ضدعفونی صحیح میوه و سبزیجات

سبزیجات و میوه ها سرشار از ویتامین های گروه A وC بوده و همچنین حاوی مقادیری ویتامینB ، آهن و مقدار قابل توجهی فیبر هستند. سبزیجات بخاطر نقش مؤثرشان در تامین سلامت انسان، یکی از گروههای مهم مواد غذایی محسوب میشوند و برای حفظ مقاومت بدن در برابر عفونتها یا ترمیم زخمها و سلامت پوست ضروری هستند. به همین علت توصیه شده است همیشه همراه غذا از سبزیجات تازه نیز استفاده شود. اما این امر زمانی امکانپذیر است که میوه و سبزیجات کاملاً تمیز و شسته شوند و همچنین قسمت های خراب و لکه دار آنها جدا و دور ریخته شوند زیرا این قسمتها محل تجمع آلودگیهای میکروبی میباشد.

سبزیجات اغلب به دلیل استفاده از کودهای انسانی و حیوانی، آب آلوده و تماس حیوانات، به عوامل بیماریزا آلوده میشوند. در صورت مصرف چنین سبزیجاتی، خطر ابتلا به بیماریهایی نظیر وبا، حصبه، هپاتیت، اسهال خونی و بیماریهای انگلی، نظیر کیست هیداتیک و آسکاریس وجود دارد. از طرفی سبزی های خاک آلود به راحتی آلودگی را به سایر مواد غذایی منتقل میکنند. بنابراین توصیه می شود به هنگام خرید، سبزی بدون خاک بخرید و یا در منزل اول خاک گیری و سپس نگهداری شود. خاک به طور طبیعی منبع بسیاری از میکروبهاست و اگر به یخچال راه پیدا کند می تواند سایر موادغذایی را نیز آلوده کند.

آمار ، حاکی از آن است که درصد قابل توجهی از بیماریهای ناشی از مصرف مواد غذائی ، مربوط به خوردن میوه و سبزیجات آلوده می باشد که خود نقش مهم و ضروریِ پاک سازی و ضدعفونیِ این دسته از مواد خوراکی را بیان میکند. لازم به یادآوری است که شستن و ضدعفونی کردن هم زمان میوهها و سبزیجات غلط است و مرحله شست وشو حتما باید بطور جداگانه و قبل از مرحله ضدعفونی کردن انجام شود.

امروزه راه کارهای متفاوتی برای پاکسازی و ضدعفونی میوهها و سبزیجات وجو دارد اما دستورالعمل ساده و در عین حال مطمئن برای آماده سازی این خوراکیهای حیاتی ، به شکل زیر می باشد:

1- پاکسازی کامل سبزی و میوه از خاک وگل و لای
2- جدا کردن قسمت های خراب و لکه دار
3- شستشوی کامل میوه و سبزی در آب
4- اضافه نمودن سه تا پنج قطره مایع ظرفشوئی و نگه داشتن مواد به مدت دو الی سه دقیقه در این محلول به منظور انگل زدائی
5- شستشوی مجدد میوه و سبزی
6- اضافه کردن ماده ضدعفونی کنندهی مناسب طبق دستورالعمل روی ظرف، به منظور ضدعفونی کردن میوه و سبزی در آب سالم
7- آبکشی دوباره برای شستشوی باقیمانده ماده ضدعفونی کننده از روی پوست میوه ها و سبزی ها ،اگر این مرحله به دقت انجام نشود ممکن است فرد در اثر مصرف مواد ضدعفونی کننده دچار مسمومیت شود.
از آنجاکه شستشوی بیش از حد و چند باره، از یک طرف بسیار خسته کننده بوده و سبب اهمال مصرف کننده و عدم پیروی از مراحل دقیق آن شود و از طرف دیگر میتواند به بافت میوه و سبزی و یا ظاهر آنها صدمه بزند، میتوان از یک گندزدای موثر استفاده کرد که در صورت استفاده از این ماده، شما نیاز به آبکشی مجدد مواد ندارید و میتوانید با اطمینان کامل پس از اضافه نمودن آن (طبق دستورالعمل موجود در سایت) به آب سالم و غوطه ور کردن میوه و سبزی در این محلول شفاف و بدون رنگ و بو، پس از گذشت مدت زمان مشخص شده، مواد را از داخل آب خارج کرده و بدون نیاز به آبکشی میل نمائید.
8- در این مرحله میتوانید میوه و سبزی سالم و بهداشتی و عاری از هرگونه آلودگی را نوش جان کنید.


۲۸ اسفند ۱۳۹۹


محصولات مشابه
  • اتوماسیون مخازن تولید بهداشتی

    اتوماسیون مخازن تولید بهداشتی

    همواره آب یکی از ترکیبات اصلی است که در محصولات بهداشتی مانند تولید شامپو استفاده میشود میزات ترکیب آب در مخازن با تگزاپون که ماده اصلی ساخت شامپو است مورد توجه تولید کنندگان بوده و غلظت شامپو به میزان تزریق آب یه مخازن وابسته است در سیستم های سنتی اندازه آب برای مخلوط سازی توسط باسکول اندازه گیری میشد که مشکلاتی از قبیل 1- کاهش و افزایش غلظت 2-خطاهای انسانی 3-مصرف زیاد تگزاپون 4-مدت زمان زیاد توزین آب 5-مدت زمان طولانی برای پروسه تولید را بهمراه داشت پیشران صنعت ویرا به درخواست شرکتهای محصولات بهداشتی از محصولی رونمایی میکند که قادر است همه مشکلات فوق را یکجا رفع نماید این سیستم یک مکانیزم اتوماسیون بارگیری آب مخازن بهداشتی است که میتواند مشکلات فوق را یکباره حل و فصل نماید سیستم اتوماسیون بارگیری مخازن یک مکانیزم تماما صنعتی است که قابلیت پرکردن مخازن بصورت کاملا اتوماتیک و بدون دخالت انسان را دارد قابلیتهای این سیستم عبارتند از 1-تنظیم میزان آب قابل بارگیری درهرمخزن به لیتر 2-محاسبه مدت زمان بارگیری هرمخزن و تمامی مخازن 3-قطع اتوماتیک پمپ وشیر پس از بارگیری 4-ذخیره اطلاعات بارگیرها درحافظه سیستم برای رجوع دوباره 5-ذخیره اطلاعات بارگیری ها برای محاسبه سوابق بصورت فایل اکسل 6-صفحه تاچ اسکرین و راحت برای کارکردن افراد مختلف 7-تغییرمیزان ظرفیت درهرمخزن قبل ازشروع بارگیری روی مخزن 8-آلارم نوری و صوتی پس از اتمام هر مرحله ازکار واتمام تمام مراحل پرکردن این سیستم صنعتی قابلیت کنترل و بارگیری 8 مخزن یکجا را دارد و میتواند برای 1 مخزن تا 8 مخزن بکار گرفته شود و نصب این سیستم در محل کارگاهی و یا کارخانه مورد نظر بدون تغییرات اساسی قابل انجام است برای اطلاعات بیشتر به وبسایت این شرکت رجوع نمایید www.pishrans.com

    بهداشتی و آرایشی تهران
  • پرفروش ترین پد آنتی فریز کرایولیپولیز، بکو(BECO)

    پرفروش ترین پد آنتی فریز کرایولیپولیز، بکو(BECO)

    پد آنتی فریز بکو(BECO) با بهترین کیفیت و ارسال به تمام نقاط ایران. پدهای کرایولیپولیز بکو، پرفروش‌ترین محصول در کرایولیپولیز هستند. این پدها قابلیت دارند که تا دمای منفی 40 درجه از پوست محافظت کنند؛ با دستگاه های مختلف سازگارند. در بازه های زمانی طولانی مقاوم اند و پارچه آنها بسیار با کیفیت است. _____________________________ مزایای پد آنتی فریز بکو(BECO) 1- ژل محافظتی این محصول با توجه به فرمولاسیون بسیار قوی که دارد و تولید کشور مالزی می‌باشد برای افزایش رسانایی سرما به بافت چربی و در نتیجه افزایش میزان کاهش سایز چربی بسیار موثر است. 2- وزن زیاد ژل، بیش از 97 درصد وزن این محصول که 130 گرم است و 110گرم آن متعلق به وزن ژل می‌باشد. 3- با توجه به ویسکوزیته بالایی که دارد برای کار در زمانهای بالای 60 دقیقه مناسب می‌باشد. 4- حفاظت کامل از پوست و جلوگیری از نکروز پوستی در زمان‌های بالای یک ساعت 5- پوشش وسیع پد با توجه به سایز محصول، 34*42 سانتیمتر 6- با توجه به سایز بزرگی که دارند به راحتی قابلیت استفاده برای دو ناحیه را دارند. 7- تحمل دما تا 40- درجه سانتیگراد 8- با توجه به غلظت مناسب ژل مانع از وارد شدن به هندپیس و خراب شدن دستگاه کرایومی‌شود. تاریخ تولید:2022 تاریخ انقضا:2025 با بهترین کیفیت و به صرفه‌ترین محصول در میان محصولات مشابه تماس و دریافت مشاوره : 6519-603-0922 قیمت :75000 تومان توجه : در هنگام خرید به نام و نشان BECO بر روی بسته بندی توجه فرمایید!

    بهداشتی و آرایشی تهران
  • ضدعفونی کننده اگروسیب_پراستیک اسید در کشت هیدروپونیک

    ضدعفونی کننده اگروسیب_پراستیک اسید در کشت هیدروپونیک

    با استفاده سیستم باغبانی بدون خاک، امکان رشد محصولات مختلف از جمله گیاهان میوه دار، محصولات ریشه، سبزیجات و گیاهان وجود دارد. محصول اگروسیب_ پراستیک اسید آرال شیمی، با خاصیت قارچ کشی قوی، قادر است کلیه اسپورهای قارچی را از بین ببرد. اگروسیب، بهترین محصول برای ضدعفونی بذرها، خاک پرلیت، کلیه بسترها، سینی ها، سیستم های آب رسانی و غیره در روش کشت هیدروپونیک است. ◊ موارد مصرف: جایگزین قارچ کش در زمین های کشاورزی و خاک گلخانه ها ضدعفونی سالن و تجهیزات در گلخانه ها ضدعفونی سیستم آبیاری و مخازن آب در گلخانه ها ضدعفونی بذر جلبک زدایی از منبع آب ضدعفونی آبیاری هیدروپونیک

    بهداشتی و آرایشی گلستان
  • فروش ضدعفونی کننده سطوح-پراکسیدین RTU.S

    فروش ضدعفونی کننده سطوح-پراکسیدین RTU.S

    به طور کلی محصولات ضدعفونی کننده به دو دسته ضدعفونی کننده های الکلی و غیر الکلی تقسیم می شوند. ضدعفونی کننده های غیر الکلی عموماً بر پایه پراستیک اسید هستند. این دسته از ضدعفونی کننده ها به طور کلی به دو طبقه ی کنستانره و محصولات آماده به مصرف (RTU) تقسیم می شوند. ضدعفونی کننده های آماده به مصرف بر خلاف کنستانره ها، نیازی به رقیق سازی ندارند. [پراکسیدین RTU.S](https://www.aralshimi.com/product/rtu-s) یکی از این محصولات می باشد که بصورت مستقیم می توان برای [ضدعفونی سطوح](https://www.aralshimi.com/surface-disinfectants) مختلف جهت حذف آلودگی و پاتوژن استفاده می شود. یکی از بزرگترین مزیت های این محصول این است که برای سطوحی که در تماس با پوست و بدن موجودات زنده است به کار می رود. آرال شیمی در کنار محصولات ضدعفونی کننده مختلفی که تولید می کند، ضدعفونی کننده سطوح را نیز تولید می کند. این محلول با نام RTU.S تولید می شود. پراکسیدین RTU.S محلول آماده مصرف است و احتیاج به رقیق سازی ندارد. پراکسیدین RTU.S بدون ایجاد خوردگی و تغییر رنگ در سطوح مورد استفاده قرار می گیرد. این محلول در ظروف 5 کیلوگرمی به بالا تولید می شود و به فروش می رسد. جهت اطلاعات بیشتر به سایت آرال شیمی www.aralshimi.com مراجعه فرمائید.

    بهداشتی و آرایشی گلستان