قیمت دستگاه هواساز به چه عواملی بستگی دارد

  قیمت دستگاه هواساز به چه عواملی بستگی دارد؟
    قیمت دستگاه هواساز
   قیمت دستگاه هواساز هایژنیک
 
بدنه هواسازها به صورت دو جداره طراحی می گردد. جنس جداره خارجی اکثرا از ورق های گالوانیزه است؛ برای مقاوم سازی بدنه خارجی در برابر خوردگی و پوسیدگی این بدنه ها با رنگ های الکترواستاتیک مقاوم به گرما، خوردگی و پوسیدگی پوشانده می شوند، جنس ورق گالوانیزه، روش گالوانیزاسیون، درصد آلیاژ های به کار رفته در آن بر قیمت دستگاه هواساز موثر می باشد.




 

 قیمت دستگاه هواساز به چه عواملی بستگی دارد؟
قیمت دستگاه هواساز با توجه به پارامترهای معینی توسط کارشناسان و مهندسان تعیین می شود. قبل از ساخت یک دستگاه هواساز مهندسان پارامترهایی را اندازه گیری کرده و با توجه به پارامتر ها هواساز را طراحی می نمایند؛ تمامی پارامتر هایی که در طراحی هواساز مد نظر مهندسان تولید کننده قرار گیرد بر روی قیمت به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیر گذار می باشد.
یکی از مواردی که باید قبل از ساخت دستگاه هواساز به طور دقیق بررسی شود؛ محاسبه cfm هواساز است. با توجه به مساحت فضا و حداقل سرعت هوا ظرفیت دستگاه هواساز تعیین می شود؛ ظرفیت دستگاه هواساز بر قیمت دستگاه هواساز موثر است. پس بطور کلی می توان گفت مساحت فضا، دبی جریان هوا و ظرفیت هواساز از جمله عوامل موثر بر قیمت هواساز هستند.
تاثیر نوع هواساز بر قیمت دستگاه هواساز
هواسازها با توجه به عوامل مختلفی تقسیم بندی می شوند. مثلاً برخی از هواساز ها بر اساس سیکل تبرید تراکمی کار کرده و کویل آن ها از نوع انبساط مستقیم می باشد؛ در این نوع هواساز ها سرمایش و گرمایش توسط مبردها و گازهای جریان یافته در لوله های مسی کویل ها انجام می شود و از سیال آب خبری نیست؛ طراحی این هواسازها پیچیده تر بوده و عملکرد بالاتری نسبت به سایر هواسازها دارند؛ در نتیجه قیمت آنها نسبت به  هواساز هایی که توسط سیال آب کار می نمایند؛ متفاوت می باشد.

شکل 1قیمت دستگاه هواساز
از طرفی برخی از هواسازها مخصوص فضاهای بهداشتی مانند اتاق عمل، بیمارستان ها، کارخانجات تولید مواد غذایی، گلخانه ها و اتاقهای تمیز طراحی می‌شوند؛ در ساختار این هواسازها به جای یک فیلتر چند فیلتر به کار برده می شود؛ فیلترها نیز قدرت فیلتراسیون بسیار بالایی دارند به طوری که هوا را عاری از هرگونه میکروارگانیسمی می نمایند؛ بدیهی است که قیمت دستگاه هواساز هایژنیک بالاتر از قیمت سایر هواسازها باشد.
کویل هواساز هایژنیک می‌تواند در انواع مختلف وجود داشته باشد؛ مثلاً هواساز هایژنیک می تواند دارای کویل انبساط مستقیم یا کویل معمولی باشد؛ نوع کویل نیز عامل موثری بر قیمت دستگاه هواساز هایژنیک است.
در برخی از دستگاه های هواساز لامپ یو وی کار گذاشته می شود؛ وجود لامپ یو وی بر قیمت دستگاه هواساز موثر می باشد و طبیعتا قیمت آن را بالاتر می برد.
هرچه قدر درزبندی دستگاه هواساز دقیق تر و پیشرفته تر باشد؛ قیمت دستگاه هواساز بالاتر نیز می رود.
تاثیر بدنه هواساز بر قیمت دستگاه هواساز
بدنه هواسازها به صورت دو جداره طراحی می گردد. جنس جداره خارجی اکثرا از ورق های گالوانیزه است؛ برای مقاوم سازی بدنه خارجی در برابر خوردگی و پوسیدگی این بدنه ها با رنگ های الکترواستاتیک مقاوم به گرما، خوردگی و پوسیدگی پوشانده می شوند، جنس ورق گالوانیزه، روش گالوانیزاسیون، درصد آلیاژ های به کار رفته در آن بر قیمت دستگاه هواساز موثر می باشد.
در برخی از دستگاه های هواساز مانند هواسازهای هایژنیک بین جداره داخلی و خارجی از عایق های فشرده پلاستوفوم و پلی اورتان استفاده می شود؛ این عایق ها به عنوان عایق صدا به کار برده می شوند.در برخی از دستگاه های هواساز از آلیاژ های کروم و نیکل برای تولید عایق استفاده می نمایند. جنس عایق و به طور کلی عایق سازی بر قیمت دستگاه هواساز تاثیر گذار می باشد.
همانطور که گفته شد برخی از دستگاه های هواساز به صورت پیشرفته درزگیری می شوند؛ مثلاً با خمیری به اسم خمیر تروستات تمامی درز های داخلی هواسازهای بهداشتی پوشانده می شود. گرید خمیر، نحوه درز گیری بر قیمت دستگاه هواساز تاثیر گذار می باشد.
علاوه بر پارامترهای ذکر شده، پارامتر های متنوع دیگری بر قیمت هواساز تاثیر گذار است به عنوان مثال جنس شاسی، قدرت فن، قدرت موتور، جنس لوله های کویل، نوع مبرد، برند هواساز و کشور سازنده، استاندارد های دریافت شده از عوامل موثر بر قیمت هواساز است.


 
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱


محصولات مشابه
  • صندلی دانش آموزی ودانشجویی ،نیمکت

    صندلی دانش آموزی ودانشجویی ،نیمکت

    شرکت صنعت آذربایجان(صنایع فلزی مالکی)تولیدکننده انبوه مصنوعات فلزی شامل انواع صندلی دانش آموزی و دانشجویی، نیمکت ، صندلی آزمایشگاهی(تابوره) وچهارپایه ،میزنقشه کشی ،میزکامپیوترفایبرگلاس وسایرمصنوعات فلزی کلیه محصولات خودرا بابهترین کیفیت ونازلترین قیمت به فروش می رسان.

    لوازم مصرفی آذربایجان شرقی
  • کمد و فایل دوار چهارطبقه و پنج طبقه

    کمد و فایل دوار چهارطبقه و پنج طبقه

    فایل 5 طبقه دوار این فایل‌ها دارای طبقات مدور (گردان) می‌باشد که حجم بایگانی را در فضایی که اشغال می‌نماید (87*87*197) تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد. گنجایش فایل جهت بایگانی زونکن آویز با عطف 2.5 سانت 275 جلد که هر طبقه گنجایش 55 جلد را دارا می‌باشد. گنجایش فایل جهت بایگانی زونکن با عطف 4.5 سانت 225 جلد که هر طبقه گنجایش 45 جلد را دارا می‌باشد. گنجایش فایل جهت بایگانی زونکن با عطف 7.5 سانت 150 جلد که هر طبقه گنجایش 30 جلد را دارا می‌باشد. ابعاد فایل (87*87*197) دارای 5 طبقه که رنگ فایل‌ها الکترو استاتیک پودری چرمی می‌باشد. تلفن: 77732824-021 –77732825-021 تهران خیابان حافظ پاساژ ایرانیان طبقه 2- آدرس وب سایت: https://www.bstandis.com/فکس: 02189776331 بازدید کننده گرامی جهت دریافت کاتالوگ و خدمات ما 0912733884 را به 10008590 پیامک کنید(اعداد به لاتین وارد شود) همراه:09125350224-09127338848 – 09122343478

    لوازم مصرفی تهران
  • کمد رختکن دو درب روی هم فلزی

    کمد رختکن دو درب روی هم فلزی

    از کمد رختکن دو درب روی هم فلزی برای نگهداری لباس در کارخانه ها ، ادارات دولتی و بیمارستانها استفاده می شود . مشخصه کمد رختکن دو درب روی هم فلزی استفاده از ورق روغنی با ورق 5 دهم ، 7 دهم و نه دهم استفاده از لولای نواری برای اتصال درب به بدنه کمد دستگیره پلاستیکی توکار قفل سوئیچی جهت قفل کردن کمد رنگ پودری الکترو استاتیک چرمی ( رنگ اصلی رنگ بژ ) دارای لوله آویز برای قرار دادن لباس دارای حفره هایی جهت تهویه هوا دارای دو عدد جاکفشی موارد سفارشی کمد رختکن تولید با ورق روغنی با ضخامت یک میلی متر به بالا تولید با ورق گالوانیزه استفاده از رنگ های استاتیک به غیر از رنگ بژ به صورت تک رنگ و دو رنگ استفاده از رنگ مایع کوره ای ایجاد پایه تنظیم جهت شستشو زیر کمد رختکن استفاده از قفل گلنگدنی به جای قفل سوئیچی ، همچنین به جای قفل سوئیچی ساده از قفل سوئیچی کامپیوتر ی می توان استفاده نمود دارای یک سال گارانتی و دو سال خدمات پس از فروش دارای بسته بندی با روکش سلفون و مقوا و کاملا تسمه کشی شده جهت ارسال به تما م نقاط کشور جهت دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

    لوازم مصرفی تهران
  • کمد رختکن چهار درب فلزی

    کمد رختکن چهار درب فلزی

    ز کمد رختکن چهار درب فلزی برای نگهداری لباس در کارخانه ها ، ادارات دولتی و بیمارستانها استفاده می شود . مشخصه کمد رختکن چهار درب فلزی استفاده از ورق روغنی با ورق 5 دهم ، 7 دهم و نه دهم استفاده از لولای نواری برای اتصال درب به بدنه کمد دستگیره پلاستیکی توکار قفل سوئیچی جهت قفل کردن کمد رنگ پودری الکترو استاتیک چرمی ( رنگ اصلی رنگ بژ ) دارای لوله آویز برای قرار دادن لباس دارای حفره هایی جهت تهویه هوا موارد سفارشی کمد رختکن قرار دادن جاکفشی جهت جلوگیری از ادغام لباس ها با کفش تولید با ورق روغنی با ضخامت یک میلی متر به بالا تولید با ورق گالوانیزه استفاده از رنگ های استاتیک به غیر از رنگ بژ به صورت تک رنگ و دو رنگ استفاده از رنگ مایع کوره ای ایجاد پایه تنظیم جهت شستشو زیر کمد رختکن استفاده از قفل گلنگدنی به جای قفل سوئیچی ، همچنین به جای قفل سوئیچی ساده از قفل سوئیچی کامپیوتر ی می توان استفاده نمود دارای یک سال گارانتی و دو سال خدمات پس از فروش دارای بسته بندی با روکش سلفون و مقوا و کاملا تسمه کشی شده جهت ارسال به تما م نقاط کشور جهت دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

    لوازم مصرفی تهران