بسته پذیرایی ختم چه مشخصاتی باید داشته باشد

بسته پذیرایی ختم:
در همه جهان و با هر دین و آیینی که باشند، برگزاری مراسم یادبود برای شخصی که فوت شده و از دست داده ­اند مرسوم است و از اهمیت زیادی نیز برخوردار است. این مراسم در ایران به شکل ویژه و خاصی برگزار می­شود. تا چند سال پیش مراسم در خانه و مسجد برگزار می­شد و تا هفت روز ادامه داشت هرچند هنوز هم در برخی مناطق به همین صورت برگزار می­شود اما به دلایل مختلف و به خصوص در شهرهای بزرگ این مراسم در یک مجلس ترحیم و هفتم خلاصه می­شود؛ به همین دلیل برگزاری درست و مناسب مراسم ختم، ترحیم و یا یادبود عزیزان­ اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در این شرایط میزبان می­خواهد بهترین پذیرایی از مهمانان به عمل آید تا هم احترام میهمان و هم شأن عزیز از دست ­رفته حفظ شود.
چرا بسته پذیرایی ختم:
 دلایلی مانند تأثرات و ناراحتی روحی، نداشتن تجربه، نداشتن وقت و اطلاع نداشتن از مواردی که باید برای پذیرایی تهیه شود، سخت بودن تهیه همه وسایل پذیرایی و... باعث شده است تا میزبان ترجیح دهد از سرویس­ های آماده در این بخش استفاده کند.
یکی از سرویس های رایج این است که از یک شرکت یا گروه که کار برگزاری مراسم را انجام می­دهند بخواهند که این کار را برایشان انجام دهند. در این موارد به دلیل استفاده از نیروی انسانی بیشتر برای پذیرایی هزینه بالاتری دارد و از طرف دیگر ممکن است از میهمانان به علت رفت و آمد زیاد در مراسم ختم، به درستی پذیرایی نشوند. روش دیگری هم رایج شده است که ساده ­تر و در عین حال شیک است و آن استفاده از بسته پذیرایی ختم است. اما چرا استفاده از بسته پذیرایی ختم یک پیشنهاد مناسب است؟
تمام مواردی که باید در یک پذیرایی درست رعایت شود، مانند بهداشت، شیک بودن بسته بندی، ایجاد حس احترام در میهمان، پذیرایی از تمام مهمانان و... در بسته پذیرایی ختم در نظر گرفته می شود.
مواد خوراکی و محتوای لازم برای پذیرایی در ختم، همه در یک پکیج جمع شده است و نیاز نیست برای مثال حلوا، خرما، میوه و... جداگانه سرو شوند.
بیشتر این مراسم ختم و هفتم در مساجد برگزار می شود که اسباب پذیرایی خاصی وجود ندارد و لزوم استفاده از بسته پذیرایی ختم بیشتر احساس می­شود.
در صورتی که میهمانان تمایل داشته باشند می توانند این بسته­ ها را با خود ببرند. (در بسیاری از مناطق و شهرهای ایران مرسوم است.)
سرو این بسته ­ها راحت است. معمولاً این بسته­ ها بر روی میز قرار می­گیرند و از میهمانان در ابتدا و یا انتهای مراسم خواهش می­شود که این بسته ­ها را بردارند.
محتویات بسته پذیرایی ختم:
محتویات بسته پذیرایی ختم چیست؟ می توان تمام مواردی که مورد نظر میزبان است را در این بسته ­ها قرار دارد. بسته معمولاً شامل میوه، آجیل مشکل گشا، خرما، حلوا، کیک، شیرینی خشک، آبمیوه یا هر نوشیدنی دیگر است. نوع، تعداد وکیفیت محتویات این بسته­ ها به بودجه و نظر میزبان بستگی دارد.
 
میوه:میزبان می­تواند تعداد میوه­ هایی که در بسته قرار می گیرد و نوع آن را تعیین کند. اما میوه­ها در این بسته ­ها بنا بر فصل تغییر می­کند اما نکته­ هایی که در انتخاب میوه در نظر گرفته می­شود این است از میوه­ هایی استفاده شوند که ماندگاری بهتری داشته باشند به همین دلیل معمولاً از میوه هایی مانند سیب، پرتقال، موز و خیار در این بسته­ ها استفاده می­شود. میوه ­ها شسته و خشک می­شوند و سپس در بسته قرار می­گیرند.
 
خرما و حلوا:خرما و حلوا جز جدانشدنی در مراسم ختم هستند. خرما با کیفیت­های متفاوت در بازار وجود دارد. بنا بر بودجه­ای که میزبان در نظر می­گیرد، کیفیت آن مشخص می­شود. گاهی از پودر نارگیل و مغز گردو نیز در خرما استفاده می­کنند. حلوا هم در شکل های مختلف سرو می شود که معمول آن قرار گرفتن بر روی نان و یا شیرینی خشک و بیسکوئیتی است.
 
آجیل:آجیل مشکل­ گشا خیلی مرسوم نیست و بنا به سفارش میزبان در بسته پذیرایی ختم قرار می­گیرد. در مواردی هم به جای آجیل مشکل گشا از مغز آجیل استفاده می­کنند.
 
کیک:یک نوع کیک یا شیرینی خشک هم در تمام بسته­ های پذیرایی ختم قرار می گیرد که کیک یزدی، پای سیب، کاپ کیک ساده، شیرینی زبان و شیرینی میکادو از همه متداول­تر است.
 
نوشیدنی:می­توان انواع نوشیدنی مانند آب معدنی یا آبمیوه پک را در این بسته ­ها قرار داد. برای نوشیدنی گرم یک لیوان یکبار مصرف، چای کیسه ای یا پودر قهوه، نسکافه یا کافی میکس پک و قاشق یکبار مصرف در بسته پذیرایی ختم قرار می­گیرد و آب جوش در مراسم سرو می­شود.دستمال و چاقوی یکبار مصرف هم در بسته بندی پذیرایی ختم قرار می­گیرد.
 
 شکل و ظاهر بسته پذیرایی ختم 
جدا از محتویات بسته پذیرایی ختم، قطعاً ظاهر بسته بسیار مهم است. بسته باید شیک، تمیز و مناسب مراسم باشد. معمولاً این بسته ­ها در چند شکل زیر ارائه می شوند:
بسته ­های سلفونی:
محتوای داخل این بسته­ ها مشخص است. ارزان­تر از سایر بسته ­ها هستند. پیامی روی آن چاپ نمی­شود. اگر میهمان بخواهد بسته را با خود ببرد، حمل آن سخت است و باید در نایلکس قرار گیرد.
 
 
 
جعبه های مقوایی:از لحاظ محیط زیست این بسته ­بندی مناسب ­تر است و قابلیت چاپ پیغام تسلیت روی آن وجود دارد. ظاهر شیک­تری نسبت به بسته­ های سلفونی دارند.
 
 
بسته­ های مقوایی به شکل ساک:
این بسته­ ها هم مانند جعبه های مقوایی از جنس مقوا و یا کاغذ ضخیم هستند و مانند ساک کوچک دسته­دار هستند و حمل آن برای میهمان راحت است و ظاهر شیک و مرتب­تری هم دارد.
 
  
بسته پذیرایی در پک زیپ­دار:
از پک زیپ­دار پلیمری هم می­توان به عنوان بسته پذیرایی ختم استفاده کرد. ظاهر این پک ها مناسب با فضای ختم طراحی می شود. از لحاظ قیمت فرق زیادی با بسته­ های مقوایی ندارد وبسته به ابعاد تقریباً هم قیمت هستند.
بسته­ های پذیرایی ختم بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و در اکثر مراسم مورد استفاده قرار می­گیرد و همین گواه بر مناسب بودن این روش پذیرایی است.
 

۲۲ دی ۱۳۹۸
نوبجی


محصولات مشابه
  • کهکشان آتش بازی 1 شوت 2 اینچ

    کهکشان آتش بازی 1 شوت 2 اینچ

    کهکشان آتش بازی 1 شوت 2 اینچ نارگستر زمان سوزش: 20 ثانیه ارتفاع پرتاب کهکشان آتش بازی 1 شوت: 50 متر وزن : 310 گرم کلاس خطر: 1.4G جهت خرید این محصول روی لینک زیر کلیک کنید: https://chizmiza.com/?p=1883 کهکشان ها همان منور هستند با این تفاوت که بعد از اینکه یک مسیر عمودی را به سمت آسمان پشت سر می‌گذارد منفجر می‌شود و نورافشانی فوق‌العاده زیبایی را از خود به نمایش می‌گذارد. کهکشان‌ ها انواع متعددی دارند از کهکشان 10 شوت گرفته تا 8 شوت، 6 شوت، 25 شوت، 9 شوت و … که از نظر تعداد شلیک، زمان سوزش، ارتفاع پرتاب و همچنین وزن با یکدیگر متفاوتند؛ در ادامه علاوه‌بر اینکه می‌توانید انواع کهکشان‌های آتش بازی را مشاهده کنید، می‌توانید از مشخصات کامل و قیمت هر کدام اطلاع پیدا کرده و مدل موردنظرتان را به صورت آنلاین خریداری کنید.

    مجالس و تشریفات اصفهان
  • مشعل شادی 6 با وزن 10 گرم نارگستر

    مشعل شادی 6 با وزن 10 گرم نارگستر

    مشعل شادی 6 با وزن 10 گرم نارگستر زمان سوزش: 35 ثانیه ارتفاع سوزش: 30 سانتی متر وزن : 10 گرم کلاس خطر: 1.4G طریقه مصرف: دستورالعمل مندرج بر روی محصول جهت خرید این محصول روی لینک زیر کلیک کنید: https://chizmiza.com/?p=1909 مشعل نارگستر با وزن 10 گرم و ارتفاع سوزش 30 سانتی متر مشعل دستی شادی با اندازه متوسط اما نوردهی عالی تا مدت زمان 35 ثانیه نورافشانی میکند. مناسب برای جشن ها و مراسم ایرانی مانند، چهارشنبه سوری، شب یلدا، عید باستانی نوروز

    مجالس و تشریفات اصفهان
  • پک ترحیم در اصفهان ، حلوا و خرما

    پک ترحیم در اصفهان ، حلوا و خرما

    پک ترحیم مناسب مراسمات ترحیم در مهمان باش پاکتهای مشکی هوالباقی با اقلام دلخواه شما ارسال به مکان شما جهت کسب اطلاعات و مشاوره 09135454260 تماس بگیرید انواع سینی حلوا و خرما سینی حلوا مخلوط خرما مجلسی با مغز

    مجالس و تشریفات اصفهان
  • سینی حلوا و خرما

    سینی حلوا و خرما

    ✔ سفارش و مشاوره فقط با شماره 09135454260 -------------------------------------------------------------------------- انواع سینی حلوا و خرمای تازه در دو سایز سینی بزرگ و سینی کوچک، شامل ( حلوای رولتی ، میکادو ، تارت ، حلواخرمای مخلوط، خرمای مجلسی با مغز گردو و خرمای حلوا پیچ با مغز گردو) می باشد. سفارشات بصورت روزانه ، تازه و بهداشتی تهیه و بسته بندی می گردد. ------------------------------------------------------------------------------------ شما می توانید حلوا خرما را بصورت سینی و یا تکنفره سفارش دهید. ثبت سفارش از 24 ساعت قبل از مراسم ------------------------------------------------------------------------------------ خدمات پذیرایی مهمان باش ارائه دهنده انواع پک های پذیرایی تکنفره در بسته بندی های شیک و متنوع ، آماده پذیرایی از مجالس و مهمانی های شما همشهریان گرامی می باشد. ------------------------------------------------------------------------------------ سفارش فقط با شماره : 09135454260 اصفهان - میدان احمد آباد - خیابان جی - خیابان لاهور

    مجالس و تشریفات اصفهان