مهمترین ماشین آلات ساخت زغال، کوره زغال و دستگاه زغال فشرده

یکی از بهترین و پر درآمد‌ترین روش‌های سرمایه گذاری، راه اندازی خط تولید زغال فشرده می‌باشد. با راه اندازی یک خط تولید بر این اساس، شما می توانید درآمد بالایی کسب کنید به شرط اینکه آشنایی کاملی به فرآیند تولید و مهمترین ماشین آلات برای ساخت زغال فشرده داشته باشید.

علت اینکه تولید زغال فشرده می تواند یک شغل پردرآمد باشد، مربوط به تقاضای بالای آن در تمام کشورها و همچنین دسترسی آسان به مواد اولیه آن است.

مهمترین ماشین آلات برای ساخت زغال فشرده
برای تولید این محصول به چند دستگاه نیاز است که با فراهم کردن آنها می توانید زغال فشرده را به راحتی تولید کنید. در ادامه به منظور آشنایی شما با این دستگاه ها، مهمترین ماشین آلات برای ساخت زغال فشرده را معرفی می کنیم.

دستگاه زغال فشرده
یکی از ماشین آلاتی که کیفیت آن برای تولید زغال فشرده، اهمیت بالایی دارد؛ دستگاه زغال فشرده است. ابتدا باید بگوییم زغال فشرده به دو شکل تولید می‌شود. در اولین روش زغال‌فشرده را از چوب معمولی تهیه می‌کنند. در روش دوم که تقریباً به صرفه‌تر است، از باقیمانده‌های چوب مثل خاک اره برای تولید زغال‌فشرده استفاده می‌شود. دستگاه تولید زغال فشرده، از جمله ماشین آلاتی است که برای تولید این محصول مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه نقش مهمی در کیفیت محصول خواهد داشت به همین دلیل به هنگام تهیه آن باید به نکات بسیاری همچون ظرفیت تولید، کیفیت اجزاء مختلف و قیمت آن توجه کرد. در ادامه سایر ماشین الاتی که در این فرآیند باید به آن توجه نمود را بررسی می کنیم.

خشک کن و سرند
یکی از دستگاه‌های مورد نیاز برای تولید زغال‌فشرده، دستگاه خشک کن نام دارد. این دستگاه می‌تواند مواد اولیه‌ای که وارد آن می‌شود را به طور کامل خشک کرده و رطوبت را از آن خارج کند. باقی ماندن رطوبت درون مواد اولیه یا چوب به هیچ وجه به صرفه نیست و ممکن است کیفیت زغال فشرده را تحت تأثیر قرار دهد. به همین دلیل به هیچ وجه نباید رطوبت درون چوب باقی بماند.

نوعی منبع حرارتی باعث فعالیت دستگاه خشک کن شده و در نتیجه رطوبت را از آن خارج می‌کند. در مرحله بعد مواد اولیه کاملاً خشک شده، باید وارد سرند یا صافی شود. همچنین در این مرحله میزان رطوبت از مرحله قبل کمتر نیز خواهد شد و به طور کامل اجزا قابل تفکیک خواهند بود.



لوله‌های سینوسی
لوله‌های سینوسی یکی دیگر از اجزای خط تولید زغال فشرده و از بخش‌های دستگاه خشک کن محسوب می‌شود. در واقع وظیفه اصلی لوله‌های سینوسی این است که خاک اره و مواد اولیه را به طور کامل خشک کند. مواد اولیه در طول لوله‌های سینوسی حرکت می‌کند. در حین حرکت و تحت تأثیر حرارت، کاملاً رطوبت را از دست داده و خشک می‌شود. آنچه که در صنعت مهم است، این است که لوله‌های سینوسی ابعاد و اندازه‌های استاندارد داشته باشند.طول لوله‌های سینوسی نباید از مقدار استاندارد کمتر باشد. این موضوع باعث می‌شود هنوز در انتهای لوله‌ها، مقداری رطوبت در مواد اولیه باقی بماند و کاملا خشک نشود. اگر طول لوله‌ها بیشتر از حد استاندارد باشد نیز ممکن است تمامی رطوبت در خاک اره از بین رفته و خاک اره بیش از حد معمول خشک شود.



دستگاه اکسترودر
مهمترین دستگاه در طول فرآیند تولید زغال فشرده، دستگاه اکسترودر زغال است. این دستگاه یکی از بخش‌های مهم در راه اندازی ساخت زغال‌فشرده را تشکیل می‌دهد. در نتیجه برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده، باید حتماً به آن توجه ویژه ای داشت. دستگاه اکسترودر انواع مختلفی دارد. با توجه به برند سازنده، این دستگاه می‌تواند بر کیفیت نهایی زغال‌فشرده مؤثر باشد.

به عنوان مثال اینکه زغال‌فشرده با کیفیت بالا یا پایین تولید شود، تا حد زیادی به کیفیت و کارایی اکسترودر بستگی دارد. این دستگاه می‌تواند پیوسته خاک اره و مواد باقیمانده زغال را وارد خط تولید زغال کرده و مواد اولیه را برای تولید زغال آماده کند.

یکی از مهمترین ویژگی‌های دستگاه اکسترودر این است که قدرت و توانایی بسیار بالایی دارد. به دلیل این ویژگی، این دستگاه معمولاً از انرژی بیشتری برای فعالیت استفاده می‌کند. در این خط تولید، از یک سیم کشی و ولتاژ برق برای دستگاه ها استفاده می‌شود. اما دستگاه اکسترودر به دلیل قدرت بالا و مصرف انرژی بیشتر، باید از یک منبع جداگانه به عنوان منبع تغذیه استفاده کند تا کارکرد و کارایی لازم را داشته باشد.



کوره صنعتی زغال
کوره زغال برخلاف دستگاه زغال اکسترودر مصرف انرژی بسیار پایین‌تری دارد. در واقع نقش کوره زغال این است که زغال‌هایی که در مراحل قبلی تولید می‌شود را با کیفیت بسیار بالاتر عرضه کند. در واقع ممکن است در مراحل قبلی زغال مورد نظر دچار آسیب یا شکستگی شده یا مقداری گازهای صنعتی وارد آن شده باشد.

کوره زغال می‌تواند به طور کامل این مواد اضافی را از آن خارج کرده، آسیب های به وجود آمده در آن را از بین ببرد و یک زغال کامل را تحویل دهد. یکی از بهترین ویژگی‌های این دستگاه این است که قابلیت تولید زغال در شکل‌های هندسی متفاوت را دارد و زغال‌های مختلف با کاربردهای متفاوت را تولید می‌کند. مثلاً می‌تواند زغال لازم برای پختن کباب یا زغال برای آتش و قلیان را در شکل‌های مختلف تولید کند.

در این مطلب از مجموعه سازه ابتکار ارشد به طور کامل درباره مهمترین ماشین آلات برای ساخت زغال فشرده، دستگاه زغال فشرده و ابزار و قطعاتی که برای تولید زغال‌فشرده مورد نیاز است؛ صحبت کردیم. اگر علاقمند هستید با راه اندازی خط تولید زغال فشرده درآمد مناسبی داشته باشید، باید به یک مجموعه معتبر مراجعه کنید تا بتوانید این دستگاه‌ها را با کیفیت بالا و همچنین ضمانت و گارانتی اصالت کالا خریداری کنید. همچنین با توجه به تنوع این محصولات در کشور؛ ممکن است قیمت این محصولات بسیار متفاوت باشد.


۱۸ آبان ۱۴۰۱


محصولات مشابه
  • ساخت انواع رطوبت ساز مه پاش قارچ سردخانه هیتر MEH

    ساخت انواع رطوبت ساز مه پاش قارچ سردخانه هیتر MEH

    عرضه مستقیم انواع رطوبتساز و مهپاش های صنعتی در مدل های مختلف بر اساس سفارش و نیاز مشتری جهت مشاهده فیلم دستگاه ها می توانید به پیج ما در [اینستاگرام](instagram.com/rotubatsaz) مراجعه فرمایید. فروش رطوبت ساز پروانه ای در مدل های یک اسب بخار/ [2 اسب بخار](https://mehbaran.com/product/two-hp-butterfly-humidify-machine/) قابل استفاده جهت سالن پرورش قارچ و گلخانه ها با قدرت و هوادی و خرجی آب متنوع رطوبت ساز پرورش قارچ و گلخانه مه پاش پرورش قارچ و گلخانه برای پرورش و تامین رطوبت سالن تولید قارچ برای تامین رطوبت گلخانه ها خنک کردن گاوداری ها رطوبت ساز دامداری ها تامین ‌رطوبت مورد نیاز مرغداری و نساجی ها ------------------- هیتر سفارشی ساز سالن قارچ و گلخانه با سیستم کوره ای مشعل خور با امکان نصب مشعل گازی یا گازوییلی جهت دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید مه باران

    ماشین‌آلات آذربایجان غربی
  • قطعات موتور لیفتراک

    قطعات موتور لیفتراک

    شرکت پارت تجهیز آران نمایندگی لیفتراک با کادر مجرب و متخصص در زمینه موتور لیفتراک و قطعات موتور لیفتراک آماده ارائه خدمات برای فروش قطعات موتور لیفتراک برقی ، لیفتراک دیزلی و دوگانه سوز، به صورت مستقیم و بدون واسطه طی یک طرح ویژه و با نازلترین قیمت می باشد. مشاوره رایگان با متخصص موتور لیفتراک سرسیلندر، واشر، سوپاپ، پیستون، رینگ، یاتاقان، میل لنگ، پمپ روغن، پمپ آب، پمپ سوخت، انژکتور و قطعات لیفتراک لیفتراک دوسان ، لیفتراک کماتسو ، لیفتراک سهند ، لیفتراک سپاهان ، لیفتراک تویوتا ، لیفتراک نیسان ،لیفتراک میتسوبیشی، لیفتراک آریا ، لیفتراک هلی و.... جهت مشاوره و انتخاب درست با ما تماس بگیرید https://pt-aran.com/

    ماشین‌آلات تهران
  • نماینده  blanco اصلی نماینده رسمی فروش جک بلانکو - 02126764001

    نماینده blanco اصلی نماینده رسمی فروش جک بلانکو - 02126764001

    نماینده رسمی جک بلانکو Blanco محصولات Blanco تعمیرات و خدمات محصولات Blanco جک پارکینگی Hera هرا بلانکو و جک ریلی Blanco نمایندگی اصلی Blanco در تهران جک بازویی بلانکو . نمایندگی تعمیرات جک Blanco ، خدمات جک پارکینگی Blanco بلانکو . نمایندگی تعمیرات راهبند بلانکو Blanco درب شیشه ای بلانکو blanco موتور دانکر فروش جک درب اتوماتیک پارکینگی و راهبند Blanco بلانکو جک درب کشویی ریلی بلانکو دایان درب دیبا نماینده رسمی محصولات بلانکو در ایران نمایندگی رسمی جک Blanco در تهران عامل فروش کلیه جک پارکینگی هرا بلانکو Hera blanco درب اتوماتیک شیشه ای بلانکو Blanco درب ریلی بلانکو کشویی زئوس 1500 کیلو blanco zeus ریموت جک بلانکو - ریموت یدک بلانکو blanco کددهی ریموت بلانکو جک بلانکو 24 ولت blanco 24 v جک بلانکو مدل hera جک بلانکو اسپانیا نمایندگی جک بلانکو blanco جک پارکینگی با کیفیت بلانکو را از ما بخواهید راهبند بلانکو در مدل 5 متری ریموت رنگین کمانی بلانکو

    ماشین‌آلات تهران
  • آسیاب ادویه مدل رومیزی و بسیار قوی

    آسیاب ادویه مدل رومیزی و بسیار قوی

    آسیاب بسیار قوی و رومیزی ظرفیت تولید 15 تا 20 کیلو در ساعت مناسب آسیاب تمامی دانه های سخت ازجمله هسته خرما سنجد ، دارچین ، زردچوبه، زنجفیل آسیاب چکشی اسمارت قدرت موتور 2400w دور موتور 25000دور برند موتور : آلمان جنس کاور : استیل جنس قیف و دماغه :استیل جنس تیغه ،فولاد فنر فشرده شده ،ضد سایش و نشکن تعداد توری 3عدد دارای کلید آمپر سنج و ولت متر دارای کلید محافظ موتور دارای ضمانت یکساله خدمات پس از خرید 5 ساله

    ماشین‌آلات اصفهان