راه اندازی استخر

امروزه با گسترش استفاده از تفریحات آبی در مجموعه هاو پارک ها و همچنین استفاده از استخر، جکوزی و سونا به عنوان تفریح و ورزش، مشتریان زیادی را به دنبال استفاده از این سرگرمی شاد و مفرح کشانده است.
در قدیم ساختمان استخر ها از تاسیسات ساده ای شامل لوله کشی های آب سرد ورودی ، فاضلاب و لوله های تخلیه شونده و غیره بودند.
تاسیسات استخر شنا
تاسیسات استخر های شنا بنا به کاربرد و محل استفاده آن ها متفاوت است اما در اکثر استخر ها برای سیستم  تاسیسات آن از موتورخانه استفاده می کنند .
استخر ها اگر به صورت سرپوشیده و یا سرباز باشند نحوه استقرار و تجهیز موتورخانه آن ها متفاوت است. در استخر های سرباز نیاز به سرمایش وگرمایش محیط نمی باشد و تنها تصفیه و گرمایش آب نیازمند سیستم های تاسیساتی است. این در حالی است که در استخر های سرپوشیده و در پارک های آبی سرپوشیده سیستم های سرمایش وگرمایش  مناسب باید برای استخر انتخاب گردد و در موتورخانه استخر قرار گیرد.
تجهیزات موتورخانه یک استخر شنا
  1. مقدمهاستخر
  2. گرمایشاستخر
  3. فیلتراسیوناستخر
  4. سیستمپمپاژ
  5. طراحیموتورخانه استخر
سازندگان استخرها باید بخوبی با تجهیزات مورد استفاده در استخرها، رنگها و پرداختهای سطوح، شیمی آب، پمپاژ مکانیکی،فیلتراسیون،سیستمهای گرمایش و الکتریکی آشنایی داشته باشند.
استخر شنا (موتورخانه  استخر شنا)
استخر های شنا برای کاربری های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که بنا بر کاربری آن، دارای قسمت­های متفاوتی می باشند.
یک استخر عمومی، دارای بخش هایی است که در زیر به آن اشاره می کنیم:
  1. سالن استخر
  2. استخر شنا
  3. جکوزی
  4. سونا بخار
  5. سونا خشک
  6. حوضچه آب سرد
  7. ورودی
  8. رخت کن
  9. دوش ها
  10. دستشویی ها
موتورخانه های معمولی استخر دارای تجهیزات زیر می باشند: طراحی موتورخانه استخر شامل 3 بخش کلی می باشد.
  • بخش اول واحد گرمایش
  • بخش دوم تصفیه آب
  • بخش سوم پمپاژ
برای بررسی موتورخانه ی یک استخر لازم است تا تک تک واحد های استخر به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرند تا تمامی تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد آسایش شناگران مشخص شود.
تاسیسات سالن استخر
استخر ها به دو صورت سرباز و سرپوشیده مورد استفاده قرار می گیرند.
تاسیسات جکوزی
جکوزی در دمای مطلوب بین 36 تا 42 درجه کار می کند و باید آبی تمیز داشته باشد. برای تامین این شرایط نیاز به تاسیساتی است که در زیر نمای شماتیک این سیستم نشان داده می شود. جکوزی ها دارای سیستم های جت پمپ هستند تا با فشار آب و برخورد آن به بدن شناور، آب درمانی جکوزی تکمیل گردد
تاسیسات سونای بخار
برای بهره برداری مناسب از سونای بخار، باید رطوبت نسبی تا 99 درصد را برای آن فراهم کرد. برای ایجاد این شرایط لازم است تا با استفاده از تاسیسات باید این محیط را برای استفاده مهیا کرد.
حوضچه آب سرد استخر
برای استفاده از سونای خشک نیاز به نصب تاسیسات در موتورخانه نمی باشد و در این قسمت به بررسی آن نمی­پردازیم
برای ادامه توضیحات به سایت منبع مراجعه نمایید.
منبع: بخارسازه

 
۱۵ مرداد ۱۳۹۶


محصولات مشابه
  • احداث صفر تا صد زمین تنیس هارد کورت

    احداث صفر تا صد زمین تنیس هارد کورت

    لینک وبسایت شرکت، مربوط به [زمین تنیس هاردکورت] (https://rasapi.com/index.php/products/sports-flooring/floor-tennis-hard-court ) : لینک وبسایت شرکت تخصصی راسا پوشش ایرانیان: https://rasapi.com/index.php/products/sports-flooring/floor-tennis-hard-court شماره تماس: 01144442663 - 01144443763 - 09373853223 - کفپوش زمین تنیس هاردکورت اکریلیک با تاییدیه فدراسیون جهانی تنیس ITF - کفپوش زمین پیکلبال هارد کورت اکریلیک با تاییدیه فدراسیون جهانی تنیس IPF و WPF - ساخت صفر تا صد زمین تنیس هارد کورت - ساخت صفر تا صد زمین پیکل بال هاردکورت لینک وبسایت شرکت، مربوط به محصولات: https://rasapi.com/index.php/products/sports-flooring "در 3 سیستم متفاوت اجرا می گردد:" 1. کفپوش تنیس هارد کورت کوشن پلاس (Cushion Plus) در 9 لایه 2. کفپوش تنیس هاردکورت کوشن در 8 لایه (Cushion) 3. کفپوش تنیس هارد کورت جنرال در 7 لایه (Standard - General) "تمامی سیستم های اجرایی دارای 3 سال گارانتی و 120 ماه خدمات پس از اجرا می باشند"

    پیمانکاری مازندران
  • فوم بتن اهورا با تامین مصالح

    فوم بتن اهورا با تامین مصالح

    اجرای کفسازی نوین با فوم بتن بجای پوکه با مزایای بسیار بیشتر از جمله قیمت بصرفه ( در کارهای بالا هزارمتر حتی ارزانتر از پوکه) وزن بسیار سبک ( یکسوم پوکه) استحکام بالا و تراز بودنش که هم مقاومتر میکنه سازه رو هم در ملات بعدی ( سرامیک) صرفه جویی میشه سرعت اجرای بالا ( روزی500متر) عدم نشست درسالهی بعد و لق نشدن سرامیک. همچنین عایق سرما گرما صدا نم حشره و حریق هم هست پس واحدهای بالای پارکینگ گرمایش خوب و زیر بام سرمایش خوب خواهند داشت ضمنا صدای پای طبقه بالایی حل شده و در مقابل زلزله مقاومتر میشه سازه چون محکمه و وزن پرتی نداره. گروه ما با دارا بودن کادر مجرب و رزومه کافی در خدمت شماست برومند foambetonahura@ اینستاگرام مارا دنبال کنید لطفا

    پیمانکاری البرز
  • فوم بتن مجید

    فوم بتن مجید

    ما بر اصل مشتری مداری و انصاف فعالیت میکنیم اجرای کفسازی نوین با فوم بتن به جای پوکه با مزایای بسیار بیشتر از جمله قیمت بصرفه ( در کارهای بالای هزارمتر حتی ارزانتر از پوکه) وزن بسیار سبک ( یک سوم پوکه) استحکام بالا و تراز بودن آن که هم باعث مقاوم تر شدن سازه و هم در ملات بعدی ( سرامیک)باعث صرفه جویی خواهد شد. * سرعت اجرای بالا ( روزی500متر) * عدم نشست درسالهای آتی *و لق نشدن سرامیک. *همچنین عایق سرما، گرما، صدا ، نم ، حشره و حریق می باشد به دلیل اینکه سازه محکم می باشد و وزن پرتی ندارد ، واحدهای بالای پارکینگ گرمایش خوب و زیر بام سرمایش خوب خواهند داشت . ضمنا صدای پای طبقه بالایی حل شده و در مقابل زلزله مقاومتر میشود . بازدید و مشاوره رایگان دارای قرارداد و مهر رسمی و فاکتور سربرگدار و رسمی با مهر چت و پیام پاسخگو هستم. در صورت پاسخگو نبودن خودم تماس خواهم گرفت. با ما در ارتباط باشید هیچ متریالی در کفسازی نمیتواند رقیب فوم بتن باشد فروش پایان کار نیست آغاز یک تعهد است با ما در اینستا گرام همراه باشید : foambetonahura@

    پیمانکاری البرز
  • سنگ لاشه | روش اجرای سنگ لاشه در شمال

    سنگ لاشه | روش اجرای سنگ لاشه در شمال

    سنگ لاشه به گونه ای از سنگ های ورقه ای گفته میشود که در کف حیاط یا محوطه ی باغ و …استفاده می شود.این سنگ ها با سنگ های مالون متفاوت هستند اجرا سنگ لاشه احمدی 09197682388 سنگ لاشه سنگ لاشه یکی از محکم ترین و مقاومت در برابر یخبندان است سنگ مالون سنگ لاشه یکی از سنگ های کوهی است سنگ لاشه یکی از پر فروش ترین سنگ های کوهی است اجرای سنگ لاشه در ساختمان برای دیوار باغات، ساخت استخر و کف سازی حیاط و محوطه ویلا و مجتمع آپارتمانی بیشترین استفاده را دارد.در این بخش به چند نمونه پر کاربرد اجرای سنگ لاشه در ساختمان به شرح ذیل اشاره خواهیم داشت.

    پیمانکاری تهران