نکات کاربردی در مورد ضخامت سنج رنگ خودرو ایده آل

چگونه رنگ شدگی بدنه خودرو را تشخیص بدهیم؟

یکی از نکات مهمی که تاثیر زیادی بر قیمت خودرو دارد، رنگ شدگی بدنه خودرو است. افرادی که قصد خرید خودروی دست دوم را دارند باید از یک کارشناس رنگ بدنه و یا دستگاه های مخصوص، برای تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کمک بگیرند.مجموعه فرهان گستر بمنظور کمک به انجام هرچه بهتر این امر در این مقاله بخشی از نکات گزیده ای را بیان می کند.

 

ابتدا قبل از انجام هر آزمایش، دور ماشین را نگاه کنید. به قسمت هایی مانند گلگیر، سپر، میانه درها و جلو پنجره ماشین دقت بیشتری کنید تا هرگونه علائم رنگ دوباره را پیدا کنید.رنگ دوباره ممکن است پررنگ تر،‌ کمرنگ تر و یا حتی قدری زبر تر از رنگ اصلی باشد. در صورتی که هیچ لکه رنگ غیر عادی وجود نداشت با دقت بیشتری به سراغ مراحل بعد بروید.

هیچ رنگ کار خودرویی  نمی تواند لبه های مهم را به خوبی دستگاه های کارخانه رنگ بزند. اما منظور از لبه های مهم کدام قسمت هاست. لبه های مهم عبارت اند از: گوشه کاپوت خودرو، لبه ی جلوی شیشه جلو، ستون های کابین و همچنین لبه درها.

نوک انگشتان خود را به آرامی در این نقاط بکشید و در صورتی که احساس هرگونه زبری یا پستی و بلندی کردید، مطمئن باشید که آن محل رنگ خورده است.

در کارخانه تولیدی پس از اینکه بدنه حاضر و آماده می شود، قبل از نصب ادوات دیگر به اتاق اسپری رنگ رفته و کاملا رنگ می شود.

در صورتی که گلگیرها یا کاپوت ماشین برای رنگ کردن دوباره از خودرو باز شوند، اثراتی بر روی پیچ و مهره های متصل کننده آن به شاسی نمایان خواهد شد.

برای بررسی این موضوع کاپوت را بالا زده و پیچ های نشان داده شده در تصویر را بازرسی کنید. اگر  جای هر گونه آچار یا رنگ متفاوت از رنگ اصلی بدنه مشخص بود، بدانید که آن قسمت برای صافکاری یا رنگ دمونتاژ شده است.به انعکاس نور در زوایای مختلف دقت کنید. هر نوع پستی و بلندی بر سطح خودرو، نشان از رنگ شدگی بدنه خودرو دارد.

 

اگر انجام این کار ها رضایت مشتری شما و یا تشخیص صد در صدی را در پی ندارد ، قطعا شما برای بهبود کارتان و سرعت بخشیدن به کار تشخیص رنگ خودرو نیازمند تستر رنگ هستید.
 

نحوه کارکرد دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال

دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال دستگاهی است که بر اساس حرکت رفت و برگشت امواج الکترومغناطیسی کار می کند و با دقتی متفاوت در دستگاه های مختلف  در حد یک هزارم میلیمتر، میکرون ، میلز ، اینچ و... ابزاری کارامد در دست کارشناس خودرو  می باشد این دستگاه در اندازه ها و انواع مختلفی توسط مجموعه پترو فرهان گستر جنوب عرضه می شود. هنگامی که قسمتی از بدنه یک خودرو نیاز به رنگ شدن دارد، بسته به نوع خوردگی و شدت ضربه وارده، فرآیند صافکاری و نقاشی که بر روی قطعه اعمال می گردد باعث تغییراتی اساسی روی قطعه نسبت به قبل می شود و در واقع لایه های رنگ موجود روی بدنه خودرو به هم ریخته و از حالت استاندارد خود خارج می شوند، تشخیص این امر برای کارشناس خودرو به کمک این دستگاه راحت تر می شود البته استفاده از دستگاه دیجیتال رنگ، آموزش و تجربه می خواهد، هنگام تهیه این دستگاه از فرهان گستر اطلاعات اولیه ای در خصوص نحوه کالیبره ، مشخصات دستگاه ، تجهیزات جانبی از جمله فویل های کالیبراسیون و همچنین انجام کالیبره دستگاه بصورت آموزشی و رایگان حضوری و غیرحضوری از طریق فضای مجازی صورت می گیرد. دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال یک سنسور کاوشگر یا (پراب) دارد که به صورت سرخود و یا به وسیله یک سیم به دستگاه وصل شده و با گذاشتن آن بر روی نواحی مختلف و نقاط مورد نظر بدنه خودرو، جهت آزمایش امواج آزاد می‌شوند. با برگشت امواج اطلاعاتی که به پروسسورداده میشود، میزان ضخامت رنگ بصورت یک عدد بر روی نمایشگر نشان داده‌شده و با مقایسه عدد به دست آمده با سایر اعداد در نقاط مختلف بدنه خودرو، وضعیت کیفیت رنگ بدنه خودرو را مشخص می کند.

 

نام های متداول دستگاه های تشخیص رنگ شدگی خودرو

دستگاه تست رنگ خودرو- تستر دیجیتال- دستگاه تشخیص رنگ شدگی خودرو- ضخامت سنج

الکومتر-تستر رنگ-ضخامت سنج رنگ-ضخامت سنج رنگ خشک

 

 

مشخصات ایده آل یک دستگاه تشخیص رنگ خودرو

همانطور که اشاره شد دستگاه های تشخیص رنگ خودرو از انواع گوناگونی برخوردار می باشند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند اما در حالت کلی یک دستگاه ضخامت سنج رنگ خودرو، حاوی مشخصات و امکانات ذیل می باشد:

  1. تعیین ضخامت رنگ خودرو در مقیاس دقتی میکرون
  2. تشخیص ضخامت رنگ خودرو روی فلزات و آلیاژ های مختلف از جمله آهن، مس و آلومینیوم
  3. حافظه ذخیره سازی تشخیص جنس بدنه خودرو
  4. سرعت پاسخگویی بالا
  5. دسته بندی مقادیر اندازه گیری شده
  6. نمایش اطلاعا اندازه گیری شده بر روی صفحه نمایش اصلی
  7. کالیبره آسان
  8. کارکرد راحت
  9. قابل اتصال به کامپیوتر
  10. داشتن متعلقات همراه جهت کالیبره

با استفاده از این دستگاه می توان تا حد زیادی دقت خود را در زمینه کارشناسی رنگ خودرو بالا برد و پیشنهاد می شود اگر با خودرو زیاد سر و کار دارید حتما اقدام به تهیه یکی از انواع آن ها کنید،تاثیر گذاری بر نظر مشتریان ، تایید صحت تشخیص شما ، افزایش سرعت عمل ، انجام کارتخصصی خود با امکانات بروز و ارتقا سطح اطلاعات فنی شما و مخاطبین عام بواسطه رویت تاییدات دستگاه در تشخیص ضخامت رنگ توسط دستگاه شما و... از جمله مزایای استفاده شما از یک دستگاهست.

 

پترو فرهان گستر جنوب با عرضه ضخامت سنج رنگ خودرو و آزمایشگاه ها از برندهای متنوع روز الکومتر – اف ام سی – سی ایی ام – بنتک – وینتکت – لوترون – یوویکس – تروتکت – کیمو- تستو - .... در رنج ها مختلف 0 تا 5000 و بیشتر با دقت میلز میکرون اینچ و... با تشخیص رنگ خودکار و نوع پایه آهن و فلزات غیرآهنی به دو شکل پراب سرخود و یا پراب کابلی با قابلیت نمایش در صفحه دیجیتال رنگی و ذخیره دیتاهای اندازه گیری شده در بازه های زمانی مختلف با کالیبره راحت و متعلقات همراه دستگاه با خدمات پس از فروش تضمینی در کنار رعایت کامل اصول مشتری مداری در خدمت شما عزیزان می باشد.

 

نکته ای بیاد داشته باشید که   mil در سیستم آمرکایی به معنای ۱ در ۱۰۰۰ اینچ است. با یک تبدیل واحد ساده میتوانید آن را به سیستم متریک یعنی میلیمتر و سانتی متر تبدیل کنید.

 

رنگ شدن دوباره خودرو به هیچ عنوان دلیلی بر بد بودن آن خودرو نیست. عده زیادی از رانندگان با سلیقه حتی با وجود خط و خش کوچک آن را نقاشی میکنند. به طور کلی با صرف مقداری وقت میتوانید گزینه های مناسبی در بازار خودرو دست دوم پیدا کنید. حتی شاید در بعضی مواقع بهتر از  همان مدل اما صفر کیلومتر!


۱۵ آبان ۱۴۰۱


محصولات مشابه
  • جک تخت بیمارستانی و برانکارد اصل ترکیه

    جک تخت بیمارستانی و برانکارد اصل ترکیه

    مرکز فروش جک گازی اصل ترکیه فروش جک گازی درب هواپیما فروش جک گازی صنعتی در تمام سایزها ونیوتن ها فروش جک گازی تجهیزات و دستگاه های صنعتی فروش درب خفاشی برای تمام خودروها فروش جک گازی یخچال صنعتی فروش سری جک گازی انواع مدلی های فلزی .پلاستیکی . سیبکی .تسمه ای فروش جک گازی تجهیزات پزشکی برانکارد .ماساژور و.... فروش جک گازی ضامن دار تخت جراحی برای تمام قسمت ها و فروش جک گازی ضامن داردر طول ها و قدرت های ( نیوتن) مختلف فروش قطعات جک گازی فروش جک گازی صندوق عقب ماشین برای تمام خودروهای ایرانی و خارجی وغیر فابریک نصب شده فروش جک گازی فروش جک گازی کاپوت خودرو فروش جک گازی تردمیل فروش جک گازی تخت خواب کمجا .باکسی .ستکا.تاشو.اسکانیا و.... ثبت سفارس در سایت سایت فروشگاهی جهت خرید انلاین ***http://faico110.com/***

    ابزار و یراق آذربایجان شرقی
  • جوراب کابل کشی

    جوراب کابل کشی

    جوراب‌های کابل کشی از نوع توری، برای جفت کردن نقطه میانی در طول کابل قابل استفاده هستند که از رنج ۶ میلی متر تا ۱۳۰ میلی متر برای انواع کابل‌های استاندارد با قطر‌های مختلف ساخته شده اند. در جا‌هایی که یک کانکتور در انتهای کابل وجود دارد نیز از این نوع استفاده می‌شود. جوراب‌های کابل کشی نوع تک چشم برای بار‌های متوسط و سنگین مناسب هستند و تنها از ته می‌توانند کشیده شوند. جوراب‌های کابل کشی نوع دو چشم هم مانند نوع قبل، برای بار‌های متوسط و سنگین مناسب هستند و مزیت اصلی آن‌ها در مقایسه با نوع تک چشم این است که می‌توانند در طول کابل کشیده شوند.

    ابزار و یراق تهران
  • سختی سنج رنگ / سختی سنج مدادی / سختی سنج قلمی

    سختی سنج رنگ / سختی سنج مدادی / سختی سنج قلمی

    سختی سنج مدادی جهت تعیین سختی رنگ و انواع پوششها . ساخت شرکتهای اروپایی و چینی سختی سنج مدادی ساخت کمپانی TQC هلند. سختی سنج مدادی ساخت Shanghai Modern چین سختی سنج مدادی ساخت کمپانی Sheen انگلستان سختی سنج مدادی همراه با 16 عدد مداد. سختی سنج قلمی سختی سنج فنری سختی سنج رنگ سختی سنج پاندولی سختی سنج کونیگ سختی سنج پرسوز

    ابزار و یراق البرز
  • جک درب کابینت و جک اتوبوسی و انواع مدل ها

    جک درب کابینت و جک اتوبوسی و انواع مدل ها

    دنیای جک گازی (عین اللهی ) با سلام وقت بخیر -پیشرو در صنعت وتجارت انواع جکهای گازی -با بیش از 15سال سابقه درخشان -نماینده برترین شرکت تولید کننده جکهای گازی ترکیه با مارک انحصاری هولک لیفت (Hulk lift) -تهیه وتوزیع انواع جکهای گازی ساخت ترکیه در تمامی موارد شامل: جک وانتی برای تمام اتاق های ماشین های سبک وسنگین -خودرویی:انواع خوروهای سواری ایرانی وکره ای وچینی وسایر... -خودروهای سنگین:اتوبوس وانواع تریلرهاو... -صنعتی:انواع دستگاه های صنعتی در تمام سایز وو نیوتن ها -کشاورزی:انواع کمباین وتراکتور و.... -راهسازی:انواع لودر وغلطک و.... انواع جک بادی (پنوماتیکی ) : برای انواع دستگاه صنعتی وخطوط تولید در انواع سایزها وکورس ها موجود میباشد. -پزشکی:انواع تجهیزات پزشکی شامل تخت اتاق عمل وبرانکارد ودستگاه های فیزوتراپی ... -انواع جکهای ضامندار(سوزنی )برای صندلی های ارایشگاهی وصندلی های اداری و... -وانواع جک گازی مورد نیاز صنایع ومشتریان با سفارش ساخت طبق اندازه ونیوتن وطبق نقشه فنی درخواستی مشتری. -عرضه کلیه قطعات داخلی واتصالات (قرقری های فلزی و پلاستیکی-وسری تسمه ای وپیستون و...) جکهای گازی مصارف صنعتی - کشاورزی - راهسازی - پزشکی و خانگی -قیمت مناسب وبهترین کیفیت را با ما تجربه کنید. ساعت کاری : روز های کاری از ساعت 9.5 الی 7 شب یکسره جمعه ها فروشگاه تعطیل میباشد. -مشتری همان نعمتی است که خداوند به ما عطا فرموده وما قدردان مشتریانمان میباشیم. ادرس فروشگاه : تبریز خیابان آزادی آخر کوی سجادیه جنوبی خیابان مهدیه پ11 (چهار راه ابوریحان ابادانی مسکن بالاتر از دانشگاه آزاد خیابان مهدیه پ 11) سایت فروشگاهی جهت خرید انلاین ***http://faico110.com/*** instagram.com/jak.gazi (وبلاگ اموزشی )http://jak-gazi.blogfa.com/ 04134770780 09146474591 09147861734

    ابزار و یراق آذربایجان شرقی