کافه داری و رستوران داری در سطح کشور توسعه چشمگیری داشته است. با توجه به رشد این صنعت و سهولت ارتباطات و افزایش دلیوری ها، خرید ظروف یکبار مصرف گیاهی و کلاً انواع ظروف یکبار مصرف نیز رشد زیادی داشته است. حال می خواهیم بررسی بکنیم که کدام یک از ظروف یکبار مصرف را باید خریداری کنیم؟ ظروف یکبار مصرف پلاستیکی یا ظروف یکبار مصرف گیاهی؟

ظروف یکبار مصرف پلاستیکی 

پلاستیک ساخته شده از سوخت های فسیلی از طریق فرآیند تولید در انواع و اقسام ظروف با وزن سبک، خواص مکانیکی خوب، انعطاف پذیری چندگانه، هزینه کم و مقاومت در برابر خوردگی، راحتی زیادی را برای زندگی ما به ارمغان آورده است. محصولات پلاستیکی به طور گسترده در زمینه های مختلف مانند صنعت بسته بندی، صنایع غذایی، الکترونیک، ساخت و ساز و بسیاری از صنایع دیگرمورد استفاده قرار گرفتند. از این میان حدود ۱۶ میلیارد لیوان یکبار مصرف هر سال مصرف می شود و نیم میلیارد نی پلاستیکی در هر روز در سراسر جهان دور ریخته می شود.

 

تجزیه پلاستیک 

با این حال، ۴۵۰ سال یا حتی بیشتر طول می کشد تا برخی از پلاستیک ها تجزیه شوند. به ویژه پلاستیک های یک بار مصرف مانند کیسه های پلاستیکی، ظرف غذا نهار و لیوان های یکبار مصرف، که ۴۰ درصد از کل تولید پلاستیک را تشکیل می دهند و «آلودگی سفید» را ایجاد می کنند. این در حالی است که سالانه حدود ۸ میلیون تن زباله پلاستیکی به اقیانوس ها ریخته می شود که آسیب قابل توجهی به زندگی دریایی وارد کرده است. درمان فعلی «آلودگی سفید» شامل دفن زباله، سوزاندن و بازیافت است که در این میان، درمان دفن زباله رویکرد اولیه برای رسیدگی به پلاستیک‌های یک‌بار مصرف است. با این حال، تخریب طبیعی پلاستیک دشوار است. که این امر باعث آلودگی آب و محدودیت توسعه کشاورزی می شود.

برای سوزاندن پلاستیک، مواد سمی تولید شده مانند فلوئور، کلر و کاربیدها می توانند لایه ازن را تخریب کرده و به سلامت انسان آسیب برسانند. بازیافت زباله های پلاستیکی بهترین راه حل تا کنون برای کاهش “آلودگی سفید”شناخته شده است. اما این عمل یک درمان پیچیده و بسیار پر هزینه است به همین دلیل مانع بزرگی برای بازیافت زباله های پلاستیکی است. در واقع، حدود ۱۴ درصد از ۷۸ میلیون تن بسته بندی پلاستیکی تولید شده در سال ۲۰۱۹ بازیافت شده است و تنها ۲ درصد از پلاستیک های بازیافتی برای کاربردهای مشابه یا با کیفیت مطلوب بازیافت شده‌اند. بنابراین، توسعه جایگزین‌های سازگار با محیط‌زیست و زیست تخریب‌پذیر برای پلاستیک‌های کنونی نشان‌دهنده نیاز نوظهور برای آینده‌ای پایدار است.

تحقیقات برای تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی چه نتیجه‌ای داد؟

کاهش وابستگی به پلاستیک و فرآورده های نفتی یک توجیه برای مطالعه زیست توده در کاربردهای کامپوزیت پلیمری شد. علاوه بر این، استفاده از زیست توده مانند کناف، نخل شکر، سنبل آبی، زنجبیل و باگاس نیشکر برای تقویت کامپوزیت‌ها می تواند تا حدی به تجزیه زباله ها کمک کند. این امر به نوبه خود باعث کاهش مشکلات زیست محیطی مربوط به پسماند ها میشود. استفاده گسترده از بیوپلاستیک ها و پلیمرهای زیست تجزیه پذیر به جای پلاستیک های معمول به کاهش وزن زباله کمک می کند. بنابراین، مواد زیست تخریب پذیر در چرخه طبیعی “از طبیعت تا طبیعت” وارد می شوند و نقش مهمی برای پایداری محیطی خواهند داشت. کامپوزیتهای بر پایه پلیمرهای طبیعی به لحاظ زیست تجزیه پذیری و انعطاف پذیری در طراحی پایداری مزایای قابل توجهی نسبت به کامپوزیت های بر پایه نفتی که با الیاف مصنوعی تقویت شده‌اند دارد.

مواد زیست تجزیه پذیر به طور گسترده به عنوان یک ماتریس، عامل مهم در مخلوط شدن یا تقویت کننده بودن در بسیاری از کاربردها دارند. در توسعه روش‌ها و مواد نوآورانه، کامپوزیت‌ها به دلیل ویژگی‌های عالی مانند سهولت ساخت، خواص مکانیکی بالاتر، پایداری حرارتی بالا و بسیاری موارد دیگر مزایای مهمی را ارائه می‌کنند. در کنار خواص نشاسته، خواص نرم کننده نیز نقش مهمی در مورفولوژی و خواص پلیمرهای حاصل دارد. راندمان پلیمر توسط نرم کننده هایی که برای بهبود خواص مکانیکی، حرارتی و الکتریکی اضافه می شود به شدت بالا میرود.

ظروف یکبار مصرف گیاهی

ظروف یکبار مصرف گیاهی شامل انواع ظروف غذا مانند کاسه، بشقاب، لیوان، ظروف تک پرسی و سینی های غذا هستند که می توانند ظرف چند ماه پس از دور ریختن در طبیعت به خودی خود تجزیه شوند. مشاهده شده است که پسماندهای بسته‌بندی بخش قابل توجهی از زباله های جامد شهری را شامل می شود. این پسماندها نگرانی های زیست محیطی فزاینده ای را ایجاد کرده اند.

از آنجا که بسته بندی از مواد غذایی محافظت می کند و باعث ماندگاری بیشتر آنها میشود، این مقوله نقش مهمی را در صنعت غذا ایفا کرده است. اما به دلیل معضلی که بسته بندی های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی برای محیط زیست به وجود آورده‌اند، دانشمندان توانسته اند که بسته بندی و ظروفی را که از مواد پایدار و تجزیه پذیر تشکیل شده اند را وارد بازار کند. یکی از مواد تجزیه پذیر که در ساخت ظروف گیاهی مورد استفاده فراوان قرار گرفته است، نشاسته ذرت است. بدین ترتیب ظروف گیاهی که بر پایه نشاسته ذرت ساخته شده‌اند، می‌توانند در طبیعت بعد از چند ماه خود به خود تجزیه شده و آسیب به محیط زیست  نرسانند.

مزایای خرید ظروف یکبار مصرف گیاهی

همانطور که همه ما میدانیم محصولات پلاستیکی یکبار مصرف ارزان به طور گسترده توسط کیترینگ های پذیرایی و رستوران‌ها مورد استفاده قرار می گیرند. عمدتاً به این دلیل که فکر میشود که ظروف یکبار مصرف پلاستیکی هزینه کمتری دارند و خرید آنها از همتایان سازگار با محیط زیست راحت تر است. هدف ما تغییر این باور است! و وقتی در نظر بگیرید که بیشتر ۸ میلیارد تن پلاستیکی که تا به حال تولید شده هنوز به شکلی وجود دارد، همه ما می دانیم که باید کاری برای این معضل باید انجام داد.

ظروف یکبار مصرف گیاهی که سازگار با محیط زیست هستند، از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند. تنوع این محصولات گیاهی موجود در بازار همانند همان محصولات پلاستیکی است. ظروف یکبار مصرف گیاهی مانند ظروف یکبار مصرف پلاستیکی بادوام هستند با این تفاوت که پسماندها در محیط زیست قابل تجزیه است. استفاده از آنها راحت بوده و تاثیر منفی بر طبیعت و سلامت مصرف کننده نمی گذارند. به طور خلاصه برخی از مزایای استفاده ازبشقاب‌ها، سینی ها، کاسه‌ها، قاشق‌ها و چنگال های گیاهی که باعث می شود از آنها استفاده کنید به شرح زیر است:

۱- از منابع طبیعی و کاملاً تجدیدپذیر مانند نشاسته ذرت تهیه شده اند.

۲- قابل تجزیه در محیط زیست ( زیست تخریب پذیر) هستند.

۳- باعث کاهش آلودگی اقیانوس ها و خاک و آب ها می شوند.

۴- استفاده و جایگزینی آنهابه جای ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، باعث کاهش حجم زباله های پلاستیکی در مراکز دفن زباله می شوند.

۵- هنگام استفاده از آنها، هیچگونه سمی وارد غذا نخواهد شد.

۶- پس از اتمام برگزاری جشن و صرف غذا، نیاز به شستشوی ظروف نخواهید داشت.

۷- ظروف گیاهی به سلامت کودکان هیچگونه آسیبی نمی رساند.

۸- ظروف گیاهی از ظروف کاغذی مستحکم تر هستند.

۹- ظروف گیاهی ارائه شده در این سایت تا ۳ بار قابل استفاده مجدد می باشند.

۱۰- این محصولات گیاهی قابل استفاده در مایکروویو و فریزر می باشند.

تصور مصرف کننده از ظروف یکبار مصرف گیاهی 

نگرانی مصرف کنندگان در مورد محیط زیست در سال‌های اخیر افزایش یافته است. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان ارزش بیشتری برای ویژگی‌های پس از استفاده از محصولات مانند زیست تخریب پذیری، قابلیت بازیافت و کمپوست‌پذیری قائل می‌شوند. زیرا آنها هر روز بیشتر از دیروز در مورد مسائل پایداری اطلاعات کسب می‌کنند. اخیراً دانشمندان کشف کردند که پلاستیک‌های رها شده در اقیانوس‌ها از سایر چالش‌های زیست محیطی موجود در جهان از اهمیت بیشتری برخوردار است. همچنین مصرف کنندگان تمایل بیشتری برای کاهش استفاده از پلاستیک‌های غیر ضروری نشان دادند.

مصرف کنندگان همچنین ممکن است در مورد اثرات زیست محیطی نحوه تولید ظروف یکبار مصرف و منبع ذرت و سلولز  نگران باشند. به عنوان مثال، اکنون ظروف یکبار مصرف از محصولات جانبی کشاورزی مانند سلولز باگاس از نیشکر یا سلولز کاه گندم حاصل از تولید دانه گندم و نشاسته ذرت قالب گیری و تولید می شود. در موارد دیگر، سلولز از گیاهان سریع رشد مانند بامبو که برای تولید محصولات فیبر زیستی جایگزین مانند ظروف یکبار مصرف رشد می کنند، به دست می آید. وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) محصولات گیاهی را اینگونه تعریف می کند:

«… مشتق شده از گیاهان و سایر مواد کشاورزی، دریایی و جنگلی که تجدید پذیر باشند. این محصولات جایگزینی برای محصولات متعارف مشتق شده از نفت است. آنها شامل طیف متنوعی از محصولات مانند روان کننده ها، مواد شوینده، جوهر، کود و بیوپلاستیک‌ها میباشند…»

رفتار مصرف کننده برای خرید ظروف گیاهی

در این راستا، تمایل و تصمیم مصرف کننده برای خرید و استفاده از ظروف گیاهی نقش بسیار مهمی در موفقیت در صنعت بسته بندی مواد غذایی دارند. این تصمیم به بسیاری از ویژگی‌های مبادله‌ای مانند طراحی، رنگ و شکل بستگی دارد. به عنوان مثال، رنگ بر طعم برخی از محصولات تأثیر می گذارد. موانع مختلفی برای نخریدن یک محصول پایدار وجود دارد. مثلا فرآیند بالاتر، درک کیفیت پایین تر و مشکلات در دسترسی به محصول.

یکی از عوامل اصلی رشد بازار غیرتوسعه ای، عدم شناخت صحیح از ظروف گیاهی است. مصرف کنندگان این بسته بندی‌های پایدار را از طریق آرم ها، برچسب‌ها و غیره شناسایی می کنند. بسیاری از مردم در مورد ظرف گیاهی اطلاعاتی ندارند و آن را یک ترفند بازاریابی می دانند. بر اساس برخی مطالعات، ویژگی هایی مانند قیمت و کیفیت محصول مهمتر از بسته بندی سبز بودند. برخی از مطالعات نشان داد که مصرف کنندگان فقط مایل به پرداخت قیمت اضافه کمی نسبت به ظروف معمول پلاستیکی دارند.

برای بهبود بازار ظروف گیاهی می‌توان چندین ایده را در نظر گرفت. از جمله این که بسته‌بندی باید دارای گواهینامه‌های معتبر باشد تا اعتماد مصرف‌کنندگان را قلب کند. همچنین ظروف باید پروانه بهداشتی ساخت را از سازمان غذا و دارو به ایران دریافت کنند.

 

چرا باید خرید ظروف یکبار مصرف گیاهی را انجام دهیم؟

محصولات یکبار مصرف گیاهی به انرژی کمتری برای تولید نیاز دارند و از این رو، بالاترین بهره برداری از انرژی تولید شده اند. آنها از مواد طبیعی تجدید پذیر مانند ذرت، نیشکر و غیره ساخته شده اند، بنابراین، آنها دوباره دوستدار زمین و دوستدار محیط زیست هستند. زیرا با مصرف کمتر انرژی، مواد اولیه و سایر منابع کلیدی تولید می شوند. علاوه بر این، این محصولات دوستدار محیط زیست در مقایسه با ظروف ارزان قیمت پلاستیکی، فومی و کاغذی، مقرون به صرفه هستند.

در صورتی که تا به حال ظروف دوستدار محیط زیست گیاهی را خریداری نکرده اید، وقت آن است که آنها را خریداری کرده و برای استفاده منظم در آشپزخانه خود به صورت عمده آنها را خریداری کنید. اگر می‌خواهید که آنها را با قیمت مقرون به صرفه بخرید، آنها را از اکو کلیکی که این ظروف را به صورت مستقیم از درب کارخانه به زیست در تهران و با حمل رایگان پست به درب منزل و یا محل کار شما می رساند، خریداری کنید. “ظروف گیاهی به زیست” یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف گیاهی است تنها کارخانه‌ای است که در تهران واقع شده است. ظروف گیاهی ارائه شده در این سایت  همچنین به کشورهای همسایه و اروپا نیز صادر شده است و کلیه استانداردهای ملی و بین المللی را دارند.

چرا خرید اینترنتی ظروف یکبار مصرف گیاهی را از اکو کلیکی انجام دهیم؟  

   ۱- قیمت پایین تر

قیمت یکی از قوی‌ترین عواملی است که بر تصمیم مصرف‌کننده برای خرید تأثیر می‌گذارد. هنگام خرید آنلاین، ۷۰ درصد از مصرف‌کنندگان محصولات ارزان‌تری را خریداری می‌کنند. منطقی است که خریداران به دنبال جستجوی آنلاین برای یافتن مقرون به صرفه ترین گزینه ها هستند. بنابراین فروشگاه اینترنتی که بتواند پایین ترین قیمت را در بازار عرضه کند ، می‌تواند مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب کند. ما نیز برای عرضه ظروف گیاهی بدون واسطه این ظروف را در فروشگاه اینترنتی خود با پایین ترین قیمت موجود در بازار به فروش خواهیم رساند.

   ۲- راحتی

در سال ۲۰۲۱، راحتی همچنان استاندارد طلایی است. طبق آمار ، ۳۷ درصد از مصرف کنندگان می گویند که هزینه های آنلاین آنها در سه ماه آخر سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. این در حالی است که حتی هزینه های کلی نیز کاهش یافته است. مصرف کنندگان کماکان سهولت خرید آنلاین را ترجیح می دهند. در عرض چند دقیقه می توانید محصولی را سفارش دهید، پرداخت را تایید کنید و و پس از ارسال آن توسط فروشنده بدون اینکه از خانه تکان بخورید، محصول را دریافت کنید. ما برای راحتی مصرف کنندگان و مشتریان ظروف یکبار مصرف گیاهی، پلتفرمی را طراحی کردیم  که شما به راحتی به درگاه بانک وصل شده و خرید خود را انجام دهید.

   ۳- ایمنی (اجتناب از رفتن به فروشگاه های عمومی)

علیرغم کاهش موارد ابتلا به کرونا و گام‌هایی در عرضه واکسن، مصرف‌کنندگان تمایل بیشتری به خرید آنلاین دارند تا با اجتناب از رفتن به فروشگاه‌های فیزیکی، احتمال مواجهه آنها را با این بیماری به حداقل برساند. ۶۰ درصد از مصرف‌کنندگان در حال حاضر نسبت به قبل از همه‌گیری کرونا قدردانی بیشتری از فروشگاههای چون آمازون دارند. تحقیقاتی که در آمریکا انجام شده است، ۶۰ درصد از مصرف کنندگان نیز می گویند که بیشتر از قبل از همه گیری در آمازون خرید می کنند. ما نیز در ایران، فروشگاه اینترنتی اکو کلیکی را راه‌اندازی کردیم تا از این طریق مشتریان به راحتی به ظروف گیاهی دسترسی پیدا کند.

   ۴- مقایسه قیمت

تقریباً از هر ۴ مصرف‌کننده، ۳ نفر نسبت به محل خرج کردن پول خود (آفلاین و آنلاین) آگاه تر هستند. آن‌ها می‌توانند با ارزیابی محصولات انتخاب صحیح تری داشته باشند و نیز قیمت مناسب تر را به راحتی پیدا کند. ما در اکو کلیکی به بررسی دقیق بازار پرداختیم و دقیقاً می دانیم که محصولات ارائه شده در این سایت چه قیمتی  دارند. بنابراین شما میتوانید به راحتی با مقایسه قیمت های ارائه شده در این سایت با سایر سایت های دیگر ، محصول مورد نظر خود را از ما خریداری کنید.

   ۵- گزینه های بیشتر محصول

مصرف کنندگان می خواهند به راحتی محصولات را بر اساس قیمت، بررسی ها و ویژگی ها مقایسه کنند و در فرآیند انتخاب محصول دقت بیشتری پیدا کرده اند. تقریباً برای همه نوع محصولی، مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند برای تنوع بیشتر خرید آنلاین کنند. در این وب سایت شما می توانید هنگامی که روی هر محصول ارائه شده در صفحه فروشگاه کلیک کردید، مشخصات محصول مورد نظر را در قسمت اطلاعات بیشتر مشاهده کنید. در این قسمت تمام اطلاعات لازم درباره محصول است حجم، شکل وزن تقریبی محصول نوع بسته بندی و غیره را خواهید یافت. ما سعی کرده ایم که هیچ سوالی را بی پاسخ نگذاریم.

 با بررسی گزینه های محصول مورد نظر، خریداران می توانند برند های موجود در بازار را بشناسند و سریعتر با آنها ارتباط برقرار کنند. حتی با بودجه‌های محدودتر، مصرف‌کنندگان نمی‌خواهند جزییات را قربانی قیمت کند. صرف نظر از کاهش هزینه‌ها و تمامی موارد ذکر شده در بالا، خرید آنلاین ظروف یکبار مصرف گیاهی از راه‌های متعددی سودمند است که هم فروشندگان و هم خریداران از این بابت راضی هستند.


۰۹ مهر ۱۴۰۱
اکو کلیکی


محصولات مشابه
  • دستگاه تولید چیپس پیچ فرچیپس

    دستگاه تولید چیپس پیچ فرچیپس دستگاه تولید چیپس پیچ فرچیپس دستگاه تولید چیپس پیچ فرچیپس فروش با قیمت عمده دستگاه تولید چیپس پیچ نو و دست دوم چیپس پیچ فرچیپس دستگاهها بسیار ارزان قیمت و پشتیبانی دایمی به همراه طعم دهنده و سیخ چوبی و سرخ کن ارایه می‌گردد. هر قسمتی رو که بخواهید اضافه یا کم میکنیم. یعنی فروش دستگاه تک و سرخ کن تک رو هم داریم دستگاه نو و دست دوم موجود است. این دستگاهها خراب نمیشن . اگر یک درصد خراب شد رایگان تعمیر میشه و هزینه رفت وآمد فقط با شماست بسیار مناسب برای افرادی که میخواهند کاسبی پرسود راه بندازند و یا کنار رستوران و کافی شاپ بفروشند 09127909551

    رستوران و فست فود تهران
  • سیخ چوبی

    سیخ چوبی

    فروش عمده سیخ چوبی ۳ سایز جور تعداد در هربسته ۸۳ عدد تعداد در هر کارتن ۲۰۰ بسته نوع جنس فقط بامبو وارداتی

    رستوران و فست فود تهران
  • کافه رستوران آنا

    کافه رستوران آنا

    کافه سنتی آنا ، یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین کافه رستوران هایی است که در شهر سرعین واقع شده است . کافه سنتی آنا با فضایی سنتی و رو باز ، همه روزه آماده پذیرایی از میهمانان عزیز می باشد. منوی کافه رستوران سنتی آنا ، شامل انواع غذاهای سنتی ایرانی ، غذاهای بین‌المللی و غذاهای دریایی می باشد و هر یک از آیتم‌های منو با مواد غذایی اولیه سالم و تازه ، با فرآیندی کاملا بهداشتی تهیه شده و به میهمانان تحویل داده می‌شود . کافه سنتی آنا شامل فضایی شاد و مفرح با انواع درختان و گیاهان طبیعی است. کافه سنتی آنا در سرعین قرار دارد که می توانید در آن غذاهای سنتی ، نان داغ وکباب داغ ، تخم مرغ و سیب زمینی تنوری ، دل ، جگر ، جوجه ، کوبیده ، چنجه ، آش دوغ محلی و... را میل کنید. کافه سنتی آنا ، بهترین تولیدکننده عسل طبیعی سبلان می باشد . همچنین دارای غرفه های فروش محصولاتی همچون عسل طبیعی گون ، آویشن ، چهل گیاه ، لبنیات ، انواع گیاهان دارویی ، انواع غذاها و آش دوغ محلی ، فطیر تنوری ، رب محلی ، روغن زرد محلی ، روغن گوسفندی و پنیر گوسفندی با بهترین کیفیت می باشد . اجاره ویلا ، آپارتمان ، ویلا دربستی ، هتل امکان ارسال رایگان محصولات به سراسر کشور کافه سنتی آنا با کادری حرفه ای و مشتری مدار محیطی امن و آرامش بخش با غذاهای عالی و کادر مجرب نشانی : سرعین - منطقه گردشگری ویلا دره – نبش خیابان اصلی با مدیریت : اژدری وکریمی

    رستوران و فست فود اردبیل
  • طعم دهنده پودری پیاز جعفری

    طعم دهنده پودری پیاز جعفری

    شرکت دانش بنیان فریر انواع طعم دهنده های پودری را برای صنعت خشکبار و آجیل اسنک تولید نموده است فریر انتخاب همیشگی با بهره گیری از مشاوره تخصصی فعالان صنعت غذا در میزان و نحوه مصرف

    رستوران و فست فود آذربایجان شرقی