طراحی سایت ریسپانسیو

طراحی سایت ریسپانسیو: مثال ها و تمرین ها

طراحی وب سایت واکنش گرا مفهومی به معنی تغییر لایه های سایت شما با توجه به وضوح صفحه نمایش گر شماست. به بیان عمیق تر، 4 ستون در پهنای 1292 پیکسل به دو ستون در طول 1025 پیکسل تغییر می کند. همچنین در صفحه نماشگرهای موبایل و تبلت نیز به درستی نمایش داده می شود. این تکنیک طراحی را طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا می نامند.
حالا می توانید قابلیت ریسپانشیو بودن سایت خودتان را در اینجا امتحان کنید.
طراحی سایت واکنش گرا به طور کلی متفاوت از طراحی های سنتی است.، و برنامه نویسان مخصوصا برنامه نویسان مدرن باید با مفاهیم این طراحی ها آشنا باشند. در این وبلاگ با روش ها و مفاهیم طراحی سایت ریسپانسیو آشنا می شویم.


صفحه هایی که دارای جدول داده هستند یکی از چالش های مهم برای طراحی واکنش گرا هستند. جدول های داده به طور پیش فرض بسیار پهن هستند، و وقتی کاربران بزرگنمایی صفحه را کم می کنند تا کل جدول را ببیند، نوشته ها بسیار کوچک می شوند. یا وقتی کاربران سایت ، بزرگنمایی را بیشتر می کنند باید عمودی و افقی حرکت کنند تا نوشته ها را ببینند. چند راه برای اجتناب از این مشکل وجود دارد. تغییر فرمت جدول داده به مینی-نمودارها یا نمودارهای دایره ای یک راه حل تایید شده است. نمودارهای کوچک حتی در نمایشگرهای باریک هم درست نشان داده می شوند.

تصاویری که از طراحی سایت ریسپانسیو بکار برده می شوند را آگاه از متن می نامند. تصاویر در سایت های ریسپانسیو در نمایشگرهای مختلف متفاوت نشان داده می شوند. مقیاس تصاویر در نمایشگرهای بزرگ، بزرگ و در نمایشگرهای کوچک، کوچک است.
طراحی سایت های واکنش گرا در مقایسه با روش های سنتی بسیار خلاقانه تر است و جلوه های شگفتی بسیار زیادی را به وجود می آورند.





مثال هایی از طراحی سایت واکنش گرا


responsive-web-design






در این مثال ملاحظه می نمایید که طراحی سایت به شکل های متفاوت در دستگاه های مختلف نمایش داده می شود.






responsive-web-design







در این مثال صفحه شامل 3 قسمت اصلی است، هر کدام بر اساس تصویر پس زمینه جدا شده اند. و راه حل این است در مقیاس های متفاوت با اندازه های متفاوت نمایش داده شود.
۱۵ آذر ۱۳۹۶
parsaya


محصولات مشابه
  • طراحی فروشگاه اینترنتی

    طراحی فروشگاه اینترنتی

    طراحی انواع فروشگاه اینترنتی ساده و پیشرفته با امکانات متنوع مدیریتی و ارتباطی، با طرح اختصاصی برای شما در سطح ایران و جهان. پشتیبانی مثال زدنی و قابل استعلام از مشتریان وفادار ما و بررسی نمونه کارهای ما. با تمرکز بر سئوی محلی و ملّی(جلب نظر موتورهای جستجو)، طراحی نام و برند رُند و لوگوی خاطره ساز با گرافیک متمایز و بازدهی و سودآوری محسوس. توسط کارشناس ارشد گرافیک و متخصص برندینگ کمال محمدی مجد-مدیر گرافیک شاپ

    وب تهران
  • طراحی سایت پزشکی با نوبت دهی آنلاین و تشکیل پرونده  بیاسا

    طراحی سایت پزشکی با نوبت دهی آنلاین و تشکیل پرونده بیاسا

    شرکت مهندسی بیاسا با بهره گیری از علم هوش مصنوعی ارائه دهنده خدمات طراحی سایت پزشکی با ویژگی های ذیل می باشد: 1- قابلیت نوبت دهی در روز و ساعت مشخص 2- تشکیل پرونده و ثبت سوابق درمانی بیماران 3- ارسال اس ام اس به بیماران جهت یادآوری خدمات 4- دامنه ir رایگان 5- سه ماه پشتیبانی رایگان 6- سئوی اولیه رایگان 7- ارسال فایل ویدئویی آموزشی رایگان 8-قابلیت مشاهده در موبایل و لپ تاپ و کامپیوتر 9- صفحات تماس با ما، گوگل مپ، درباره ما 10- درگاه پرداخت روی سایت نصب می شود. 11- سایت دارای اینماد و نماد اعتماد می باشد. 12- سئو و تولید محتوای سایت با هوش مصنوعی 13- انجام کلیه خدمات دیجیتال مارکتینگ و اکثر مقالات جزو لینک های صفحه اول گوگل می باشد. سایر خدمات این شرکت تولید اپلیکیشن اندروید موبایل با کاتلین و جاوا که نمونه برنامه بیاسا پرنتال کنترل بیاسا در کافه بازار موجود است. جهت اطلاع از قیمت با مشاوران ما تماس بگیرید و یا از سایت byasaa.com دیدن فرمایید و یا کلمه ی بیاسا را سرچ نمایید و وارد سایت بیاسا بشوید. 09354256725 09391032366 02633533961

    وب البرز
  • فروش-تعمیر و تعویض برد انواع هارددیسک در محل شما

    فروش-تعمیر و تعویض برد انواع هارددیسک در محل شما

    اطلاعات شخصی و شغلی شما قابل سوء استفاده میباشد - دقت کنید خصوصا اتلیه های فیلمبردازی و عکاسی -- ارگانهای نظامی و امنیتی -- وزارتخانه ها شرکتهای تجاری -- موسسات مالی -- بانکها و غیره فریب تبلیغات دروغین افراد ناشی و بی مسئولیت را نخورید زیرا خسارات جبران ناپذیری در پی دارد بازیابی اطلاعات و تعمیر انواع هارد دیسک و حافظه ها - فلش های سوخته (((( توسط کارشناس بازنشسته دولت )))) در سراسر کشور - در محل شما و در حضور خودتان هارد کلینیک تهران با بیش از 15 سال قدمت و تجربه تعمیر و راه اندازی بردهای سوخته خرید هارد خراب و سوخته (( مراجعه - تشخیص و مشاوره رایگان )) ارایه انواع بردهای نایاب و کمیاب هارد جهت ریکاوری تمام ساعات شبانه روز و ایام تعطیل در خدمت شماییم 09123594202 09121136043 021-88812670-71 خ طالقانی - نبش ولیعصر مجتمع نور ط همکف اول پ 6055 مهندس حسینی

    وب تهران
  • طراحی سایت در اندیشه

    طراحی سایت در اندیشه

    طراحی سایت اندیشه آنلاین برای آشنایی با قدیمی ترین شرکت باید به سابقه فعالیت و تعداد نمونه کارهای آن توجه کنید. بعد از انتخاب شرکت طراحی سایت شما حتما باید از تمام هزینه‌های قابل پرداخت مطلع شوید. اگر جزییات بیشتری از سایت خود را به شرکت بدهید، آنگاه درک درستی از سایت شما دارند، درنتیجه هزینه پرداختی شما به واقعیت نزدیک‌تر است. به این نکته توجه کنید که ممکن است موارد درخواستی شما برای هر قسمت از سایت هزینه را افزایش یا کاهش دهد . قبل از تصمیم به انتخاب شرکت طراحی سایت هدف خود را از راه اندازی سایت مشخص کنید تا بتوانید بسته به معیار هایی که دارید، بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنید. مجموعه اندیشه آنلاین با سابقه طولانی‌مدت در زمینه طراحی سایت، طراحی سایت وردپرس، سئو و بهینه‌سازی آن می‌تواند کمک بسزایی در این زمینه به شما و کسب‌و‌کارتان ارائه دهد.

    وب تهران