تبلیغات اینترنتی چیست و چگونه تبلیغات اینترنتی انجام دهیم ؟

 تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای درج تبلیغات در محیط وب اشاره دارد،در تعریفی دیگر، تبلیغات اینترنتی را اینگونه تعریف نموده‌اند: نمایش دادن نامها وعلائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای پربیننده اینترنت، به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک نماید (سایت صدا و سیما ۲۰۰۲). در فرایند تهیه و اجرای تبلیغات اینترنتی، شرکتهای تبلیغاتی، ناشران اینترنتی۱، تبلیغ‌دهندگان۲ (سازمانها و شرکتهای تولیدی و خدماتی) درگیرند.

تاریخچه تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی برای اولین بار و بصورت بنر در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ و در سایت هات وایر۳ نمایش داده شد. زمانی که هات وایر متوجه شد که برای تبلیغات می‌بایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی بوجود آمدند.
در آن زمان ۱۴ طراح تبلیغاتی مبلغی معادل ۳۰،۰۰۰ دلار برای نمایش ۱۲ هفته‌ای تبلیغات خود پرداختند (کای و مداف ۱۹۹۹). در سال ۱۹۹۵ وب بعنوان رسانه‌ای عمومی پذیرفته شد. شرکت سان میکروسیستم۴ در این سال زبان جاوا را به عموم عرضه کرد. در سال ۱۹۹۶ الدزموبیل۵ اولین اتاق گفتگوی تجاری را راه اندازی نمود. در جدول ۱ به برخی از اتفاقات مهم صنعت تبلیغات اینترنتی اشاره شده‌است.

روند تبلیغات اینترنتی در دنیا
تبلیغات اینترنتی از زمان پیدایش (سال ۱۹۹۴) تا سال ۲۰۰۷ شاهد رشد بسیار زیادی بوده‌است. بطوریکه حجم درآمد تبلیغات اینترنتی از رقم ۲۶۷ میلیون دلار در سال ۱۹۹۶ به رقم ۱۳۰۸۷ میلیون دلار در سال ۲۰۰۷ رسیده‌است. ولی در بین سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ این صنعت شاهد رشد منفی بوده‌است. روند رشد در سال ۲۰۰۳ تغییر جهت داده و دوباره شاهد رشد مثبتی در این صنعت می‌باشیم.

تبلیغات اینترنتی در ایران
بسیار پیش آمده که مدیران شرکت‌ها در مورد موفقیت تبلیغات اینترنتی در ایران(به دلیل کند بودن روند IT نسبت به سایر کشور‌های دنیا) اظهار شک و تردید کرده‌اند و بازخورد این صنعت تبلیغاتی را قابل مقایسه با آنچه در سایر کشور‌های دنیا وجود دارد نمی‌دانند. اگر مدل روند ورود تکنولوژی در ایران را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که نتایج دقیقا همانند سایر کشورهاست اما با اندکی تاخیر. به عبارت دیگر تلویزیون هم در ایران همانند سایر کشورها محبوب شد اما با تاخیر. برای اینترنت هم این وضع اتفاق افتاده‌است. لذا می‌توان گفت، تبلیغات اینترنتی هم به زودی جای پای خود را خواهد یافت و وارد بودجه تبلیغاتی شرکتها خواهد شد. به زودی شاهد این خواهیم بود که مدیران دیگر نخواهند پرسید که آیا تبلیغات اینترنتی موثر است یا نه. باوجود آنکه اینترنت و فرهنگ و نیازهای وابسته به آن در ایران دیرتر از سایر کشور‌ها وارد شده ولی به دلیل جوان بودن جامعه ایرانی با گامهای بسیار سریع تری در حال پیشرفت می‌باشد.
اینترنت رسانه ای با توان بسیار گسترده و بالاست ، اما شرکتهای نسبتا کمی توانسته اند از آن به شکل موفقیت آمیز بهره برداری کرده و در جهت مقاصد تبلیغ خود به کار گیرند
جذابیت اینترنت در وهله اول به دلیل آن است که از طریق آن به شکل مستقیم و یک به یک میتوان به تک تک مصرف کنندگان ارتباط برقرار کرد.در تئوری، سازمانها و مصرف کنندگان میتوانند با استفاده از این دستاورد، کالا خریداری کنند، به تبادل اطلاعات بپردازند و به پژوهشهای ارزشمند دسترسی یابند؛ اما در عمل، اینترنت تا زمان حال رسانه ای است که بسیاری از توانمندیهای آن کما کان بلا استفاده مانده است.
یکی از بزرگترین چالشهای بازاریابی در اینترنت تلاش برای جلب و جذب مخاطبان است. این امر باعث به وجود آمدن یک صنعت تبلیغاتی کاملا جدید بر روی شبکه وب شده است.

تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک 
نامه های الکترونیکی همواره یکی از ابزارهای بازاریابی و تبلیغات بوده است. تبلیغات از طریق پست الکترونیک ابزاری مقرون به صرفه است که از نرخ پاسخگویی بالایی نیز برخوردار است. هم چنین این ابزار موجب وفا داری ،جذب و نگهداری مشتریان و نیز موجب تقویت نام تجاری می شود.
انواع مختلفی از تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک وجود دارد.
یک نوع از تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک خبر نامه های اینترنتی هستند که توسط شرکت و یا نماینده فروش شرکت تهیه شده و برای گروه خاصی که علایق مشترکی در مورد کالا و خدمات دارند ارسال می شوند و خدماتی را به مشتریان ارائه می کنند. ارسال خبر نامه ها در بسیاری از موارد با کسب اجازه از مشتریان و بصورت ادواری صورت می گیرد.
نوع دوم، گروه های گفت و گو هستند، که در میان جمعی با علایق مشترک ایجاد می شوند . در این نوع از تبلیغات پیام الکترونیکی که برای اعضاء فرستاده می شود، گفت و گویی را در مورد موضوعی خاص میان آنها ایجاد می کند. بسیاری از گروهای گفت و گوی موفق، یک هماهنگ کننده دارند، که تصمیم می گیرد چه پیام های برای اعضاء ارسال شود.
نوع سوم شامل یک کانال بازاریابی است که افراد در آن عضوء شده و بر اساس علایق اعضاء پیام های تبلیغاتی برای آنها فرستاده می شود . هر کانال بر روی اخبار گروه مشخصی از کالاها و خدمات متمرکز می شود. ضمنا اطلاعات هر کانال هر چند مدت یکبار به روز می شود.
از آنجایی که به راحتی می توان نامه های الکترونیک تجاری را ایجاد واز طریق اینترنت ارسال نمود، ابزار ارزان و نیز اثر بخشی برای تبلیغات به شمار می آید. تحلیل عملکرد این نوع تبلیغات نیز به راحتی قابل انجام است. با این وجود تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک با محدودیت هایی نیز مواجه است. اولین مشکل اینست که کاربران اینترنت غالبا تعداد زیادی نامه الکترونیکی حاوی تبلیغات دریافت می کنند که این امر می تواند باعث ایجاد تاثیرات منفی در آن ها شود، در نتیجه عموما نامه ها بدون آنکه مطالعه شوند، حذف می شوند، مشکل دیگر این است که تمامی سرورهای پست الکترونیک فرمت HTML را ندارند لذا رد یابی نامه ها از طریق نرخ کلیک در آن ها دشوار است.

تبلیغات با استفاده از موتورهای جستجو
با افزایش تساعدی اطلاعات در اینترنت، یافتن اطلاعات مفید در اینترنت کار چندان ساده ای نیست. موتورهای جستجو به دنبال ایجاد نیازهای جدید مصرف کنندگان پدیدار شدند. تبلیغات با استفاده از موتورهای جستجو درسال۲۰۰۳ به عنوان عمومی ترین شکل تبلیغات اینترتی مطرح شد. جستجوی مطلب در سایت های مانند Google , lycos , Msn . Yahoo منبع اصلی کسب در امد تبلیغاتی محسوب می شود. امروزه سایت های جستجو نقطه شروع استفاده از اینترنت برای میلیون ها کار بر شده اند . تخمین زده می شوند که تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد جستجو های انجام گرفته در اینترنت، فاقد انگیزه تجاری هستند. در نتیجه جستجوی مطالب در اینترنت فرصتی بالقوه است که جستجو گر را به وب سایتی که برای فروش طراحی شده است، راهنمایی نماید. پرداخت در این روش بر اساس تعدا دکلیک است که این روش مورد قبول تعداد زیادی از تبلیغ دهندگان می باشد.
ازآ نجا که تبلیغات با استفاده از موتورهای جستجو به ارائه اطلاعات تجاری مربوط، در زمان مورد نیاز کاربران می پرازد، نسبت به شکل های دیگر تبلیغات اینترنتی مقبولیت بیشتری دارد. در این روش احتمال مواجه با تبلیغات ناخواسته برای کاربران کم تر است اما تاکنون در مورد اثر بخشی این نوع ازتبلیغات اینترنتی تحقیقات زیادی صورت نگرفته است.

اهداف تبلیغات اینترنتی

انتشار اطلاعات :
وب، محل مناسبی برای ارایه اطلاعات دقیق در مورد کالاها یا خدمات یک شرکت است .

ایجاد آکاهی :
تبلیغات در اینترنت می تواند برای افزایش آگاهی از یک سازمان به طور کلی و کالاها و خدمات خاص آن سازمان مفید باشد.

به دست آوردن اطلاعات تحقیقی :
بازاریابان از شبکه اینترنت برای بدست آوردن اطلاعات و مشخصات مخاطبان خود استفاده میکنند. مثلا یک شرکت هواپیمایی از اینترنت برای مصاحبه با مسافران همیشگی خود جهت تعیین اولویتها، سلیقه خرید و سایر اطلاعات مربوط به آن استفاده میکند.

ایجاد وجهه یا تصویر ذهنی :
سایت ممکن است برای نشان دادن و ایجاد وجه هایی که سازمان یا شرکت آرزوی داشتن آن را دارند، طراحی شده باشد.

تحریک به خرید آزمایشی :
برخی سایتهای اینترنت برای تحریک خرید آزمایشی محصولاتشان از کوپنهای الکترونیکی استفاده میکنند.

مزایا تبلیغات در اینترنت

بازار هدف :

یکی از مزایای اصلی شبکه اینترنت توانایی هدف قرار دادن گروههای بسیار مشخصی از افراد با حداقل اتلاف پوششی شبکه است.

طراحی پیام :
در نتیجه هدف قرار دادن دقیق و معین مخاطبان، پیامها را میتوان برای جذب نیازها و خواسته های مشخص مخاطبان مورد نظر، طراحی کرد.

قابلیت تعاملی :
ماهیت تعاملی شبکه اینترنت، باعث درگیری بیشتر مشتری میشود.

دسترسی به اطلاعات :
وقتی کاربران رایانه از یک سایت شبکه دیدن میکنند، میتوانند اطلاعات فراوانی نسبت به مشخصات محصول، اطلاعات خرید و غیره به دست آورند. همچنین میتوان اطلاعات جدید را فورا در اختیار مخاطبان قرار داد.

قابلیت فروش :
چون شبکه یک رسانه پاسخی مستقیم است، قابلیت انجام فروش در آن بسیار بالاست.

خلاقیت : 
طراحی مناسب یک سایت میتواند باعث جلب توجه مخاطبان و ایجاد علاقه نسبت به شرکت و محصولات آن شود.

توان بالقوه بازار :
با افزایش نفوذ رایانه های شخصی به خانوارها و افزایش آگاهی و علاقه نسبت به شرکت اینترنت، توان بالقوه بازار نیز افزایش خواهد یافت.
درجهان امروز و تجارت نوین، وب سایت نقش بسیار مهمی در موفقیت شما دارد. درعصراطلاعات مخاطبین و رقیبان شما فقط یک کلیک با شما فاصله دارند. هم اکنون در دنیا صدها میلیون نفر از اینترنت استفاده مینمایند. زمینه فعالیت شما هر چه میخواهد باشد، مسلما شما نمیتوانید به سادگی از این جمعیت صرفه نظر کنید.
به طور کلی، وب مکانی جهت حضورشما و تجارت شماست که ارزان وسریع می باشد، کاتالوگ یا اطلاعات شما همیشه در دسترس است،
شما می توانید ۲۴ ساعت در شبانه روز خدماتتان را ارائه دهید، ازترافیک وشلوغی شهرها به دورهستید، شما درمقابل بازار و تقاضای جهانی قرار دارید، ازبرخورد مستقیم بامشتری عصبانی خبری نیست، به راحتی و با سرعت می توانید پیامهایتان را انتقال دهید، شما می توانید هزینه های زیادی ازجمله پذیرش سفارشات، چاپ، نامه نگاری، پرسنل و … را کاهش دهید.
معماری اطلاعات، پایه واساس طراحی وساخت وب سایت می باشد. معماری اطلاعات ساختارکلی سایت است و در حکم نقشه اصلی آن می باشد. کلیه اجزاء از جمله صفحات و ارتباطاتشان، مطالب ومحتویات صفحات، فرمها، راهبری سایت، اینترفیس، گرافیک، تبادلات، کارکردها و… همگی برطبق آن ساخته میشوند.
۲۱ مرداد ۱۳۹۶


محصولات مشابه
  • پیش بند آشپز خانه،پیش بند تبلیغاتی آشپز خانه

    پیش بند آشپز خانه،پیش بند تبلیغاتی آشپز خانه

    تولید و پخش انواع پیش **بند** **تبلیغاتی** با چاپ لوگوی شما در مدلها و رنگهای مختلف دارای پارچه ضد آب و دو لایه [پیش بند آشپز خانه](https://tolidaftabgir.ir/) محصولی با کیفیت و پر کاربرد در مدلهای متنوع و قابلیت اجرای چاپ

    تبلیغات اینترنتی تهران
  • بانک اطلاعات املاک صنعتی (مشاركت، اجاره كارخانه، فروش كارخانه)

    بانک اطلاعات املاک صنعتی (مشاركت، اجاره كارخانه، فروش كارخانه)

    املاک صنعتی پایتخت، جامع ترین مركزاطلاعات املاك، تمامی مناطق صنعتی، غرب ، مركز، حومه شهر، خرید، فروش، رهن، اجاره، انبار، سالن، سوله، کارگاه، کارخانه، کترینگ، تالار، باغ تالار، باغ، باغچه، تعمیرگاه، کارواش، نمایندگی، زمین کشاورزی و صنعتی، اداری، تجاری، پاركینگ،انباركاشی سرامیك، وموارد دیگر رادر سایت املاك صنعتی پایتخت بیابید http://www.paytakhtmelk.ir افشار 09122967839 - 02144522057

    تبلیغات اینترنتی تهران
  • تبلیغ در فیلمهای آموزش طراحی وبسایت

    تبلیغ در فیلمهای آموزش طراحی وبسایت

    تبلیغ شما در فیلمهای آموزشی طراحی وبسایت با وردپرس و مجموعه فیلمهای کار با اینترنت و فیلمهای رفع مشکلات کاربران در برخی زمینه های گوناگون اینترنت و وبسایتها. یکبار تبلیغ کنید، یک عمر دیده شوید. این مجموعه فیلمها که حداقل 30 الی 50 فیلم و ویدئوی آموزش طراحی سایت و هریک 3 الی 10 دقیقه و بعضاً بیشتر هستند، بصورت کاملاً رایگان توسط گروه فرهنگی هنری هنرگرا و طلاگستر در اینترنت و شبکه های اجتماعی و... قرار داده میشوند و صدها هزار بار دانلود شده و میلیونها بار دیده می شوید http://honargara.com/webfilm سؤالات متداول: چه فضاهای تبلیغاتی در این فیلمها وجود دارد؟ از آغار تا پایان هر ویدئوی آموزشی، فضاهای گوناگون و بسیاری برای نمایش تبلیغ شما وجود دارد. مانند نمایش نام سایت شما، معرفی شرکت و محصولات شما بصورت متن و تصویر وگویش، زیرنویس و... چه نوع محصولات یا خدماتی، بیشتر مناسب تبلیغ در این فیلمهای آموزشی هستند؟ -شرکتها و سایتهای فروش هاست و دامین و فروش دامنه -سایتهای فروش قالب سایت و اسکریپت و دانلود افزونه و سایتهای وردپرسی -شرکتهای تولید نرم افزار و یا ساخت اپلیکیشن و فروشگاههای نرم افزار و بازی کامپیوتری و آنلاین -تبلیغ نرم افزار اتوماسیون اداری و نرم افزار حسابداری و نرم افزار مدیریت مشتری و crm -سایتهای دانلود فیلم و موسیقی و برنامه ها و بازی و نرم افزارها که البته باید مجاز باشند -شرکتهای فروش ای دی اس ال و اشتراک اینترنت همراه و ثابت و شارژ آنلاین موبایل -فروشنگان تجهیزات شبکه و شرکتهای خدمات شبکه -سایتهای تخفیف گروهی و خرید آنلاین و فروشگاههای آنلاین -طراحان وبسایت و سئوکاران و برنامه نویسان -کلیه خدمات دهندگان آنلاین در زمینه های متفاوت و استارت آپ ها و کسب و کارها -وکلا و پزشکان و مراکز درمانی و خدماتی و مدرسین و آموزشگاهها -آژانسهای هواپیمایی و هتلها و مراکز تفریحی و گردشگری و اماکن توریستی و تشریفات مجالس -تمامی شرکتها، برندها، کارخانجات و مشاغل کوچک و بزرگ و... این فیلمهای آموزشی توسط چه افرادی دیده میشوند؟ تمامی صنف ها و شغلها و کارخانجات و شرکتها و مشاغل خانگی و... که قصد ایجاد وبسایت برای خود را دارند و هیچگونه دانشی و یا دانش کمی از طراحی سایت دارند و یا وبسایت دارند و میخواهند که مدیریت آنرا یاد گرفته و خودشان مدیریت کنند. همچنین این فیلمها در اختیار تمامی طراحان وبسایت قرار می گیرد تا در اختیار مشتریان خود بگذارند زیرا با این فیلمها، دیگر نیازی به صرف وقت اضافی برای آموزش حضوری و تک به تک به هر یک از مشتریانشان جهت کار با پنل مدیریت سایتی که برایشان طراحی کرده اند ندارند چه مواردی در این ویدئوهای آموزشی یاد داده میشود؟ • کار با اینترنت و مرورگر و امنیت کامپیوتر و اینترنت • آموزش خرید دامین و انتخاب دامنه و نام برای سایت • آموزش خرید هاست و فضای میزبانی برای سایت • آموزش نصب سایت و نصب وردپرس بدون نیاز به دانش کدنویسی • آموزش ساخت منو برای سایت • آموزش درج تصویر در سایت و درج مطلب و لینک و اسلایدر و ویدئو و صدا و... • آموزش نصب قالب روی سایت وردپرسی و ویرایش قالب • آموزش کامل کار با پنل مدیریت سایت وردپرس فارسی که شامل بخشهای فراوان و گوناگونی میباشد و... دهها مورد دیگر در زمینه آموزش طراحی سایت وردپرسی ایا این فیلمهای آموزش طراحی سایت، ساخته شده اند؟ فعلاً خیر. زیرا اگر که ساخته شوند بعداً امکان درج تبلیغات به نحو احسن و بگونه ای که مناسب و با بازخورد بالا برای شما باشند وجود نخواهد داشت و همچنین پس از ساخت و انتشار در اینترنت و... بسیاری از کاربران، آنها را بدون تبلیغ شما می بینند و برای بار دوم که تبلیغ شما به آن افزوده شده، دانلود نمی کنند. فلذا افزودن تبلیغ به این فیلمهای آموزشی، بعد از انتشار اولیه و جایگزینی، چندان مناسب شما نیست و میبایست همزمان با فیلمبرداری از ویندوز و مانیتور و آموزش و... تبلیغات شما نیز در آنها انجام شده و منتشر شود. البته دو نمونه فیلم توضیحی و اولیه جهت نمایش کیفیت تصویر و صدا و نحوه ساخت، در سایت هنرگرا قابل مشاهده و یا دانلود میباشد با چه مبلغی میتوان در این فیلمهای آموزشی تبلیغ کرد؟ از آنجا که این ویدئوهای آموزشی، کاملاً رایگان منتشر شده و انتشار آن توسط دیگران در همه وبسایتها و اینترنت و شبکه های اجتماعی، کاملاً مجاز و آزاد میباشد و آموزش طراحی وبسایت نیز، نیاز و علاقه بسیاری از افراد میباشد و در این مجموعه آموزشی، بسیار کامل و با شرح جزئیات و بسیار دقیق و حرفه ای، همه چیز آموزش داده میشود، حداقل صدها هزار بار دانلود شده و میلیونها بار نیز دیده میشوند. فلذا تبلیغی بسیار خوب و شایسته بوده و با حداقل 7میلیون تومان، می توانید در تمامی این فیلمها تبلیغ ماندگار و حضور ابدی داشته باشید جهت ارتباط ایمیلی، لطفاً بهیچوجه از روی فرم تماس این آگهی، پیام نداده honargara@yahoo.com و honargara@gmail.com و مستقیماً به ایمیلهای فوق، پیام ارسال فرمایید تا سریعتر پاسخگو باشیم.سپاس تماس و پاسخگویی: شبانه روزی حتی تعطیلات. مدیریت: مهندس حسینی 09367547854 دفتر بازار بزرگ تهران: 02155818943 آدرسها جهت مشاوره رایگان حضوری و تلفن ثابت دفاتر تهران (شعبه بازار بزرگ تهران- دفتر خیابان شریعتی و سهروردی- شعبه میدان بهارستان) و اطلاعات بیشتر در وبسایت: طراحان وب طلاگستر 09329227709 www.talagostar.com/webfilm تخفیف به عزیزانی که از روی این آگهی و سایت تبلیغاتی تماس حاصل می فرمایند

    تبلیغات اینترنتی تهران
  • ثبت آگهی رایگان و ویژه با بهترین امکانات

    ثبت آگهی ویژه سامانه حجره جو ارائه دهنده خدمات تبلیغاتی و برترین سامانه ثبت آگهی در کشور ایران می باشد. شما می‌توانید با استفاده از خدمات این سامانه بزرگ به پیشرفت و ثروتی باورنکردنی برسید! حتماً از راهنمای ثبت آگهی در سایت حجره جو دیدن کنید. جالب است بدانید راهنمای ثبت آگهی در سامانه حجره جو آموزش های بسیاری را ارائه داده است مانند ثبت مکان در گوگل مپ و ساخت بک لینک و توضیح درباره کلمه کلیدی و آموزش تبلیغات اینترنتی... با راهنمای ثبت آگهی می توانید به بهترین ها برسید اگر سوالی برای تان پیش آمد با کارشناسان ما این سوال را مطرح کنید تا به خوبی شما را راهنمایی کنند. همچنین در این راهنما پلن های ثبت آگهی در حجره جو با یکدیگر مقایسه شده اند و می توانید امکانات هر کدام از آنها را مشاهده کنید.

    تبلیغات اینترنتی گیلان