پکینگ برج خنک کننده یا پرکن کولینگ تاور

استفاده از پکینگ کولینگ تاور :
پکینگ برج خنک کننده و قطعات پرکن در کولینگ واتر ها برای ایجاد سطح بالایی از تراکم و تراکم بخار بدون محدودیت جریان هوا استفاده می شود تا راندمان برج را به نهایت خود برساند. پکینگ برج خنک کننده به اشکال مختلف و بسته به کاربرد آن به صورت توده جامد تهیه و تولید می شود. در عمل، لایه های پکینگ مدیا با قرار گرفتن روهم مانع از ریزش سریع سیال می شوند و از طریق هوا ورودی به برج زمان بییتری برای گرفتن دمای آب دارد. پکینگ های برج خنک کن بصورت بلوک های مکعبی یا قطعات استوانه ای یا ورقهای موج دار تولید می شوندک ههر کدام مناسب استفاده در یکی از انوا برج خنک کننده می باشند.
بسته بندی برج خنک کن یا همان فیلینگ کولینگ تاور همچنین در تصفیه آب، تولید آب گرم با تماس مستقیم، اکسیژن رسانی، انجماد، جذب، حذف، اصلاح، استخراج، خشک کردن، مخلوط کردن، پرورش ماهی، فیلتراسیون بیولوژیکی و تمیز کردن گازهای گلخانه ای استفاده می شود.
ویژگی های Cooling Tower Wrap یا PVC Infill Wrap:
1. وزن سبک، مقاومت بالا در برابر عوامل شیمیایی و فیزیکی
2. مقاومت در برابر آتش خوب، تهویه کم
3. ضد خوردگی، عمر طولانی و قابلیت شستشو با اسید
4. سطح ویژه با La در 12 پله و 14 پله پکیج و قابلیت مرطوب کنندگی قوی
5. ظرفیت برش برای برج خنک کننده گرد
پکینگ کولینگ تاور یا فیلینگ برج خنک کننده چگونه کار می کند؟
برج های خنک کننده گرما را از سیستم خنک کننده با آب به جو دفع می کنند. آب گرم از سیستم وارد برج خنک کننده شده و در سطح پر (سطح انتقال حرارت) توزیع می شود. هوا از درون پر شده یا با فشار وارد می شود و باعث تبخیر قسمت کوچکی از آب می شود. در واقع هر لایه از پکینگ های برج خنک کننده موجب بالا رفتن تبادل حرارت بین هوا و آب پاششی از نازل هی کولینگ واتر میگردد. این تبخیر گرما را از آب باقیمانده استخراج می کند که در حوضه آب سرد جمع آوری شده و برای جذب گرمای بیشتر به سیستم باز می گردد. هر خط از برج‌های خنک‌کننده، حتی اگر بر اساس اصول اولیه یکسانی کار کنند، کمی متفاوت سازماندهی شده‌اند.
پکینگ برج خنک کننده چه زمانی باید تعویض شود؟
به طور کلی، برج خنک کننده پس از 5-8 سال استفاده معمولی باید یک بار تعویض شود. در صورت عدم نگهداری معمولی، بسته بندی باید هر 2تا3 سال یک بار تعویض شود. در صورت بروز ناهنجاری زیر در بسته بندی در برج باید به موقع تعویض شود تا بازده حرارتی کل برج به هدف از پیش تعیین شده برسد.اگر به تعویض پکینگ های برج خنک کن توجه نشود قاعدتا به مرور سطح تبادل کاهش میابد و همین رسوب موجب آسیب به دیگر تجهیزات خواهد شد پس دقت نمایید در هر فصل قبل از استارت کولینگ تاور حتما قطعات برج خنک کننده و به خصوص سطوح پرکن یا همان فیلینگ های برج را به دقت چک نمایید.

مواردی که ممکن است برای پکینگ های برج خنک کننده پیش آید :
1. تغییر اندازه بسته بندی در بدنه برج نردبانی را تشکیل می دهد که عموماً یک نردبان کربنات کلسیم متصل به بسته بندی است که شبیه سنگ است و بافت نسبتاً سختی دارد.
2.غرق شدنبسته بندی بدنه برج به دلیل آلودگی خاکسترهای سنگین گل گاهی اوقات تعداد زیادی ارگانیسم جلبک تولید می کند که باعث فرو رفتن پکینگ های برج خنک کننده می شود و قابل استفاده نیست.
3.پیریو خرابیپکینگ برج پس از استفاده طولانی مدت، فیلر به تدریج در اثر فرسایش آب و هوا کهنه، شکننده و به راحتی شکسته می شود.کهنگی و خرابی بسته بندی برج های دمای بالا سریعتر از برج های معمولی است و به طور کلی هر 4 تا 6 سال یکبار تعویض می شودو همین موجب بازگذشت به شرایط ایدال کاری برج خنک کن میشود.
4. انتخاب نادرست یا عملکرد نامناسب باعث آسیب شدید به بسته بندی برج خنک کننده می شود. انواع برج های خنک کننده دارای مقادیر شاخص کار طراحی هستند و انتخاب نادرست مستقیماً منجر به آسیب شدید و ریزش برج خنک کننده می شود.از نظر شاخص های کاری مهم مانند دمای آب ورودی و تناژ پیکربندی، اگر شاخص کار به دلیل عملکرد نامناسب از مقدار شاخص طراحی بیشتر باشد، آسیب جدی به بسته بندی نیز وارد می کند. پس باید پکینگ و گام پکینگ برج خنک کن متناسب با شرایط محیطی و طراحی نوع برج باشد تا بهترین راندمانرا داشته باشیم.
آیا میدانید که قیمت پکینگ برج خنک کننده چطور مشخص می شود؟
همان طور که مطلعل هستید در قیمت گذاری یک محصول صنعتی پارامترهای مختلفی از قبیل نوع جنس و مواد اولیه بکار رفته در ساخت ، کیفیت مراحل تولید و نحوه بسته بندی و گارانتی و خدمات می تواند تاثیر مستقیم بگذارد.
قیمت پکینگ برج خنک کننده نیز از موارد مستثنا نیست و نوع مواد اولیه ، ضخامت ورق مور استفاده در تولید پکینگ و ابعاد و گام پکینگ می تواند تعین کننده قیمت پکینگ برج باشد.
بطور مثال قیمت پکینگ پی وی سی گام 19 که در بلوکهای 120در 30در 30سانت تولید می شوند و رنگ مشکی دارند از حدود 280هزار تومان تا 340 هزار تومان متغیر است و این مسله بستگی به ضخامت ور ق مورد استفاده در این محصول دارد.
ولی بطور معمول در اکثر کولینگ تاور های مکعبی از پکینگ گام 19 با ضخامت 400 میکرون استفاده میشود که در کنار قیمت مناسب کیفیت خوبی نیز دارد.
پکینگ پی وی سی تحمل آب داغ تا چه دمایی را دارد وآیا قابلیت اسید شوی را دارد؟
پکینگ های که در حال حاضر در داخل کشور تولید می شوند می تواند تا حدود 60 درجه حرارت را تحمل کند و تغییر شکل ندهد و لی از ای ندما به بالا سطوح پرکن تغییر حالت می دهندو از لحاظ اسید شوی نیز معمولا بهتر است پکینگ های پی سی را با آب و جت واتر نظافت کنیم چون پکینگ های مشکی از جنس پی سی برای ایم منظور مناسب نیستند.
ولی پکینگ نت اسپلش می تواند تا 90در جه دمای آب را تحمل کند و در ضمن قابلیت اسید شویی را نیز دارد ولی راندمان کمتری از پکینگ پی وی سی یا فیلم پکینگ دارد.
اهمیت طراحی پکینگ مناسب برج خنک کن
در طراحی برج خنک کننده، یکی از مهم ترین عواملی که باید در نظر گرفته شود، انتخاب نوع پکینگ برج خنک کننده است. این بدان معنی است که کیفیت (به ویژه از نظر سختی آب موجود) و دمای آب مصرفی، آلودگی محلی موجود و بالاتر از همه نوع صنعت مورد استفاده باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. مقاومت در برابر حرارت بالا بدون تغییر شکل، مقاومت در برابر خوردگی و پوسیدگی، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید، امکان اسیدشویی برای تمیز کردن و رسوب زدایی. اینها همه عواملی هستند که باید در هنگام تهیه و ساخت پکینگ برج خنک کننده در نظر گرفته شوند.

با توجه به مصرف این محصول، در طول عمر مفید برج های خنک کننده، پکینگ برج خنک کننده چندین بار نیاز به تعویض خواهد داشت. باید در نظر داشت که به دلیل تماس مستقیم آب با آن، ساخت آن با مصالح مناسب و دارای استحکام کافی بسیار ضروری است.


 
۰۲ تیر ۱۴۰۱


محصولات مشابه
  • صندلی دانش آموزی ودانشجویی ،نیمکت

    صندلی دانش آموزی ودانشجویی ،نیمکت

    شرکت صنعت آذربایجان(صنایع فلزی مالکی)تولیدکننده انبوه مصنوعات فلزی شامل انواع صندلی دانش آموزی و دانشجویی، نیمکت ، صندلی آزمایشگاهی(تابوره) وچهارپایه ،میزنقشه کشی ،میزکامپیوترفایبرگلاس وسایرمصنوعات فلزی کلیه محصولات خودرا بابهترین کیفیت ونازلترین قیمت به فروش می رسان.

    لوازم مصرفی آذربایجان شرقی
  • کمد رختکن دو درب روی هم فلزی

    کمد رختکن دو درب روی هم فلزی

    از کمد رختکن دو درب روی هم فلزی برای نگهداری لباس در کارخانه ها ، ادارات دولتی و بیمارستانها استفاده می شود . مشخصه کمد رختکن دو درب روی هم فلزی استفاده از ورق روغنی با ورق 5 دهم ، 7 دهم و نه دهم استفاده از لولای نواری برای اتصال درب به بدنه کمد دستگیره پلاستیکی توکار قفل سوئیچی جهت قفل کردن کمد رنگ پودری الکترو استاتیک چرمی ( رنگ اصلی رنگ بژ ) دارای لوله آویز برای قرار دادن لباس دارای حفره هایی جهت تهویه هوا دارای دو عدد جاکفشی موارد سفارشی کمد رختکن تولید با ورق روغنی با ضخامت یک میلی متر به بالا تولید با ورق گالوانیزه استفاده از رنگ های استاتیک به غیر از رنگ بژ به صورت تک رنگ و دو رنگ استفاده از رنگ مایع کوره ای ایجاد پایه تنظیم جهت شستشو زیر کمد رختکن استفاده از قفل گلنگدنی به جای قفل سوئیچی ، همچنین به جای قفل سوئیچی ساده از قفل سوئیچی کامپیوتر ی می توان استفاده نمود دارای یک سال گارانتی و دو سال خدمات پس از فروش دارای بسته بندی با روکش سلفون و مقوا و کاملا تسمه کشی شده جهت ارسال به تما م نقاط کشور جهت دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

    لوازم مصرفی تهران
  • کمد و فایل دوار چهارطبقه و پنج طبقه

    کمد و فایل دوار چهارطبقه و پنج طبقه

    فایل 5 طبقه دوار این فایل‌ها دارای طبقات مدور (گردان) می‌باشد که حجم بایگانی را در فضایی که اشغال می‌نماید (87*87*197) تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد. گنجایش فایل جهت بایگانی زونکن آویز با عطف 2.5 سانت 275 جلد که هر طبقه گنجایش 55 جلد را دارا می‌باشد. گنجایش فایل جهت بایگانی زونکن با عطف 4.5 سانت 225 جلد که هر طبقه گنجایش 45 جلد را دارا می‌باشد. گنجایش فایل جهت بایگانی زونکن با عطف 7.5 سانت 150 جلد که هر طبقه گنجایش 30 جلد را دارا می‌باشد. ابعاد فایل (87*87*197) دارای 5 طبقه که رنگ فایل‌ها الکترو استاتیک پودری چرمی می‌باشد. تلفن: 77732824-021 –77732825-021 تهران خیابان حافظ پاساژ ایرانیان طبقه 2- آدرس وب سایت: https://www.bstandis.com/فکس: 02189776331 بازدید کننده گرامی جهت دریافت کاتالوگ و خدمات ما 0912733884 را به 10008590 پیامک کنید(اعداد به لاتین وارد شود) همراه:09125350224-09127338848 – 09122343478

    لوازم مصرفی تهران
  • کمد رختکن چهار درب فلزی

    کمد رختکن چهار درب فلزی

    ز کمد رختکن چهار درب فلزی برای نگهداری لباس در کارخانه ها ، ادارات دولتی و بیمارستانها استفاده می شود . مشخصه کمد رختکن چهار درب فلزی استفاده از ورق روغنی با ورق 5 دهم ، 7 دهم و نه دهم استفاده از لولای نواری برای اتصال درب به بدنه کمد دستگیره پلاستیکی توکار قفل سوئیچی جهت قفل کردن کمد رنگ پودری الکترو استاتیک چرمی ( رنگ اصلی رنگ بژ ) دارای لوله آویز برای قرار دادن لباس دارای حفره هایی جهت تهویه هوا موارد سفارشی کمد رختکن قرار دادن جاکفشی جهت جلوگیری از ادغام لباس ها با کفش تولید با ورق روغنی با ضخامت یک میلی متر به بالا تولید با ورق گالوانیزه استفاده از رنگ های استاتیک به غیر از رنگ بژ به صورت تک رنگ و دو رنگ استفاده از رنگ مایع کوره ای ایجاد پایه تنظیم جهت شستشو زیر کمد رختکن استفاده از قفل گلنگدنی به جای قفل سوئیچی ، همچنین به جای قفل سوئیچی ساده از قفل سوئیچی کامپیوتر ی می توان استفاده نمود دارای یک سال گارانتی و دو سال خدمات پس از فروش دارای بسته بندی با روکش سلفون و مقوا و کاملا تسمه کشی شده جهت ارسال به تما م نقاط کشور جهت دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

    لوازم مصرفی تهران