پاکت کرافت چیست؟

 نحوه ارائه محصولات و تولیدات به مشتریان یکی از مهم‌ترین بخش‌های موفقیت محصول در جلب نظر مشتریان و مطرح‌شدن در بازار عرضه است. بسته‌بندی محصولات بخش مهمی از نحوه عرضه محصول هستند و از چندین جهت دارای اهمیت زیادی هستند. با توجه به رقابت شدیدی که همواره در عرضه محصولات وجود دارد، استفاده از بسته‌بندی مناسب، جدید و کاربردی یکی از راه‌های جلب نظر مشتریان است. امروزه انواع بسته‌بندی‌های کاغذی، شیشه‌ای، پلاستیکی و ... وجود دارد. هرکدام از این بسته‌بندی‌ها مناسب گروهی از کالاها هستند. این بسته‌بندی‌ها از مزایا و معایب متفاوتی نیز برخوردار هستند. پاکت کرافت یکی از انواع بسته‌بندی است که با این‌که از مدت‌ها قبل از آن استفاده شده، در حال حاضر دستخوش تغییرات شده و مدل‌های جدیدی به بازار ارائه کرده است. تنوع مدل‌های پاکت کرافت بسیار بالا است. از انواع مدل‌های پاکت کرافت برای بسته‌بندی مواد غذایی، بسته‌بندی هدایا، بسته‌بندی مدارک و ... استفاده می‌شود. اطلاعات ارائه شده در این مطلب بر روی انواع پاکت کرافت‌ها، کاربردهای آن‌ها، محل تهیه و نحوه خرید آن‌ها تمرکز دارد. با همراهی ما در ادامه مطلب، این جزئیات را مطالعه نمایید.

آشنایی با پاکت کرافت

پاکت کرافت‌ها پاکت‌هایی کاغذی هستند که از آن‌ها برای بسته‌بندی و حمل‌ونقل انواع مواد مانند مواد غذایی و خوراکی استفاده می‌شوند. از پاکت کرافت‌ها در ایام قدیم نیز برای بسته‌بندی و حمل انواع میوه‌ها و شیرینی نیز استفاده می‌شده است. پاکت‌های کرافت در حال حاضر تغییرات زیادی نسبت به زمان گذشته کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین مزایای خرید پاکت کرافت آسیب کم‌تر به محیط‌زیست به دلیل عدم استفاده از مواد نایلونی و پلاستیکی است.
پکت کرافت

 

 کاربردهای پاکت کرافت

1. بسته‌بندی انواع خشکبار و آجیل
2. بسته‌بندی میوه خشک
3. بسته‌بندی گیاهان دارویی
4 بسته‌بندی چای و قهوه
5. بسته‌بندی انواع نان‌های فانتزی
6. بسته‌بندی سیمان و گچ
7. بسته‌بندی موارد شیمیایی پودری
8. بسته‌بندی غذای آبزیان دام و طیور
9. بسته‌بندی انواع کودها و بذرهای کشاورزی
10. بسته‌بندی انواع پودرهای آرایشی و بهداشتی

 انواع پاکت کرافت

1. پاکت کرافت زیپ کیپ
2. پاکت کرافت گلاسه
3. پاکت کرافت کاغذی
4. پاکت کرافت متالایز
5. ساک دستی کرافت
6. پاکت کرافت پنجره دار یا بدون پنجره
7. پاکت کرافت یک رو شفاف
8. پاکت کرافت ساده
9. پاکت کرافت تک لایه یا چند لایه

مزایای استفاده از پاکت کرافت

1. مقاومت بالا و استحکام مناسب پاکت کرافت
2. رعایت بهداشت و تضمین سلامت مصرف‌کنندگان
3. حمل و چیدمان زیبا در همه قفسه‌های فروشگاهی
4. برخورداری از ظاهری زیبا و بسته‌بندی لوکس
5. سهولت در باز و بسته شدن پاکت کرافت
6. کاهش چشم‌گیر مصرف نایلون و پلاستیک
7. وجود تنوع در طرح و رنگ
8. کیفیت بالای ترکیبات اولیه
9. امکان تولید در سایزهای دلخواه مشتریان
10. وجود امکان چاپ برند و لوگو با طرح‌ها سفارشی
11. قیمت مناسب
12. امکان رقابت بالا با سایر انواع بسته‌بندی‌ها

 ایده‌های کاربردی در استفاده از پاکت کرافت


ایده کاربردی برای پاکت کرافت

بسته‌بندی‌های مناسبتی

فروشگاه‌ها و تولیدکنندگان می‌توانند در طراحی پاکت‌های کرافت مورداستفاده خود از طرح‌ها، رنگ‌ها و جملاتی استفاده کنند که متناسب با مناسبت‌های تقویمی نزدیک باشد. برای مثال استفاده از طرح‌های متناسب با یلدا بر روی پاکت کرافت های میوه خشک در محدوده زمانی نزدیک به این مناسبت تقویمی یا استفاده از پاکت کرافت‌هایی با طرح‌های عاشقانه برای بسته‌بندی شکلات در نزدیکی ولنتاین. علاوه بر مناسبت‌های تقویمی استفاده از پاکت کرافت و تزئین آن متناسب با مناسبت‌های شخصی نیز ایده‌ای کاربردی درباره پاکت بسته‌بندی گرافت است. می‌توان از تزئینات مربوط با مناسبت پیش رو استفاده کرد و پاکت کرافت را هماهنگ با آن انتخاب و تزئین کرد. برای مثال تزئینات قلبی شکل مناسب بسته‌بندی هدیه سالگرد ازدواج با پاکت کرافت هستند.

تبلیغات روی بسته‌بندی

بخش بیرونی پاکت‌های کرافت کاملاً خالی است. این فرصت مناسبی برای کسب‌وکارها و فروشگاه‌هایی است که از پاکت کرافت برای بسته‌بندی کالا و محصولات خود استفاده می‌کنند. چاپ تبلیغات فروشگاه، کسب‌وکار و مسائلی از این قبیل بر روی پاکت کرافت‌‎ها ایده‌ای کاربردی و تجاری به حساب می‌آید.

تعامل با مشتریان

بهتر است صرفاً به استفاده از پاکت کرافت های ساده اکتفا نشود. شرکت‌ها، گروه‌ها، فروشگاه‌ها و تولیدکنندگانی که از پاکت کرافت برای بسته‌بندی و ارائه محصولات خود استفاده می‌کنند، می‌توانند با استفاده از محصول با مشتریان خور تعامل ایجاد کنند. نوشتن جملاتی در حوزه محصول ارائه شده در جهت جلب‌توجه مشتری یکی از ایده‌های کاربردی استفاده از پاکت کرافت برای تعامل با مشتریان است.

استفاده از رنگ‌های مناسب

دقت در استفاده از پاکت کرافت یکی به‌اندازه‌ای مهم است که خود ایده‌ای کاربردی در جهت استفاده از این محصول به حساب می‌آید. رنگ پاکت کرافت و شکل ظاهری آن باید با محصولی که درون آن وجود دارد هم‌خوانی و تناسب داشته باشد. برای مثال اگر محتویات پاکت کرافت شامل قهوه باشد، مناسب است که از رنگ قهوه‌ای با طرح‌های خلاقانه‌ای که در آن‌ها از شکل دانه‌های قهوه استفاده شده است بهره برد.

پاکت کرافت از کجا بخریم؟

تهیه پاکت کرافت کار بسیار راحتی است. در حال حاضر تولیدکنندگان و واسطه‌های بسیاری در حال فروش انواع مختلفی از پاکت کرافت هستند. برای تهیه پاکت کرافت به‌صورت حضوری می‌توان سری به بازار بزرگ تهران زد. پس از یافتن راسته تولیدکنندگان و فروشندگان این کالا می‌توان درباره نوع و تعداد پاکت کرافت های سفارشی با آن‌ها به توافق رسید.

 سفارش پاکت کرافت

سفارش پاکت کرافت به دو شکل حضوری و غیرحضوری امکان‌پذیر است. در سفارش حضوری می‌توان به مکان‌هایی که در هر شهر به ارائه این محصول می‌پردازند، رفت و پاکت‌های موردنظر را در تعداد موردنظر سفارش داد. شیوه غیرحضوری که بسیار راحت‌تر از شیوه قبل به نظر می‌رسد، مستلزم است که با آگهی‌های اینترنتی یا شماره‌هایی که به این منظر در سایت‌ها منتشر شده‌اند، تماس گرفت و با مشاهده عکس محصولات نسبت به سفارش پاکت کرافت اقدام کرد.
 
 کلام پایانی
پاکت کرافت‌ها نوع جدیدی از بسته‌بندی به حساب نمی‌آیند. همان‌طور که قبلاً به آن اشاره شد، استفاده از پاکت‌ها برای خرید و جابه‌جایی محصولات از ایام قدیم رواج داشته است ولی در حال حاضر با پاکت کرافت‌هایی با طرح‌های جدیدی و کاربردهای فراوان‌تر روبه‌رو هستیم که تا حدود زیادی در بین مصرف‌کنندگان تثبیت شده‌اند.
علاوه بر زیبایی بسته‌بندی و حمل محصولات با پاکت کرافت، سطح بهداشت در این بسته‌بندی نیز بسیار مناسب است. به نظر می‌رسد، مهم‌ترین مسئله درباره استفاده از پاکت کرافت‌ها نیز مربوط به حفظ هرچه بیشتر محیط‌زیست و واردکردن کم‌ترین آسیب ممکن به آن است.

۲۲ آذر ۱۴۰۰
جویشگر


محصولات مشابه
  • چاپ کارت پرسنلی

    چاپ کارت پرسنلی

    کارت پی وی سی یکی از پر کاربردترین راه های احراز هویت جهت ارائه خدمات گوناگون می باشد. کارت سوخت ، کارتهای اعتباری و بانکی ، کارتهای شناسایی و عضویت ، کارتهای حضور و غیاب و کنترل تردد ، کارتهای تخفیف و ...… از نمونه های استفاده از کارتهای PVC می باشد. با توجه به موارد بسیار استفاده از کارتهای PVC ، چاپ با کیفیت و مقرون به صرفه بر روی این کارهای حائز اهمیت می باشد. شخصی سازی و چاپ انواع کارت pvc طراحی کارت ها با ارسال نمونه چاپی چاپ انواع کارت پی وی سی از قبیل چاپ کارت پرسنلی ، گارانتی ، کارت هدیه ، پارکینگ کارت باشگاه ، دانشجویی ، سلف سرویس ، همایش ، کارت اشتراک ، حضور و غیاب ، کنترل تردد کارت ویزیت شفاف - نیمه شفاف چاپ هولوگرام سازمانی چاپ دیجیتال مستقیم و غیرمستقیم چاپ برجسته ( امباس ) ، انکد ( Encode) چاپ آرم و طرح سازمان مربوطه بصورت پیش زمینه چاپ عکس و مشخصات کامل هر فرد بصورت تمام رنگی چاپ بارکد برای هر نفر بصورت مجزا چاپ اطلاعات متغیر ( کد ، بارکد ، سریال ، نام و نام خانوادگی ، کد ملی و... ) چاپ کارت اینترنت کارت تلفن و کارت شارژ با پین و اسکرچ (پوشش رمزدار) روی کارت لمینیت با کاور قابلیت چاپ چهار رنگ بر روی انواع کارت های MAG, Contactless, Blank چاپ کارت ویزیت به صورت تک رنگ (طلایی ،نقره ای ،سفید ،مشکی ،قرمز ،آبی،سبز) چاپ افست انواع کارت ویزیت شفاف TRANSFERPARENT کارت شناسایی کارت پرسنلی کارت هدیه کارت حضور و غیاب کارت تخفیف کارت VIP کارت عضویت کارت تردد کارت پارکینگ کارت هوشمند کارت باشگاه کارت همایش کارت ضمانت انواع محصولات چاپ افست و دیجیتال کارت مغناطیس کارت هوشمند کارت مایفر کارت کنتاکتلس کارت سلامت کارت بهداشت

    چاپ و بسته‌بندی تهران
  • ریبون دستگاه تاریخ زن دستی و پدالی

    ریبون دستگاه تاریخ زن دستی و پدالی

    ریبون تاریخ زن دستی و پدالی عرض : 120*25 عرض : 120*30 عرض : 120*40 با کیفیت چاپ ریبون تاریخ زن حرارتی یا Hot Stamping Foil Ribbon جهت چاپ تاریخ تولید ، انقضاء و سری ساخت استفاده می گردد. در این روش چاپ توسط ریبون حرارتی مستقیماً بر روی بسته بندی محصول انجام می شود. چاپ با این روش به کمک حرارت و قطعات کوچک فلزی ( شامل عدد یا حروف به صورت محدود) انجام میشود. امکان چاپ اطلاعات متغیر با این روش امکانپذیر نمی باشد. جهت درج اطلاعات متغیر مانند سریال و بارکد می بایست از دستگاه های جت پرینتر و ریبون های TTO استفاده نمود. ویژگی ریبون تاریخ زن حرارتی: سادگی پروسه چاپ نیاز به تجهیزات ارزان قیمت مقاومت چاپ انجام شده در شرایط مختلف محیطی امکان چاپ روی متریال های مختلف از قبیل انواع فیلم PP, PE, PET , OPP، پارچه ، چرم و … .

    چاپ و بسته‌بندی تهران
  • کارتن آماده ( ارسال فوری )

    کارتن آماده ( ارسال فوری )

    [کارتن آماده](https://shop.avinpack.com/product-tag/ready-packing-carton/) یکی از جعبه های مقوایی برای بسته بندی کالا و محصولات مختلف است که بسیار کاربرد دارد. این نوع کارتن برای تولید کنندگانی مفید است که در کمترین زمان به بسته بندی نیاز دارند. کارتن آماده میتواند از انواع کارتن لایه دار ائم از [کارتن 3 لایه](https://avinpack.com/3layers-carton/) و [کارتن 5 لایه](https://avinpack.com/5layers-carton/) ساخته شود. این کارتنها یا بدون چاپ هستند و یا دارای چاپ عمومی میباشند. برای مشاهده لیست قیمت کارتن آماده و یا خرید کارتن آماد ، میتوانید از لینک های درون آگهی استفاده نمایید و یا اینکه در گوگل کارتن آماده آوین را جستجو کنید.

    چاپ و بسته‌بندی تهران
  • دستگاه بسته بندی نان گاتا پیروزپک

    دستگاه بسته بندی نان گاتا پیروزپک

    صنایع بسته بندی پیروزپک مفتخر است که با طراحی و تولید انواع دستگاه بسته بندی نان گاتا توانسته کمک های شایانی را به تولید کنندگان نان گاتا ارائه دهد. بسته بندی نان گاتا با بهترین کیفیت توسط دستگاه بسته بندی افقی پیروز پک برای شما عزیزان انجام خواهد شد. دستگاه بسته بندی نان گاتا با قابلیت بسته بندی نان لواش رستورانی , بسته بندی نان , بسته بندی نان بربری , بسته بندی نان بروتشن , بسته بندی نان سنگک , بسته بندی نان فانتزی , بسته بندی نان پیتزا , بسته بندی نان خشک و بسته بنید نان برش خورده و انواع دیگر دستگاه بسته بندی نان گاتا صنایع بسته بندی پیروز پک دستگاه بسته بندی نان گاتا مدل آنجل 300 قادر است در هر دقیقه 100 بسته بندی را برای شما انجام دهد. همچنین این دستگاه پیلوپک با دو موتور AC و روش بسته بندی متریک و اتوماتیک , بسته بندی ها را با سلفون ترس , متالایز , لامینت و با کاغذ پلی اتیلن برای شما انجام خواهد داد. ابعاد دستگاه بسته بندی نان گاتا مدل آنجل 300 380*95*170 سانتی متر است. همچنین ابعاد دستگاه بسته بندی آنجل برای بسته بندی انواع نان معادل 40*25*8 سانتی متر است. و برای انجام تنشیمات طول بسته بندی و سرعت بسته بندی قادر خواهید بود به صورت دیجیتال و لمسی این کار را انجام دهید. در صورتیکه تمایل دارید دستگاه بسته بندی نان را خریداری نمایید می توانید با همکاران ما صنایع بسته بندی پیروزپک تماس بگیرید. ما بهترین و با کیفیت ترین دستگاه بسته بندی را به شما عزیزان تحویل خواهیم داد.

    چاپ و بسته‌بندی اصفهان