نکات مهم در خصوص سینی کابل

مراحل ساخت سینی و نردبان کابل
قدم اوّل : نوع ورق استفاده شده در ساخت سینی کابل

بی شک مهمترین نکته در خصوص انتخاب سینی کابل و نردبان کابل مناسب ، اطلاع یافتن از کیفیت مواد اولیه آن که همان ورق آهن است میباشد . ورق های آهن در بازار با مارک ها و مدل های مختلف عرضه میگردند . شرکت هایی که در انتخاب ورق آهن دقت ویژه ای را به عمل می آورند ، دارای کیفیت بالایی در محصولات خود خواهند بود. شرکت پارس فرابخش انرژی با عنایت به استقرار واحد کنترل کیفیت ، همواره تلاش نموده است تا با کنترل دقیق و ممیزی پیوسته شرکت های تولید کننده ورق آهن ، بهترین محصولات را جهت استفاده تهیه نماید. ورق های آهن تهیه شده در واحد کنترل کیفیت از نظر میزان ضخامت ، نوع پوشش و کیفیت ظاهری مورد ارزیابی قرار میگیرند و با تجهیزات تست پیشرفته ای که موجود است اقدام به بررسی میزان پوشش گالوانیزه ورق ها مینماید.
قدم دوّم : نوع طراحی  سینی کابل

در طرح و نقشه ساخت سینی های کابل میبایست دقت فراوانی صورت پذیرد تا سینی کابل جدای از وظیفه اصلی خود که همانا حمل کابل میباشد ، در طول مسیر نیز باعث داغ شدن بیش از حد کابل نگردد . همچنین سینی کابلها میبایست طوری طراحی گردند که امکان نصب و اجرای آن بسیار سهل و ساده باشد و همچنین زیبایی خاص مورد نظر و مقاومت  مکانیکی لازم را نیز داشته باشد.

شرکت پارس فرابخش انرژی موارد ذیل را در طراحی های سینی کابلهای خود همواره مد نظر قرار داده است :
1)      طراحی پانچ های گرد و لوبیایی جهت تهویه هر چه بهتر کابل در بستر سینی کابل.
2)      طراحی دقیق اتصال های رابط جهت سهولت در نصب سینی کابل.
3)      طراحی دقیق متعلقات ( زانویی و سه راهی ) جهت سهولت در چرخش کابل بر روی سینی کابل.
قدم سوّم : نحوه ساخت سینی کابل

استفاده از تجهیزات پیشرفته جهت ساخت سینی کابل بسیار مهم و حائز اهمیت است . از آن جایی که سینی کابل را میتوان با تجهیزات ورق کاری ساده نیز ساخت لذا در بازار ایران تفاوت کیفیتی بین سینی کابلها بسیار زیاد است که دلیل اصلی آن استفاده از تجهیزات ورق کاری ضعیف است .به طور کلی عملیات ذیل در ساخت سینی کابل انجام می پذیرد:
1)   برش کاری: ورق های آهن در بدو ورود به کارخانه پس از پشت سر گذاشتن مراحل تست و کنترل کیفی به بخش برش انتقال داده میشوند . در این بخش با توجه به اندازه سینی کابل مورد نظر برای تولید ، ورق های آهن برش داده میشوند .
2)   پانچ: ورق های برش خورده از واحد مربوطه به سمت واحد پانچینگ منتقل میگردند . در این واحد با استفاده از پرس های ضربه ای با قدرت های 20 تا 100 تن ویا پانچ CNC و با استفاده از پیشرفته ترین قالب های ساخته شده توسط شرکت ، تمامی سینی های کابل پانچ می گردند . با توجه به کیفیت بالای قالب های موجود در کارخانه پارس فرابخش انرژی عموماً سینی کابلها دارای کیفیت پانچ بالا و حداقل پلیسه میباشند.
3)   خم کاری: این واحد در واقع آخرین مرحله از ساخت سینی کابل میباشد .در این مرحله سینی های کابل با توجه به عرض و ارتفاع آنها خم کاری میشوند .
4)   عملیات تکمیلی: بعضاً تعدادی از متعلقات سینی کابل نیازمند عملیات تکمیلی نظیر جوشکاری میباشند که در صورت نیاز به واحد جوشکاری انتقال داده میشوند . کلیه سه راهی ها و اتصالات جانبی سینی کابلهای تولیدی در این شرکت با استفاده از پیشرفته ترین دستگاههای جوش Co2 جوشکاری میشوند .  
قدم آخر : بسته بندی سینی کابل

بی شک نحوه بسته بندی و ارسال سینی کابل به محل پروژه بسیار حائز اهمیت میباشد . در صورتی که سینی های کابل به درستی پالت بندی و بسته بندی نگردند در حین حمل به پروژه دچار آسیب های فراوانی میشوند . در کارخانه پارس فرابخش انرژی کلیه سینی های کابل با دقت فراوان بسته بندی و تسمه کشی میگردند تا در طول مسیر حمل آسیبی به سینی های کابل وارد نشود.
در انتها جهت جمع بندی موارد ذکر شده میتوان آیتم های با اهمیت در بررسی و انتخاب سینی کابل را به شرح ذیل بیان نمود :
1)   در بررسی کیفیت ورق گالوانیزه دقت کافی را مبذول دارید . ورق های گالوانزه فابریک باید فاقد شوره و پوشش یک دست باشند . در صورتی که سینی کابل انتخابی شما از نوع گالوانیزه گرم است . میزان پوشش گالوانیزه مطابق استاندارد    ASTMa123 می بایست بین 60 تا 90 میکرون باشد . بدین منظور حتماً از تولید کننده درخواست نمایید تا دستگاه تست ضخامت گالوانیزه را در اختیارتان قرار دهد .
2)   اندازه دقیق عرض و ارتفاع سینی کابل ها را با کولیس بررسی نمایید تا از یکسان بودن اندازه سینی ها اطمینان حاصل نمایید . در صورتی که اندازه ها یکی نباشد ، عملیات نصب سینی ها بسیار دشوار خواهد بود.
3)   در زوایای خم سینی ها دقت کافی را مبذول فرمایید . کلیه خم ها در سینی کابل باید با زاویه 90 درجه باشند . اگر این زاویه بیشتر و یا کمتر باشند بدون شک در عملیات نصب سینی مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد .
4)   کیفیت جوش کاری بر روی قطعات و اتصالات باید بالا باشد به طوری در محل های جوش پوشش لازم ایجاد شده باشد . در صورتی که جوشها به صورت پیوسته نباشند به مرور زمان و در اثر Deflection ایجاد شده بروی ورق امکان از بین رفتن جوش وجود دارد.
5)   در آخر هنگام بررسی بسته بندی نهایی از محکم بودن تسمه ها اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که سینی های کابل بر روی پالت قرار نگرفته باشند ، تخلیه آن بسیار مشکل خواهد بود.
۳۰ دی ۱۳۹۶


محصولات مشابه
  • آبیاری اتوماتیک

    آبیاری اتوماتیک

    سیستمهای اتوماتیک آبیاری از تنوع بسیار زیادی برخوردارند برخی از آنها با باطری و برخی دیگر که مقاومتر و برای کارکرد های سالیان متمادی به کار گرفته میشوند با برق کار میکنند سیستمهای برقی دارای چند مزیت بزرگ نسبت به مدلهایی باطری خور هستند 1)این سیستمها برای کارکرد صنعتی ساخته شده و بسیار دیر خراب میشوند متاسفانه سیستم های باطری خور مهمان یک سال خریدار هستند 2) در سیستمهای صنعتی تمامی لوازم یدکی و متعلقات آنها موجود بوده و در صورت نیاز به تعمیر میتوان به هزینه های کوچکی آنها را مثل روز اول ساخت 3)سیستمهای صنعتی در صورت قطع برق حافظه خود را نگه میدارند و نیاز به برنامه ریزی مجدد ندارد 4)سیستمهای آبیاری برقی با توجه به اینکه از 2 قسمت شیر برقی و کنترلر تشکیل میشوند بخش کنترلر که نیاز به فضای مسقف دارد میتواند بسیار با فاصله از شیر نصب گردد تا باد و باران روی آن اثر نامطلوب نگذارد اما سیستمهای باطری خور بدلیل یکپارچگی باید در محب شیر آب نصب و در معرض باد و باران قرار گرفته که آسیب میبینند 5)در سیستمهای برقی اگر برق قطع شود هیچ اتفاق ناگواری برای خریدار رقم نمیزند اما در سیستمهای باطری خور در صورت تمام شدن باطری شیر آب تا زمان تعویض مجدد باطری باز خواهد ماند و این نکته برای اشخاصی که سیستم فوق را برای ویلا با تردد کم استفاده میکنند اصلا خوشایند نیست سیستم AR7 (automatic irrigation 7) سیستمی است که قابلیت دریافت برنامه هفتگی داشته(یک بار برنامه ریزی برای کل عمر دستگاه) و قابلیت تعریف چند برنامه آبیاری در یک روز را نیز میتواند ایجاد نماید این برنامه در صورت نیاز توسط کاربر میتواند تغییر کرده و یا پاک و بازنویسی گردد شرکت پیشران صنعت ویرا در خصوص سیستم های ارایه شده کاملا خیال مشتری را راحت میکند و محصولش را با گارانتی 1 سال بدون قید و شرط میفروشد

    برق ساختمان تهران
  • چراغ های واتر پروف

    چراغ های واتر پروف

    چراغ های واتر پروف K.E.C ۲نور 2NOOR نور گستران و GLC ،شعاع،مازی نور،بیکو، اکتینو،سایان الکتریک و.... قابل استفاده در مناطق مرطوب.پرگرد وخاک ومحیط های نیازمند گند زدایی محصولات: 2در20 وات 1در 20 وات 1در40 وات 2در40 وات ترانس لامپ ال ای دی لامپ فلورسنت چراغ ها به صورت ال ای دی و لامپ خور عرضه می شوند. لامپ ال ای دی و لامپ فلورسنت هم موجود میباشد چراغ ها برای استفاده در لنج ها و قایق ها و کشتی ها استفاده می شوند. چراغ های براکت مخصوص استفاده در پارکینگ ، رمپ و فضاهای باز ( فروش چراغ های واتر پروف )

    برق ساختمان تهران
  • والواشر نمای ساختمان

    والواشر نمای ساختمان

    والواشر چیست؟ والواشر Wallwasher به صورت چراغ های خطی تولید می شوند. قاب یا فریم این نوع چراغ ها از جنس آلومینیوم و به شکل پروفیل می باشند که می توانند بصورت خطی در ابعاد مختلف برش خورده و این امکان را به وجود آورند که بتوان در توان های مختلف تولید نمود. چراغ های والواشر Wallwasher همانطور که از اسمشان مشخص است مناسب ترین چراغ جهت روشن نمودن سطوح مختلف می باشند و به دلیل اینکه فاصله زیادی از سطح مورد نظر نمیگیرند ،نور را به صورت یکسان به سطح می تابانند. انواع والواشر Wallwasher: والواشر تک رنگ والواشر RGB یا مولتی کالر والواشر فول کالر والواشر طرح پرچم والواشر برنامه پذیر(افکت دار) کاربرد والواشر: چراغ های والواشر Wallwasher بصورت تک ردیفه، دو ردیفه و در ابعاد طولی مختلف تولید می شوند. والواشر ها مناسب ترین چراغ جهت نورپردازی نمای ساختمان، نورپردازی پل ها، نورپردازی ستون ها، نورپردازی دیوار ها، روشنایی بیلبورد ها، و همچنین نورپردازی تندیس ها و... می باشند. IP یا درجه حفاظت این چراغ ها در مقابل گرد و غبار،باران و برف، (IP66) می باشد. 24 ماه گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش

    برق ساختمان تهران
  • تاچ پنل هوشمند ویستا

    ویستا تولید کننده تجهیزات هوشمند . *تاچ پنل ویستا : قابلیت کنترل تمامی روشنایی-قابلیت پخش موزیک-قابلیت کنترل احضارآسانسور-قابلیت کنترل پرده برقی -و... دارای دوسال گارانتی تعویض و 7 سال خدمات پس از فروش

    برق ساختمان خراسان رضوی