راهنمای انتخاب پاکت آجیل و خشکبار

راهنمای انتخاب پاکت آجیل و خشکبار
آجیل و خشکبار شامل مغز خشک میوه­ های دانه ­ای و انواع میوه ­های خشک شده است که از چند دیدگاه بسیار مهم می ­باشند. 
    • آجیل و خشکبار به عنوان یک منبع غذایی غنی در لیست مواد مغذی قرار گرفته ­اند که شامل فیبر، آنتی اکسیدان، چربی غیراشباع، انواع ویتامین و مواد معدنی هستند.
    • آجیل و خشکبار یکی از اقلام سودآور در بخش صادرات غیرنفتی ایران هستند به طوری که توانسته است در سال 1398 ، 3 میلیار و 500 میلیون دلار ارزآوری داشته باشد. 
    • در بخش گردشگری آجیل و خشکبار ایران به عنوان یک سوغاتی و هدیه شیک و پرطرفدار شناخته شده است.
    • در جشن­ ها ومهمانی ­ها مورد استفاده قرار می­ گیرد و جز تنقلات پرطرفدار ایرانی است.
دلایلی مانند موارد ذکر شده در بالا موجب شده است که آجیل و خشکبار ایران به یک محصول پرطرفدار تبدیل شود. هرچند که ایران قدیمی­ ترین کشوری است که میوه ها را به صورت آجیل و خشکبار فرآوری کرده است، ولی متأسفانه در دنیای امروز اول نیست و مهم ­ترین دلیل آن نوع بسته­بندی و انتخاب پاکت آجیل و خشکبار در بسته بندی است. 
در حال حاضر از روش­ های مختلفی برای بسته ­بندی این محصول استفاده می ­شود که با عواملی مانند وزن بسته بندی، بازار هدف، کیفیت آجیل، مدت زمان نگهداری آن و بودجه ای که برایش درنظر گرفته شده است، رابطه مستقیم دارد. اما جدا از عوامل فوق، برای انتخاب پاکت آجیل و خشکبار باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:
    • نکات استاندارد نگهداری از آجیل و خشکبار در آن رعایت شده باشد و عایق هوا باشد.
    • پاکت آجیل و خشکبار را از جنسی انتخاب کنید که ضد رطوبت باشد.
    • پاکت آجیل و خشکبار باید بتواند از رنگ، بو و مزه آن محافظت کند.
    • بسته­ بندی جذاب و گیرا باشد. جذاب بودن بسته ­بندی آجیل اهمیت بسیار زیادی در جذب مشتری و بازار هدف دارد که انکارناپذیر است.
    • موجب بالارفتن قیمت برای مصرف­ کننده و تولید­کننده نشود. 
    • بسته ­بندی در هنگام حمل و نقل در بازار داخلی و به ویژه در صادرات آسیب نبیند و در برابر پارگی مقاومت داشته باشد.
انواع پاکت آجیل و خشکبار
چه زمانی از پاکت آجیل و خشکبار برای بسته ­بندی استفاده می­ شود؟ در صورتی که وزن آجیل در هر بسته بیش از یک کیلو باشد، بسته بندی به صورت پاکت آجیل و خشکبار نخواهد بود اما در فروشگاه ­ها، در بخش صادرات و خرده ­فروشی برای بسته ­بندی از پاکت آجیل و خشکبار استفاده می ­شود.
برای بسته ­بندی آجیل و خشکبار از انواع مختلف پاکت­ های کاغذی، پلیمری و رولی استفاده می شود که وزن آجیل و تیراژ آن در انتخاب نوع پاکت آن اهمیت زیادی دارد. از پاکت آجیل و خشکبار می توان به انواع مدل های زیپ دار، پاکت سه طرف دوخت، پاکت بغل کاست، پاکت باکس پوچ ، مرکز دوز، پاکت‌های ایستاده چندلایه، پاکت های ایستاده پاشنه دار و... اشاره کرد.
جدا از نوع پاکت، دو نوع پاکت آجیل قابل تهیه و استفاده است:
پاکت آجیل و خشکبار آماده: این پاکت ­ها به صورت آماده از طرف کارخانه ­ های تولید پاکت تولید و عرضه می شوند. تولید ­کنندگان آجیل و خشکبار می ­توانند این پاکت ها را تهیه و استفاده کنند ولی باید به خاطر داشته باشید که این نوع پاکت ­ها برای تیراژ پایین مناسب است و در تیراژ بالا برای تولید­کننده گران تمام می شود که در نهایت موجب بالا رفتن قیمت تمام شده خواهد شد. این پاکت ­ها بر اساس وزن و حجم محصول مشخص شده هستند و شما می­ توانید براساس نیاز خود این پاکت­ را انتخاب نمایید.
پاکت آجیل و خشکبار سفارشی: اگر جز تولیدکنندگان و یا توزیع­ کنندگان عمده بازار هستید، استفاده از این نوع پاکت­ ها را به شما پیشنهاد می ­کنیم. بهتر است با توجه به وزن آجیل در بسته ها، بازار هدف، کیفیت و درجه ­بندی بسته ­بندی و... به کارخانه های تولید پک ­ها و بسته ­بندی­ ها پاکت مورد نظر خود را سفارش دهید تا مرغون به صرفه باشد. برای انتخاب انواع این پاکت ­ها می توانید از تولیدکنندگان آن نیز مشاوره دریافت کنید.
سایز پاکت آجیل و خشکبار: 
پاکت­ های آماده و معمول که برای آجیل و خشکبار مناسب هستند از ابعاد 11*10 شروع می شوند و این ابعاد به 40*30 هم می رسد. سایر ابعاد متداول عبارت است از: 18*13، 15*21، 16*24 و... ضخامت جداره کیسه ­ها هم از 110 میکرون تا 130 میکرون است. محدوده وزنی که مناسب برای این ابعاد هستند بین 100 گرم تا 2 کیلو می­ باشد. در صورتی که ابعاد استاندار جوابگوی نیاز شما نباشد، باید از تولیدکنندگان این پاکت ­ها بخواهید تا به صورت سفارشی سایز مورد نیاز شما را تهیه کنند. 
مقایسه پاکت­ های آجیل و خشکبار: 
متداول ­ترین پاکت­ های آجیل عبارت­ اند از:
    • پاکت ­های زیپ ­دار پلیمری: این پاکت­ ها در مدل ­های پاکت‌های ایستاده چندلایه، پاکت­ های ایستاده پاشنه ­دار، پاکت های وکیوم و.. ارائه می ­شوند. این مدل در صنعت بسته ­بندی ایران با نام مدل ساندیسی شناخته می ­شود. زیبایی بسته بندی، سهولت استفاده، مقاومت بالا، حفظ طعم و بوی آجیل و خشکبار از مهم ­ترین مزایای این پاکت است. در ضمن بعد از باز شدن پاکت امکان وکیوم مجدد آن برای مصرف کننده وجود دارد. این نوع پاکت آجیل در بخش صادرات و نمایشگاه ضریب غرفه آرایی و برندپذیری بالایی دارند. 
معمولا در تهیه این نوع پاکت بسته ­بندی از مواد پلیمری مانند LLDPE، PPE، پلی اتیلن و PVC استفاده می شود که مرغوبیت آن­ ها بسیار مهم است.
     • پاکت ­های زیپ دار کاغذی: فواید این پاکت­ ها هم مانند پاکت ­های زیپ دار پلیمری است با این تفاوت که سبک تر هستند و روکش کاغذی عایق و از داخل پوشش پلیمری و ضد آب دارند.
    • رول: رول ها می توانند شفاف یا رنگی باشند. پاکت در کارخانه و هنگام پر شدن پاکت دوخت می­ شوند. پرستیژ بالایی ندارند. امکان وکیوم مجدد برای مصرف کننده وجود ندارد. برای مصارف روزمره مناسب هستند. از لحاظ وزن و ابعاد محدودیت خاصی ندارند. بسیار متداول ­تر از سایر بسته ­بندی ها هستند. در این روش از روش دوخت اتوماتیک سلفون و رول­ های لمینت استفاده می ­شود.
    • جعبه های کادویی: این نوع بسته­ بندی لوکس است و برای سوغات و هدیه مناسب می ­باشند به همین علت از آن با عنوان­ هایی مثل بسته ­بندی کادویی استفاده می­ شود و معمولا از جعبه ­های چوبی یا پلاستیکی که به چند قسمت تقسیم شده ­اند و شامل چند نوع آجیل است تشکیل می­ شوند که روکش سلفون دارند. هرچند این نوع بسته ­بندی­ ها زیبا هستند ولی در صورتی که وکیوم آن به درستی انجام نشود، محصول به شدت آسیب پذیر می ­شود و با نفوذ هوا و رطوبت به بسته بندی، مزه و بوی آجیل تغییر می ­ کند.
 با مقایسه ویژگی­ های بالا می ­ توان دریافت که پاکت زیپ ­ دار و بعد از آن بسته ­ بندی رولی مناسب ­ترین روش برای نگهداری آجیل و خشکبار هستند.

۲۲ دی ۱۳۹۸
نوبجی


محصولات مشابه
  • پک پذیرایی مدارس

    پک پذیرایی مدارس

    خدمات پذیرایی مهمان باش ارایه دهنده پک های بهداشتی و سلامت محور مخصوص دانش آموزان برای مناسبتهای مختلف هست پک میان وعده میتواند شامل میوه ، نوشیدنی ، تنقلات باشد پک صبحانه مهمان باش شامل شیر ، لقمه، بسته خرما و یا یک میوه باشد انتخاب با شماست خدمات پذیرایی مهمان باش 09135454260 ٌwww.mehmanbash .ir

    مجالس و تشریفات اصفهان
  • پذیرایی ترحیم ( خدمات پذیرایی مهمان باش )

    پذیرایی ترحیم ( خدمات پذیرایی مهمان باش )

    ✔ سفارش و مشاوره فقط با شماره 09135454260 -------------------------------------------------------------------------- خدمات پذیرایی مهمان باش اولین پیمانکار و پایه گذار پذیرایی و تشریفات در آرامستان ( باغ رضوان) شهر اصفهان میباشد که با تجربه پذیرایی مراسمات ترحیم بسیار با تمام جزییات و برنا مه های این مراسمات آشناست و با ارایه متنوع ترین پک های پذیرایی ( پاکت زیپ کیپ دار، جعبه های مقوایی بهداشتی) و اینکه انتخاب اقلام با سلیقه و طبق بودجه شما مشتری عزیز انجام و به مکان شما ارسال میشه همکاران مهمان باش شما را در برگزاری راحت و بی دغدغه مراسمات ترحیم از صفر تا صد یاری می کنند خدمات دیگر گرفتن سفارش سینی حلوا و خرما تازه و مرغوب به سفارش شماست رزرو تالار و رستوران در اطراف آ رامستان و یا ارسال غذای گرم مرغوب به منزل شما فروش اقلام ( شمع، لیوان کاغذی، پک چای و نسکافه، بشقاب و همه ملزومات برای پذیرایی مراسم شما فروش نوشیدنی بطری سرد سکنجبین تخم شربتی و آبمیوه طبیعی برای مراسم شما گل آرایی میز تزیین مزار و دور سنگ و کتیبه مزار ، تاج گل و گل رومیزی و روی مزار برای مراسم شما ------------------------------------------------------------------------------------------------------------> فقط با یک تماس در کنارتان هستیم اجازه بدین کمی از دغدغه های شما را در این شرایط سخت بکاهیم با مهمان باش میزبان هم می تواند مهمان باشد 09135454260 اصفهان، خ جی www.mehmanbash.ir ------------------------------------------------------------------------------------------------------------> اول مقایسه کنید بعد اقدام به سفارش نمایید. مشاوران ما راهنمای شما در انتخاب سرویس مورد نظرتان هستند. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------> پشتوانه و افتخار ما بیش از 2000 سفارش رضایت مندانه به همشهریان محترم است. -----------------------------------------------------------------------------------------------------------> \" میزبان هم می تواند مهمان باشد \" دوست شما ---> خدمات پذیرایی مهمان باش

    مجالس و تشریفات اصفهان
  • سینی حلوا و خرما

    سینی حلوا و خرما

    ✔ سفارش و مشاوره فقط با شماره 09135454260 -------------------------------------------------------------------------- انواع سینی حلوا و خرمای تازه در دو سایز سینی بزرگ و سینی کوچک، شامل ( حلوای رولتی ، میکادو ، تارت ، حلواخرمای مخلوط، خرمای مجلسی با مغز گردو و خرمای حلوا پیچ با مغز گردو) می باشد. سفارشات بصورت روزانه ، تازه و بهداشتی تهیه و بسته بندی می گردد. ------------------------------------------------------------------------------------ شما می توانید حلوا خرما را بصورت سینی و یا تکنفره سفارش دهید. ثبت سفارش از 24 ساعت قبل از مراسم ------------------------------------------------------------------------------------ خدمات پذیرایی مهمان باش ارائه دهنده انواع پک های پذیرایی تکنفره در بسته بندی های شیک و متنوع ، آماده پذیرایی از مجالس و مهمانی های شما همشهریان گرامی می باشد. ------------------------------------------------------------------------------------ سفارش فقط با شماره : 09135454260 اصفهان - میدان احمد آباد - خیابان جی - خیابان لاهور

    مجالس و تشریفات اصفهان
  • کرایه تن پوش های عروسکی فانتزی تبلیغاتی و نمایشگاهی با عروسک گردان های آقا و خانم در جشن ها بمدیریت خانم بهره مند

    کرایه تن پوش های عروسکی فانتزی تبلیغاتی و نمایشگاهی با عروسک گردان های آقا و خانم در جشن ها بمدیریت خانم بهره مند

    طراحی سه بعدی ساخت و تولید تن پوش های عروسکی فانتزی تبلیغاتی و نمایشگاهی بهره مند ایران تبریز اولین تولید کننده تن پوش عروسکی و فانتزی تبلیغاتی و نمایشگاهی بمدیریت خانم بهره مند عروسکساز حرفه ای صدا و سیما زیر نظر وزارت ارشاد اسلامی خانم بهره‌مند 09143093759جهت استفاده در جشن های تولد و افتتاحیه ها و پاساژ و مجتمع های تجاری و تفریحی و نمایشگاهی و فروشگاهها و رستوران و مراکز تفریحی و ورزشی

    مجالس و تشریفات آذربایجان شرقی