معرفی بشکه و گالن پلاستیکی

چه موادی را می توان در بشکه ذخیره کرد؟
بشکه های پلاستیکی یکی از متنوع ترین تجهیزات ذخیره سازی و حمل و نقل صنعتی هستند که در انبارهای فراوانی یافت می شوند. به طور معمول دارای رنگ آبی و کروی هستند و می توانند از نظر اندازه و ظرفیت دارای تنوع بسیاری باشند. آن ها برای ذخیره طیف وسیعی از محصولات، از مواد غذایی گرفته تا مواد شیمیایی و اسیدی مناسب هستند. در این مقاله، قصد داریم بررسی کنیم که چه موادی را می توان در بشکه ذخیره کرد؟
بشکه پلاستیکی چیست؟
بشکه های پلاستیکی به صورت کروی هستند که از مواد پلاستیکی دارای درجه صنعتی تولید شده اند. از رنگ آبی معمولا در ساخت این بشکه ها استفاده می کنند و به نوعی طراحی شده اند که برای ذخیره سازی و حمل و نقل کالاهای صنعتی مناسب باشند. مواد پلاستیکی که برای ساخت بشکه مورد استفاده قرار می دهند، HDPE یا پلی اتیلن سنگین هستند. این ماده فوق العاده قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد و در عین حال سفت و سخت است به طوری که می تواند در برابر دمای بالا و بسیاری از مواد شیمیایی خطرناک مقاومت کند.
وزن بشکه خالی 220 لیتری چقدر است؟
بشکه ها در طیف وسیعی از اندازه ها تولید می شوند، که به آنها این امکان را می دهد نیازهای مختلف صنعتی را در مقیاس کوچک و بزرگ برآورده کنند. ابعاد بشکه های پلاستیکی به طور کلی از بشکه های کوچک 30 لیتری تا بشکه های بزرگ 220 لیتری است. درام های پلاستیکی کوچکتر دارای دسته های مشکی در کنارشان هستند که به خریداران این امکان را می دهند که آن ها را به راحتی با دست بلند کنند. درام های پلاستیکی بزرگتر را می توان با استفاده از لیفتراک به آسانی جابجا کرد. دو نوع اصلی بشکه پلاستیکی برای بسته بندی محصولات در صنعت وجود دارند، انواع دهانه باز و دهانه بسته که در مقاله مقایسه بشکه دهانه باز و دهانه بسته به توضیحشان پرداخته ایم.
بشکه پلاستیکی دهانه باز
این نوع بشکه ها دارای درپوشی با قابلیت جابجایی بر دهانه بشکه هستند. این درپوش ریختن محتویات داخل بشکه و بعداً خارج ساختن مجدد آنها را آسان می کند. درب بشکه پلاستیکی سر باز با استفاده از گیره های فلزی بسته می شوند.
بشکه های پلاستیکی دهانه بسته
بشکه های پلاستیکی سر بسته از بسیاری جهات شبیه درام های سرباز هستند. تفاوت اصلی آن ها در این است که بشکه های پلاستیکی دهانه بسته در هر دو انتها مهر و موم می شوند. درب قابل جابجایی نیست. پر کردن و خالی کردن بشکه های دهانه بسته نسبتا سخت تر است اما در عوض محصولاتتان دارای امنیت بالایی خواهند بود.
چه محصولاتی را در بشکه پلاستیکی می توان ذخیره کرد؟
از این بشکه ها می توان برای ذخیره سازی طیف گسترده ای از محصولات مختلف صنعتی استفاده کرد که متداول ترین آن ها موارد زیر هستند؟
  • مواد شیمیایی
  • حلالها
  • دارو ها
  • مایعات
  • روغن و روان کننده ها
  • مواد غذایی
  • مواد اسیدی
انعطاف پذیری و دوام این بشکه ها این اطمینان را به مصرف کنندگان می دهند که هم برای ذخیره سازی و هم برای حمل و نقل مناسب هستند. از آنجا که در ابعاد و اندازه های مختلفی یافت می شوند، می توانند در ظرفیت های صنعتی هم مورد استفاده قرار بگیرند. این ظرف های پلاستیکی قابل استفاده مجدد هستند، اما اگر قرار است کالاهای مختلفی را در آنها ذخیره کنید، باید اطمینان حاصل کنید که قبل و بعد از هر بار استفاده به خوبی تمیزشان کنید. بنابراین سعی نکنید مواد غذایی را در یک درام پلاستیکی که قبلا برای ذخیره مواد شیمیایی استفاده می شده، ذخیره کنید، اینکار باعث انتقال آلودگی می شود.
سعی کنید برای ذخیره مواد غذایی در بشکه از انواع food grade استفاده کنید، زیرا مختص ذخیره موارد غذایی تولید شده اند و معمولا برای ذخیره کالاهای دیر استفاده نمی شوند.
چه محصولاتی را در بشکه پلاستیکی می توان ذخیره کرد؟
کدام مواد شیمیایی را می توان در بشکه های پلاستیکی ذخیره کرد؟
مواد شیمیایی، سمی، خطرناک و … همگی در بشکه های پلی اتیلنی ذخیره می شوند. این مواد یلی اتیلنی سنگین برای ذخیره مواد شیمیایی مورد تایید سازمان ملل هستند. چنانچه قصد ذخیره مواد شیمیایی خطرناک درون این بشکه ها را دارید حتما توجه کنید که در امنیت و سلامت کامل بشکه این کار را می کنید تا خطری نه افراد و محیط زیست را تهدید نکند. از بشکه های دارای فرسودگی و یا خرابی برای این کار استفاده نکنید.  بشکه های پلاستیکی باید قیل از استفاده به خوبی ارزیابی شوند. 
آیا می توان از بشکه پلاستیکی برای ذخیره مواد غذایی استفاده کرد؟
بله، قطعا می توان از این بشکه های همه کاره برای ذخیره مواد غذایی، نوشیدنی ها و … استفاده کرد. می توان از آنها برای ذخیره مقدار زیادی مواد به صورت فله استفاده کرد، اما باید بررسی کنید که درام پلاستیکی شما دارای درجه غذایی باشد. بشکه پلاستیکی دارای درجه غذایی مخصوص  ذخیره مواد غذایی برای مدت زمان طولانی ساخته شده است. گواهی درجه مواد غذایی بشکه به این معنی است که پلاستیک سازنده بشکه حاوی مواد شیمیایی یا رنگهای مضر نیست.
چه موادی را نباید در بشکه ذخیره کرد؟
موارد بسیار محدودی هستند که نمی توانید در بشکه پلاستیکی ذخیره کنید. مهم ترین نکته ای که در ذخیره سازی محصولات باید رعایت کنید این است که جلوی بروز آلودگی را با استفاده نکردن از یک بشکه برای اهداف مختلف بگیرید. همیشه اطمینان حاصل کنید که شرایط بهداشتی و ایمنی را رعایت می کنید و کالاهای خود را با استفاده از روش های صحیح ذخیره و جا به جا می کنید.
سوالات متداول چه موادی را می توان در بشکه ذخیره کرد
1. بهترین بشکه جهت ذخیره مواد غذایی کدام است؟
بهترین بشکه برای ذخیره سازی و حمل و نقل مواد غذایی، بشکه های پلاستیکی و یا پلی اتیلنی هستند.
2. محدودیتی در ذخیره مواد درون بشکه پلاستیکی وجود دارد؟
به جرات می توان گفت که هیچ محدودیتی در نوع موادی که در بشکه های پلی اتیلنی ذخیره می کنید وجود ندارد، اما یک محدودیت می توان ذکر کرد و آن این است که تا حد امکان بهتر است از یک بشکه برای ذخیره مواد متفاوت استفاده نشود.
3. چه موادی را نمی توان در بشکه ذخیره کرد؟
هیچ ماده ای وجود ندارد که نتوانید در بشکه های پلاستیکی ذخیره کنید.
 
۲۵ مهر ۱۴۰۱


محصولات مشابه
  • دستگاه کره گیر بادام زمینی

    دستگاه کره گیر بادام زمینی

    دستگاه کره گیر بادام زمینی در سایزهای مختلف کره گیر خانگی، کره گیر فروشگاهی و کره گیر صنعتی تولید و به بازار عرضه می گردند. دستگاه کره گیر دانه های روغنی کاربردهای بسیاری داشته و از لحاظ درآمدزایی نیز گزینه خوبی به شمار می آید. دستگاه کره گیر شایان کالا قابلیت تولید کره از کنجد، کره بادام زمینی و بادام درختی، فندق، پسته، نارگیل، گردو، وکلیه دانه های روغنی را با بهترین کیفیت داراست. مشخصات کره گیر قدرت موتور دو اسب و سه اسب با توجه به سفارش مشتری ظرفیت تولید 50 کیلو خروجی برق مصرفی تک فاز ابعاد ارتفاع بدون قیف 34 سانت و طول 36 سانت و عرض 28 سانت تمام استیل بدون لرزش قابلیت تنظیم سنگ جهت نرمی و زبری کم حجم و سبک وزن گارانتی بدنه دستگاه 6 ماه ارسال دستگاه در اسرع وقت به تمام نقاط کشور پذیرفته می شود ، برای خرید محصول واطلاعات بیشتر لطفا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید: 09112984263 --- 09058691205 --- 09148015541 --- 09394240780 --- 04432246031 تلفکس : 04432246031 وبسایت : http://shayan-kala.ir آدرس تلگرام : telegram.me/shayankala اینستاگرام : www.instagram.com/shayan.kala وبلاک :http://shayankala.persianblog.ir http://shayankala.mihanblog.com مدیر عامل : حسین پور آدرس کارخانه : تهران آدرس دفتر: آذربایجان غربی ، ارومیه ، عطایی 1 ، روبروی بانک ملی ، ساختمان شیشه ای سبزالماس ، طبقه سوم کلمات کلیدی:

    متفرقه آذربایجان غربی
  • دستگاه لمینیشن ILM-LS

    دستگاه لمینیشن ILM-LS

    ماژول‌های لمینیت درون‌خطی Matica EDIsecure هم با لمینیت معمولی و هم هولوگرافیک کار می‌کنند تا تمام نیازهای شما رفع شود. برخلاف مدلِ ILM-DS که ماژولی قوی برای لمینیت‌های دو رو است، دستگاه لمینیشن ILM-LS قادر به لمینیت یک‌رو با سرعت بالاست. هردو ماژول، یعنی لمینیشن ILM-LS با سرعت 16 ثانیه برای هر کارت (یک‌رو) و لمینیشن ILM-DS با سرعت 30 ثانیه برای هر کارت (دو رو)، سریع‌ترین ماژول‌های لمینیت موجود در بازار هستند. هردو دستگاه برای اتصال فیلمِ شفاف به سطح کارت، متکی بر گرما و فشار هستند که این فیلم مطابق با نیاز شما می‌تواند شفاف، مات یا هولوگرافیک (سه بعدی) باشد. به‌علاوه، این مدل‌ها قادر به تولید کارت‌هایی مقاوم به دستکاری و نفوذ هستند. ماژول‌های لمینیت درون‌خطی Matica EDIsecure می‌توانند به‌راحتی به پرینترهای معمولی کارت شناسایی اضافه شود. برای مثال، می‌توان این ماژول را به‌سهولت از طریق یک صفحۀ اتصال به چاپ‌گر غیرمستقیم XID8300 افزود. ابعادجمع‌و‌جور و قابلیت لمینیت یک‌رو و دو روی این دستگاه‌ها به شما قدرت انتخاب براساس بودجه و نیازتان را می‌دهد. مشخصات فنی لمینیشن ILM-LS روش لمینیشن: حرارتی -سرعت: 16 ثانیه برای کارت یک‎‌رو -دما: قابل تنظیم از 90 تا 180 درجه سانتی‌گراد -کارت های قابل استفاده: PVC, ABS, PET, PC, Composite PVC -ضخامت کارت: 76 میلی‌متر ابعاد: 326*210*360 میلی‌متر وزن: 11 کیلوگرم منبع تغذیه: 120/100 و 240/220 ولت 60/40 هرتز (FCC, CE, UL, GOST-R and CCC APPROVED) شرایط نگهداری دستگاه لمینیشن ILM-LS: دمای 15 تا 30 درجه سانتی گراد. 35% تا 70% رطوبت مواد مصرفی: -رول Overlayبا طرح دو بعدی —رولOverlayبا طرح خاص -رول Clear path با ضخامت 13 میلی‌متر -رول Clear path با ضخامت 25 میلی‌متر -رول Clear patch با ضخامت 13 میلی‌متر مخصوص استفاده در کارت‌های دارای Contact Chip -رول Holographic path با ضخامت 15 تا 254 میلی‌متر با طرح دو بعدی -رول Holographic path با ضخامت 15 تا 254 میلی‌متر با طرح دو بعدی

    متفرقه تهران
  • بست لاستیک نوارنقاله

    بست لاستیک نوارنقاله

    بست لاستیک نوارنقاله ،ارسال به همه شهرها،

    متفرقه تهران
  • چسب آب بند بتن آذرپاد کد AZ45

    چسب آب بند بتن آذرپاد کد AZ45

    چسب آب بند بتن آذرپاد کد محصول AZ46 در سیمانکاری روی سطوح و ترمیم آسیب دیدگی های سطحی بتن های فرسوده و قدیمی و افزایش طول عمر سازه کاربرد فراوان دارد. با توجه به میزان مصرف چسب بتن و گوناگونی نحوه و محل های مصرف در سازه های بتنی ، تقاضا می کنیم با واحد فنی این شرکت لطف مشاوره لازم را داشته باشید.

    متفرقه تهران