نحوه فعالیت و کسب درآمد WeWork

با ارائه رویکردی نوین برای کارفرمایان و کسب و کارهای کوچک برای رسیدن به آرزوهای آمریکایی خود، WeWork به محبوبیت فراوانی رسیده و سود بسیار خوبی کسب کرده است.

این شرکت که در سال 2010 و با نام WeWork Companies, Inc. تاسیس شد، محیط کاری مشترکی را با هزینه ای بسیار کمتر از مقداری که فرد برای ایجاد محیطی برای خود صرف خواهد کرد، فراهم می کند. به دلیل محبوبیت دفاتر کاری مشترک، WeWork توانسته است سرمایه خود را به 20 میلیارد دلار افزایش دهد.

نحوه فعالیت و کسب درآمد WeWork

اقتصاد ایالات متحده به سمت استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک حرکت می کند. کارکنان مدرن دوست دارند بتوانند از توانایی های خلاقانه خود برای ایجاد مشاغل موردنظر استفاده کنند و بسیاری از شرکت ها نیز به دورکاری تمایل دارند. این روندها بدین معنا هستند که ساعات کاری 9 تا 5 عصر در حال تغییر بوده و نیازهای کسب و کارها در حال تحول می باشند. WeWork قصد دارد نیازهای آن ها را برآورده سازد.


نحوه کسب درآمد WeWorks

WeWork یک شرکت اجاره دفتر می باشد. این شرکت با اجاره فضای دفتر، کسب و کار می کند.

 نحوه کسب درآمد WeWorks

WeWork محیطی نظیر یک یا دو طبقه از یک ساختمان را خریداری نموده و آن را به چندین دفترکار کوچک تقسیم می کند. سپس میزهای موجود در این دفاتر را به افراد یا گروه هایی که قصد دارند بدون هزینه ای زیاد صاحب دفترکار شوند، به صورت اجاره واگذار می کند.

افرادی که از این دفاتر استفاده می کنند، فریلنسرهای مستقلی هستند که نیاز دارند دفتری در خارج از محیط منزل خود داشته باشند. آنها به اینترنت نامحدوده نیاز دارند تا بتوانند در موعد مقرر به پروژه های خود را تحویل دهند. سایر مشتریان این دفاتر نیز کسب و کارهای کوچکی هستند که چندین کارمند داشته و به محیطی منسجم برای برگزاری جلسات بدون صرف هزینه زیاد نیاز دارند.


هزینه های دفاتر مشترک

فرهنگ دفاتر مشترک منجر به ایجاد شرکت هایی نظیر Uber و Airbnb گردیده است. این فرهنگ کاری رو به رشد یکی از بزرگترین اجزای موفقیت WeWork می باشد. اما مدل کسب و کار WeWork عاملی است که منجر به رشد می گردد.

 هزینه عضویت 45 دلار در ماه بوده و شامل دسترسی به دفاتر WeWork در 200 منطقه در 53 شهر جهان می باشد. عضویت همچنین امکان دسترسی به شبکه اجتماعی WeWork با نام WeWork Commons را فراهم می آورد که کارفرمایان می توانند از طریق آن به تبادل ایده و تعامل بپردازند. شایان ذکر است که استفاده از امکانات نیازمند پرداخت 50 دلار در روز می باشد، بنابراین این سیستم برای افراد علاقمند به ارتباط و افرادی که به طور مقطعی فضای دفتری نیاز دارند، مناسب می باشد.

این شرکت چندین طرح را برای کارمندان و کسب و کارها با قیمت های مختلف ارائه می دهد. برای مثال، یک کارگر می تواند با پرداخت 220 دلار در ماه از Hot Desk بهره مند شود که منجر به تضمین محل کار در مکان های رایج می گردد. برای استفاده از میز تحریر خود در آن مکان، باید هر ماه هزینه ای معادل 350 دلار پرداخت کنید. فضای شخصی استاندارد با هزینه 400 دلار در ماه آغاز می شود. فضاهای ارائه شده دارای امکاناتی نظیر اینترنت پر سرعت، پرینتر، محل پارک دوچرخه، میز قهوه و پیشخوان می باشد. از جمله سایر امکانات می توان به لوازم اداری، آب و خدمات نظافت روزمره اشاره کرد.


دلیل فعالیت WeWork

شایان ذکر است که اگر WeWork قادر به ارائه خدماتی متناسب با هزینه دریافت نبود، نمی توانست به موفقیت برسد. یکی از مزایای استفاده از فضای WeWork این است که شما اقداماتی نظیر پرداخت قبوض و حتی شارژ کارتریج پرینتر توسط شرکت انجام می گیرد. متخصصین WeWork همه اقدامات را به طور مداوم انجام می دهند تا اعضا بتوانند بر روی کار خود تمرکز کنند.علاوه بر ارائه فضایی مدرن برای کارمندان، WeWork امکانات خود را به فراتر از فضاهای کاری توسعه داده است. هر یک از مکان ها دارای فضایی برای فعالیت های تفریحی از جمله فوتبال، بازی های رقابتی و ... می باشند.

WeWork همچنین فرصت منظمی را برای اعضا فراهم می آورد تا افراد بتوانند با هم در ارتباط بوده و به صورت آنلاین یا آفلاین معاشرت کنند. علاوه بر پلت فرم آنلاین WeWorks، هر یک از مکان ها دارای چندین رویداد اجتماعی، مهمانی نهار و کارگاه های آموزشی برای ارتباط اعضا می باشد.

WeWork امکان دریافت تخفیف در خدمات حرفه ای را فراهم می آورد تا به افراد در زمینه توسعه کسب و کار و همچنین پیشبرد زندگی سالم کمک کند. WeWork با سایر شرکت ها نیز در ارتباط می باشد تا تخفیف هایی در زمینه بیمه سلامت، عضویت در باشگاه یا خدمات چاپ را برای مشتریان خود ارائه دهد.


توسعه مداوم

اگرچه WeWorks تهدیدی برای شرکت های اجاره دفاتر به شمار می رود، اما برخی از شرکت ها WeWork را به عنوان یک فرصت قلمداد می کنند. مدیرعامل Boston Properties ـ که بزرگترین مالک دفاتر می باشد ـ نیز بعد از صحبت با نیومان، در جمع آوری هزینه برای احداث دفتری در نیویورک سرمایه گذاری نمود. WeWork همچنین یکی از مستاجرهای اصلی Boston Properties می باشد که مبلغ 300 میلیون دلار را برای بازسازی آن هزینه کرده است.

به نظر می رسد حتی مالکین کوچک نیز توسط این شرکت تهدید نمی شوند. برخی بر این باور هستند که مدل تجاری WeWork در شرایطی که مشکلات اقتصادی وجود داشته باشد، تداوم نخواهد داشت. برخی دیگر نیز آن را به عنوان سیستمی قلمداد می کنند که امکان رشد را برای کسب و کارهای بزرگ فراهم می آورد تا آنها بعد از رشد به دفاتر خود منتقل شوند.

WeWork  به عنوان یک فرصت


۲۷ مهر ۱۳۹۶
جویشگر پردیس ارم


محصولات مشابه