آینه کاری برای چه قسمت هایی از خانه استفاده میشود؟

آینه‌ کاری دیوار اتاق خواب

در هنر فنگشویی استفاده از آینه در اتاق خواب چندان پذیرفته شده نیست. با این وجود، تصور اتاق خواب بدون آینه کمی سخت است. اگر میخواهید در اتاق خواب آینه دیواری نصب کنید، آن را طوری نصب کنید که تصویر تخت داخل آن نیفتند. همچنین آینه‌کاری نباید بالای تاج تخت باشد. بهتر است آینه‌کاری دیوار اتاق خواب را طوری انجام کنید که کناره‌های تخت قرار بگیرد. به این صورت نه بالای تخت است و نه تصویر آن را به نمایش می‌گذارد و باعث بدخوابی شما خواهد شد.

آینه ‌کاری اتاق پذیرایی

اتاق پذیرایی جای خوبی است که می‌توانیم روی دیوارش این هنر را پیاده کنیم. تنها چیزی که به آن توجه کرد این است که تصویر آینه نباید در ورودی اتاق‌های دیگر، تلویزیون و گوشه زاویه دار سایر دیوارها باشد. گرچه کار سختی است؛ اما ارزشش را دارد.

آینه کاری کف منزل

انعکاس سقف در کف زمین بسیار شگفت‌انگیز است به‌گونه‌ای که هرکسی را به سمت خود جلب می‌نماید. آینه کاری کف جایگزین مناسبی برای ایده‌های پرشده در بازار ازجمله پارکت، سرامیک و ... است. مخصوصاً اگر یک لوستر شاخص یا یک گچ‌بری زیبا در سقف وجود داشته باشد آینه کاری کف بسیار خود را نشان خواهد داد.

از این خدمات میتوان در تالار ها و مکان های شیک و مجلل نیز استفاده کرد.

آینه ‌کاری راهرو

بهتر است در ورودی مستقیما به اتاق پذیرایی باز شود تا انرژی بیرون از خانه بدون برگشت به محیط خانه جذب شود. با این حال معمولا در ورودی خیلی از خانه‌ها به واسطه یک راهرو به اتاق پذیرایی متصل می‌شود. برای اینکه انرژی با یک دیوار یا یک راهروی طویل برخورد نکند و برنگردد، نصب یک آینه پیشنهاد می‌شود. التبه آینه نباید مستقیما روبه‌روی در ورودی باشد!

آینه ‌کاری آشپزخانه

آشپزخانه اصلا جای خوبی برای نصب آینه نیست. چرا که با دیگر عنصر فنگ‌شویی یعنی آتش سازگاری خوبی ندارد. اگر می‌خواهید گرمای آشپزخانه شما با وجود یک آینه از بین نرود، اصلا از آینه در طراحی آشپزخانه استفاده نکنید.

آینه کاری سقف پذیرایی

علاوه بر این هنر در قسمت‌های مختلف دیوار اتاق پذیرایی و اتاق خواب و سرویس بهداشتی ، گاها برای سقف پذیرایی را هم از این هنر می‌کنند و انعکاس تصاویر در سقف جذابیت و جلوه ویژه‌ای به دکوراسیون داخلی منزل می دهد البته ما به شما پیشنهاد میکنیم ابتدا گچبری سقف منزل را انجام دهید و بعد از آن آینه کاری سقف را اجرا کنید تا جلوه ای ویژه داشته باشد.

برای آیینه کاری سقف پذیرایی باید کار به صورت یکدست و حرفه ای تر انجام شود و همچنین مدل های مختلفی برای سقف پذیرایی وجود دارد.

آینه کاری ستون وسط پذیرایی

شاید خانه های قدیمی دو طبقه را دیده باشید که برای استحکام خانه ها در وسط پذیرایی ستون قرار میدهند که این ستون اگر ساده باشد میتواند زیبایی داخلی منزل را کاهش دهد اما میتوان با خدماتی مثل آیینه کاری ، زیبایی خاصی را ایجاد کرد و خانه و ستون را از سادگی دور کرد.

آینه کاری پذیرایی

برای آینه کاری دیوار یا ستون های پذیرایی طرح های زیادی وجود دارد که هرکدام از طرح ها نیاز به آینه ها با مدل های مختلفی دارند.

مثلا باید بدانید وسعت دیواری که قرار است روی آن آینه کاری انجام شود چقدر است و بعد از آن نوبت به الگوکشی میرسد و بعد از اتمام این مرحله هم باید آینه ها را طبق سفارش ساخت.

در ادامه هم با دستگاه سی ان سی آینه ها را طبق مدل و طرح انتخابی برش میدهند زیرا این دستگاه دقت بالایی دارد و احتمال خطا را به حداقل میرساند.

شاید تصور کنید که تا اینجا کار تمام می‌شود. خیر،دور تا دور آینه باید تراش بخورد. تراش، به نوعی از پردازش روی آینه گفته می‌شود که به دور تا دور کار زاویه می‌بخشد. بخش اعظمی از جلوه و نمای آینه‌کاری مدرن را همین تراش کردن به وجود آورده است.

یکی از فضا هایی که اجرای آینه کاری در آن میتواند فضایی عالی و ایده آل ایجاد کند ، اتاق نشیمن یا پذیرایی است.

اتاق پذیرایی به عنوان بهترین قسمت خانه شناخته شده است که در معرض دید تمامی افراد قرار داد و باید بهترین خدمات را برای این قسمت از خانه استفاده کرد.

برخی از آینه هایی که برای آینه کاری دیوار پذیرایی استفاده میشوند عبارتند از :

  1. انواع آینه های دکواتیو که در طرح های چند تیکه دایره ای شکلی هستند که می توانند در کنار هم قرار بگیرند و نحوه قرارگیری آن ها از نظر فاصله و نحوه چیدمان می تواند متناسب با سلیقه شخصی شما باشد.
  2. آینه های دکوراتیو مستطیلی شکل که در ابعاد کوچک و بزرگ، کوتاه و بلند هستند و با قرار گیری شان در کنار هم تجللی از زیبایی و شکوه را با خود به همراه دارند
  3. و اما نوع دیگر این آینه ها به صورت گسترده و وسیع تر و کاملا متفاوت به کار می روند. از آن ها می توان در قسمت هایی از خانه استفاده کرد که می خواهیم فضای بیش تری اشغال شود که چشم ها را به خود خیره کنند.

آینه کاری اتاق خواب

آینه کاری اتاق خواب دارای یک سری مزیت ها مانند بزرگتر نشان دادن اتاق های کوچک ، روشنتر شدن اتاق ، گردش بهتر هوا در اتاق ، بلندتر نشان دادن سقف ، متنوع کردن فضای داخل اتاق و زیبا و شکیل تر کردن اتاق است.

برای اجرای آینه کاری اتاق خواب به نکات زیر توجه کنید :

  1. دیوار روبروی تخت خواب نباید آینه‌کاری شود، زیرا دلایل علمی‌ای وجود دارد که نشان می‌دهند آینه روبروی تخت خواب باعث ایجاد اختلال در خواب می‌شود.
  2. از آنجایی که وجود آینه قدی در اتاق خواب تقریبا ضروری است بهتر است یکی از دیوارهای اتاق تا کف اتاق آینه‌کاری شود (البته به غیر از دیوار روبروی تخت ¬خواب)، اما عرض این آینه‌کاری به سلیقه شخصی و دکوراسیون اتاق شما بستگی دارد.
  3. بهتر است یکی از دیوارهای کنار پنجره اتاق خواب برای انعکاس نور خورشید در طول روز به داخل اتاق خواب و روشن‌تر کردن آن، آینه‌کاری شود.
  4. در صورت وجود درب حمام در داخل اتاق خواب بهتر است درب حمام آینه‌ای باشد همچنین می‌توان در یا پوشش بیرونی کمد اتاق خواب را نیز آینه‌کاری کرد.
  5. بهتر است یکی از دیوارها در دو قسمت موازی آینه‌کاری شود به¬گونه‌ای¬ که انگار دو آینه در کنار هم قرار گرفته‌اند زیرا این¬کار باعث می‌شود که یک فضای دو بعدی به اتاق داده شود و همچنین از آنجایی که این آینه‌کاری‌ها سقف اتاق را نیز نشان می‌دهند حجم فضای اتاق بیشتر به¬ نظر می‌رسد.
  6. برای این که حجم فضای اتاق خواب بزرگ‌تر به¬ نظر برسد بهتر است یکی از گوشه‌های اتاق خواب که منظره خوبی از اتاق روبروی آن قرار می‌گیرد، آینه‌کاری شود.
  7. اگر اتاق دارای دو پنجره است می‌توان برای شکیل‌تر کردن فضای اتاق دیوار بین دو پنجره را آینه‌کاری کرد.
  8. آینه‌کاری دیوار پشت تخت خواب را فراموش نکنید چون این دیوار نقطه کانونی هر اتاق خوابی محسوب می‌شود، حتی اگر هیچ‌کدام از دیوارهای اتاق آینه‌کاری نیستند، سعی کنید حتما این دیوار را آینه‌کاری کنید.
  9. اگر علاقه‌ مند به وجود تقارن در اتاق خواب خود هستید می‌توانید دیوارهای کنار تاج تخت خواب خود را آینه‌کاری کنید و بدین صورت ظاهری کلاسیک به اتاق خواب خود بدهید.

۱۶ مرداد ۱۴۰۱


محصولات مشابه