ضدعفونی کننده ی صنعتی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ضدعفونی کردن و گندزدایی دو کلمه مترادف هستند که درمورد اشیا و جامدات بیشتر از کلمه گندزدا و برای انسان و جانداران از کلمه ضدعفونی کننده استفاده می شود. ضدعفونی کننده صنعتی یا گندزدا موادی هستند که بر انواع باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و اسپورها تاثیر می گذارند. این مواد به سه دسته سطح بالا، سطح متوسط و سطح پایین تقسیم می شوند.
 انواع مختلف این سطح از ضدعفونی کننده های صنعتی شامل: هیدروژن پراکساید، پراستیک اسید، گلوترآلدهید، فرمالین و … می باشد. فعالیت اسپورسیدال پراستیک اسید با افزایش دما، افزایش می یابد. این ماده به عنوان رسوبگیر ضعیف و ضدعفونی کننده قوی مورد استفاده قرار می گیرد.
یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر سلامتی انسان ها ضدعفونی بودن و پاکیزه گی محیط زندگی او از هر گونه باکتری و میکروب و ویروس است و به همین دلیل است که روش های ضدعفونی کردن و به ویژه استفاده از مواد شیمیایی موثر در از بین بردن میکروب ها و باکتری ها بسیار مورد توجه بوده است.

طیف کاربرد ضدعفونی کننده های صنعتی :

به نقل از خبرگزاری ایران آنلاین ضدعفونی کننده صنعتی، در بخش های مختلف استفاد می شود. شستشو و ضدعفونی سیستم CIP و COP کارخانه های صنایع غذایی، ضدعفونی فیلترها، ضدعفونی در کشتارگاه ها، ضدعفونی صنایع لبنی، تولید آب معدنی و نوشیدنی، صنایع کمپوت و کنسرو، هتل، رستوران و تانکرهای آب و غیره کاربرد دارد.

ویژگی های یک ضدعفونی کننده صنعتی:

 فعالیت ضد میکروبی ماده ضدعفونی کننده
قابلیت انحلال در حلال ها 
 پایداری از نظر فیزیکی و شیمیایی
 عدم ایجاد مسمومیت
ترکیبات یکنواخت
فعال بودن در دمای معمولی اتاق
 قابلیت نفوذپذیری
آسیب نرساندن به سطوح و لوازم
بدون بو بودن
قدرت پاک کنندگی بالا
 اثر سریع و ماندگار



ویژگی های مواد ضدعفونی کننده در صنایع مختلف با توجه به میزان آلودگی و مقدار مصرف متفاوت خواهد بود، در هنگام مصرف مواد ضدعفونی بسیاری از عوامل از جمله اثر بخشی آن، غلظت ماده ضدعفونی، زمان تماس، ماندگاری یا پایداری وخیلی از موارد دیگر را باید در نظر گرفت.
اما پیشنهاد می شود که تولیدکنندگان این مواد تا جای ممکن موادی را تولید کنند که به محیط زیست و انسان ها کمترین آسیب را برساند.
جهت مطالعه نسخه کامل این خبر به خبرگزاری ایران آنلاین مراجعه بفرمایید.
 
۰۲ دی ۱۴۰۰


محصولات مشابه
  • اسید فلوبوریک تولید ایران HBF4

    اسید فلوبوریک تولید ایران HBF4

    تترافلوبوریک اسید تولید گروه صنعتی شادرام شیمی کرمانشاه (تولید انحصاری و ثبت اختراع شده) همراه با آنالیز رسمی درصد خلوص و کیفیت تضمینی با مناسب ترین قیمت گواهینامه های ISO9001 و ISO14001 اولین و تنها دارنده گواهینامه COP تولید اسید فلوریدریک از سازمان ملی استاندارد بسته بندی مخصوص با برند شادرام شیمی ارسال به سراسر کشور

    مواد شیمیایی کرمانشاه
  • فروش بیس فنول آ (Bisphenol A)

    فروش بیس فنول آ (Bisphenol A)

    بیس فنول آ (Bisphenol A) نوعی ترکیب آلی به شمار می‌رود. به طور کلی این ماده ، جزو ساختار چندین پلیمر و همچنین افزودنی پلیمری مهم است که در سنتز پلی استر ها ، پلی سولفون‌ ها و کتون‌ های پلی اتر از آن استفاده می‌ شود. بیس فنول به اختصار BPA نامیده می‌ شود شکل ظاهری این ترکیب ، به صورت جامد سفید رنگ و یا بی رنگ است با فرمول شیمیایی C15H16O2 . به طور معمول ، بیس فنول آ از کشور هایی مانند چین ، تایوان ، کره و ... به ایران وارد می‌ شود و دارای گرید های مختلف صنعتی ، آزمایشگاهی و بهداشتی است. در کیسه های 25 کیلویی یا جامبوبگ با وزن های متفاوت بسته بندی می شود. این محصول شیمیایی و صنعتی ، بویی مشابه با بوی ترکیبات فنولیک دارد. این ماده ، دارای فشار بخار کم است و در آب ، تا حدودی قابلیت حل شدن دارد اما به طور کلی نامحلول در آب است. عمده مصرف بیس فنول در ساخت ورق ها و پلاستیک های پلی کربنات و رزین های اپوکسی است. این ماده به عنوان آنتی اکسیدان در پلاستیک‌ های پی وی سی استفاده می‌ شود. در حال حاضر انواع پلاستیک‌ های پلی کربنات که از BPA به وجود آمده‌اند در ظروف پلاستیکی مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرند. شرکت الساپا وارد کننده و فروشنده بیس فنول آ ، این ماده را با بهترین کیفیت و قیمت در اختیار مشتریان محترم قرار می دهد. جهت اطلاع از قیمت و نحوه فروش از طریق شماره های زیر با کارشناسان فروش ما در تماس باشید. شماره تماس : 02186017285 ، 02188617036 ، 02188062713 ، 02188043093 داخلی (303) شبانی : 09120168217 داخلی (310) کارگر : 09120644967 وب سایت : www.elsapaco.com کانال تلگرام : https://telegram.me/elsapachem صفحه اینستاگرام : https://www.instagram.com/elsapa.chem/

    مواد شیمیایی تهران
  • فروش بوراکس دکا/بوراکس پنتا

    فروش بوراکس دکا/بوراکس پنتا

    استفاده بوراکس در صنایع غذایی به منظور ایجاد یک بافت لاستیک مانند به غذاست یا به عنوان نگهدارنده می باشد.مصارف دیگر بوراکس:تولید محصولات سفیدکننده دندان، پیش ساز اسید بوریک، از بوراکس در صنعت کشاورزی به عنوان یک کود بسیار قوی استفاده می کنند. برای اطلاع از قیمت و موجودی بار بوراکس یا شماره های زیر تماس حاصل فرمائید: تلفن:2186053927(98)+ 2188218056(98)+ 2188218279(98)+ تلفن همراه:9190907690(98)+

    مواد شیمیایی تهران
  • وارد کننده تتراپتاسیم پیروفسفات

    شیمیایی سامه وارد کننده و فروشنده تتراپتاسیم پیروفسفات می باشد . وارد کننده تتراپتاسیم پیروفسفات آماده ارایه خدمات بشما مشتری گرامی می باشد. فروش تتراپتاسیم پیروفسفات با تضمین کیفیت و اصالت محصول انجام می شود. فروش تتراپتاسیم پیروفسفات با امکان ارسال به سراسر کشور صورت میگیرد.

    مواد شیمیایی تهران