ژنراتور


ژنراتور دستگاهی است که با تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی تولید برق می کند. و از اختلال در کارهای روزانه جلوگیری می کنند. ژنراتورها در صنعت بسیار پرکاربرد هستند و امروزه به عنوان منبع الکتریکی ثانویه در پروژه های صنعتی و مسکونی و... استفاده می گردد.
ژنراتورها چگونه کار می کند؟ 
توضیح عملکرد ژنراتورها را با یک مثال ساده می توان به عملکرد پمپ آب تشبیه کرد که جریان آب را به حرکت در می آورد اما آب تولید نمی کند. برعکس آنچه به نظر می رسد ژنراتور ها نیز برق تولید نمی کنند تنها شار الکتریکی که توسط الکترون ها حمل می شود را به حرکت در آورده و در سیم پیچ های مدار، بار الکتریکی تولید می کنند و در نهایت برق را به عنوان خروجی سیستم ارائه می دهند.
انواع ژنراتور :
• ژنراتور تک فاز • ژنراتور سه فاز • ژنراتور گازی • ژنراتور دیزل • ژنراتور بنزینی
ساختمان ژنراتور ها: 
1)موتور:یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب ژنراتورها باید به آن دقت کرد، موتور آن می باشد. زیرا موتوها منبع انرژی ورودی به دیزل ژنراتور می باشد و در واقع توان الکتیریکی یک ژنراتور را تعیین می کنند. به زبان ساده تر موتور قدرت یک دیزل ژنراتور را مشخص می کند. همچنین نکاتی مثل صدای ژنراتور، مقدار مصرف سوخت و... مواردی است که موتور دیزل ژنراتور مشخص می کند.
2) ژنراتور: اصلی ترین قسمت یک دیزل ژنراتور، ژنراتور آن می باشد. ژنراتور با استفاده از انرژی مکانیکی موتور توان برق تولید می کند. ساختمان ژنراتور اعم از نوع سیم پیچی رتور و استاتور و جریان تحریک آن، تعیین کننده نحوه عملکرد دیزل ژنراتور است.
3) مخزن سوخت ژنراتور: حجم مخزن سوخت، براساس نوع و میزان مصرف سوخت آن متفاوت است. مخزن سوخت باید حداقل اندازه ای باشد که سوخت مصرفی برای روشن ماندن دستگاه بین 6 تا 8 ساعت را تامین کند.
4) رگولاتور ولتاژ: رگولاتور ولتاژ به کمک اجزایی مانند رگولاتور، سیم پیچی تحریک، رتورو یکسو کننده ولتاژ خروجی ژنراتور را تنظیم می کند. در واقع وظیفه تبدیل ولتاژ AC به جریان DC را در خروجی ژنراتور دارد.
5) سیستم خنک کننده: عملکرد دیزل ژنراتورها حرارت بسیار زیادی را تولید می کند که در مدت زمان های طولانی موجب آسیب های شدید و گاه جبران ناپذیر در دستگاه و درنهایت به هم ریختگی برنامه های یک پروژه می گردد. بنابراین سیستم خنک کننده از مهمترین اجزای یک دیزل ژنراتور می باشد. در ژنراتور های کوچک از آب به عنوان خنک کننده استفاده می کنند. استفاده از آب باید تحت شرایط خاص باشد. برای دیزل ژنراتورهای بزرگتر از گاز هیدروژن استفاده می شود. سیستم خنک کننده باید به طور مداوم کنترل گردد، به طور کلی پس از مصرف 600 ساعت پمپ آب و سیستم خنک کننده و 2400 ساعت فیلتر هوا تمیز گردد.
6) سیستم روغن ژنراتور:اجزای یک دیزل ژنراتور مدام در حال کار هستند و به روغن کاری نیاز دارند معمولا باید پس از هر 10ساعت کار با دیزل ژنراتور سطح آن روغن کاری شود در هر 500 ساعت باید روغن آن به طور کامل تعویض گردد.
7) شارژر باتری: این قسمت علاوه بر شارژ کردن باتری، میزان شارژ باتری را نشان می دهد، توان این شارژر با توان خروجی ژنراتور متناسب است.
8) سیستم کنترل: در دیزل ژنراتور ها موارد زیر مدام باید کنترل گردد:
A - ژنراتور: در ژنراتورها باید پارامترهای ولتاژ، جریان و فرکانس به صورت مداوم چک شود.
B-کنترل موتور: در موتور باید پارامترهای سرعت، میزان روشن بودن، فشار روغن، میزان حرارت سیال خنک کننده و ... بصورت مداوم اندازه گیری شود.
C-پنل خاموش و روشن: سیستم روشن و خاموش کردن اتوماتیک که در بعضی از دیزل ژنراتور ها وجود دارد.
9)سکوی اتصال: هر نوع از دیزل ژنراتور یک قسمت با نام سکوی اتصال دارد که تمامی تجهیزات بر روی آن نصب می شود.
10) سیستم دود خروجی ژنراتور: دیزل ژنراتور ها به طور مداوم دود تولید می کنند در بیشتر این موارد این دود ها سمی هستند. برای جداسازی این قسمت از قسمت های دیگر این سیستم در خروجی موتور قرار گیرفته است
انواع ژنراتورهای آذر موتور
14-100
60-250
20-200
 
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶


محصولات مشابه
  • فلوتر شناور مغناطیسی

    فلوتر شناور مغناطیسی

    انواع شناور مغناطیسی افقی و عمودی مدل: AE-MF-31S رنج فشار کاری: حداکثر 15 بار رنج دما: -20 تا +80 درجه سانتیگراد جنس: استینلس استیل 316 اتصال: رزوه 1/2 G کاربرد: فلوتر شناور مغناطیسی در انواع عمودی و افقی با جنس های استیلنس استیل و پلی پرو پیلن جهت کنترل سطح مخازن آب ، گازوئیل و سایر مایعات استفاده میشود. فلوتر سویچ های شناوری در دو نوع normal open و normal close میباشد که یکی پر بودن و دیگری خالی بودن مخزن را سویچ میکند. آذر انرژی خاور میانه سازنده و تامین کننده انواع مختلف فلوتر سویچ و لول سویچ شناوری میباشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با این شرکت تماس بگیرید.

    ماشین‌آلات آذربایجان شرقی
  • دستگاه جوش آرین ولد

    دستگاه جوش آرین ولد

    دستگاه های جوش ورق ژئوممبران از جنس پلیمر ترموپلاستیک غیر قطبی تولید می شوند که از نظر شیمیایی بسیار پایدار است. این دستگاه ها ذوب بالای 140 درجه سانتیگراد را تشکیل می دهد. بنابراین می توان تقریباً در 200 درجه سانتیگراد اکسترود کرد. دستگاه های جوش ورق ژئوممبران از جنس پلیمر ترموپلاستیک غیر قطبی تولید می شوند که از نظر شیمیایی بسیار پایدار است. این دستگاه ها ذوب بالای 140 درجه سانتیگراد را تشکیل می دهد. بنابراین می توان تقریباً در 200 درجه سانتیگراد اکسترود کرد. دستگاه جوش ژئوممبران در عمل، ژئوممبران را نمی توان با فرآیندهای شیمیایی چسباند و جوش توسط فرآیند حرارتی یک فناوری اتصال باید صورت بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. تلفن همراه: 09120204952 واتس‌آپ: 09120204952 تلفن محل کار: 02188009861-02188009862 وب سایت: https://ariankhak.com/ https://geokhanjani.com/

    ماشین‌آلات تهران
  • دستگاه سی ان سی چوب

    دستگاه سی ان سی چوب

    آوا ماشین طراح و تولید کننده انواع ماشین آلات سی ان سی ECO سی ان سی ام دی اف سی ان سی ECO یا همان سی ان سی ام اف امروزه کاربرد زیادی در صنعت دارد. سی ان سی تخت می تواند ام دی ف را به هر شکل برش دهد.سی ان سی تخت میتواند روی ام دی اف و چوب منبت کاری کند. سی_ان_سی ECO از اجزای مختلفی تشکیل شده است و مهمترین عضو هر سی ان سی سازه آن می باشد. دقت در ساخت سازه یا شاسی سی ان سی بسیار اهمیت دارد.تمام سی ان سی های ارائه شده توسط گروه ماشین سازی آریا بعد از ساخت سازه تمامی نشیمنگاه ها مثل جای ریل ها ، جای نصب سروو موتور ها ، جای نصب بال اسکروو ، جای نصب گیربکس ها و….. توسط سی ان سی فرز دروازه ای با دقت صدم میلیمتر ماشین کاری می شود. سی ان سی تخت فوق با میز وکیوم و یا بدون میز وکیوم نیز عرضه می گردد جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09125667434 تماس حاصل فرمائید.

    ماشین‌آلات قزوین
  • لیبل تابلو برق / پلاک تابلو برق با ضمانت یکساله ( تحویل فوری )

    لیبل تابلو برق / پلاک تابلو برق با ضمانت یکساله ( تحویل فوری )

    09032400154*021-55284548 تولید کننده پلاک و لیبل پانتوگراف تابلوبرق جهت استفاده در تابلوبرق و دستگاههای صنعتی و غیره ۰۹۰۳۲۴۰۰۱۵۴۰۲۱۵۵۲۸۴۵۴۸ پرشین حک تولید کننده لیبل و پلاک پانتوگراف پشت چسبدار تابلو برق. انواع پلاک پانتوگرافی و لیبل پلاک موتورخانه و دستگاههای صنعتی و رک های مخابراتی با چسب پلیمری در طرحها و ابعاد مختلف ( طبق سفارش ) و ضمانت یکساله لیبل و چسب پایین ترین قیمت بازار ( آخرین قیمت را از ما بگیرید ) تحویل فوری ( چند ساعته ) کیفیت چسب و دقت حکاکی بسیار با استفاده از دستگاه ژاپنی طراحی لیبل و لوگو و آرم شرکتها رایگان تنوع در طرح و ابعاد ۰۹۰۳۲۴۰۰۱۵۴ ۰۲۱۵۵۲۸۴۵۴۸ لیبل و پانتوگراف دو عنصر مهم در تابلوهای برق هستند. در زیر به توضیح هر یک از این عناصر می‌پردازم****: 1. لیبل (Label): لیبل در تابلوهای برق به عنوان یک برچسب معرف استفاده می‌شود. این برچسب بر روی تابلو نصب می‌شود و اطلاعات مهمی را درباره تابلو ارائه می‌دهد. برخی اطلاعاتی که معمولاً در یک لیبل تابلو برق قرار می‌گیرند عبارتند از: - نام و علامت شرکت یا سازنده تابلو - نوع تابلو (مانند تابلو کنترل، تابلو توزیع و غیره) - ولتاژ و جریان نامی مورد استفاده در تابلو - شماره سریال تابلو - سال ساخت تابلو - مشخصات فنی مربوط به تابلو (مانند توان، مدل و غیره) - هشدارها و نکات ایمنی مرتبط با استفاده از تابلو 2. پانتوگراف (Pantograph): پانتوگراف یک نماد گرافیکی است که در تابلوهای برق برای نمایش وضعیت یا عملکرد قطعات و تجهیزات استفاده می‌شود. این نمادها به صورت گرافیکی طراحی می‌شوند و در تابلوهای برق بر روی دستگاه‌ها، رله‌ها، قطع کننده ها و سایر قطعات نصب می‌شوند. پانتوگراف‌ها برای نمایش وضعیت عملکردی مانند روشن یا خاموش بودن، اتصال یا قطع بودن و غیره استفاده می‌شوند. هر پانتوگراف معمولاً یک طرح خاص و یک توصیف مربوطه دارد که توسط استانداردهای مربوطه تعیین می‌شود. در کل، لیبل و پانتوگراف تابلوهای برق اطلاعات مهمی را برای کاربران ارائه می‌دهند و به آنها کمک می‌کنند تا تابلوهای برق را به درستی شناسایی و استفاده کنند و در صورت نیاز به تعمیرات یا نگهداری، به راحتی به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کنند. ۰۹۰۳۲۴۰۰۱۵۴__۰۲۱۵۵۲۸۴۵۴۸

    ماشین‌آلات تهران