ژئوممبران LLDPE در گودها و سازه های زیرزمینی

ژئوممبران LLDPE و کاربردهای آن در گودها و سازه های زیرزمینی

ژئوممبران LLDPE ترکیبی از LDPE است که دارای انعطاف‌پذیری ، استحکام کششی، قابلیت سازگاری و دوام بیشتر و نرم تر می‌باشد.  LLDPE می‌تواند با غشاهای دیگر ترکیب شده تا انعطاف پذیری و استحکام بیشتری به آنها بخشد. ژئوممبران LLDPE برای غشاهایی استفاده می‌شود که نیاز به توانایی فوق‌العاده‌ای برای جذب ضربه دارند در حالی که پاره و سوراخ نمی‌شوند. کاربرد این نوع ژئوممبران بیشتر در مواردی است که ایجاد فرایند ترک زایی ناشی از تنش وارده به سازه برای سازه ایجاد مشکل خواهد کرد به همین دلیل از این ژئوممبران که انعطاف پذیری زیادی دارد بهره گرفته می‌شود.

 

ژئوممبران LLDPE انعطاف پذیر است و می‌تواند به راحتی بر روی مکانی که نیاز به آب بندی دارد پهن شود. این ژئوممبران می‌تواند در رده‌های نازکتری هم تولید شود. از مزایای دیگر آن این است که اگر بر روی خود تا شود به آن آسیبی نمی‌رسد. انعطاف پذیر بودن آن سبب نصب سریع و راحت آن می‌شود.

 

مزایای ژئوممبران LLDPE:

 

  • نفوذپذیری بسیار پایین
  • دوام بالا
  • انعطاف پذیری زیاد
  • مقاومت کششی بالا

 

کاربردهای ژئوممبران LLDPE در مخازن ذخیره آب و فاضلاب:

 

  • سدها و آب بندها
  • استخرهای پرورش آبزیان
  • دریاچه های مصنوعی
  • آب بندی تونل های شهری و غیر شهری
  • حوضچه های تبخیر پالایشگاه ها و نیروگاه ها
  • مخازن دفن بهداشتی پسماند و تصفیه آب
  • کانال های انتقال آب
  • آب بندی فونداسیون ها و پی‌های ساختمانی

 

کاربرد ژئوممبران در گود ها و سازه های زیرزمینی:

 

مسئله تراوش آب در گودهای ساختمانی از جمله مسائل مخاطره آمیز در فرایند گودبرداری و احداث سازه نگهبان می باشد.

 

وجود آبهای سطحی و زیر زمینی در بستر سازه‌ها امری ناخوشایند و نگران کننده بوده است. تهدیدهای احتمالی ناشی از ورود آب‌های زیر زمینی در گودهای ساختمانی ، عبارتند از:

 

  • کاهش ظرفیت باربری خاک دیواره گود
  • نشست و تخریب فونداسیون
  • تخریب پیشانی خاکی گود
  • مشکلات در حین اجراء شاتکریت
  • افزایش فشار جانبی وارد بر دیواره گود

 

در گودهای ساختمانی به دلایل زیر باید با استفاده از یک سیستمی زهکشی کارآمد از ورود آب به داخل گود ساختمانی جلوگیری به عمل آورد:

 

  • رفع خطر های احتمالی ناشی از ورود آب به بستر گود
  • افزایش ظرفیت باربری خاک زیر فونداسیون
  • کاهش زمان و هزینه در پایدار سازی و گودبرداری
  • تامین سطحی خشک و ایده آل جهت اجرای فونداسیون و سازه
  • جلوگیری از وارد شدن آسیب های احتمالی در زمان بهره برداری

 

امروزه  استفاده از ژئوممبران LLDPE بدلیل مقاومت کششی عالی و انعطاف پذیری بسیار بالا ، در پروژه‌های عمرانی به خصوص پروژه‌های ژئوتکنیکی گسترش روز افزونی داشته است. یکی از موارد مورد استفاده ژئوممبران، آب بند کردن دیواره گودبرداری‌ها ، سازه های مدفون در خاک، تونل‌های غیر شهری ، تونل‌های شهری ، ایستگاه‌های قطار زیرزمینی و تونل‌های قطار زیرزمینی است. ژئوممبران به دلیل نفوذپذیری بسیار پایین آن ابزار مناسبی جهت جلوگیری از رسیدن آب به سازه مورد نظر می‌باشد.

 

لازم به ذکر است استفاده از ژئوممبران به خودی خود مستلزم ایجاد یک سازه آب بند کامل نمی‌باشد، در این راستا باید از مزیت‌های دیگر ژئوسینتتیک‌ ها نیز بهره مند گردید. ژئوتکستایل و ژئونت و یا ژئودرین از آن جمله از ژئوسیتتیک‌ هایی هستند که کمک به سزایی در امر آب بندی سازه مورد نظر انجام می‌دهد.

 

ژئوتکستایل در این سیستم آب بند نقش فیلتر برای ژئودرین و خاک و نقش یک پوشش محافظ را برای ژئوممبران بر عهده دارد. ژئوتکستایل مانع از ورود خاک ریزدانه به سیستم زهکشی می‌شود. ورود ریزدانه‌های خاک به سیستم زهکشی در دراز مدت سبب بسته شدن و مسدود شدن این سیستم خواهد شد. به کارگیری این سیستم سبب افزایش سرعت و کاهش هزینه  و از همه مهمتر افزایش راندمان و اطمینان پذیری بیشتر به سازه آب‌بند گردیده است.

 


۲۳ آذر ۱۴۰۱


محصولات مشابه
  • طلق بزرگ اسکوترهای  کاوان رهرو همتاز بنلی300

    طلق بزرگ اسکوترهای کاوان رهرو همتاز بنلی300

    طلق بزرگ فابریکی ( طلق خالی ) بدون پایه و لوازم اسکوترهای همتاز کاوان رهرو 150+ ترانو ویشتا بنلی کافه نرو و تمامی اسکوترهای طرح وسپا طلق فابریک ورق تایوان شفاف ورق یک تیکه تایوانی قیمت 800.000 تومان هزینه نصب طلق 100.000هزارتومان تعداد موجود هست لوازم طلق مخصوص اسکوتر +2 عدد پایه طلق قیمت 850.000هزارتومان ارسال به شهرستان با هزینه بسته بندی 80.000 هزارتومان هزینه پست 90.000 هزار تومان به عهده خریدار امکان پذیر می باشد

    متفرقه تهران
  • گالن 60لیتری مدل آلمانی

    گالن 60لیتری مدل آلمانی

    گالن 60 لیتری آلمانی تولید شده در ساحل اتحاد جهت ذخیره سازی و جابجایی سوخت ،منایع شیمیایی ، نفتی و پتروشیمی، رزین ها ، افزودنی های بتن، روغن های خوراکی و صنعتی مواد غذایی( نوشابه ، اسانس ها، لبنیات) و شوینده های خانگی و صنعتی کاربرد دارد. نوع کالا: گالن 60لیتری طرح آلمانی قابل استفاده در بسته بندی فله ای صنایع شیمیایی گالن 60 لیتری آلمانی بهترین انتخاب جهت بسته بندی هیدروژن پرواکسید مشخصات و ابعاد -وزن 3 کیلوگرم -ابعاد30 در 37 سانتی متر -ارتفاع63 سانتی متر -نوع گالن تک درب -رنگ آبی ، بیرنگ، و سایر رنگها بنا به درخواست مشتری در تیراژ بالا https://semcoplast.com/product/%da%af%d8%a7%d9%84%d9%86-60-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c/ واتساپ :09378701339 تماس:3-32723391-044 تماس :09121202178

    متفرقه آذربایجان غربی
  • تعمیر درب اتوماتیک sea آریا BFT Fadini Faac

    تعمیر درب اتوماتیک sea آریا BFT Fadini Faac

    تعمیرات و خدمات انواع درب های اتوماتیک Fadini فادینی Faac فک BFT بی اف تی Nice نایس Sommer زومر Benninca بنینکا و آریا و سئا SEA بتا Beta و کلیه دربهای اتوماتیک ، و راهبند و درب شیشه ای آچیلان در و کرکره برقی بصورت 24 ساعته به قیمت مناسب( تعمیر درب اتوماتیک sea آریا بتا BFT Fadini Faac ) خدمات جک سیماران تعمیر جک سیماران خدمات فوری جک BFT در تمام روز 24 ساعته توسط تکنسین های دوره دیده جک پارکینگی خدمات فوری راهبند بی اف تی راهبند فک جک فک 412 تلفن نمایندگی 02126764001 09123036082

    متفرقه تهران
  • تولید و پخش ملزومات فست فود

    تولید و پخش ملزومات فست فود

    کتیبه پک @katibehpack برای بسته بندی پیتزا به صورت بیرون بر باید از بسته بندی و جعبه هایی استفاده شود که تمام استانداردهای بهداشتی را رعایت کند . جعبه های پیتزا باید استاندارد سازمان غذا و دارو و استاندارد ساخت را داشته باشند . خصوصیات جعبه پیتزا ، تولیدشده مجموعه ما.. – جعبه پیتزا مقاوم در حمل و نقل است و مانع آسیب مواد غذای مد…… – روکش استاندارد – جعبه ها درشرایط بهداشتی تولید می شود. – جعبه پیتزا نشان سیب سبز سلامت دارد. – جعبه پیتزا دارای کیفیت است و قابلیت انبار کردن در تعداد بالا را دارد . – مانع از دست رفتن حرارت غذا و مناسب پیتزا بیرون بر. – قابلیت طراحی متناسب با اندازه و وزن پیتزا بر اساس سلیقه مشتری. – طراحی جذاب بسته بندی – امکان تولید این محصول به صورت اختصاصی برای برند شما وجود دارد. پاکت کرافت پیتزا پاکت کرافت پیتزا جهت حمل راحت‌تر جعبه‌های پیتزا استفاده می‌شود. استفاده از پاکت بیرون‌بر پیتزا علاوه بر راحتی حمل پیتزاها می‌تواند ابزاری جهت تبلیغات و بازاریابی مجموعه‌ی شما باشد. پاکت بیرون‌بر پیتزا به دلیل ضخامت زیاد کاغذ مقاومت بالایی داشته و تحمل وزن زیاد انواع جعبه پیتزا را دارد. از آن‌جایی که پاکت پیتزا یک بار مصرف بوده و برای رستوران‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که قیمت تمام شده برایشان اهمیت زیادی دارد، پاکت پیتزا از جنس کاغذ کرافت بهترین گزینه برای این مشتریان به حساب می‌آید. تولید وپخش سینگل زیر پیتزایی مربع و دایره جعبه پیتزا. جعبه همبرگر. پاکت ساندویچ کوچک و بزرگ. پاکت پیتزا. جعبه سوخاری لاک باتوم. جعبه سوخاری سالنی. جعبه سیب زمینی سفره ای، مخروطی و سالنی. جعبه بستنی قیفی. جعبه ایتالیای دو تکه. پاکت مومی ساندویچ. جعبه سیب زمینی مک دونالدی. پاکت پیتزا(مینی.تک. د.نفره و خانواده). تماس و وات ساپ؛09385005821

    متفرقه تهران