روش های چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال به سرعت بسیار زیادی نقش بازیگر اصلی را در صنعت چاپ به عهده گرفته است. به صورت گسترده ای هم در خانه ها با چاپگر های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت های بزرگی مثل Epso و Canon دستگاه هایی را هم برای استفاده در خانه و مراکز چاپ دیجیتال تولید می کنند. تکنولوژی چاپ تا حد زیادی در هر دو حالت یکسان است. به عبارتی دیگر شما می توانید تکنولوژی چاپ دیجیتال را با مقیاس کوچکتری در خانه های خود استفاده کنید.

چاپ دیجیتال به سبب سهولت، خدمات چاپ فوری و کیفیت بالا در بین مشتری ها جا باز کرده است. تکنولوژی های متنوعی برای چاپ دیجیتال وجود دارد که هر کدام هدف و بودجه خاصی را می طلبد. شما چه بخواهید برای خود چاپگر خانگی بخرید یا از یک چاپخانه درخواست خدمات کنید، دانستن نکات زیر درباره روش های چاپ دیجیتال شما را یاری خواهد کرد.

چاپگر جوهرافشان

چاپگرهای جوهرافشان مقرون به صرفه، چاپ در خانه را نسبت به ده های گذشته متحول کرده است. مردم می توانند در خانه های خود با کیفیت بالایی روی بهترین کاغذها عکس های خود را چاپ کنند. تکنولوژی این دستگاه ها خیلی ساده است؛ کاغذ وارد دستگاه می شود و چاپگر مقدار بسیار کمی از جوهر را روی کاغذ می پاشد.

مثل روش چاپ افست، چاپگرهای جوهرافشان هم از مجموعه رنگ های CMYK و گاها رنگ های بیشتر استفاده می کند. عکس چاپ شده را گیکله می نامند که از واژه فرانسوی «giclée» گرفته شده است.

بیشتر مراکز تجاری چاپ دیجیتال از این تکنولوژی جوهرافشان استفاده می کنند. نتایج خیلی خوبی دارد و آزمایش خود را پس داده است و عکس
ها را خیلی با کیفیت چاپ می کند.

مزایا :

مقرون به صرفه و قابل تهیه برای خانه و مراکز چاپ، سهولت در چاپ و امکان چاپ فوری، قابلیت چاپ انواع و اقسام رسانه ها

معایب :

سرمایه گذاری اصلی در خرید چاپگرهای خانگی جوهرافشان است؛ ولی محدودیت های سایز وجود دارد. شما برای چاپ در سایز های بزرگتر باید به مراکز تجاری چاپ مراجعه کنید.

چاپ حرارتی یا سابلیمیشن

چاپگرهای حرارتی برای انتقال رنگ روی کاغذ از عناصر حرارتی استفاده می کنند. رنگ درون روبان سلفونی داخل چاپگر ذخیره می شود. از سه پنل رنگی تشکیل می شود. سه رنگ سایان، قرمز و زرد و یک محافظ دارد. زمانی که کاغذ وارد دستگاه می شود رنگ حرارت داده می شود و به گاز تبدیل می شود.

به عبارتی دیگر تصعید اتفاق می افتد و زمانی که رنگ سرد می شود با حالت سفتی روی کاغذ قرار می گیرد. زمانی که کاغذ از سه پنل رنگ عبور کرد یک لایه ی محافظ دیگری روی آن قرار می گیرد.

مزایا :

چاپ حرارتی یا سابلیمیشن نتیجه مشابهی مثل چاپ سنتی در تاریکخانه را دارد. برخی از چاپگرهای سابلیمشن قابل حمل هستند و توسط باتری ها شارژ می شوند؛ بنابرین عکاس ها می توانند همراه خود داشته باشند و عکس را در مکان و شرایط خود چاپ و به فروش برسانند.

معایب :

اندازه و سایز برای چاپ با توجه به اندازه روبان محدودیت دارد. این بدان معنی است که اگر بخواهید سایز های بزرگی را چاپ کنید باید به دنبال دستگاه های بزرگ چاپ سابلیمیشن باشید. کیفیت چاپ رنگی بالاست ولی کیفیت چاپ سیاه و سفید ممکن است متفاوت باشد و این هم شاید به خاطر نبود پنل رنگ سیاه در بیشتر چاپگرهای سابلیمیشن باشد
۲۶ تیر ۱۳۹۷
خانه طراحان سام


محصولات مشابه
  • دسته و دستگیره پلاستیکی کارتن

    دسته و دستگیره پلاستیکی کارتن

    دستگیره پلاستیکی کارتن دستگیره پلاستیکی کارتن برای حمل آسان محصولاتی که درون جعبه یا کارتن قرار می‌گیرند که این نوع دستگیره کارتن متشکل دو قسمت است ، اندازه دستگیره کارتن به طول ۱۷cm است که با توجه به استاندارد بازار تولید و عرضه می‌شود طول زیره دستگیره پلاستیکی کارتن ۱۴cm می‌باشد که فاصله مورد نیاز برای آن بطور استاندار ۱۰ الی ۱۰/۵cm می‌باشد و طول مفید زیره از ۹ الی ۱۲ می‌باشد مجموعه clix بزرگترین تولید کننده انواع دستگیره های پلاستیکی کارتن می‌باشد دستگیره پلاستیکی کارتن تولید شده در مجموعه clix متشکل از مواد پلی اتیلن درجه یک می‌باشد دستگیره پلاستیکی کارتن قابل سفارش در تعداد بالا و رنگ دلخواه شما قیمت دستگیره پلاستیکی کارتن بسته به مدل و رنگ متفاوت است لطفاً جهت اطلاعات بیشتر تماس حاصل فرمایید. قابل استفاده در صنایع چاپ و بسته بندی کارتن جعبه های کادویی کارتن های البسه و کفش کاور پتو و کمد برزنتی و مشاغل مرتبط جعبه و کارتن اسباب بازی کارتن لوازم خانگی کارتن ظروف چینی و آرکوپال کارتن قابلمه تفلون و قابلمه سرامیکی و صنایع مرتبط

    چاپ و بسته‌بندی تهران
  • چاپ پوشه دکمه دار پارچه ای، پوشه A4 پارچه ای

    چاپ پوشه دکمه دار پارچه ای، پوشه A4 پارچه ای

    تولید و فروش پوشه دکمه دار پارچه ای پوشه A4 پارچه ای پوشه A5 پارچه ای پوشه تبلیغاتی همراه با چاپ اختصاصی لوگوی کسب و کار شما پوشه پارچه ای جایگزین پوشه های پلاستیکی می باشد که جذابیت بالایی دارند و با توجه به دوام پارچه آنها تا مدت ها قابل استفاده می باشند. پوشه پارچه ای تبلیغاتی با استفاده از پارچه اسپان باند تهیه می شود. این پارچه این قابلیت را دارد که بتوان به خوبی بر روی آن چاپ انجام داد. بدین ترتیب می توانید اسم و لوگوی کسب و کار، اطلاعات تماس، پیج اینستاگرام و ... را به خوبی بر روی آن چاپ کنید. چاپ پوشه دکمه دار با بالاترین کیفیت توسط کارشناسان تولید شرکت آنتیک انجام می شود. برای سفارش چاپ پوشه دکمه دار پارچه ای با شماره های آگهی تماس بگیرید تا همکاران ما لیست قیمت پوشه پارچه ای دکمه دار را به شما ارائه دهند.

    چاپ و بسته‌بندی تهران
  • پاکت زعفران (جعبه زعفران)

    پاکت زعفران (جعبه زعفران)

    با طراحی ، اسم و لوگو اختصاصی طراحی رایگان تمامی سایزهای ۱ مثقال - نیم مثقال - ۳ گرمی - ۲ گرمی - نیم گرمی ،…. قابل اجراست✔️ با مقوا گلاسه بهداشتی عمومی : حداقل تعداد ۲۰۰۰ عدد اختصاصی : حداقل تعداد ۶۰۰۰ عدد صفر تا صد : طراحى ، چاپ ، تیغ ، چسب ، سلفون ، یووى ، طلاکوب ، برجسته ،…. ! ارسال به سراسر کشور کارشناس فروش : ????09105559986 ????02122556912 کارشناس فنی : ????09105559987 مدیریت : ????09128246731

    چاپ و بسته‌بندی تهران
  • چاپ روی نوار چسب

    چاپ روی نوار چسب

    شرکت تولیدی آذر چسب سهند آماده چاپ روی نوار چسب با لوگو و طرح شما مشتریان عزیز روی نوار چسب پهن با کمترین تعداد (60 حلقه ) که شامل نوارچسب های پهن برای بسته بندی کارتن در عرض2.5 سانت و 5 سانت و 7 سانت و به طول 90 یارد و 180 یارد و 500 یارد الی 1000 یارد با ضخامتهای 40 و 45 و 50 میکرون با قیمت خیلی مناسب و کیفیت فوق العاده عالی با دستگاههای پیشرفته روز دنیا و کارکنان ماهر آماده همکاری می باشد. شما می توانید نمونه کارهای انجام شده برای مشتریان عزیز را در سایت Azarchasb.ir در قسمت پایین صفحه و یا در قسمت گالری مشاهده نمایید. دفتر هر روز به غیر از روزهای تعطیل از ساعت 9 صبح الی 6 عصر باز می باشد. تلفن تماس : 04133122269 - 04133432531

    چاپ و بسته‌بندی آذربایجان شرقی