دستگاه فنر زن برقی چیست؟ چه کاربردی دارد؟

دستگاه فنر زن برقی یا همان ماشین کابل کشی (به انگلیسی Cable Pulling Machine) یک ابزار قدرتمند برای کشیدن کابل‌های برق و فیبر نوری در ساختمان‌ها، تأسیسات صنعتی و تاسیسات انتقال انرژی است. این دستگاه با استفاده از قدرت موتور و سیستم کشش، کابل‌های سنگین را با سرعت و دقت بالا به طول مورد نیاز کشیده و نصب می‌کند. این دستگاه معمولاً شامل یک موتور قدرتمند، یک دستگیره کنترلی، یک سیستم کشش، یک برجستگی برای نگهداری کابل و یک سیستم ایمنی است. با استفاده از ماشین کابل کش، کاربران می‌توانند به راحتی و با کمترین تلاش کابل‌های برق و فیبر نوری را در محیط‌های مختلف نصب کنند.
مزایای استفاده از دستگاه فنر زن برقی 

استفاده از دستگاه فنر زن برقی برای کشیدن کابل‌های برق و فیبر نوری دارای مزایای زیادی است، از جمله:

  • افزایش سرعت و دقت: با استفاده از دستگاه کابل کش، کابل‌ها با سرعت و دقت بالا به طول مورد نیاز کشیده می‌شوند.
  • کاهش زمان و هزینه: استفاده از دستگاه کابل کش باعث کاهش زمان و هزینه نصب کابل‌ها می‌شود، زیرا کاربران نیازی به استفاده از دستگاه‌های دستی برای کشیدن کابل‌ها ندارند.
  • افزایش ایمنی: دستگاه کابل کش با داشتن سیستم ایمنی مناسب، از تأمین ایمنی کاربران در هنگام کشیدن کابل‌ها اطمینان حاصل می‌کند.
  • کاهش خطرات بدنی: استفاده از دستگاه کابل کش باعث کاهش خطرات بدنی کاربران می‌شود، زیرا آن‌ها نیازی به انجام کارهای سنگین و خسته کننده برای کشیدن کابل‌ها ندارند.
  • قابلیت استفاده در محیط‌های مختلف: دستگاه کابل کش با داشتن طراحی مناسب، قابلیت استفاده در محیط‌های مختلف را داراست و می‌تواند در ساختمان‌ها، تأسیسات صنعتی و تاسیسات انتقال انرژی مورد استفاده قرار گیرد.
دستگاه فنر زن برقی راحت 

دستگاه فنر زن برقی راحت یک دستگاه فنر زن ایرانی است که دارای قابلیت های ویژه ای است. این دستگاه با داشتن تجهیزات جانبی، تنوع  در مدل و عملکرد خوب توانسته یکی از محبوب ترین دستگاه های فنر زنی برقی برای سیم کشی ساختمان باشد. 

دستگاه فنر زن برقی راحت مدل 1600:
دستگاه فنر زن برقی راحت 1600 با استفاده از نیرو کافی و ریسمان مخصوص می تواند سیم را به داخل لوله خرطومی با مسیر طولانی هدایت کند. این دستگاه به بهترین شکل ممکن سیم یا کابل را از لوله را رد می کند و در کوتاه ترین زمان سیم کشی اتفاق می افتد. این وسیله یم ابزار کارآمد و ایمن و سریع برای برقکاران محسوب می شود. این دستگاه به راحتی می تواند صرفه جویی در زمان و انرژی را برای برق کاری و سیم کشی ساختمان و مخابرات فراهم کند.


ریسمان دستگاه کابل کشی
 مهم‌ترین بخش این دستکاه ریسمان آن است.  بدون استفاده از ریسمان، امکان استفاده از دستگاه برای سیم کشی وجود ندارد.  طول ریسمان 1100 متری و در بسته‌های 6 عددی تولید می‌شود و قابلیت کشش تا 15 کیلوگرم را دارد. 


گوی و ابر دستگاه فنر زن برقی سیم کشی:
داشتن گوی و ابر‌ در دستگاه کابل کشی یک ضرورت است. در واقه سازو کار این گوی ابر بدین شرح است که برای عبور ریسمان دستگاه از لوله‌های برقی ساختمان با سایز 20 طراحی شده‌اند. برای استفاده از آنها کافیست به سر ریسمان موجود در دستگاه متصل بشوند تا با فشار باد از طریق دستگاه، ریسمان را در سریع‌ترین زمان ممکن از لوله برق عبور دهند.

ویژگی های فن رزن برقی راحت مدل 1600

  • فنر زنی تا 500 متر با 16 زانوی 90 درجه
  • فنر زنی انواع لوله‌های برق از قطر 20 میلی متر تا قطر 63 میلی متر
  • جلوگیری از سیم دزدی یا کابل دزدی به وسیله ی ریسمان انتظار
  • فنر زنی با سرعت بالا تقریبا 10 متر در ثانیه
  • انتقال توسط لوله‌های انتقال فشار هوا
  • حمل آسان و سریع
  • کیفیت بالا و خدمات پس از فروش 
قیمت دستگاه فنر زنی برقی راحت
قیمت دستگاه فنر زن برقی راحت

به دلیل تولید داخلی و قطعات تولید شده در ایران بسیار مناسب تر از قیمت دستگاه فنر زن برقی با برندهای خارجی است. علاوه بر این، کیفیت این دستگاه به راحتی قابل رقابت با برندهای مشابه خارجی است. همچنین، امکانات و تمام تجهیزات مورد نیاز برای کار با این دستگاه در اختیار مشتریان قرار می گیرد. فقط باید در نظر داشته باشید این محصول را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. طبق آمارها و نظر سنجی از برقکاران قیمت دستگاه فنر زن برقی سیم کشی نسبت به عملکرد آن با گارانتی و خدمات پس از فروش بسیار مقرون به صرفه است. به همین دلیل برقکاران زیادی خرید این دستگاه را یک ضرورت در مشاغل خود می دانند. 

5 عامل موثر در قیمت دستگاه فنر زن برقی سیم کشی 

1- قدرت و کارایی ماشین کابل کشی: ماشین کابل کشی با قدرت و کارایی بالاتر معمولاً قیمت بیشتری دارند.

2- قیمت دستگاه فنر زن برقی سیم کشی از برندهای معروف و محبوب تر بیشتر از برندهای معمولی در بازار هستند. 

3- اندازه و وزن ماشین کابل کشی: ماشین کابل کشی‌های بزرگتر و سنگین‌تر معمولاً قیمت بیشتری دارند.

4- تکنولوژی مورد استفاده در ماشین کابل کشی: استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و جدیدتر معمولاً قیمت بیشتری دارد.

5- میزان تقاضا و عرضه در بازار: در صورتی که تقاضا برای ماشین کابل کشی بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

6- شرایط بازار: شرایط بازاریابی، رقابت با برندهای دیگر و شرایط اقتصادی ممکن است بر روی قیمت ماشین کابل کشی تأثیر بگذارند.


نتیجه گیری: 
جت فنرهای برقی برای سیم کشی یک ابزار عالی و کارآمد هستند. از این رو سرمایه گذاری و خرید این جت فنرها برای سیم کشی و کابل کشی فیبر نوری بسیار مقرون به صرفه و  دقیق است. علاوه بر این سرعت و نیروی این دستگاه ها قابل مقایسه با روش های سنتی نیست. دستگاه فنر زن برقی راحت یک برند ایرانی قابل تایید و دارای استاندارد با انواع تجهیزات جانبی است که علاوه بر قیمت مناسب، عملکرد خوبی دارد. بیشتر برقکاران از خرید این دستگاه رضایت داشتند. به همین دلیل یکی از پرفروش ترین جت فنرهای برقی ایرانی محسوب می شود. 

 


۱۱ مهر ۱۴۰۲


محصولات مشابه
  • دیتالاگر 8 کاناله دما مدل    ساخت تایوان PROVA-800

    دیتالاگر 8 کاناله دما مدل ساخت تایوان PROVA-800

    دیتا لاگر هشت کاناله PROVA 800، ترمومتری دیجیتالی است که داده‌های دمایی را که بوسیله حسگرهایا ترموکوبل های خارجی تعبیه شده در دستگاه ،در طول زمان ذخیره می‌کند. دیتالاگر prova 800 میتواند اطلاعات دستگاهای دیگر نظیر رطوبت سنج, بادسنج, سولارمتر, ولت متر, آمپر متر و ... که دارای خروجی آنالوگ می باشند, را نیز ثبت کند. یکی ازمزیت های این دیتالاگر8 کاناله قابلیت نمایش گراف دما بطور همزمان برای هر 8 ورودی روی lcd دستگاه میاشد ، که درصورت نیازمی توان ازداده ها نسخه چاپی دریافت کرد. ترموگراف یادشده قادر به پشتیبانی از 11 نوع مختلف ترموکوپل بوده که می توان برای هر 8 ورودی ترموکوپل محدوده مجاز دمایی تعریف کرد که در صورت لزوم آلارم دهد. - دارای 8 ورودی اندازه گیری دما - نمایش گرافیکی هر ورودی - قابلیت انتخاب 11 مدل ترموکوپل - دقت پایه C° 1 ± %05.0 (برای تیپ K) - سرعت نمونه برداری برای8ورودی: 1 ثانیه - نمایش ماکزیمم و مینیمم برای هر ورودی - دارای 2 گیگ کارت حافظه (8 گیگ به صورت اختیاری) - قابلیت قرائت کارتSD به طور مستقیم از کامپیوتر - قابلیت مدیریت آسان داده ها -نمایش ساعت و تقویم - پذیرش خروجی آنالوگ از دستگاههای دیگر - اجرای مستقل هر داده به طور جداگانه - مراقبت جداگانه تا 350 ولت بین هر دو ورودی - دارای قابلیت برنامه ریزی مهندسی برای تکمیل خروجی های آنالوگ از دستگاه های دیگر نظیر صداسنج آدابتور جریان،رطوبت سنج و ...(-60~60mv

    ابزار دقیق و اتوماسیون تهران
  • دیتالاگر دما و رطوبت اتاق سرور

    دیتالاگر دما و رطوبت اتاق سرور

    مشخصات فنی دستگاه src2.2 1)کنترلر اصلی plc صنعتی می باشد 2)کنترلر کمکی صنعتی می باشد 3)نمایشگر اصلی hmi صنعتی است 4)gsm modem نوع ساخته شده صنعتی wavecom 5)باکس پلی کربنات صنعتی با درجه حفاظت ip54 می باشد 6)سنسور دما از نوع صنعتی باپروتکل مودباس می باشد انواع روش آلارم و هشدار سیستم src2.2 1)هشدار در محل به صورت آژیر صوتی (نگهبانی یا سرایداری) 2)هشدار در محل به صورت فلش نوری(نگهبانی یا سرایداری) 3)هشدار در محل روی نمایشگر اصلی به صورت علامت خطر 4)هشدار در محل روی نمایشگر به صورت چراغ led 5)هشدار روی صفحه کامپیوتر به صورت led 6)هشدار روی موبایل به صورت اس ام اس ارتباط با دستگاه 1)تحت ویندوز و روی یک کامپیوتر ثابت 2)تحت وب و مشاهده روی هر کامپیوتری حتی موبایل 3)تحت وب جامع برای مانیتور کردن همه ایستگاهها لطفا برای اطلاعات بیشتر در مورد سیستم فوق به وب سایت این شرکت سر بزنید به منظور مشاهده عکس و دریافت سوابق کارکرد لینک زیر را کلیک نمایید https://pishrans.com/photo-project برای مشاهده لیست سازمانها و ادارات و مراکز تجهیز شده لینک زیر را کلیک نمایید https://pishrans.com/projects1 برای اطلاعات بیشتر در خصوص کارکردهای سیستم به لینک زیر سر بزنید https://pishrans.com/src2-2

    ابزار دقیق و اتوماسیون تهران
  • کنترل دمای اتاق سرور

    کنترل دمای اتاق سرور

    سامانه کنترل و مانیتورینگ اتاق سرور به تجهیزاتی گفته می شود که در اتاق سرور قرار می گیرد تا در خصوص فاکتورهای محیطی اتاق سرور اعم از دما و رطوبت و دود و آتش و یا مواردی از قبیل قطع برق و یا نشت آب نگهدار و یا مدیر مربوطه را در جریان کل اتفاقات رخ داده در روز قرار داده و نگهدار سیستم در زمان حضور در محل (ساعات اداری)توسط سیستم کامپیوتری خودش و در زمانهای عدم حضور در محل توسط سیستم وب قابلیت رصد کردن فاکتورها را داشته باشد ساختار چنین سیستمی از المانهای کنترل و ابزار دقیق ساخته شده و اندازه گیری پارامتر ها همگی فیزیکی می باشند به همین دلیل انتخاب یک سیستم با توانایی های معقول و قابل اعتماد که بتواند تمامی پارامتر های موجود در اتاق سرور را مانیتور نماید بسیار حایز اهمیت است در چنین شرایطی انتخاب شرکت سازنده تجهیزات و حتی اساس نامه شرکت بیش از پیش اهمیت پیدا کرده چرا که با توجه به توسعه سیستمهای سروری در ایران بسیاری از شرکتها با دیدن فضای موجود بدون داشتن تخصص کافی در این زمینه وارد این میدان شده و به دلیل اطلاعات کم مدیران در زمینه سیستمهای اتوماسیون صنعتی متاسفانه انتخاب درستی برای پیمانکار صورت نگرفته و آخرالعمر تجهیزی در اتاق سرور نصب گردیده که اصلا و ابدا کارایی لازم را نداشته و نمی توان به آن اعتماد کرد با توجه به این موضوع شرکت پیشران صتعت ویرا ضمن داشتن تخصص در این زمینه و تغییرات و بازبینی های بسیار زیادی که در سیستم کنترل اتاق سرور ایجاد نموده به یک سیستم قابل اعتماد مبتنی بر سخت افزار plc دست یافته که از هر حیث قابلیت مقایسه با آنچه اصطلاحا مدل ایده ال اتاق سرور است را دارا می باشد در ادامه مشخصات و قابلیتهای این سیستم از نظرتان می گذرد انواع سنسورهای هشدار دهنده 1)سنسور افزایش دما بیشتر بدانیم 2) سنسور افزایش رطوبت بیشتر بدانیم 3)سنسور قطع برق شبکه بیشتر بدانیم 4)سنسورقطع یو پی اس بیشتر بدانیم 5)سنسورافزایش دود بیشتر بدانیم 6)سنسورنشت آب بیشتر بدانیم 7)سنسورباز ماندن درب اتاق سرور بیشتر بدانیم 8)سنسور ورود غیر مجاز به اتاق سرور بیشتر بدانیم 9)سنسور ضربه به رک بیشتر بدانیم 10)سنسور نوسان برق بیشتر بدانیم 11)سنسور افزایش دمای رک بیشتر بدانیم 12)سنسور افزایش دمای اسپیلیت یاسنسور خرابی کولر بیشتر بدانیم 13)سنسور تخلیه باطری بیشتر بدانیم 14)سنسور باز شدن درب رک بیشتر بدانیم 15)سنسور سوختن کمپرسور کولر بیشتر بدانیم 16)سنسور یخ زده گی کندانسور بیشتر بدانیم 17)سنسور قطع فیوز کولر بیشتر بدانیم 18)هشدار عدم کارکرد صحیح سنسورها بیشتر بدانیم 19)سنسور وجود آتش بیشتر بدانیم 20)سنسور پیشگیری از احتراق بیشتر بدانیم 21)سنسور باردار شدن سیم نول بیشتر بدانیم 22)سنسور دوفاز شدن شبکه بیشتر بدانیم 23)سنسور افزایش گرد و غبار بیشتر بدانیم 24)سنسور خروج گاز سیستم برودتی بیشتر بدانیم 25)سنسور افزایش و یا کاهش ولتاژ شبکه از محدوده مجاز بیشتر بدانیم برای آنکه راجع به این سنسورها بیشتر بدانیم به لینک زیر مراجعه بفرمایید https://b2n.ir/sensors انواع روش آلارم و هشدار سیستم src2.11-src2.11+src1.9 1)هشدار در محل به صورت آژیر صوتی (نگهبانی یا سرایداری) 2)هشدار در محل به صورت فلش نوری(نگهبانی یا سرایداری) 3)هشدار در محل روی نمایشگر اصلی به صورت علامت خطر 4)هشدار در محل روی نمایشگر به صورت چراغ led(مربوط به src2.11) 5)هشدار در محل به صورت صدای بارز (مربوط به src2.11) 6)هشدار روی صفحه کامپیوتر به صورت popup 7)هشدار روی صفحه کامپیوتر به صورت led 8)هشدار روی موبایل به صورت اس ام اس 9)هشدار در محل یه صورت تغییر رنگ بار گراف 10)هشدار بصورت misscall قابلیتهای تفکیک هشدار ها هر کدام از هشدار های نامبرده در متن فوق می تواند در هر کدام از موارد زیر بکار گرفته و یا حذف گردد 1)هشدار به صورت آژیر در محل یا نگهبانی 2)هشدار به صورت اس ام اس 3)هشدار بصورت میس کال روی موبایل 4)هشدار بصورت زنگ روی کامپیوتر قابلیت ایمنی 1)تست خودکار سلامتی سنسور های دما و رطوبت 2)تست خودکار سلامتی نمایشگر hmi (مربوط به src2.11) 3)تست خودکار سلامتی gsm modem روشهای ثبت و باز یابی اطلاعات و خطاها 1)ثبت و باز یابی اندازه دما در کل دوره استفاده شده 2)ثبت و بازیابی رطوبت محل در کل دوره استفاده شده 3)ثبت و نمایش خطاهای تعریف شده غیر از دما و رطوبت 4)دریافت اطلاعات ثبت شده با تقویم شمسی و میلادی 5)ثبت مجزای ورود به پنل کنترلی سیستم و تعیین روش ورود 6)رسم منحنی تغییرات دما و رطوبت روشهای ارتباط با سیستم 1)ارتباط با استفاده از اپلیکیشن تحت ویندوز tcp/ip 2)ارتباط با استفاده از وب سرور web server 3)ارتباط با استفاده از موبایل برای دریافت اطلاعات فعلی سیستم get قابلیتهای ویژه کنترلری 1)کنترل 1 الی 4 کولر بطور همزمان 2)قابلیت جابه جایی کولر های فعال با کولر های رزرو برای کاهش خستگی مکانیکی کولر ها 3)مدت زمان بحران (با از کارافتادگی یک کولر بطور هوشمند کولر دیگری جایگزین آن می شود) 4)کنترل دما(در صورت افزایش دما به خاطر افزایش دمای هوای در تابستانها کولر های رزرو را بطور اتوماتیک وارد مدار می نماید تا دما به مقدار مطلوب خود برسد) 5)قابلیت دستی کردن کولرها به صورت نرم افزاری و سخت افزاری در زمانهای مورد نیاز(تعمیرات) 6)سیستم قدرت مستقل از سیستم کنترل کولر ها 7)قابلیت اتصال به رطوبت ساز برای رسیدن میزان رطوبت اتاق سرور به حد مورد نیاز 8)طراحی کاملا ماژولار برای تعمیر و نگهداری ساده تر و در زمان کمتر 9)قابلیت ثبت اطلاعات 8 سنسور دمای رک و 2 سنسور دما و رطوبت محیطی 10)تایمر زمانبندی برای ورود در ساعات مجاز و غیر مجاز

    ابزار دقیق و اتوماسیون تهران
  • فروش لودسل زمیک ZEMIC مدل BM6G سینگل پوینت

    فروش لودسل زمیک ZEMIC مدل BM6G سینگل پوینت

    این لودسل با کیفیت بسیار بالا دارای درجه حفاظت آب بندی IP68 و IP69 محافظ در مقابل رطوبت بالا ، فشار آب و گرد و خاک میباشد و به همین دلیل منحصر بفرد میباشد بازه وزنی این لودسل عبارتست از : 10K , 20K , 100K , 150K , 200K , 300K , 400K , 500KG وزن های نشان داده شده بیانگر ساخت ترازو و باسکولت ها، با وزن متوسط میباشد جنس بدنه ساخته شده از Stainless Steel ضد زنگ و دارای گواهینامه OIML R60 هست که بیانگر کیفیت بالای این محصول مطابق با استانداردهای اروپا و آمریکا است این لودسل سینگل پوینت است و معمولا بصورت تک لودسله در وسط استراکچر باسکولت یا ترازو نصب میگردد در غیر اینصورت از 4 لودسل بصورت مجموع و بالا بردن بازه وزنی استفاده میشود ( 4X500K = 2TON ) ( با موازی کردن لودسلها وزن ها با هم جمع میشوند که حد بالای وزنی مطابق با امپدانس خروجی لودسل برای اتصال به نمایشگر مورد نظر میباشد ) حداکثر ابعاد استراکچر توزین بدون اختلاف وزن 800X800 میلی متر است و طراز بودن شاسی ها جهت رسیدن به ثبات وزنی از اهمیت بالایی برخوردار است این سنسور دارای استاندارد ATEX یا ضد انفجاری جهت استفاده در مکانهای پر خطر و همچنین کلاس دقت C3 میباشد به دلیل داشتن پیچ ها در بالا و پایین لودسل میتوان از دو شاسی L شکل جهت نصب لودسل بهره برد دارای استاندارد های دیگر : RoHS , FM , PCT , CE , NTEP قابل استفاده در اکثر موارد توزین از جمله ساخت باسکولت ها و ترازوهای سبک با دقت بالا و محیط های پرگرد و غبار و بارانی ، ترازوهای فروشگاهی ، ترازو و باسکولت های میوه و تره بار ، ترازوی فرودگاهی و توزین چمدانهای فرودگاه ترازوی آزمایشگاهی ، استفاده های صنعتی و غیره توزین نوار نقاله بصورت تک یا دو لودسله ، کنترل کننده های خط تولید و انواع دستگاههای بسته بندی و کیسه پرکن مواد مقاومت خروجی 350 اهم نسبت ولتاژ خروجی به ولتاژ تغذیه هم 2mV/V است * لازم بذکر است جهت اضافه کردن کابل لودسل و استفاده آن در فاصله زیاد نسبت به نمایشگر میتوانید از کابلهای وارداتی ( 4 رشته و 6 رشته شیلددار جنرال متریک ) استفاده کنید و هنگام خرید لودسل سفارش دهید و همچنین جهت خرید نمایشگر وزن هم تحت مشاوره با پرسنل فنی جنرال متریک میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید 09124042541 02166011562 02166011704 02166012092 حسین زاهدی (( جهت دیدن ویدیوهای آموزشی کارکرد نمایشگرهای وزن هم به پیچ آپارات مراجعه فرمایید )) APARAT.COM/GENERALMETRIC و همچنین برای تماس بصورت آنلاین از طریق وب سایت یا شبکه های اجتماعی به لینک های زیر مراجعه بفرمایید INSTAGRAM.COM/GENERALMETRIC PINTEREST.COM/GENERALMETRIC/_SAVED با تشکر از انتخاب شما GENERAL METRIC

    ابزار دقیق و اتوماسیون تهران