menu دسته‌بندی‌ها

شرکت ها

  • شرکت کارگاه الکتروشیمی

    انجام عملیات آبکاری نقره و طلا آموزش ابکاری .نقره و طلا آزمایش خاک و سنگهای معدنی از نظر دارا بودن فلزات قیمتی ... طلا .. وسایر ... پرداختکاری و زیبا سازی فلزات ..با قدمتی بیست وسه ساله اطلاعات بیشتر تماس با 09132203530

    شرکت بامداد هنرایرانیان

    آهنگسازی،شعر وملودی،تنظیم تک آهنگ و آلبوم، ضبط صدا.اجرای برنامه های جنگ ،کنسرت و .... .آماده همکاری با ارگانها و موسسات

    گروه موزیک آرین

    گروه حرفه ای موزیک آرین مفتخر است با در اختیار داشتن کادری مجرب از هنرمندان و تجهیزات مدرن شادی بخش مجالس و میهمانی های هموطنان عزیز باشد.\r\n\r\nگروه آرین به پشتوانه سال ها تجربه و تخصص، همراه شما عزیزان در برگزاری جشن های مجلل عروسی، جشن نامزدی، حنابندان، مراسم بعد از تالار، جشن تولد، جشن فارغ التحصیلی، میهمانی های خانوادگی، جشن کودک و ... در فضاهای باز و بسته می باشد.\r\n\r\n\r\nفهرست خدمات این گروه به شرح ذیل می باشد:\r\n\r\n\r\n*** گروه حرفه ای موزیک ( متشکل از: خواننده، شومن، کیبورد، پیانو، پرکاشن، درامز، گیتار پاپ، گیتار الکتریک، تومبا، ویلن)\r\n\r\n\r\n*** گروه کامل آذری ( متشکل از: خواننده اصیل آذری، آکاردئون، غابال ، تار، سه تار، کمانچه، بالابان)\r\n\r\n\r\n*** دی جی حرفه ای خانم جهت اجرا در مراسم های خصوصی بانوان (متشکل از: دستگاه حرفه ای دی جی، سیستم صدای حرفه ای، نور پردازی حرفه ای، خواننده خانم (درصورت نیاز)) \r\n\r\n\r\n*** سیستم نورپردازی هوشمند (متشکل از: لیزر، روبات های نورپرداز هوشمند، پرده ال ای دی، ویدئو پراجکشن، فلاشر، مه ساز، برف ساز، حباب ساز، میکسر و دیمر، نور فالور موضعی) با کادر نصب مجرب رایگان\r\n\r\n\r\n*** سیستم صدای فوق حرفه ای ( متشکل از: پاور میکسر دایناکورد، باند دایناکورد، EV، JBL، میکروفن بی سیم و با سیم AKG، کراس اوور، آمپلی فایر ) با کادر نصب مجرب رایگان\r\n\r\n\r\nماندگاری خاطره مراسم شما را در یادها تضمین می نماییم.\r\n\r\n\r\nصداقت و کیفیت در کار، پیشرفت ماست.\r\n\r\nبرای دریافت مشاوره رایگان و پیشنهاد پکیج های ویژه خدمات متناسب با سطوح مجالس شما با ما در ارتباط باشید.\r\n\r\n\r\n\r\nپل ارتباطی:\r\n\r\n\r\nشماره همراه: 09120237530- 09195122812 (مشاور : خانم واحد)\r\n\r\nایمیل: Arianmusics@yahoo.com\r\n\r\nسامانه های Viber ، Whats app و Telegram : \r\n\r\n09195122812 (خانم واحد)

    شرکت گالری سفال

    این محصول مینا کاری روی سفال نام دارد\r\nبه این نام معروف شده در اصل....

    شرکت ترنم اندیشه روشن

    موسسه ترنم اندیشه روشن یک موسسه فرهنگی هنری چند منظوره با مجوز وزارت ارشاد

    شرکت نقطه

    در زمینه آموزش و سفارشات تابلوهای خوشنویسی و نقاشیخط و لوگوهای تجاری و گرافیكی فعالیت دارم

    شرکت آموزشگاه نقاشی آرام

    آموزش تخصصی طراحی,نقاشی رنگ روغن و امپرسیون برای تمام سنین بصورت خصوصی وگروهی توسط خانم دلارام فتاحی نیا (شاگرداستاد نوه سی)\r\nمخصوص بانوان\r\nتلفن: 09123382147 - 88086326\r\nسعادت آباد،بلواردریا،بین مطهری و شفق،پلاک 114,زنگ آرام\r\nاینستاگرام: painter_delaram

    شرکت آموزش موسیقی

    روزبه شاه گلدی،هنرآموخته دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران،هنرجوی کمانچه وتمبک می پذیرد.\r\nکلاس های مبانی ریتم با متد لطف تمبک برای کودکان 6 تا 10 سال به صورت تخصصی.\r\n\r\nکلاس های تئوری موسیقی ویژه کنکورهنر.\r\n\r\nبرای اطلاعات بیشتر با شماره مذکورتماس حاصل فرمایید.

    شرکت رایان سیستم

    سدر صورت تغییر شماره با 09376217055 تماس بگیرید.

    شرکت عکاسی و آتلیه ونوس

    تاسیس 1352\r\nآمادگی برای خدمات رسانی در تمام مناطق کشور

    شرکت هورخش استودیو

    انسان پیوسته در پی نیمه پنهان خود از ورای قصه ها بوده است، قصه هایی که بخشی از باورهایمان شده و در زندگیمان نیز منعکس می شوند. ما اینگونه به قصه ها می اندیشیم و باور داریم که هنر انیمیشن مسیری است برای عینیت بخشیدن به رویاهایمان و انعکاسی است از پرده ای مبهم میان واقعیت و خیال.

    شرکت صنایع دستی ایرانیان

    نمادشناسی نقش بز بر روی سنگ نگاره های ایران بی شک سنگ نگاره های ایران نشان از تاریخی دور و دراز در این سرزمین دارند. نشان هایی از حیوانات ، انسان ها ، گیاهان و زندگی . همه و همه را می توان بر روی سنگ نگاره ها یافت و می توان ساعت ها بر روی آن ها مطالعه کرد و از طرق گوناگون به بررسی آن ها پرداخت. اما شاید نماد شناسی سنگ نگاره ها یکی از بهترین راه ها برای یافتن زبانی مشترک بین ما و کسانی که این نگاره ها را بر روی سنگ ها آفریده اند باشد. با نگاهی اجمالی بر نگاره ها می توان به سرعت یافت که نقش بز بیشترین نقش موجود بر روی این نگاره هاست.در مورد چرایی نقش بستن بز بر روی این سنگ نگاره ها تاکنون به صورت خلاصه به مواردی اشاره کرده اند ، مهم ترین و معروف ترین آن ها اشاره ای است به داستان آفرینش انسان ، داستان روییدن گیاهی با دو برگ ( احتمالا ریواس ) از نطفه ی کیومرث و هنگامی به صورت انسانی در دو جنس ( مشیه و مشیانه ) در آمد.بز کوهی در این داستان حیوانی است که از مشیه و مشیانه محافظت می کند و آن دو از شیر آن می نوشند. به همین دلیل فرض شده است که بز نشان باروری و رویش است . نکته ی جالب اینجاست ، نقوش بز کوهی همواره در کنار سرچشمه های آب پیدا می شوند. فرقی نمی کند در کجای ایران به دنبال سنگ نگاره ها بگردید. در هر حال سرچشمه ی رود ها بهترین یاری دهنده برای پیدا کردن نگاره هاست . آب نیز خود شروع رویش و باروری است ، آب زهدان همه ی عالم است ، بی دلیل نیست که الهه ی آب آناهید است .دوشیزه ای برومند ، زیبا و ... پس نقوش بز مسلما به آب و سرچشمه های آن و باروری مرتبط بوده اند. با کمی مطالعه ی سنگ نگاره ها می توان به این امر رسید که عموما سنگ نگاره های اولیه و قدیمی تر تنها به نقش بز محدود می شده اند و در مناطقی که بعدا و در دوره های متاخر تر طرح هایی بر روی سنگ نگاره ها اضافه شده ( به مانند تیمره ی خمین ) نقوش دیگر مانند انسان و شتر و حتی نوشته هایی به زبان عربی نیز می توان پیدا کرد. با توجه به حروف شبه عیلامی که در بسیاری مناطق بر روی سنگ نگاره دیده میشود قدمت نگاره ها به دوران قبل از آریایی شدن ایران باز میگردد.بسیار پیش تر از زمانی که اسطوره ی آفرینش کیومرث توسط اورمزد بیان شود. ناگفته پیداست که اسطوره های آفرینش توسط اورمزد بیشتر در دوره ی ساسانیان بسط داده شده و رواج یافته ( هرچند که بسیار قدیمی تر می نمایند ) و در دوره های قبل تر از جمله هخامنشیان نشانی از اسطوره هایی که به گونه ای به دین زرتشت منتهی شوند یافت نمی شود. ( به عنوان مثال در هیچ نوشته ی هخامنشی نامی از زرتشت نیامده است ) در قبل از ساسانیان به راحتی می توان نشان میترایسم را پیدا کرد. هرچند با فرض این که کسانی که نگاره ها را خلق کرده اند از اسطوره ی کیومرث و ماجرای مشیه و مشیانه هم آگاهی داشته باشند ، چرا بایستی نقش بز را به عنوان نماد سرچشمه های آب در همه جا رسم کنند ؟ شاید رسم کردن نقش گاوی که به همراه کیومرث بوده محتمل تر بوده است! نکته ی جالب تر نقش زایندگی آب است ، آب همواره نشان زایندگی بوده است.سرچشمه ی زایندگی نیز مادینه است ، مادینه ای مقدس ، همواره در بسیاری از دین ها و اسطوره ها سرچشمه ی زندگی و باروری به صورت موجودی مادینه تصور می شده است. به ویژه در جوامع کشاورزی و مادر سالار که ارتباط بسیار نزدیک به طبیعت داشته اند. ( و عموما نوعی از ادیان طبیعت پرستی داشته اند = پگانیسم ) به عنوان مثال آناهید که تحت عنوان خدای آب های نیرومند بی آلایش از او یاد می شود. اما در سنگ نگاره ها عموما ما با طرح " بز کوهی نر" و" کل" و " اندرمیش "مواجهیم. چگونه بز نر می تواند نماد باوری و رویش باشد؟ بزی هایی با شاخ هایی بلند و سرکش ، از روی نگاره ها میتوان دریافت که انگار برای کسانی که این نقوش را می آفریده اند بلندتر بودن شاخ بزها به نوعی برتری داشته و میل بیشتری بوده تا بزهایی با شاخ های بلند تر نقش شوند. آیا مشیه و مشیانه از شیر بز کوهی نر می نوشیده اند؟ ربط این بز ها به داستان مشیه و مشیانه بسیار غیر محتمل می نماید.اما به هر حال بزها در کنار سرچشمه های آب قرار دارند و این واقعیتی است عینی. پس به واقع چرا این سنگ نگاره ها حک شده اند؟ جواب به این سوال مسلما دقیق و واضح نخواهد بود.هر چه گفته شود مجموعه ای از احتمالات است ، که مسلما هر چه اطلاعات جمع آوری شده بیشتر و دقیق تر باشد جواب نیز به واقعیت نزدیک تر است. ابتدا از مشاهده ی نوع حکاکی ها شروع میکنیم.مسلما بایستی سنگ نگاره ها در دوره های گوناگونی حک شده باشند.اما با کمی مشاهده می توان قدیمی تر بودن بعضی را تشخیص داد.اختلاف رنگ ها ، و میزان هوازدگی با کمی دقت مشخص میشوند . و در مناطقی که سنگ نگاره ها عموما بکرتر هستند و کمتر نقوش جدید در کنار آن ها حک شده است می توان به راحتی به آنچه میخواهیم برسیم. اولین چیزی که به ذهن خطور میکند شبیه بودن بز های رسم به شده به هم دیگر است.در مناطقی که فاصله ی بسیار از هم دارند بز ها همواره شبیه به هم رسم شده اند. و حتی نوع حکاکی ها نیز غالبا شبیه به یکدیگر می باشد. و از همه مهم تر مناطقی که حکاکی ها انجام گرفته نیز یکسان می باشد ؛ همواره در سرچشمه ی رودها ؛ چیزی به ذهن آدم می رسد که آیا کسانی که این حکاکی ها را انجام داده اند آموزش دیده بودند؟ منظورم از آموزش دیدن ، گروهی آموزش دیده و اعزامی از طرف یک دولت برای انجام حکاکی ها نیست ، بیشتر منظورم نوعی از آموزش آیینی و مذهبی است.آموزشی مذهبی که مردم عادی دیده باشند و کار حکاکی ها آنقدر عمومی باشد که مردم به مانند فریضه ای عادی به آن پرداخته باشند. اما چرا در کنار سرچشمه های آب؟ ایران همواره سرزمین کم آبی بوده است ، و به علت کوهستانی بودن و شیب زیاد آبرفت رودخانه ها بسیار کم ته نشین میشده ، به همین خاطر زمین ها حاصلخیز نبوده است ، بر خلاف منطقه ی بین النهرین که زمین هایی هموار دارد و به همین خاطر آبرفت هایی بسیار حاصلخیز از ته نشین شدن گل و لای رودخانه ها در آنجا تشکیل شده است . پس وجود بز ها در ایران عموما به خاطر تشکر از آب نبوده است! و همین طور تشکر از بزی که به اجدادمان شیر داده است. بزها به خاطر ترس از خشکسالی و بی آبی آنجا قرار داشتند. به جای آناهید خدای مادینه ی زیبای آب های نیرومند ، بایستی به دنبال خدای خشکسالی رفت! در اینجا تیشتر قدعلم میکند. ماجرای تیشتریه و دیو خشمگین خشکسالی! اپوشه دیو خشکسالی است که عامل تباه کنندگی زمین است و تیشتر ( همان درخشان ترین ستاره ی آسمان ) به نبرد با اپوشه می رود. آن دو در هم می آمیزند و تشیتر شکست میخورد. تیشتر به نزد هورمزد می رود و علت ناکامی اش را کامل نبودن نیایش مردم و کافی نبودن قربانی ها بیان می کند! اهوره مزادا خود شخصا برای تیشتر قربانی میکند.و از آن پس همه ی مردم برای این که تیشتر بتواند بر خشکسالی فائق آید برای او قربانی میکردند. و پس از قربانی کردن برای تیشتر است که آب میتواند بی مانع در میان مزارع و رودها جاری شود. بسیار محتمل می نماید که بزهای نری که در کنار سرچشمه ی آب های جاری نقش شده اند ، نشانی از قربانیان انسان ها برای تیشتر باشند.قربانیانی که از ترس از خشکسالی به تیشتر اهدا شده اند و سنگ نگاره ها نشانی از آن ها برای یادآوری کردن به تیشتر است که ما برایت قربانی کرده ایم ، تو نیز آب ها را در رودها جاری کن. احتمال دیگری نیز بسیار واضح به چشم میخورد : ما ایرانی ها معتقدیم که همه ی اسطوره ها و داستان ها دنیا از ما شروع می شود ؛ هرچند که زیاد هم بیراه نیست ، به عنوان مثال تمامی ادیان امروزی جهان حتی ادیان سامی کاملا وابسته و شکل گرفته از میتراییسم هستند ؛ اما در دنیایی که به راحتی اسطوره های ما به همه جا میرفته است بعید نیست که اسطوره های دیگران نیز به نزد ما آمده باشد." کوروکوپیا " شاخ وفور نعمت بود ، بزی که با شکستن شاخ هایش به زئوس غذا می داد ، شاخ های او مملو از میوه های جادویی بود ، داستانی شبیه به داستان مشیه و مشیانه با این تفاوت که شاخ های بلند بزهای نقش شده در این داستان توجیه پذیر ترند. مورد دیگری که نمیتوان به راحتی ازکنار آن گذشت نیز "بفومت" می باشد.خدایی که خودش سری شبیه به بز دارد. بزی با ریش و دو شاخ بلند ، بفومت خدای زاد و ولد و باروری است ، خدای نیروی جنسی در آیین های طبیعت پرستی.شاید بتوان گفت که بز همواره نشانی از قدرت جنسی بوده است ، به عنوان مثال در نشانه های هیروگلیف " آمون" یا خدا مذکر باروری مصری نیز با سر بز رسم شده است.و شاخ های بلند همواره نشانه ای از بی بند و باری جنسی بوده است.یکی دیگری از حدس هایی که میتوان در مورد این بزهای با شاخ های بلند زد این است که نوعی نماد پگانی از رابطه ی جنسی و باروری بوده اند. مسلما دانسته های ما از این نقوش رازگونه بسیار ناچیز و اندک است ، مطالعه ی بیشتر نقوش ، بدست آوردن نشانه هایی از مردمانی که آن ها را حک کرده اند و تعیین سن دقیق نگاره ها با روش های پیشرفته میتواند راهگشای خوبی باشد برای کشف رموز آن ها.آنچه در این متون آوردم نگاهی نماد شناسانه به طرح بزها بود ، مسلما این نظریات نه کامل هستند و نه دقیق.بسیار خوشحال خواهم شد که نظر دیگر محققان و مورخان را نیز در مورد طرح ها بخوانم و بدانم . با این امید که با جمع بندی تمام نظرات بتوان به نظری دقیق تر و جامع تر دست یافت.

    شرکت شبکه آفتاب

    طراحی سه بعدی انواع محصولات صنعتی\r\nساخت انیمیشن های صنعتی و آموزشی\r\nساخت انیمیشن های کودک\r\nساخت بازی های رایانه ای\r\nساخت بازی های اندروید

    شرکت مجلسی آرت

    طراحی پرتره و كاریكاتور به صورت رنگی ، سیاه و سفید\r\nهدیه ای عالی برای تولد ، تشكر و سورپرایز\r\nبا مناسب ترین قیمت در خدمت هموطنان عزیز\r\nاطلاعات جهت سفارش:\r\nمجلسی آرت\r\n09333926242\r\nMajleciART@Gmail.com

    شرکت مجتمع آموزشی صنایع دستی کهور

    آموزشگاه صنایع دستی کهور در سال 1379 توسط استاد ارجمند خانم میترا اسفندیاری تاسیس شد.\r\nاین آموزشگاه با هدف شناساندن و بومی شدن صنایع دستی ایران اقدام به آموزش صنایع دستی گوناگون و تربیت شاگردان بسیاری نمود ، شایان ذکر است اکثر هنرهای آموزشی این مجموعه زیر نظر فنی و حرفه ای می باشد ؛ که مدارک صادر شده توسط سازمان فنی و حرفه ای اعتبار بین المللی دارد و توسط هنرجویان این مرکز جهت ارائه به کشور های مختلف به منظور کارآفرینی استفاده شده است.

    حامیان جویشگر