مقالات مرتبط

درب اتوماتیک کرکره ای

درب اتوماتیک کرکره ای

درب اتوماتیک کرکره ای بدون دخالت دست و به وسیله موتور با استفاده از قدرت برق عمل کرده و در محور عمودی ریلی ، بالا و پایین می رود.

این درب ها معمولا در ساختمان های اداری ، بیمارستان ها ، فروشگاه های زنجیره ای و مغازه ها استفاده می گردد . در ساخت کرکره های این درب ها از تیغه های مستحکم و مقاومی استفاده می کنند که می توان آن ها را در رنگ های مختلف سفارش داد .

جنس تیغه های این درب ها به نحوی می باشد که نمی توان توسط ضربه به آن آسیبی وارد کرد و این تیغه ها در مقابل سرما و گرما مقاوم بوده و در فصول سرد یا گرم تغییر شکل نمی دهد .


یکی از عواملی که قیمت تمام

شده یک درب اتوماتیک کرکره ای را تعیین می نماید جنس تیغه های آن می باشد .

معمولا تیغه های ارزان قیمت از آلومینیوم ضایعاتی برای ساخت آن استفاده شده است . این نوع تیغه ها بعد از مدت کوتاهی از نصب ، صدای زیادی را تولید می کنند و در آخر هم از هم جدا می شوند .

یک تیغه استاندارد باید از مواد اولیه مناسب ( یعنی شمش آلومینیوم درجه یک ) تهیه شده باشد .


تیغه های ارزان قیمت معمولا فاقد مرحله سختی کاری می باشند یا اینکه مرحله انودایز به صورت کامل بر روی آن ها انجام نمی شود .

بعد از این مراحل نوبت رنگ آمیزی تیغه ها می رسد . تیغه های رنگی ، زیبایی خاص خود را دارند . رنگ تیغه های درب باید سالیان سال در شرایط هوایی متفاوت مثل برف ، باران ، آفتاب شدید و سرما دوام بیاورند و تغییر رنگ ندهد .

رنگ این تیغه ها الکترواستاتیک می باشد .


تیغه های اکسترود از بیلت آلومینیوم ساخته شده و رنگ آن الکترواستاتیک ( ضد خش ) می باشد که بیشتر در مغازه ها ، درب های صنعتی و سوله ها مورد استفاده قرار میگیرد ، این تیغه ها دارای رنگ بندی مختلفی می باشد .


تیغه های فوم دار از ورق آلومینیوم یا گالوانیزه ساخته می شود که داخل آن از خمیر پلی ارتان پر میشود و داخل کوره قرار میگیرد .

این تیغه ها بسیار سبک و بی صدا بوده و به داخل دید ندارد ، به علت فوم داخل آن تاحد زیادی عایق برودتی و صوتی بوده و در رنگ های مختلف موجود می باشد و به نمای ساختمان شما زیبائی وامنیت خاصی می بخشد .

این تیغه ها بیشتر برای درب پارکینگ و پنجره استفاده می شود زیرا بسیار سبک و بی صداست


تیغه رول گیتر جزو تیغه کرکره اتوماتیک امنیتی بوده و با مفتول های فولادی آبکاری و با روکش آلومینیومی پوشیده شده است وهمین پوشش از برش خوردن وشکستن آن جلوگیری میکند . وجود قرقره ها در انتهای تیغه ها که داخل ریل های فولادی قفل می شود باعث امنیت بیشتر تیغه ها شده و ضربه های شدید نیز آنها را از ریل خارج نمی کند .


تیغه های پلی کربنات ( شفاف ) نیز جزو تیغه کرکره های اتوماتیک امنیتی است که دارای مقاومت بسیار بالائی بوده و در مواردی از فولاد هم مقاومت تر میباشد .

جهت استحکام بیشتر کرکره شفاف ، در میان فواصل آن ها از لوله های فولادی یا آلومینیوم استفاده می شود که امنیت را دوچندان میکند . به علت خاصیت ضد شعله ورد شدن پلی کربنات ، این درب ها در مقابل آتش مقاومت بسیار بالائی دارند و از سرایت آتش به مکان مورد نظر جلوگیری میکنند .

تیغه های پلی کربنات یا شفاف خاصیت ضد اشعه ماوراء بنفش را نیز دارا می باشند .این تیغه ها ضد ضربه ،ضد گلوله ،غیر قابل اشتعال و بسیار شکیل و زیبا در رنگهای گوناگون از جمله برنزی، یاقوتی، مسی، آبی دودی و اکلیلی ساخته می شود که هم می توانند مات و هم کاملاً شفاف باشند.

در برخی از مکان های تجاری که صاحبان مشاغل قصد به نمایش گذاشتن کالاهای درون مغازه را دارند، می توان از کرکره های شفاف ( پلی کربنات ) که ترکیبی از دید کامل و امنیت بالایی را ارائه می دهند، استفاده کرد.

در مراکز خرید، باجه های پذیرش، شعب بانک ها، جدا کردن قسمت های داخلی یک ساختمان و یا هر مکانی که دیدن پشت کرکره ها مورد نیاز است می توان از کرکره های شفاف استفاده نمود.

قابل ذکر است تمیز کردن این کرکره ها بسیار آسان می باشد.


با استفاده و نصب درب کرکره ای اتوماتیک می توانیم تا میزان 40% یا بیشتر از آن ، از اتلاف انرژی یا حرارت کاسته و به این صورت به راحتی می توان انرژی را ذخیره کرد.

از نظر فضا هم می توان گفت که این درب ها جا و فضای نسبتا کمی را اشغال کرده چرا که رول جمع شده در قسمت بالای درب کرکره ای قرار گرفته و ممکن است به سمت بیرون و یا داخل ساختمان جمع شود . ا

ز لحاظ امنیت و آسایش نیز این درب ها ضد سرقت بوده و همچون دیوار بتونی عمل می کند که راه نفوذ عوامل بیگانه را به داخل ساختمان مسدود می کند.


گذشته از تمامی مزایای درب های اتوماتیک کرکره ای هزینه تعمیر و نگهداری این درب ها بسیار پایین است.

بدنه درب های کرکره ای از هم بندشدن تیغه های باریک مسطح درست شده و اگر یکی از تیغه های باریک بدنه درب کرکره ای به هر دلیلی آسیب ببیند می توان به طور جداگانه همان را تعمیر کرد.

در هنگام قطع برق با استفاده از اهرم دستی جهت تغییر وضعیت درب کرکره ای از اتوماتیک به دستی و یا استفاده از باطری های UPS با ولتاژ مناسب میتوان عمل باز و بسته کردن درب را انجام داد .


جهت نصب درب های اتوماتیک کرکره ای در مکان هایی با تردد بسیار بالا و همچنین درب هایی با ابعاد و وزن زیاد از موتورهای با کیفیت ساید استفاده می شود ٬ در مواردی هم که وزن و ابعاد درب زیاد نبوده و میزان تردد در شبانه روز کم یا متوسط باشد از موتور سنترال استفاده می شود .

انواع دیگری از موتورها نیز وجود دارد که بصورت استوانه ای شکل بوده و به موتورهای توبولار Tubular معروفند و در توان های مختلفی در بازار به فروش می رسند و می توانند در نصب انواع پرده کرکره ٬ سایبان اتوماتیک ٬ شاترز انواع پنجره و انواع درب های اتوماتیک کرکره ای مورد استفاده قرار گیرند .

نوع دیگری از درب اتوماتیک کرکره ای با موتور سانترال نیز تولید شده که با کاسه فنر باز و بسته می شوند که باعث بهبود سرعت و تعدد دفعات باز وبسته شدن درب می شود .

قطعات تشکیل دهنده درب کرکره ای شامل موتور و خلاص کن آن ، تیغه ، شفت یا لوله ، پایه ، یاتاقان بلبرینگ ، اندکب یا میل ترانس پولکی ، چشمی ، چراغ فلاشر ، رسیور ، ریموت کنترل و قفل الکترونیکی می باشد .


الف - درب کرکره پارکینگی :

این درب ها برخلاف انواع درب های پارکینگی ( کشوئی ، ریلی و تلسکوپی ) بنا به نوع عملکرد باز و بسته شدن کمترین فضا را از محل اشغال میکند و مناسب برای ورودی پارکینگ ها و یا رمپ هائی است که بامشکل محدودیت فضا مواجه هستند .

عملکرد دستی و اتوماتیک

کنترل از راه دور

اتصال به سیستم هوشمند

ساخت درب در ابعاد

مختلف و غیر متعارف

عملکرد آسان

حرکت روان وبیصدا با صرف نیروی کمتر

امنیت ویژه ( تعبیه قفل های منحصر به فرد)

حفاظت محیط در برابر عوامل جوی

تعویض آسان و کم هزینه تیغه ها

حفاظت در برابر سرقت

از مهمترین و شاخص ترین ویژگی های این درب ها می باشد .


ب - درب کرکره فروشگاهی:

بجای درب های قدیمی مغازه ها که بصورت دستی حرکت میکردند استفاده میشود .

مزایای خاص این درب ها :

جایگزین کردن این درب ها بجای درب های سنتی قدیمی با انتخاب رنگ های مختلف جهت ایجاد هارمونی و هماهنگی با دکوراسیون فروشگاه

استفاده از تیغه های پانچ شده جهت نورپردازی درشب و ایجاد جلوه ویژه برای فروشگاه

بازیافت مجدد تیغه ها برای نصب در محل جدید

ایمنی بالای استاندارد تیغه ها

اتصال به سیستم هوشمند

مناسب برای هرنوع شرایط آب و هوائی

قابلیت دستی شدن درب در صورت قطع برق

قابلیت ساختن درب در ابعاد مختلف و غیر متعارف


ج - درب کرکره صنعتی :

با ابعاد و تردد بالا برای سوله ها ،کارخانه ها، انبارها، آشیانه هواپیما و درب های آتش نشانی استفاده می شود.

نصب این درب ها با 3 موتور پایه ، با سیستم پایه متحرک و سیستم چرخ دنده و زنجیر انجام می شود که بسته به ابعاد و وزن درب انتخاب می شود .

در ساخت این نوع درب ها از تیغه های اکسترود آلومینیومی و تیغه های گالوانیزه فوم دار صنعتی که هر دو مقاوم در برابر باد می باشند استفاده می شود .

ریل های استفاده شده در درب های صنعتی کرکره ای از جنس گالوانیزه یا آلومینیوم بوده و متناسب با ابعاد ، وزن و تیغه از 10 سانتی متر تا 15 سانتی متر متغیر می باشد .


د - کرکره پنجره ای:

مناسب برای کلیه پنجره های ساختمان ها ، منازل ویلائی ، کارخانه های صنعتی ، سوله های کارخانه ها و یا هر مکانی که امنیت آن مکان مهم است می باشد .

این درب های کوچک اتوماتیک به وسیله ی ریموت کنترل باز و بسته شده و با بهره گیری از تیغه های آلومینیومی و موتور توبولار کوچک تر میتوان به سادگی فضای خانه را ایمن تر و نمای ساختمان را زیبا و شکیل کرد.

از ویژگی های خاص این کرکره ها میتوان به :

جلوگیری از ورود اشعه های خطرناک خورشید به محیط خانه

جلوگیری از ورود صداهای ناهنجار بیرون به درون منزل

جلوگیری از هدر رفت انرژی در فصل سرما و گرما

جلوگیری از ورود گرد و خاک به ساختمان

امنیت بالا و استاندارد اشاره نمود .

 

 

سیستم های درب اتوماتیک سکشنال یا زیرسقفی 

 این نوع درب یکی از انواع دربهای پرمصرف پارکینگی می باشد که در ساختمان های هوشمند و مدرن امروزی طرفداران زیادی دارد چون مناسب فضاهائی می باشند که از لحاظ ارتفاع و فضای پارکینگ دارای محدودیت می باشند .چون این درب با کمک فنرهای بالانس و ریلهای خاص ، در زیر سقف جمع شده و حجم بسیار کمی از پارکینگ را اشغال میکند به این دربها دربهای زیرسقفی نیز گفته میشود.

car 1

 

 

استفاده از پنل های فولادی که با فوم تزریقی پلی اورتان پر شده اند ضخامت ۴٫۶ سانتی متری را در پنل ها تشکیل می دهد، که موجب استحکام بسیار بالا می شود.

همچنین تداوم رنگ های الکترو استاتیک برروی ورق های فولادی بسیار بالاتر از آلومینیوم می باشد که این امر باعث می شود این درب ها با هر گونه شرایط آب و هوایی (سرد/گرم/مرطوب) سازگار باشند، همچنین استفاده از یراق آلات و لولاهای فولادی قدرتمند مقاومت این درب ها را گارانتی می کند.

علاوه بر آن درب های سکشنال عایق کامل صوت و حرارت می باشد که تا حد زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

نوع دیگری از پنل های این نوع درب ها دارای ضخامت 5/4 میلیمتری هستند که از فولاد گالوانیزه با ضخامت 4/0میلیمتر ساخته شده است . این پنل ها در قسمت های داخلی در بالا و پائین به خوبی به یکدیگر متصل شده اند و همین امر باعث شده است که این درب ها با صدای بسیار کم باز و بسته شود .

پنل های درب های سکشنال با کمک فنر و موتور ، به سمت بالا کشیده و به صورت 90 درجه در زیر سقف قرار میگیرد .همچنین درب سکشنال دارای سیستم ضد سقوط (anti drop) نیز می باشد که در شرایطی که فنرها و کابل ها عمل نکنند ، از سقوط درب و صدمات احتمالی ناشی از آن جلوگیری میکند.


درب سکشنال مجهز به چشم فتوالکتریک خطی می باشد که در ارتفاع ۵۰ سانتی متری از کف نصب شده و در صورت عبور عابر پیاده یا توقف خودرو در زیر درب، در صورتی که درب در حال بسته شدن باشد سریع متوقف شده و به صورت عقب گرد عمل می کند.

همچنین علاوه بر سیستم چشم فتوالکتریک موتورها دارای سیستم هوشمند Encoder می باشند که در صورت لمس هر مانع توسط پانل انتهایی درب به صورت هوشمند متوقف شده و به حالت عقب گرد عمل می کند تا بتواند امنیت و سلامت خانواده و خودروی شما را تضمین کند.

با توجه به نحوه نصب این درب ها، هیچگونه درز ، شیار یا حفره ای از بیرون وجود ندارد تا سارقین بتوانند اقدام به باز کردن این درب کنند، گیربکس قدرتمند موتورهای کارشده روی این درب ها نیرویی در حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلوگرم در حالت بسته به درب وارد می کند که این خود دلیل دیگری بر امنیت بالای این درب ها باشد.


با در نظر گرفتن تنوع در طراحی (کلاسیک/اچ لاین/ استریپ و…) و رنگ(کرم، سفید، طرح چوب بلوط و…) درب های سکشنال می تواند با انواع نماهای موجود در بازار ایران (سنگ/چوب/ آجر و…) هماهنگی خاصی ایجاد کند که مورد توجه معماران ، طراحان و سازندگان داخل ایران قرار گرفته است .

در مواقع قطع برق یا شرایط اضطراری که نیاز به باز کردن درب به صورت دستی باشد، ساده ترین سیستم خلاص کن در این درب ها تعبیه گردیده که با کشیدن یک بند ساده امکان پذیر می باشد.

به دلیل استفاده از سیستم فنربندی در این درب ها در هنگام خلاص کردن فقط با فشاری معادل ۱۵ کیلوگرم درب به راحتی در کمتر از ۱۰ ثانیه از حالت بسته به حالت باز در می آید .


درب ورودی پارکینگ هایی که از درب های با کیفیت کمتر(مانند کرکره و..) استفاده شده در هنگام حرکت تولید صدای ناهنجار نموده که در ساعات نیمه شب باعث آزار ساکنین ساختمان ها می باشد.

حرکت عمودی درب های سکشنال و بهره گیری از بلبرینگ های با کیفیت و روان ، همچنین استفاده از لولاهای با کیفیت و مقاوم، حرکتی کاملاً بی صدا را به ارمغان می آورد که این مهم ، یکی از برترین مزیت های درب های سکشنال است.


در ادامه به مدل های مختلفی از انواع درب های سکشنال اشاره خواهیم کرد :

درب سکشنال مسکونی : این درب به دو صورت 90 درجه و زاویه دار قابل نصب است، این درب زاویه دار مخصوص ساختمان های رمپ دار می باشد .

عملکرد درب به این صورت است که بدنه درب درراستای عمودی به سمت بالا حرکت می کند و در انتهای ارتفاع عمودی موجود، خط سیر حرکت درب در راستای سقف یعنی خط سیر افقی خم می شود ، بدین ترتیب بدنه درب 90 درجه چرخیده و به کمک ریل های کناری به موازات سقف قرار می گیرد.

موتورهای درب های سکشنال مسکونی بصورت کشنده عمل میکند .

پنل های به کار برده شده در این درب ها از تنوع بسیار بالائی ( کتیبه دار ، 3 شیاره ، قاب دار و ... ) برخوردار بوده و قابلیت ایجاد پنجره یا درب های نفررو را نیز دارا می باشد .


درب سکشنال صنعتی :

به درب هایی گفته می شود که برای ورودی های کارخانه جات و سوله ها مورد استفاده قرار میگرد و از نظر تردد نامحدود می باشد .

این درب ها به سه حالت :

90درجه که به صورت تکه های افقی روی هم قرار گرفته و هنگام باز شدن بطرف بالا حرکت کرده و سپس 90 درجه چرخیده و به موازات سقف قرار میگیرد ، سرعت باز وبسته شدن این دربها 2 متر بر ثانیه می باشد .

زاویه دار ، مناسب برای کارخانجات صنعتی ، سالن های تولید و پارکینگ های پرتردد با راندمان بالا برای باز و بسته شدن متوالی با سرعت 25/0 متر بر ثانیه

و یا گیوتینی ( عمودبازشو ) نصب می شود .



موتور این دربها از نوع ساید گیربکسی ( بعلت ابعاد و تردد بالا) می باشد .درب سکشنال آتش نشانی : این درب مانند درب صنعتی است با این تفاوت که سرعت بازشوی آن از اهمیت بیشتری برخودار بوده و باید از موتورهای گیربکسی ساید سرعتی استفاده شود .

در شکل میتوانید با اشکال مختلف نصب درب های اتوماتیک سکشنال آشنا شوید


مزایای درب سکشنال نسبت به درب کرکره ای :

زیبائی منحصر به فرد درب سکشنال و انطباق کامل با نمای ساختمان در مقایسه با درب کرکره ای

استهلاک بسیار پائین درب سکشنال نسبت به درب رول آپ و در نتیجه بی صدا بودن و خدمات پشتیبانی بسیار کم ( بعلت کمترین اصطکاک و تماس قطعات مکانیکی با هم )

ثبات رنگ بالا در درب های سکشنال در مقایسه با درب های کرکره ای و رول آپ

امنیت بالای درب سکشنال ( بعلت وجود قفل موتور و فنر در هنگام بسته بودن درب

عدم بالارفتن مکانیکی درب با دیلم و غیره )

درب های سکشنال نسب به دربهای کرکره ای فضای بسیار کمتری از ارتفاع را اشغال می کنند ( درب سکشنال 20 تا 25 سانتیمتر و درب کرکره ای 30 تا 40 سانتیمتر )

درب های سکشنال در هنگام قطع برق به راحتی به حالت دستی درآمده و خلاص میشوند ولی این کار در درب های کرکره ای با هندل و صرف انرژی بیشتری انجام میشود

عایق برودت هوا و صوت بعلت وجود لاستیک های درزگیر سیلیکونی درانتهای پنل ها و استفاده از مواد پلی اورتان در داخل پنل ها ( آکوستیک )

قابلیت ایجاد پنجره و درب نفررو در داخل درب های سکشنال که این امکان برای دربهای کرکره ای رول آپ وجود ندارد .

 

 

مقایسه درب سکشنال (درب زیر سقفی) و  کرکره ای (رول آپ) 

sectional diagram

 photo 2015 07 31 13 44 12


۲۰ دی ۱۴۰۰


محصولات مشابه
  • تعمیر راهبند خدمات راهبند faac - fadini - bft تلفن 02144757973-02144111025

    تعمیر راهبند خدمات راهبند faac - fadini - bft تلفن 02144757973-02144111025

    تعمیر راهبند اتوماتیک بازویی خدمات راهبندهای بازویی و تعمیر راهبند میله ای ، تعمیر راهبند پارکینگ ، راهبند زمینی و راهبند ستونی تعمیر و خدمات راهبند فادینی بایت 980 تعمیر راهبند فک 615 خدمات راهبند فک 680 تعمیر فوری راهبند فک خدمات راهبندبی اف تی bft میکل آنجلو خدمات راهبند بی اف تی Bft moovi خدمات و تعمیر راهبند bft جیوتو giotto تعمیرات و خدمات راهبند میله ای تعمیرات و سرویس و خدمات راهبندهای نایس فک فادینی لایف زومر بتا کامه وی تو بنینکا سیماران میله فابریک راهبند فادینی میله راهبند بی اف تی میله راهبند فک و قطعات فابریک راهبند را با یک تماس از ما بخواهید 44757973 44929013 44928477 44928667 09123036082

    تجهیزات ایمنی و امنیتی تهران
  • تعمیر راهبند fadini بایت 980 در تهران ایاب ذهاب رایگان 26764001

    تعمیر راهبند fadini بایت 980 در تهران ایاب ذهاب رایگان 26764001

    تعمیر راهبند فادینی بایت 980 bayt توسط نماینده اصلی فادینی ایران تعمیر شفت راهبند فادینی تعمیر میله راهبند فادینی رفع عیب روغن ریزی راهبند بایت 980 خدمات وسرویس راهبند فادینی bayt980 دایان درب دیبا نماینده خدمات راهبند fadini ایالیا مدل بایت 980 راهبند هیدرولیک تردد نامحدود فادینی با طول میله 4 تا 6 متر گارانتی معتبر 4 ساله -26764001 -44111025 خدمات فوری و گارانتی محصولات فادینی توسط نماینده انحصاری فادینی در ایران تعویض قطعات فابریک راهبند فادینی تویط نماینده انحصاری فادینی ایران

    تجهیزات ایمنی و امنیتی تهران
  • شمارشگر و ثبت آمار مشتریان فروشگاه

    شمارشگر و ثبت آمار مشتریان فروشگاه

    VC2000دستگاههایی شمارشگر برای ثبت تردد در یک فروشگاه و نمایشگاه هستند این سیستم ها میتوانند تردد را ساعت به ساعت روز به روز هفته به هفته ماه به ماه و سال به سال ثبت کنند و میتوانند با ارایه گزارش مربوط به هر فروشگاه نسبت بین فروش و بازدید مشتریان را محقق سازند شمارشگر های VC2000 برای ثبت اطلاعات تردد از یک سیستم الکترونیکی استفاده میکنند که به سنسورهای کنار درب متصل است و هر بار که شعاع نوری توسط فردی در حال عبور از معبر فروشگاه قطع میشود یک شمارش را برای فروشگاه ثبت میکنند پیشران صنعت ویرا تنها و تنها سازنده شمارشگر ها و آمارگیر های نمایشگاهی و فروشگاهی در ایران است و توانسته آمار تردد را برای فروشگاههایی مانند دبن هامز کانی راش وادین کوک لیلیان مد جنیفر کروم و بسیاری فروشگاههای زنجیره ای دیگر نصب و راه اندازی نماید برای اطلاعات بیشتر میتوانید به لینک زیر سر بزنید https://pishrans.com/footfall-or-people-counter پروژه های ما را اینجا بخوانید https://pishrans.com/projects1 عکس پروژه های اجرایی را اینجا ببینید https://pishrans.com/photo-project

    تجهیزات ایمنی و امنیتی تهران
  • بورس خرید و فروش و بازیابی اطلاعات و   تعمیر هارد سوخته و خراب در محل

    بورس خرید و فروش و بازیابی اطلاعات و تعمیر هارد سوخته و خراب در محل

    خریدو فروش هارد سوخته و خراب تعمیر انواع هارددیسک در محل شما خریذ انواع برد هارد 09123594202 44554780

    تجهیزات ایمنی و امنیتی تهران