شستشوی بردهای الکترونیک به روش التراسونیک


گرد و خاک و آلودگی می تواند روی عملکرد بردهای الکترونیکی استفاده شده بشدت تأثیر بگذارید ، همین طور شستشوی و تمیز کاری بردهای الکترونیک تازه مونتاژ شده (چه به روش DIP یا SMD) همواره بسیار حائز اهمیت است.
ما همواره در شرکت فراصوت با تماس هایی روبرو هستیم که بدنبال راهی برای شستشو و تمیز کاری بردهای الکترونیکی هستند، در پاسخ ما همیشه یک پیشنهاد داریم، استفاده از دستگاههای التراسونیک مناسب بهمراه محلول های شوینده ای که بطور خاص برای شستشوی برد های الکترونیکی فرموله شده است.
 

انتخاب التراسونیک کلینر مناسب برای شستشوی بردهای الکترونیکی:
انتخاب سیستم مناسب به اندازه بردهای الکترونیکی مورد شستشو و حجم کاری روزانه وابسته است. پس از انتخاب سایز مناسب دستگاه، فاکتور مهم دیگر فرکانس کاری است، فرکانس کاری در رنج 40 کیلوهرتز تمیزکاری مطمئنی را برای تمامی قسمت های برد های الکترونیکی ارائه می کند.
فاکتور مهم بعدی سیستم کاری Sweep است که با حذف ارتعاشات هارمونیک مخرب و پایدار نگهداشتن انرژی تولید شده در مخزن علاوه بر شستشوی یکنواخت و ایده آل از آسیب به قطعات جلوگیری می کند.
در اشل کاری صنعتی مانند کارخانه های تولید بردهای الکترونیکی، معمولاً دستگاههای التراسونیک چند ایستگاهه یا به اصطلاح خط شستشوی التراسونیک توصیه می گردد، که علاوه بر توانایی شستشوی بردها درمخزن اولتراسونیک، قابلیت انجام آبکشی و خشک کردن بردها را نیز دارند.
چگونگی انتخاب محلول شستشوی مناسب:
محلول شستشوی نا مناسب مانند فرکانس اشتباه می تواند بیشتر باعث آسیب بردها گردد تا تمیز کاری آنها.
محلول شستشوی CT7 ساخت کمپانی سوییسی Engo Tech محلول قلیایی ضعیفی متناسب با محیط زیست است (Biodegradable) که توانایی بر طرف کردن روغن و گریس ، اثر انگشت ، گرد و غبار و باقی مانده روغن قلع را از بردهای الکترونیکی داد. این محلول با توجه به حجم آلودگی به نسبت مصرف 3 تا 10% و در دمای 65 درجه سانتی گراد در مدت زمان حدود 3 تا 10 دقیقه کار پاک کنندگی بردهای الکترونیکی را انجام می دهد.
بعد از شستشوی، مرحله آبکشی جهت کنار زدن محلول شیمیایی از روی بردها بسیار حائز اهمیت است، بطوریکه برخی از مراکز مهم صنعتی با دو مرحله آبکشی 1. آبکشی با آب شیر 2. آبکشی با آب دیونایز فرآیند شستشو را تکمیل می کنند.
در انتهای کار مهمترین مرحله، یعنی خشک کردن بردها قرار دارد تا بتوان به طور کامل آب روی قطعات را کنار زد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت تماس بگیرید و یا از وب سایت فراصوت بازدید به عمل آورید.
 
۰۵ آبان ۱۳۹۵


محصولات مشابه
  • دستگاه فرز CNC چوب و mdf

    دستگاه فرز CNC چوب و mdf

    برنا ابزار طوس بزرگترین تولیدکننده دستگاه های cnc در ایران دستگاه cnc فرز منبت چوب این دستگاه قابلیت منبت کاری سه بعدی بر روی انواع فرآورده های چوبی، تفلون، ارتالون و مواد نرم را داراست. مزایا قابل توجه این دستگاه شامل: قابلیت نصب روتاری جهت منبت کاری سطوح گرد(برای پایه ستونها ،نرده ها،و...) *قابلیت نصب وکیوم با میز های مکنده آبی و روغنی جهت نگه داشتن آسان قطعه کار *حکاکی و برشکاری روی ورق کامل mdf *ساخت دستگاه در سه سایز کوچک،متوسط و بزرگ *سرو موتور 750 دلتا *کنترلر: رادونیکس *اسپیندل: 6kw/قابل ارتقا با نظر مشتری ریل ها: lmguid گیربکس خورشیدی با کمترین لقی *سیستم حرکتی محور ها:دنده شانه مورب و بال اسکرو *قابلیت نصب تولچنج با حداقل 6 پارکینگ و بیشتر *یک سال گارانتی/ده سال خدمات پس از فروش/نصب و راه اندازی رایگان آموزش کامل اپراتور به صورت رایگان *فروش به صورت 50 درصد نقد و50 درصد اقساط بدون بهره *ارائه معرفی نامه جهت دریافت وام 36 ماهه دانش بنیان در صورت درخواست مشتری (داشتن جواز کسب مرتبط و معتبر الزامیست) **خرید بدون واسطه از دفتر مرکزی شرکت دانش بنیان برنا ابزار طوس در تهران

    متفرقه تهران
  • آندایزینگ طلایی قطعات آلومینیومی

    آندایزینگ طلایی قطعات آلومینیومی

    آنودایزینگ یک فرایند الکتروشیمیایی است که یک لایه محافظت کننده‏ ی طبیعی از فلز را بر روی آن فلز رشد می‏دهد. بر عکس فرایند های رنگ‏ کاری و آبکاری، پوشش اندی بر روی سطح اعمال نمی‏شود، بلکه اکسید بر روی سطح فلز تشکیل شده و سپس رشد پیدا می‏کند که در نتیجه سطحی بسیار سخت‏تر و مقاوم‏تر در برابر خوردگی و خراشیدگی در مقایسه با سطح فلز از خود نشان می‏دهد. آنودایزینگ بر روی فلزاتی چون آلومینیوم، منیزیم، تیتانیوم، روی، تانتالیوم و نیوبیوم قابل اجرا است. انواع خدمات آبکاری آلومینیوم در طیف های رنگی مختلف، توسط این شرکت با کیفیت بالا و با رکتیفایرهای سوئیچینگ پالسی همگام با تکنولوژی روز در دنیا انجام می پذیرد. خدمات ذیل توسط این مجموعه بصورت تضمینی و با کیفیت بالا انجام می پذیرد: - خدمات آندایزینگ آلومینیوم و آلیاژهای آن جهت بالا بردن مقاومت به سایش قطعات آلومینیومی. - خدمات آنودایز سخت قطعات آلومینیومی جهت بالابردن افزایش مقاومت به خوردگی قطعات آلومینیومی. - خدمات اندایز رنگی آلومینیوم و آلیاژهای آن جهت مصارف دکوراتیو و زیباسازیه آلومینیوم. - پرداختکاری و پولیش کاری آلومینیوم مانند: براق کردن آلومینیوم ، مات کردن آلومینیوم، پرداخت خش دار سطحی و عمیق ، گیلانس و ... . - پولیشینگ شیمیایی و الکتریکی آلومینیوم و آلیاژهای آن. - آلوداین آلومینیوم. - آندایز سفید - آندایز قطعات آلومینیومی ریخته گری به روش PEO . - هارد آندایزینگ آلومینیوم و آلیاژهای آن با رکتیفایرهای سوئیچینگ پالسی و با دقت و کیفیت بسیار بالا . - هارد آندایزینگ آلیاژهای سری 2024. - آنودایزینگ آلومینیوم جهت بوجود اوردن خواص الکترواستاتیکی . - آنودایز نرمال آلومینیوم در طیف های رنگی مختلف بصورت مات و براق . - انجام پروژه های صنعتی و دانشجویی . - مشاوره جهت راه اندازی خطوط آندایزینگ آلومینوم ، تیتانیوم، الکتروپولیش استیل همگام با متد روز در دنیا و با تکیه بر اصول علمی.

    متفرقه تهران
  • ضدعفونی کننده پستان گاو: سیف تیت گارد

    ضدعفونی کننده پستان گاو: سیف تیت گارد

    ضدعفونی کردن پستانک پس از شیردوشی یا غوطه وری پستان با تیت گارد به طور گسترده به عنوان موثرترین و مهم ترین مؤلفه برای جلوگیری از انتشار [پاتوژن های ماستیت](https://www.aralshimi.com/mastitis-pathogens) مسری در گله شیردوش در نظر گرفته می شود. پوست پستانک برای مقابله با خواص تحریک‌کننده‌ای که این مواد فعال روی پوست سرپستانک دارند، می‌توان نرم‌کننده پوست اضافه کرد. ◊ موارد کاربرد [سیف تیت گارد](https://www.aralshimi.com/product/safe-teat-guard) : ضدعفونی نوک پستان بخش کلیدی پیشگیری از عفونت پستان است. تیت گارد با کمک به کاهش میزان باکتری روی پستان، بخش مهمی از پیشگیری از عفونت پستان است. و باید قبل و بعد از شیردوشی انجام شود. پاک کردن پستانک قبل از شیردوشی برای تکمیل فرآیند تمیز کردن ضروری است. ◊ مزایا: باکتری های محیطی روی سرپستانک را قبل از شیردوشی کاهش می دهد. همچنین خطر عفونت های جدید ناشی از چنین باکتری هایی را که اغلب به ماستیت بالینی تبدیل می شوند، کاهش می دهد. رفلکس دفع شیر را تحریک کرده و مواد ضد عفونی کننده اضافی را از بین می برد. تیت گارد لایه شیر روی سرپستانک را با محلول ضد باکتری می پوشاند. سیف گارد به جلوگیری از انتقال باکتری های مسری مانند استافیلوکوکوس اورئوس کمک می کند. با ترکیبی از نرم کننده و ضد عفونی کننده پوست وضعیت سرپستانک را بهبود می بخشد. این محصول در ظروف 20 کیلویی ارائه می گردد، جهت مشاوره و خرید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

    متفرقه گلستان
  • فروش لوله اتصالات پنج لایه گرمایشی

    فروش لوله اتصالات پنج لایه گرمایشی

    لوله پنج لایه نیوپایپ لوله 5لایه نیوپایپ newpipe از ساختار پنج لایه تشکیل شده است که مناسب برای مصارف ساختمانی و بهداشتی می باشد. این لوله از ترکیب پلیمر و فلز تشکیل شده است که با استفاده از خواص فلز و پلیمر می توانید برای مصارف مختلف که در این مطلب ذکر کردیم از این لوله ها استفاده کرد. با توجه به تحمل دمایی 90 درجه یی که این لوله ها دارند می توان در بخش های مصرفی بیشتری از این لوله ها بهره برد. برای ساخت لوله پنج لایه نیوپایپ از تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده است که با توجه به مواد اولیه استفاده شده، حسن های زیادی نسبت به لوله های گالوانیزه و مسی و فلزی دارد و جایگزین مناسبی برای آن ها در مصارف مختلف می باشد. شما می توانید لوله پنج لایه نیوپایپ را تا24 درصد تخفیف از فروشگاه آذربایجان تهیه کنید.

    متفرقه تهران