پدیده‌ای نو و بدیع جهت برطرف کردن همزمان چندین عارضه دهانی و دندان

حساس شدن دندان ها  و راه های کاهش حساسیت دندان

با توجه به ساختمان دندان ها ٬ لثه در قسمت ریشه دندان  و مینای دندان در بالا ( قسمت تاج دندان )  به خوبی از نفوذ تحریکات به بافت زنده دندان یعنی عاج دندان جلوگیری می نمایند. در زیر مینای دندان عاج دندان از مجاری لانه زنبوری شکلی تشکیل شده که مایع داخل آنها مستقیما با مغز و عصب دندان در ارتباط است.
با رسوب کلسیم توسط بزاق دهان٬ بر روی مینای دندان ها به طور طبیعی این مجاری بسته می مانند اما زمانی که لثه ها و محافظ ریشه دندان ( سمان ) یا مینای دندان ها آسیب ببینند انتهای این مجاری باز شده و کمترین تغییرات دمایی موجب جابجایی و حرکت سریع مایع درون آنها شده٬ این تحریک موجب تیر کشیدن دندان می شود. از این رو فرد پس از نوشیدن مایعات سرد یا جریان یافتن هوای سرد بر روی دندان ها حساسیت شدیدی در آنها احساس می نماید که حس پدیدار شده و حتی می تواند ادامه مسواک زدن را نیز دچار مشکل می نماید.

 

عوامل موثر در آسیب رسیدن به لثه و مینای دندان

- مصرف زیاد غذاهای اسیدی ( مواد بسیار ترش )
- مسواک زدن غیر اصولی و شدید بخصوص مسواک زدن با مسواک های زبر
- استفاده بیش ازحد و طولانی مدت از خمیردندان هایی که به منظور سفید کردن ٬ از بین بردن جرم دندان یا برای مصرف افراد سیگاری در داروخانه ها به فروش می رسند
- دندان قروچه ٬ شکستگی یا ایجاد ترک بر روی دندان ها و نیز کنده شدن موادی که دندان با آن پرشده

بسیاری از افراد بر حسب عادت و یا فقط بر اساس نوع برند یا قیمت آن خمیر دندان و مسواکی را برای شستشوی دندانهای خود انتخاب میکنند. این روش انتخاب نتیجهی دقیقی نخواهد داشت و احتمالا باعث میشود تا رضایت افراد حاصل نشود. از این رو باید برای انتخاب محصول مورد نیاز خود، به شرایط دندانهایتان توجه کنید. اینکه دندانهایی حساس دارید بهتر است از خمیر دندان ضد حساسیت استفاده کنید، اگر دندانهایی با لکهای قهوهای دارید، بهتر است خمیر دندانهای تایید شده که حاوی سفید کننده را انتخاب کنید؛ اگر هم دندانهایی سالم دارید حتی یک خمیر دندان معمولی ولی دارای فرمولاسیونی دقیق و تقویت کننده برایتان مناسب خواهد بود. از طرف دیگر اگر با مسواک زدن همیشه دچار خونریزی در لثه می شوید وهمین مساله باعث شده تا کمتر مسواک بزنید، باید مسواکی انتخاب کنید که از این عارضه جلوگیری می کند.


 

توصیه های لازم جهت پیشگیری و جلوگیری از آسیب رسیدن به دندان ها

- روزانه دو بار و هر بار ۵ دقیقه توسط یک مسواک نرم و با کیفیت (مسواک نانو) دندان ها را مسواک بزنید. بهتر است ابتدا با زاویه ۴۵ درجه سطح بیرونی دندانها را به آرامی و با دو حرکت بالا و پایین و حرکت به طرفین مسواک بزنید. این کار موجب می شود تا حد امکان داخل شیارها و سطح خارجی دندان ها کاملا تمیز شود سپس سطح داخلی و روی دندان ها را به همان ترتیب که ذکر شد تمیز نمایید. در انتها نیز روی زبان را پاک کنید و توجه داشته باشید مسواک زدن آرام و طولانی مدت ( ۳ تا ۵ دقیقه ) بسیار مناسبتر از مسواک زدن سریع با استفاده از مسواکی زبر می باشد. مسواک نانو نه زبر است و نه نرم، بلکه حالت متوسط دارد و از خونریزی لثه نیز جلوگیری می کند.
- استفاده از نخ دندان روشی مناسب جهت تمیز نمودن شیار ها و فواصل بین دندانی می باشد.
- از مهمترین نکات لازم جهت مسواک زدن انتخاب خمیر دندانی مناسب می باشد لذا خمیر دندان های ضد حساسیت برای این منظور توصیه می شوند و ما به شما خمیردندان ضد حساسیت نانو را توصیه می کنیم که دارای پدیده ای جدید به نام هیدروکسی آپاتیت است که در ادامه متن به ویژگی های آن خواهیم پرداخت.
- هرگز جهت خارج نمودن بقایای غذا ها از اجسام تیز یا فلزی استفاده نکنید زیرا این اجسام به شدت به مینای دندان آسیب وارد می کنند.
- از دهان شویه مناسب استفاده نمایید.

نانوهیدروکسی آپاتیت تحولی شگرف در بازسازی مینای دندان و کاهش موثر حساسیت دندان

«خمیردندان نانو» حاوی نانوهیدروکسیآپاتیت، پدیدهای نو و بدیع جهت برطرف کردن همزمان چندین عارضه دهانی و دندانی است. هیدروکسیآپاتیت در مقیاس نانو و در فرمولاسیون منحصر به فرد « خمیردندان نانو» امکانات زیر را بطور همزمان در دسترس جامعه دندانپزشکان و مصرف کنندگان قرار میدهد:

- امنیت و سازگاری بالای این ماده با محیط دهان (هیدروکسی آپاتیت ماده سازنده مینای دندان است)
- جلوگیری از پوسیدگی دندانها
- از بین بردن حساسیت دندان بواسطه انسداد تدریجی توبولهای عریان
- ترمیم تدریجی مینای دندان
- سفید کنندگی دندان
- خاصیت ضدمیکربی و جلوگیری از التهابات لثه.

هیدروکسی آپاتیت یک نوآوری جدید و نوین در درمان حساسیت دندان است که حتی امروزه تنها عاملی است که در تحقیقات بالینی مورد آزمایش و بررسی قرار میگیرد. منطق استفاده از هیدروکسی آپاتیت ناشی از این واقعیت است که بهطور همیشگی توبولهای عاجی باز را مسدود و با آنها ترکیب میشود، زیرا شبیه ترکیب معدنی دندان است و در نتیجه میتواند به عنوان حساسیتزدای دائم عمل کند.

مکانیسم عمل ترمیم مینای دندان توسط ذرات نانوهیدروکسی آپاتیت

آنالیز تصویر میکروسکوپی الکترونی سطح مینای دندان پس از ریمینرالیزاسیون توسط نانوهیدروکسیآپاتیت نشان می­دهد که نانوکریستالهای هیدروکسیآپاتیت در خلل و فرج ایجاد شده توسط فرآیند دِمینرالیزاسیون یافت میشوند. این نانوکریستالهای چسبنده با تجمع و رشد به صورت ساختارهای میکروکلاستری، تشکیل یک لایه یکنواخت از آپاتیت را روی سطح ِدمینرالیز شده میدهند و سطوح منشوری و بین منشوری مینای دندان را به طور کامل میپوشاند.

اثر آنتی باکتریایی ذرات نانو هیدروکسی آپاتیت

علاوه بر خواص سفیدکنندگی، هیدروکسیآپاتیت، به عنوان عامل مهارکننده پاتوژن­های دهان نیز شناخته شده است. اثر ضد باکتریایی هیدروکسی آپاتیت، به طور گسترده توسط بسیاری از محققان با استفاده از روش های مختلف و به کارگیری موجودات زنده مختلف مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است که از جمله این تحقیقات می توان به اثر این ترکیب بر حذف و مهار انتخابی استرپتوکوکوس موتانس در حفره دهان اشاره نمود. از این رو، هیدروکسی آپاتیت با حذف عوامل باکتریایی متصل شده به سطوح دندان و ایجاد سطحی صاف بر روی مینا، از چسبندگی فیزیکی و مکانیکی پاتوژن­ها به سطوح دندان­ها که خود منبعی برای ایجاد مشکلات سلامت حفره دهان مانند پوسیدگی، التهاب و ژینژیویت می­باشند، جلوگیری می­کند.
با توجه به مطالب فوق، میتوان نتیجهگیری کرد که هیدروکسیآپاتیت بهعنوان یک عامل کاهنده حساسیت دندانی عمل میکند. برایناساس، «خمیردندان نانو» همراه با این نانوذرات ارتقا یافته تا بتواند توبولهای دندانی را مسدود کند. در حقیقت، هیدروکسیآپاتیت در مقیاس نانو به خمیردندان اجازه میدهد تا به درون توبولهای دندانی باز نفوذ و آنها را مسدود کند. همچنین لایه محافظی روی مینای دندان ایجاد میکند که آن را صاف، شفاف و سفید کرده و چسبندگی عوامل باکتریایی را به سطح دندان محدود میکند.

 


۲۸ اسفند ۱۳۹۹


محصولات مشابه
  • اتوماسیون مخازن شامپو

    اتوماسیون مخازن شامپو

    اتوماسیون واژه ای است که سبب اتوماتیک شدن یک فرایند یا یک عملیات تولیدی میشود در اتوماسیون مخازن شامپو قادر هستیم تا بارگیری مخازن آب برای تولید شامپو و مواد بهداشتی را باسرعت مناسب و تعداد نیروهای حداقلی و عدم دخالت انسان انجام دهیم یکی از مشکلات صنعت شامپو سازی تنظیم میزان غلظت یکسان تولید در ادوار مختلف است این عمل میتواند بطور مستقیم و غیر مستقیم روی مشتریان یک محصول اثر بگذارد بنابر این شرکتهای بهداشتی که محصولات آنها در سطح جامع پخش هستند تمایل دارند تا از طریق حصول یک روش دقیق و اتوماتیک فرایند تولید خود را با اتوماسیون مکانیزه کرده تا حداقل کاهش درجه کیفی را در محصولات تجربه کنند پیشران صنعت ویرا برای اولین بار محصولی را ارایه نموده است که این محصول قابلیت بارگیری تا 8 مخزن آب را یکی پس از دیگری دارد این سیستم میتواند برتامه بارگیری هر مخزن را جداگانه صورت داده و در اتمام بارگیری عملیات اختمام بارگیری را تعیین نماید حتی این سیستم میتواند تخمین بزند که مدت زمان بارگیری مخزن چقدر است برای اطلاعات بیشتر به وبسایت سر بزنید https://pishrans.com/automation-for-shampoo

    بهداشتی و آرایشی تهران
  • کرم ضد لک و جوش

    کرم ضد لک و جوش

    کرم ضد لک و جوش با تاثیر بالا و کیفیتی فوق العاده ارسال به تهران و شهرستانها 09194260919 مشاوره رایگان

    بهداشتی و آرایشی تهران
  • کاشت مو ، کاشت ابرو ، کلیه خدمات زیبایی

    کاشت مو ، کاشت ابرو ، کلیه خدمات زیبایی

    **کلینیک تخصصی کاشت مو کاشت ابرو بلفاروپلاستی و کلیه خدمات زیبایی** ⭕توجه            ⭕توجه اقساط (مناسب با بودجه شما) و شرایط پرداخت عالی در ⭕مجموعه کلینیک های  کاشت ایران مو⭕ کاشت مو و کاشت ابرو با جدیدترین متد روز دنیا دریک جلسه بدون درد با ضمانت نامه کتبی⭕ توسط پزشک متخصص با اتاق عمل Vip⭕ پشتیبانی یک ساله و مشاوره رایگان⭕ اقامت رایگان برای شهرستانیها ⭕ جهت مشاوره رایگان عدد 1را به شماره زیر پیامک کنید 09362945000⭕ کاشت مو یک روش جراحی زیبایی است که به منظور رفع مشکلات ریزش مو و کاهش طاسی مو انجام میشود در این روش موهای سالم و قوی از مناطق دیگری بدن شما گرفته شده و در منطقه ی طاسی کاشت میشود . این روش علاوه بر بهبود ظاهر فرد ، باعث افزایش اعتماد به نفس و خود باوری شما نیز میشود روش های نویین کاشت مو شامل روش FUT و FIT و SUTپلاس هست که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند

    بهداشتی و آرایشی تهران
  • کاشت مو طبیعی در یک جلسه

    کاشت مو طبیعی در یک جلسه

    **با کاشت مو و کاشت ابرو بهترین تغییر را در چهره خود ایجاد کنید** کلینیک کاشت ایران مو با ارائه خدمات VIP و با امکان پرداخت به صورت اقساطی این امکان را برای شما فراهم میکند با شرایط مناسب و کیفیت عالی این خدمات را به بهترین شکل انجام دهید جهت مشاوره رایگان عدد 1را به شماره زیر پیامک کنید کاشت مو یک روش جراحی زیبایی است که به منظور رفع مشکلات ریزش مو و کاهش طاسی مو انجام میشود در این روش موهای سالم و قوی از مناطق دیگری بدن شما گرفته شده و در منطقه ی طاسی کاشت میشود . این روش علاوه بر بهبود ظاهر فرد ، باعث افزایش اعتماد به نفس و خود باوری شما نیز میشود روش های نویین کاشت مو شامل روش FUT و FIT و SUTپلاس هست که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. **بررسی اجمالی خدمات** خبر خوب برای کسانی که از ریزش موهای خود رنج می برند و هرراهی که امتحان می کنند به نتیجه ای دست پیدا نمی کنند این است که می توانند با عمل کاشت مو بخش زیادی از ریزش موهای خود را جبران کنند. در این روش درمانی پزشک یک ناحیه را به عنوان ناحیه اهدا کننده انتخاب می کند و با استفاده از تکنیک های مخصوص گرافت های مورد نیاز خود را جدا و در محلی که طاسی اتفاق افتاده است قرار می دهد.

    بهداشتی و آرایشی تهران