معرفی فلوکنترلر و انواع آن

اندازه‌گیری فشار یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در تمامی صنایع کاربرد داشته و مهم می‌باشد. فلوکنترلر با داشتن این توانایی جهت اندازه‌گیری دقیق فشار می‌تواند تا حد زیادی شما را در این زمینه یاری نماید. علاوه بر این، ابزار مذکور جهت اندازه‌گیری دما نیز کاربرد دارد.
فلوکنترلر یا فشارسنج یکی از کاربردی‌ترین و پرنیاز ترین محصولاتی است که در اکثر آزمایشگاه‌های فنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار می‌تواند به راحتی جریان گاز را اندازه گرفته و به همین دلیل یکی از مهم‌ترین ابزارها در صنعت شیمی و مهندسی شیمی می‌باشد. در یک فشارسنج MFC یک سنسور نرمال یا سنسور فشار قوی برای اندازه‌گیری جریان استفاده می‌شود. بسیاری از این ابزارها قابلیت استفاده برای چندین گاز به کل MFC های گازی چند کالیبره دارند.
برخی از این ابزار دارای خروجی و ورودی آنالوگ بوده و برخی دیگر نیز ورودی و خروجی‌شان دیجیتال است. به راحتی می‌توان از ورودی دیجیتال یک همچین ابزاری برای نمایش میزان جریان ورودی استفاده نمود تا به درستی بتوان آن جریان را کنترل کرد. نحوه استفاده از این محصول نیز بسیار ساده می‌باشد. کافی است تنها فشارسنج با ورودی و خروجی دیجیتال را به کامپیوتر وصل کرد تا توسط نرم‌افزار، جریان گاز مشاهده و کنترل شود.
برای انتخاب این وسیله باید شرایط زیر مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

  1. شرایط فشار
  2. دما
  3. نوع گاز
  4. خورنده بودن گاز
  5. حداکثر جریان گاز
  6. کمترین جریان گاز

انواع فلوکنترلر

این فشارسنج دارای انواع مختلفی است که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

فشارسنج جرمی brooks سری GF100

این ابزار برای نیمه هادی­ها طراحی شده و نیازمند به یک جریان انتقال تمام فلزی با خلوص بالا است. از جمله ویژگی‌های برجسته این محصول موارد زیر می‌باشد:

  1. تنظیمات فوق سریع 300 میلی ثانیه‌ای
  2. حساسیت اختیاری به فشار گذرا
  3. مقاوم در برابر خوردگی برای محل قرارگیری اتصالات
  4. قابلیت برنامه‌ریزی گاز و برد Multiflo
  5. نمایش منطقه‌ای
  6. سطح خیس شده بسیار اندک
  7. سنسور Hastelloy

 

فشارسنج جرمی MFC شرکت ALICAT بدون نمایشگر

این ابزار، بسیار دقیق، کاربردی، دارای ابعاد مناسب و ایده‌آل برای مشتریان می‌باشد. خانواده فشارسنج‌های BASIS اختصاصی برای ارائه بسته‌ای دقیق، اقتصادی، سریع، راحت برای نصب و یکپارچه سازی فرایند طراحی ساخته‌شده است. این محصول ارزشمند با سرعت پاسخ بالا معادل 100 میلی ثانیه، به صورت Real Time به نوسانات جریان بالادست واکنش نشان می‌دهد و یک جریان یکنواخت و دقیق را در پایین‌دست کنترل می‌کند.

فشارسنج جرمی بروکز MFC Brooks

در فشارسنج جرمی به منظور بهبود کیفیت محصول از روش sparging استفاده می‌شود. Sparging پاشیدن تزریق گاز به داخل مایع می‌باشد. روش‌های متنوع و متفاوتی برای این‌که گاز در معرض مایع قرار می‌گیرد استفاده می‌شود و این سیستم دمنده هوا، حباب‌ساز، پخش‌کننده، تزریق کننده و کربناتور نامیده می‌شود.
از این روش در بسیاری از صنایع استفاده می‌گردد. از جمله آن‌ها می‌توان به صنعت غذا و نوشیدنی از جمله شرکت‌های تولید نوشابه و ماءالشعیر نام برد. به دلیل استفاده از این روش، نیاز به ابزاری مانند این ابزار بیش‌ازپیش احساس می‌شود، زیرا باید دقیقاً میزان گازهای وارد و خارج‌شده را اندازه‌گیری نمود.
 


۱۳ مهر ۱۳۹۸


محصولات مشابه
  • پخش جک گازی 1000نیوتن اصل ترکیه

    پخش جک گازی 1000نیوتن اصل ترکیه

    دنیای جک گازی (عین اللهی ) با سلام وقت بخیر -پیشرو در صنعت وتجارت انواع جکهای گازی -با بیش از 15سال سابقه درخشان -نماینده برترین شرکت تولید کننده جکهای گازی ترکیه با مارک انحصاری هولک لیفت (Hulk lift) -تهیه وتوزیع انواع جکهای گازی ساخت ترکیه در تمامی موارد شامل: جک وانتی برای تمام اتاق های ماشین های سبک وسنگین -خودرویی:انواع خوروهای سواری ایرانی وکره ای وچینی وسایر... -خودروهای سنگین:اتوبوس وانواع تریلرهاو... -صنعتی:انواع دستگاه های صنعتی در تمام سایز وو نیوتن ها -کشاورزی:انواع کمباین وتراکتور و.... -راهسازی:انواع لودر وغلطک و.... -پزشکی:انواع تجهیزات پزشکی شامل تخت اتاق عمل وبرانکارد ودستگاه های فیزوتراپی ... -انواع جکهای ضامندار(سوزنی )برای صندلی های ارایشگاهی وصندلی های اداری و... -وانواع جک گازی مورد نیاز صنایع ومشتریان با سفارش ساخت طبق اندازه ونیوتن وطبق نقشه فنی درخواستی مشتری. -عرضه کلیه قطعات داخلی واتصالات (قرقری های فلزی و پلاستیکی-وسری تسمه ای وپیستون و...) جکهای گازی مصارف صنعتی - کشاورزی - راهسازی - پزشکی و خانگی -قیمت مناسب وبهترین کیفیت را با ما تجربه کنید. ساعت کاری : روز های کاری از ساعت 9.5 الی 7 شب یکسره -مشتری همان نعمتی است که خداوند به ما عطا فرموده وما قدردان مشتریانمان میباشیم. ادرس فروشگاه : تبریز راه آهن کوره باشی پاساژ اسبقی طبقه همکف پ 31 تهران : امکان ارسال تهران از انبار همان روز با هماهنگی قبلی سایت فروشگاهی جهت خرید انلاین ***http://faico110.com/*** instagram.com/jak.gazi (وبلاگ اموزشی )http://jak-gazi.blogfa.com/ 04135518268 09146474591 09147861734

    ابزار و یراق آذربایجان شرقی
  • دستگاه سختی سنج پرتابل AFFRI - مهندسی مهر

    دستگاه سختی سنج پرتابل AFFRI - مهندسی مهر

    شرکت مهندسی مهر (مقیاس همیشه ردیاب) با بیش از 25 سال تجربه در زمینه دستگاه‌های آزمون مواد و سختی‌سنجی بوده که مفتخر است به عنوان نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش شرکت Affri ایتالیا در ایران و خاورمیانه آماده خدمت رسانی به همکاران و صنعتگران عزیز در سرتاسر ایران است. شرکت Affri ایتالیا یکی از با سابقه‌ترین و مشهورترین شرکت‌های جهان در حوزه ساخت دستگاه‌های سختی‌سنج پرتابل (فلزات ، لاستیک و پلاستیک) و آزمون مواد در سه سطح کیفی کارگاهی ، آزمایشگاهی و آزمایشگاه مرجع کالیبراسیون بوده که با بیش از 20 سال سابقه حضور مستقیم و متمادی در ایران و مدل‌های متنوع محصول در خدمت صنعتگران عزیز است. انواع دستگاه سختی سنج پرتابل به شرح ذیل است : 1-دستگاه‌ سختی سنج پرتابل راکول 2-دستگاه‌ سختی سنج پرتابل پرتاب ساچمه (لیب , HLD , LEEB) 3-دستگاه‌ سختی سنج پرتابل التراسونیک (UCI) 4-دستگاه‌ سختی سنج پرتابل لاستیک و پلاستیک شور دیجیتال (Shore A – B – C – D – D0 – 0 – 00 – E – M – 000 – 000S) 5-دستگاه‌ سختی سنج پرتابل لاستیک و پلاستیک شور آنالوگ (Shore A – B – C – D – D0 – 0 – 00 – E – M – 000 – 000S) برخی از مشتریان شرکت مهندسی مهر: آزمایشگاه رازی مپنا شوفاژ کار فولاد امیرکبیر نیکا کمپرسور ایران‌خودرو سایپا سازه گستر نفت بهران تراکتورسازی تبریز و... جهت مشاوره رایگان و بازدید حضوری از نمایشگاه دائم شرکت مهندسی مهر با ما در تماس باشید. تلفن : ۳-۴۴۷۸۲۱۷۱-۰۲۱ داخلی 212 همراه: (در پایین آگهی) شرکت مهندسی مهر: info@mehr-eng.com دپارتمان فروش: sales@mehr-eng.com آزمایشگاه: laboratory@mehr-eng.com دپارتمان خدمات پس از فروش: salessupport@mehr-eng.com دپارتمان بازرگانی خارجی: commercial@mehr-eng.com

    ابزار و یراق تهران
  • فروش انواع فرز الماس

    فروش انواع فرز الماس

    فرز الماس فرزکارباید تا مین کننده بورس فرز الماس اینچ میلیمتر اعشاری علی باباابزار تلفن:66710350

    ابزار و یراق تهران
  • کلمپ جریان  AC مدل 3280-10 ساخت Hioki ژاپن

    کلمپ جریان AC مدل 3280-10 ساخت Hioki ژاپن

    کلمپ جریان ACمدل 3280-10 ساخت Hioki ژاپن آمپر متر انبری مدل 3280-10F ساخت کمپانی HIOKI کشور ژاپن با ظاهری کوچک و مقاوم در برابر ضربه می تواند جریان AC را تا 1000 آمپر اندازه گیری کند. همچنین کلمپ آمپرمتر 3280-10f هیوکی با استفاده از کابل فلکسیبل به صورت آپشنال (سفارشی) می توان جریان را تا 4199 آمپر اندازه گیری کرد. دستگاه آمپر متر کلمپی در اغلب موارد دارای یک یا دو فک متحرک است، کلمپ مترهای رایج یک شاسی دارند که با فشار دادن این شاسی دهانه کلمپ باز شده و سیم حامل جریان در بین دو فک کلمپ قرار می گیرد. پس از قرار گرفتن سیم حامل جریان در کلمپ و بسته شدن کامل فک های کلمپ می توانید جریان عبوری از سیم حامل جریان را مشاهده نمایید. مشخصات فنی: اندازه گیری جریان AC 42/420/1000A اندازه گیری ولتاژ تا 600V AC/DC اندازه گیری مقاومت تا 42MΩ تست اتصال کوتاه قطر دهانه کلمپ : 33mm کاربری آسان با دو ضامن جهت باز کردن دهانه کلمپ بدنه نازک

    ابزار و یراق تهران